Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Stefanie: Ja tis hier ook niks an, heb de ventilator in de kamer even aanstaan, en temp. zakt nu iets terug naar 28.
    Op Luca's kamertje heb ik zn raam even iets open, tis mij te warm/benauwd binnen.
    Straks als Luca om 11.45u zn fles gehad heeft, maar even lkkr stukje lopen buiten, even frisse neus halen.
    Voel me zelf nu ook zo duf as een konijn ;)

8 uurtjes mag volgens mij wel hoor.
    Luca krijgt de laatste fles (22.00u) 180+6, gaat dan op bed, en slaapt meestal tot uurtje of 07.00 a 07.30u.
    Die is nu 7 weken, maar volgens mij mag dat best al wel.

2. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Sq gefeliciteerd met je zusjes en broertje. Wel een dure verjaardag voor jou;) het handige is wel dat je in 1 keer klaar bent:)
    Wat fijn dat Jelke het Zo goed doet op de flesvoeding. Inderdaad een goede keuze gemaakt!

Stefanie 5 voedingen:$ ik ben jaloers!!!:) dat ventje van mij komt gewoon nog 8 keer...;)

Hier is het 23 graden in huis. Mannetje ligt in zijn romper onder een lakentje in zijn bedje. Hij heeft het echt snel warm.

Mijn borsten doen zeer!:( ik heb het idee dat het komt doordat hij met de warmte steeds kort dronk. Ik hoop echt dat het minder wordt. Na de volgende voeding ga ik ze leeg kolven.
    Vanavond past mijn schoonmoeder een paar uurtjes op. Mijn man moet weg en ik heb het afscheid van mijn klas (moest er gisteren zelf over bellen, want had nog niks gehoord:x. Ze wilden me niet onder druk zetten.... Jaja, maarondertussen mij wel lastig vallen met zaken die er echt niet toe doen. Ik heb die kids gewoon 2 jaar in de klas gehad, heb stage bij ze gelopen, ze waren bij mijn trouwen en hebben onwijs met me meegeleefd tijdens de zwangerschap. Ik was en ben nog steeds pissig en verdrietig...). Maar goed voor vanavond wil ik een flesje klaar hebben staan, want ik vind het zielig en vervelend als hj vanavond om eten komt en er is niks.
    Ik heb de verander en weggooi woede in me:p net de woonkamer een beetje verbouwd en nu lekker dingen opruimen en wegdoen!

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Borst leeg gekolfd, maar doet nog steeds goed zeer. Even in de spiegel gekeken en er zit me daar een rode plek!:$
    Heb nog geen koorts, maar ben bang dat dit een kwestie van tijd is. Lees op internet dat ik rust moet nemen en als er na 24 uur niks is veranderd moet ikde huisarts bellen. Maar geloof dat ik hem zo maar vast bel.
    En pffffff, weer die rust nemen:( daar had ik het nu echt wel mee gehad... Arme ik:)

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wta zou het dan zijn?? Borstontsteking.. Sterkte meid

5. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor!

Ik heb bij L. een borstontsteking gehad. 's Avonds voor het slapen gaan had ik een rode plek (echt zo'n segment dat rood was) en midden in de nacht werd ik wakker en had ik 40 graden koorts. Wou toen niet de HAP bellen heb gewacht tot de volgende ochtend maar toen had ik al 41 graden koorts en was er echt goed ziek van. Huisarts vond dat ik te lang gewacht had... tjsa ik zit nu eenmaal niet snel bij de HA, maar daar heb ik toen wel van geleerd.

6. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Inderdaad een beginnende borstontsteking alleen de koorts ontbreekt nog:cool: Ik voel mijn borst gewoon met de minuut warmer worden. Ga zo toch maar bellen.

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Aukje dat is dus niet niks... Bedankt voor je reactie! Ga me zo eerst maar even temperaturen.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Gravid: hier viel het super mee met het noodweer, wel lekker afgekoeld al begint het zonnetje nu wel weer te schijnen. Super dat Luca door begint te slapen! hier nog steeds niet... en wat fijn dat je dochter zaterdag komt! Geniet er van!

@ Yvon: hier ook zon jengel kind gisteren, en das eigenlijk niks voor haar want ze huilt helemaal niet zo veel. Hoop dus ook dat het door de warmte kwam!

@ guusje: Hier ook nog steeds geen doorslaap baby, moet gemiddeld 2x per nacht voeden, soms meer maja ze slaapt nog naast me dus ik hoef alleen mn nachtjapon omhoog te doen en mn tepel bij dr mondje te houden. En wat vervelend van dat doorlekken!!! Hier heeft ze ook af en toe een luier die het maar net aankan! Hier ook wat vollere borsten, vanacht had ik op 1 gelegen en door de druk is die leeg gaan lopen en moest ik heel mn bed verschonen!!! Maar wat rot dat je wss een borstontsteking hebt! Veel aanleggen en goed leegmaken is vaak de beste remedie! beterschap!

@ SQ: ik zat ff terug te lezen en dacht huh... broertje+2 zusjes... maar toen wist ik het weer! ;) Wat super dat jelke nu wel tevreden is! Goede keus gemaakt hoor!

@ Stefanie: Zit jij stiekem van de melk van je kind te snoepen! ;) hihi

Hier:

Vanacht mega gelekt, moest heel mn bed verschonen!!! Yara heeft wel lekker bij mama geslapen. Ze ligt nu in dr eigen bed (moeten toch echt oefenen) en ze ligt een beetje gluidjes te maken maar nog niet te huilen dus ik laat dr lekker ff liggen

Hier nog een hoop te doen, begin maar met de dieren schoon te makien. Tis gelukkig een stuk koeler hier!

9. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ik reageer even terug vanaf de 27ste... Krijg niet veel kans hier met die kids ;)

Guusje, inhalen, ja zeker gedaan en de dagen erna nog meer (ook door de warmte denk ik). Ze drinkt nu al 2 dagen om de 2 uur *uitgeputte smilie*
    Ik denk ook dat ze overdag zoveel drinkt omdat ze best wat uurtjes kan maken in de avond/nacht, zo was ze vannacht onder zeil na het voeden om 20:00 tot 3:00 :$
    Ik heb om 2:00 de druk eraf gekolfd want met om de twee uur drinken bouw je die wel op :)
    Je ziet van kompressen inderdaad een cirkel door je bh als hij niet voorgevormd is maar je hebt ook kompressen die niet een ronde vorm hebben! Natusan heeft ze geloof ik!
    Rode plek op je borst, hier ook gehad maar niet doorgezet, wat ik deed was onder de warme douche fink masseren, leegkolven inderdaad en ibuprofen slikken, 2 per dag a 400 mg.

Vagans, zonnebrand, hoedje en in de drager is prima hoor!
    Waarom staat een abbo van je vriend om jou naam? Nu ben je flink de sjaak inderdaad...
    Wie zegt dat je in de schuldsanering alles weg moet doen wat geld kost? Je krijgt een budget om te leven en of je daar nou je dieren van voert of jezelf zal hun een zorg wezen... Dat is wat ik weet in ieder geval (ik heb als vrijwilligerswerk het ordenen van mensen hun financiën gedaan als voorbereiding op de schuldsanering (of het voorkomen daarvan))
    Laat je goed informeren, door de mensen die er werken en niet door eventueel via via verhalen.

Denise, heel begrijpelijk hoor, die ticker is nou niet echt prioriteit nr 1 ;)

CB en vragen over thuissituatie ed, ze hebben ook een signaleringsfunctie natuurlijk he, je thuissituatie en je eigen sanity hebben zeer direct te maken met het welzijn van je kind natuurlijk maar he, het blijft op vrijwillige basis he dat CB.
    Vagans, waarom zou je liegen over je vriend? Hij helpt toch ook niet mee? Vet problemen mee? Dat klinkt wel heel middelbare school ;)

Meimamma, ik kan me voorstellen dat het frustrerend is hoe het met je bv gaat :$
    Je gaat zo twijfelen aan alles...
    Denk je dat het CB een advies voor je heeft? Ik zou een lactatiekundige eerder proberen...
    Het is niks als ze gaan pushen tot het geven van bv, ze moeten zich richten op hoe ze dit kunnen oplossen want gewoon doorgaan is de oplossing niet. Wellicht weet een lactatiekundige wat je kan proberen, iets veranderen in jou voeding? Kolven en indikken? Gewoon opties die niet alleen maar stompzinnig "doorgaan" zijn want daar heb je niks aan!

Stefanie, wat heerlijk, acht uurtjes geslapen, volgens mij mag dat gewoon bij gezonde beebjes hoor!

Hier ook een jammer en jank baby :(
    Gaat vanzelf weer over... *zen*

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ rianne: Mijn zwager en s-zus hebben in de schuldsanering gezeten en hebben toen al hun vogels weg moeten doen! het hondje mochten ze houden onder het mom van dat iemand anders daar de financieen voor zou regelen (toen mn s-ouders) dus vandaar dat ik daar nogal huiverig voor was, maar als dit niet het geval is is het miss toch wel een idee! En waarom het abbonement om mijn naam staat is doordat mn vriend een registratie bij het BKR heeft en geen abbo's kan afsluiten. Hij is ook degene die de schulden heeft dus daarom was ik ook zo bang voor die schuldsanering want ik houd heel veel van hem maar ik ga er niet mn dieren voor weg doen!
    Wat betreft CB: Kennissen van ons zijn door o.a. het CB in aanraking gemomen met jeugdzorg, niet geheel zonder reden maar hoe het begon was echt een lullig iets, en ik wil dat dus absoluut niet. Maar misschien laat ik me wel te veel bang maken door wat andere mensen is overkomen...

Hier: Yara is heerlijk aan het slapen! echt heel fijn! Heb de 2 cavia kooien, de muizen, en de wc schoon kunnen maken en gestofzuigd en ze slaapt nog! (al ruim 2 uur) dat is echt wel ff fijn zeker na gisteren!

11. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hoi meiden!

Hier ook weer even een teken van leven.

Vagans ik sprak mn zusje vandaag (2kids) en die hebben het ook niet breed en zij had het over een reductieregeling van de gemeente. Een soort van tegemoetkoming in de kosten voor je kind of zoiets? Weet er niet het fijne van.
    Nou zat ik net te denken... Kan dat bij jou in de gemeente ook niet?
    Zoiets kun je geloof ik eens per jaar aanvragen en bij mn zusje was het 150 euro per persoon.
    Altijd weer lekekr meegenomen;)
    Ik dacht misschien een tip niet negatief bedoeld:D:D:D:D

Gister zon hangerig meisje gehad wat aan het vechten was tegen dr slaap door de warmte. Zo zielig. Ik heb na dat ik bij het cb ben geweest nog een uur met dr gewandeld omdat ze dan wel slaapt. pppff en dat met die warmte! Maar ja als zij dan maar even slaapt heb ik dat er wel voor over;)
    Vannacht gewoon in een romper onder een lakentje laten slapen. Ze heeft van 22 uur tot 6 uur geslapen.

Vandaag haald ze de slaap wel in die ze gister heeft gemist.
    Ik had dr om 10 uur gevoed (fles) en heb dr om half 3 maar wakker gemaakt omdat ik dr te veel tijd tussen vond zitten.
    Nu slaapt ze alweer 2 uurtjes. Maar ja als ze wakker is is ze verder gewoon alert enzo.

Ik ben vandaag eens aan het kijken hoe het een dagje op flesvoeding gaat ren dan kolf ik om de 2 uur om die voeding te stimuleren. Nou ik kolf mx 30ml per borst af. Das niet zo veel.
    Maar Luna doet het super op de fles. per voeding 120/4.

Verder weinig te melden.
    Had vandaag brief van het SVB over de kinderbijslag gekregen dus dat net gelijk maar voor elkaar gemaakt.
    Gelijk kinderopvangtoeslag aangevraagt ppfff.

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Mijn vriend zit ook in de schuldsanering, maar hoefde ook niks weg te doen.
    Hij moet gewoon elke maand vast bedrag inleveren, wat dan weer van zn schuld af gaat.
    Geloof dat ie nog jaartje moet en dan van zn schulden af is.

Meimamma: Fijn dat ze het goed doet op de fles!!
    En fijn he, al dat geregel ;)

Guusje: Ai meis, hoop dat je niet ziek word!! Rustig aan maar! *knuffel*

Ego: Net bij de Action canvas papier gehaald voor printer!
    Op foto bewerking programma een foto gemaakt met de 3 kids, (onze Luca, mijn dochter, en dochter van vriendlief) en die op canvas uitgeprint! echt stoer geworden.
    Zo hebben we toch de 2 meiden ook met Luca op de foto!
    Links is Luca, middelste is Savannah (dochter van vriendlief, heeft haar 1 dag na bevalling gezien, en verder nooit..:( is niet erkend. heel verhaal ;)) Rechts is Lydia. Zowel Savannah en Lydia zijn ruim 3 maanden op de foto,(de meiden schelen 3 maanden ;)) Luca bijna 2 maand.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=163120&stc=1&d=1309363235

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ meimamma: bedankt voor het meedenken! ik zal is navraag doen maar ik ben bang dat het niet geld als je schulden hebt, dan wordt er gewoon gekeken naar hoeveel mn vriend verdient en dat is redelijk.

@ gravid: wat leuk!!!

rechten: vriendlief heeft alleen de ongeboren vrucht erkend, heeft hij nu al rechten? we hebben zon formilier gekregen om voogdij te regelen enzo maar nog niet gedaan... erg?

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Ja ben dr ook wel wijs mee, en vriendlief ook!

Wat betreft de kleine, geloof dat als hij de kleine erkend heeft, hij niet automatisch gezag heeft.
    Pas wanneer je dat regelt, heeftie ie dat wel.
    Wij moeten het ook nog even regelen.
    Moet binnen 3 maand dacht ik even uit me hoofd.

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

O zit daar een tijdslimiet aan! dat wist ik dus niet.
    Dacht dat dat altijd nog wel kon.

wat regelen jullie allemaal verder? mocht je iets overkomen enzo...

16. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Hai meiden!

@ Yvon: Hopelijk is je dag vandaag weer wat beter verlopen?!
    @ Gravid: Wat heb je toch een heerlijk mannetje dat al zo goed doorslaapt :D Wat leuk dat je dochtertje langs komt zaterdag :D
    @ SQ: Fijn dat Jelke het zo goed doet!
    @ Stefanie: Wat fijn dat het inbakeren zo goed gaat .. bij maelynn helaas echt geen optie. Welke doek gebruik je nu?
    @ Guusje: Oei een borstontsteking :( hopelijk wordt je snel weer beter!
    @ Vagans: haha ja dat vond ik zn nadeel aan bv dat lekken …. ik werd soms ook wel eens zeiknat wakker :p
    @ Meimamma: Wat fijn dat luna het zo goed doet op de fles :) nu weet je ook hoeveel ze binnen krijgt :)

EGO:

Hier een goede nacht achter de rug. Maelynn had om 21:30 fles op en geslapen van 22:00 tot 06:00. Ik moest er 2x uit om de tut opnieuw in te doen maar ze sliep meteen door :)

Verder gaat alles goed hier :)

Liefs

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zat zo is terug te denken aan al onze discussies enzo. En dat we eigenlijk best al een lange tijd aan het kletsen zijn! Vind dat echt super leuk trouwens, echt een groep online vriendinnen waar je je ei bij kwijt kunt, heerlijk!

maar wat is er gebeurd met jullie voornemens?

zoals BV: ik was eerst echt zo van: leuk als het lukt maar als het ook maar een beetje vervelend wordt stop ik meteen! En in het openbaar voeden... no way!
    Nu: Ik ben echt super blij doorgezet te hebben met BV en voed als het moet echt overal ( wel zo discreet mogelijk) zelf als op het terras en in het mortuarium gevoed!

speen: Wilde ik absoluut niet aan beginnen
    nu: nog steeds niet en dat gaat goed!

koetsjie koetsjie: Wilde ik ook niet gaan doen!
    nu: doe ik het nog steeds niet, maar wel veel wat er op lijkt hihi

doorslapen: Ik was van mening: je jankt maar, morgen ben je de eerste!
    Nu: Bij iedere kik mag ze lekker bij mama komen drinken hoor ;)

was benieuwd hoe het nu bij jullie ging en of jullie nog meer van die discussies kunnen herrinneren :D

18. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    BV: ik zie wel of het lukt. In het openbaar boeit me niet, als hij honger heeft geef ik.
    Nu: Ik heb platte tepels waardoor ik hem niet aan kon leggen en tepelhoedje kostte hem teveel moeite. Dus kolven en dan met de fles geven. Na 4 weken verminderde het snel en na 6 weken volledig op flesvoeding. Bij een volgende doe ik het weer ;)

Speen: Ik wilde aankijken of hij het nodig had. Had er geen bezwaren tegen, als hij maar niet als 3 jarige nog altijd ermee loopt.
    Nu: Hij wil hem alleen als hij extra zuigbehoefte heeft. Super!

Koetsjie koetsjie: Hekel aan, zal ik nooit doen.
    Nu: Doe ik het nog altijd niet. Ik praat gewoon tegen hem.

Doorslapen: Ik hoopte natuurlijk zoals iedere moeder dat hij gelijk van begin af aan doorsliep.
    Nu: Ben ik erg blij als hij eens doorslaapt. Hoop nog altijd dat hij dat zo snel mogelijk gaat doen. De nachten breken me wel op.

19. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Vagans...
    Mijn zusje heeft ook schulden dus misschien eens informeren of er ook iets van een reductie regeling bij jullie in de gemeente is en of je/jullie ervoor in aanmerking komen. ZOu toch mooi zijn;)

20. Gravid

Gravid Niet meer actief

Lilo: Wat ben ik dan blij dat ie 's nachts zn speen niet heeft ;)

Bv: Vanaf geboorte van Lydia geroepen dat ik NOOIT meer bv geef.
    Nu: Dus ook inderdaad niet gedaan. En ben er tot op de dag van vandaag blij mee!!

Speen: Ik riep heel hard dat ik de speen niet wilde gebruiken.
    Bij Lydia had ik ook geen speen, en dat ging super goed.
    Nu: Luca bleek gigantische zuigbehoefte te hebben. Dus ja, speen wel nodig.
    Maar goed, we geven hem alleen als het echt, echt nodig is.
    Anders niet.
    En merk wel dat zodra hij er genoeg van heeft, hij hem ook zelf uit tuft.
    's avonds als we hem op bed leggen valt hij er mee in slaap, en tuft um daarna uit.. dus ideaal!

Koetsjie koetsjie: Heb ik grote hekel aan.
    Nu: Zeg het ook echt niet!! Praat gewoon normaal tegen hem, ook niet met anders stemmetje ofzo.

Doorslapen: Lydia sliep vanaf 3 weken door, dus had de hoop dat Luca dat ook zou doen, maar ging er al van uit dat we geen doorslaper zouden hebben. zou het ook niet tegenvallen.
    Nu: We hebben mazzel, Luca slaapt al aantal weken lekker door van 22.30u tot 07.00 a 07.30u

Huilen/jengelen/kik geven: Heb altijd gezegd, pak hem echt niet op bij de eerste de beste kik/huiltje.
    Nu: Doe ik dus ook echt niet. Als ik hem op bed legt, huilt/jengelt hij af en toe wel, maar laat hem rustig ff 15min jengelen/huilen.
    Ga daarna even kijken wat er is, maar laat hem dan gewoon liggen, even aai over de bol, troostend woordje.. en weer weg.
    Meestal valt hij daarna vrijwel in slaap.
    Pak hem ook echt niet bij elk kikje.. hij mag best even huilen/jengelen, krijgt ie niks van.

Deel Deze Pagina