Yvon: Ja inderdaad, vind het heerlijk hoor! Guusje: Ja is het ook, heb je zeker gelijk in. Dat meisje heeft uiteraard ook recht op haar vader, maar ja.. in dit geval kunnen we gewoon niks doen, aangezien vriendlief niet mocht erkennen. Ik kan met mijn meisje nog een zaak aanspannen, maar vriendlief kan dat met zijn meisje niet. Fijn dat voeden beter gaat meis!! Stefanie: Ik heb geen idee of ze dan geluid maken of niet. Ik blijf sowieso er bij als hij op zn buik ligt, en hou me eigen gewoon voor: zo lang ik nog geluid hoor, is het goed. Hoor ik hem niet, en ben ik bijv. in de keuken, dan kijk ik even om het hoekje hoe het gaat. Lilo: Hij is dan echt klaar wakker en vrolijk. Ligt vrolijk om zich heen te kijken, of als ik de muziekmobiel aan zet, is hij die aan het volgen, en slaat er met zn handjes tegen aan/schopt er met zn voetjes tegen aan. En heb bij zn voetjes vaak zo'n schommel-bal liggen, weet niet hoe zo'n ding heet.. als hij dan zn voetjes beweegt, gaat die bal heen en weer en hoor je belletjes rinkelen. Verder heb ik weinig in de box liggen tot nu toe. Het is geen grote box, dus zo lang hij nog niet echt spelen kan, hou ik de box lekker rustig. Zo gauw hij begint te jengelen, weet ik dat hij moe is.. en kijk ik even aan hoe moe hij is. Heb ik het idee dat het even goed is dat hij in zn bedje slaapt, dan leg ik hem in bed, en anders valt hij in de box in slaap. 'Programma' : 's morgens als hij wakker is, rustig wakker laten worden in bedje, ondertussen beetje met hem praten, uit bed halen, verschonen, in de box, ondertussen fles maken, fles geven, even op schoot knuffelen/boeren, weer bedje in. Komt hij voor de 2e fles, dan het zelfde.. maar gaat hij ipv zn bedje in, in de box. Waar hij of 'speelt' , of hij moet erg moe zijn, dan gaat hij nog even zn bedje in. Maar na de 3e fles, die meestal tussen 14.00 en 15.00u is, dan blijft hij lekker in de box. Nou, ik heb batterijen gevonden, en telefoon is zo ondertussen opgeladen denk ik.. dus ik ga cb bellen
Vagans, het kan dat schuldsanering anders werkt per gemeente, het is geen exact landelijk beleid geloof ik. Gewoon informeren over het hoe en wat! En als het CB jeugdzorg gaat bellen dan is er wel meer aan de hand dan een niet meewerkende papa volgens mij Rechten en plichten. Erkennen geeft je plichten en na de geboorte kan je ook rechten aanvragen, dit hoeft niet binnen drie maanden, de papieren die je nodig hebt (uittreksels) mogen niet ouder zijn dan drie maanden, dat is alles! Mijn oudste zoon is nu bijna 11 en zijn vader gaat het nu pas aanvragen, geen haast geboden dus Gravid, baby's mogen best even huilen/jengelen maar deed de mijne dat maar, als ze niet wil/kan slapen is het meteen krijsenen binnen 2 tellen bezweet en buiten adem... Geef mij maar huilen/jengelen dan ja Guusje, warme douche ja omdat warmte je melk doet stromen, koud niet, koud is om de pijn te verlichten maar om plekken weg te masseren moet je eerst warmte toepassen Hier heeft het ook niet doorgezet toen, gelukkig! Optijd handelen kan zoveel schelen! Ik ben ook weer op zoek naar die zoogcompressen, ik was in het kruidvat en keek naar Natusan maar dat waren gewone ronde... Weet dus even niet welke ik eerst had... Ben dus ook weer op zoek, mocht je ze vinden, do tell Bij jou de bv ook lastig nog steedsdus, ik heb maar af en toe dat ik denk, he nou gaat ie lekker en dan dient het volgende zich al aan... Die gebondenheid is ook niet makkelijk maar ik probeer mezelf te zeggen dat het maar tijdelijk is en zo voorbij als je het bekijkt op een mensenleven... Waarom moet je je andere borst gaan kolven? Hier wordt er bijna altijd maar eentje gedronken! Voedingskussen ben ik al heel lang geen vriendjes meer mee, wel voor baby om op te liggen met een hoes eroverheen. Vanochtend bij het CB geweest en lekker geen prikjes gedaan nog Ze weegt gewoon 4925 en is 58 cm Ze was bij geboorte 2540 en 49 cm, even in contrast zetten...
@ gravid: wat een grote kijkers zeg! leuk hoor! En wat kan die schattig boos kijken! hihi @ Monika: haha wat een schatje! @ guusje: O wat rot van die borst, hoe voel je je verder? en kan me helemaal voorstellen dat het ff emo werdt met het afscheid! @ stefanie: goede vraag betreft die telefoon rekening, dat ga ik eerst ook uitzoeken! ben alleen bang dat er extra kosten bij zijn gekomen omdat er niet gereageerd is op eerdere meldingen dat er betaald moest worden... @ guusje: ik vergat mn voedingskussen altjd te pakken, nu net toevallig wel gepakt en ik vind het heerlijk! yara ligt er ontspannen op en het komt precies goed uit kwa hoogte dat mn tepel goed in dr mondje zit, ik heb dan 2 handen vrij om bijvoorbeeld hier te schijven en een stuk minder last van mn rug en nek! hier: Yara vanmorgen betrapt op lol hebben door naar de woezel en pip (hoe heet zon hang ding boven de box ookalweer?) te kijken en meteen plaatjes geschoten! zoooo lief. verder beetje bezig met het huishouden, niet veel bijzonders dus. krijg zaterdag een vriendin op bezoek dus dan moet het wel (een beetje) netjes zijn natuurlijk
Goedemiddag meiden!! Sorry dat ik zo weinig typ hier maar ben een beetje uit mn ritme door de kleine man. @Gravid:Wat een heerlijkheid dat Luca zolang slaapt snachts!!! Hij is dan overdag wel veel wakker.Vince slaapt eigenlijk overdag ook veel dus misschien dat ie daarom snachts niet langer dan 5 uurtjes slaapt Wat een rotsituatie hebben jullie zeg met het kindje van je vriend en met jouw kindje.Zie jij jouw dochtertje nog wel of helemaal niet? @Vagans: Schattig zeg die lachjes!! Heb je zo'n woezel en pip mobiel voor op de box? Die hebben wij ook! Vince volgt hem met veel interesse @Voornemens: Borstvoeding: Al tijdens zwangerschap besloten dit niet te doen en ben superblij met mn keuze als ik om me heen hoor hoeveel stress dit kan geven.Voor sommige vrouwen ideaal,voor mij niet. Rare geluiden maken: Was ik niet van plan en doe ik nu ook niet.Praat gewoon tegen hem. Speen: Geen problemen met de speen.Vince geeft zelf aan wanneer hij er behoefte aan heeft anders spuugt ie hem meteen weer uit.Dus alleen bij zuigbehoefte of troost...prima toch? Ego: Hier ff wat rottige dagen wat slapen betreft met vannacht het toppunt Meneertje had om 00.00 laatste fles gekregen...ong tegen 1.00 in zn bedje gelegd en viel meteen in slaap.Om 3.15 werd ie krijsend wakker en wilde niet meer slapen Dit heeft ie nog nooit gehad na 3 uur weer wakker worden snachts.Toen maar ff bij me in bed genomen maar dan slaap ik dus niet he...tot 6.00 heeft ie bij me geslapen en toen flesje gegeven waarna hij weer niet wilde slapen!!! Na wat geknuffeld te hebben enzo om half 8 in slaap gevallen en ben ik ook nog ff naar bed gegaan. Ik heb geen idee wat er nou echt aan de hand was en hoop dat het eenmalig was hahaha. Sinds een paar dagen heeft Vince pukkeltjes op zn gezichtje,zeg maar aan de zijkant van zn gezicht op zn wangetjes/oortjes. Zou dit warmteuitslag kunnen zijn of wat anders? Ik hou het even in de gaten en anders maar ff langs de HA. Nou ik ga zo maar ff proberen nog een uurtje te slapen(als Vince meewerkt)
Vagans: Ze kan echt lief lachen zeg!! (enne.. volgens mij heet dat boxmobiel ofzo, of muziekmobiel.. ik weet het exacte woord ook niet haha.) En ja de mijne heeft inderdaad erg grote ogen Rianne: Ai, ja dan geloof ik best dat je zo iets heb van jengelt de mijne maar huilen/krijsen ken ik niet eens, hier blijft het tot nu toe bij jengelen. Maar jou dametje is goed gegroeid zeg! super!! Ego: Sjonge zeg, ben ik nou de enige die gek word van het cb en dr gewoon saggo van word 2/3 weken terug zei de cb arts dat Luca over mag op 4 a 5 flesssen, als hij om en rond de 6kg zit. Best, prima. Ben vorige week bij cb geweest, even wegen/meten. Luca was toen 5,3 kg, dus mocht van cb wijkverpleegkundige naar 180+6. Eerst alleen de laatste fles, dan de eerste erbij, en zo opbouwen tot volledig op 180+6. Best, doe ik dat.. want zie ook wel dat Luca het echt nodig heeft. Die red het niet meer met alleen maar 150+5. Dus hij heeft de eerste week alleen de laatste 180+6 gehad, 2e week de eerste erbij, en vanaf deze week zit ie al op de eerste 2 180+6 en de laatste ook. Nu heb ik dus al paar dagen dat hij om 19.00u zn voeding krijgt, en dus alleen nog om 22.00u hoeft, maar dan valt ie tussen 20.00 en 21.00u in een vaste slaap. Komt dus ineens niet meer zelf voor de laatste voeding om 22.00uur. Gistere was ik het beetje zat om hem steeds wakker te maken, ik denk ik ga hem gewoon op bed leggen, en ik zie wel hoe laat ie dan vanacht komt. Ga liever nie meer 's nachts er uit, maar ja, moet het dan moet het. Ik probeer het gewoon uit. Maar meneer sliep door tot 06.00uur!! Dus ik heb nu zo iets: ik ga me 'schema' aanpassen, zorg gewoon dat hij om 21.00u zn laatste krijg, i.p.v. 22.00u, en dan kan hij dus inderdaad lekker door tot 06.00uur. Nu komt de Maaaar.. Ik denk vanmiddag, laat ik de brave moeder uithangen (eh braaf? wat is dat?) ik zal het cb even bellen om te vragen hoe of wat. En daar begint het gezanik. Ten eerste moet ik het algemene cb nummer bellen, met andere woorden.. ik krijg elke keer een andere cb/wijkverpleegkundige, behalve me 'eigen' verpleegkundige. Ik leg uit dat hij nu 5 voedingen krijgt, 3x 180+6, 2x 150+5 bladieblaa.. Was prima! Nu vertel ik dus dat hij al paar dagen niet meer komt om 22.00u maar om 21.00u al vast slaapt, en dat ik hem dus gister gewoon op bed gelegd heb, en hij om 06.00u kwam, en dat ik hem nu dus om 20.30 a 21.00u de laatste wil geven. Och man oh man, krijg ik daar op me fli**er, hij was nog te jong, en dat mocht niet, ik moet hem persee om 22.00u voor de laatste wakker maken, mag hem niet door laten slapen. bla bla bla (Nou sorry hoor, wat is het verschil tussen 21.00u of 22.00u ??) Maar goed, vraagt miep ineens hoeveel hij weegt, dus ik zeg zo, ruim 5,5 kg, en zeg erbij dat cb arts gezegd heeft dat ie met 6 kg naar 4 a 5 flessen mag. en dat cb verpleegkundige gezegd heeft dat ik op mag bouwen naar volledig 180+6. oh en dat zou volgens miep teveel zijn, moest het maar aankijken, als hij voeding liet staan dan had hij voldoende.. bla bla. Eh, voeding laat staan? Luca drinkt die 200cc bijna in 1 teug leeg!! die heeft die 3x 200 gewoon nodig!!! die 2 keer dat ik hem nu nog 150+5 geef, word ie gewoon kwaad als de fles al leeg is!!! dus hoezo, te-veel :x Maar goed, om lang verhaal kort te maken.. ik bel voor dit soort dingen dus echt niet meer. Ga lekker op me eige gevoel af, en geef Luca vanavond dus gewoon om 21.00u de laatste, en dan gaat meneer lekker bedje in! Sch**t aan die miep!! Me 'eigen' verpleegkundige heeft immers gezegd dat ik mag opbouwen naar volledig 180+6, en me 'eigen' arts heeft immers gezegd dat hij met 6kg naar 4(a 5) flessen mag.. dus vind het best!!! Maar sjonge zeg, erg irritant dat ik me eigen arts/verpleegkundige nooit te pakken kan krijgen, en steeds een ander krijg. De ene zegt dit, de andere zegt dat, en de volgende weer wat anders. Pff, hoe krijg je een moeder onzeker. (nee ben absoluut niet onzeker, doe toch wat ik zelf het beste vind, maar ik bedoel maar bij wijze van spreken) Oh ja, over zn ontlasting, hij heeft de laatste dagen erg dunne (bijna waterige) ontlasting. Gaat ze vragen of hij fles of bv krijgt: Fles. Standaard of ander soort, nee standaard! Oh zegt miep, apart.. want bij fles, helemaal bij standaard, hoort de ontlasting wat dikker te zijn, dus dat ie dunne ontlasting heeft klopt niet eigenlijk Heeft ie koorts? Nee. Doe je extra water door fles? Met warme weer geef ik water apart, dus nee niet door fles. Oh nou zegt miep, dan weet ik ook niet wat er aan de hand is En toen ik dus zei dat ie al op 180+6 zat, zegt miep ineens dat et daar dan waarschijnlijk door komt. (??????) Terwijl ze verdorie eerst zegt dat ontlasting bij flesvoeding niet dun hoort te zijn! Pfff... echt he.. kan hier zo niet tegen!! Ik moest het nog maar paar dagen aankijken! Nog maar paar dagen??? hij heeft al bijna week mega dunne ontlasting!!! Grrrr :x Lang verhaal, maar goed met andere woorden, voor hetgeen waarvoor ik in eerste instantie belde, die dunne ontlasting (wat er nou kan zijn, wat ik er mee aan moet, wat ik kan doen, of wat dan ook) ben nu nog geen steek wijzer, moet et maar aankijken :x Je snapt, ik ben best pissig nu. Hebben die miepen daar nou verstand van zaken of hoe zit dit.
Gravid: Hier ook iemand die strontchagerijnig wordt van het CB!!!De een zegt dit de ander dat om gek van te worden!!! Dit was 20 jaar geleden al zo en dit is nog steeds zo. En wat de ontlasting betreft...Vince krijgt ook flesvoeding en heeft eigenlijk altijd dunne ontlasting dus hoezo hoort dit niet bij flesvoeding? Wat een mens zeg! Inderdaad gewoon op je gevoel afgaan hoor...voeding teveel?? Als Luca alles gretig opdrinkt dan heeft ie het gewoon nodig!!!
Ja dat bedoel ik, Wish! Anders had hij het echt wel laten staan! En net wat ik zeg, hij word gewoon boos als de 150+5 fles leeg is! Maar Vince dus ook dunne ontlasting? Luca pas sinds paar dagen, eerder elke keer wat dikker.. en nu hartstikke dun..!! Maar inderdaad, ben echt ff pissig.. kan hier niet tegen! Ga dus lekker op mn gevoel af!! Gewoon 21.00u de laatste. Gaat miep ook nog zeggen dat hij nog geen 4 voedingen mag. Terwijl ik daarvoor nog gezegd heb dat hij op 5 voeding zit, en ook op 5 voedingen blijft zitten ondanks dat ik om 21.00u de laatste geef. Dus eh, wie heeft et over 4 voedingen Pfffff :x Heb echt zo de neiging om alleen nog naar cb te gaan als hij prikjes nodig heeft.. en gewoon de ha te bellen als ik iets nie weet/nie vertrouw/ of wil weten. Cb krijgt rambam maar.
Oeh, Gravid, jij kon die vrouw wel door de telefoon trekken of niet? Het is ook echt een beetje gek dat ze soms alles bedisselen voor je, maar als je een gerichte vraag hebt kunnen ze nog niet eens een fatsoenlijk antwoord geven. Beetje jammer! Heb je al op google gekeken? Wish, dat is dan weer even een hele pittige nacht... hoop echt dat je vannacht meer slaap kan pakken! Zijn die bultjes niet iets van je hormonen? Vagans zo'n hangding heet een mobile Met het voedingskussen ligt hij nog te laag. Ik moet hem altijd ondersteunen en ik heb dus vandaag ontdekt dat het makkelijker gaat zonder kussen. Hij is natuurlijk ook weer wat ouder. Ik vind het zo'n gedoe steeds als je gaat voeden; slabbetje, spuuglapje, voedingskussen, iets voor mezelf en ja dan kunnen we een keer gaan voeden! Zonder kussen scheelt het al enorm! Rianne bedankt voor je uitleg! Klinkt logisch van die warme melk die gaat stromen. Mocht ik de zoogkompressen vinden dan hoor je het! Echt herkenbaar wat je schrijft over het voeden. Ik moest de andere borst kolfen, omdat ik hem steeds met de zere borst moest voeden. Ik voed ook steeds maar 1 borst. Daardoor stond de andere op knappen en was ik bang dat mijn productie (wat een fabriekswoord is dat toch) terug zou lopen. Ik wil zelf zo'n hoes maken, want ik doe nu ook niks meer met het voedingskussen ben ik bang. Toch jammer, want had er een behoorlijk dure hoes voor gekocht Nou ja, wie weet voor de volgende kleine... Jouw meisje doet het goed zeg! Ik heb geloof ik wel een reusje... hij weegt nu 5790 gram, 57 cm. Met de geboorte was het 3100 en 49 cm.
Gravid mijn verloskundige hoor ik nog zeggen; 'Het zijn geen machines'. Soms word ik een beetje moe van alle tabellen en grafieken. Lekker op je moedergevoel afgaan hoor! En ik zou de volgende keer lekker de HA bellen i.p.v. het CB. Dan heb je je eigen huisarts en niet steeds weer een adere miep die weer een nieuw artikeltje heeft gelezen. Go girl!
@Wish, Jelke heeft ook allemaal rode pukkeltjes op zijn wang en oor. De zijkant dus. En ook een paar in zijn halslijn zeg maar. Dit is warmteuitslag. Jelke is namelijk er niet anders dan anders door, heeft er zo te zien ook geen last van en is ook niet suf o.i.d. Dit heeft hij sinds een paar dagen dus echt toen het zo warm was zeg maar. Dus zolang Vince verder geen gekke dingen heeft zou ik zeggen warmteuitslag! liefs
Guusje: Inderdaad, maar goed dat ze niet voor me zat.. weet niet of ik dan nog net zo vriendelijk was geweest. En klopt, ik heb ook zo iets van het zijn (even met jou woorden) geen machines. En elk kindje is weer anders, het ene kindje heeft met 5,5 kg genoeg aan 150+5, mijn kindje heeft dat niet. Het ene kindje komt gewoon voor de laatste voeding, de mijne blijkbaar niet meer, dus ga hem dan ook echt niet wakker maken. Blijf lekker me gevoel volgen!! Ben dat cb gebeuren zat met inderdaad steeds weer een ander die wel denkt dat ze het weet. (Begin me zelfs af te vragen of ze zelf wel kids hebben.. volgens mij niet.. want anders antwoord je niet zo.. maar goed dat terzijde) SQ/Wish: Luca heeft ook pukkeltjes, volgens cb (met nadruk op volgens ) zijn dat hormoonpukkeltjes, en gaat vanzelf weg.
@ wish: hier ook die pukkeltjes (beetje gelig), is denk ik idd door de warmte of hormonen, geeeen idee. Bij dr oor lijkt het bijna wel ecceem achtig. Ik hou het ook ff in de gate (ik zelf heb een huidaandoenning en gun dit mn kind echt niet!) @ Gravid: oja mziekmobiel. Alleen het muziek gedeelte moet ik er nog bij zoeken, hoorde van de persoon waarvan ik m heb dat dat er bij hoort... woeps... wist ik veel haha! En ik kan me helemaal voorstellen dat je gek wordt van het CB! Ik had dat met de zusters in het ZH. Ben pas 1x op het CB geweest en dat ging prima, ze vonden dat ik alles goed deed, dus ben benieuwd naar de volgende afspraak (11-07-11) @ Guusje: Voed jij met een slabbetje om? ik heb alleen een spuugdoekje voor als ze loslaat en het er bij mij uit spuit of om na de voeding dr mondje af te vegen... meer niet... hier: uhm... tsja laten we zo zeggen dat vriendlief weer een actie uit heeft gehaald beterft een zekere ex (sommige van jullie hebben mij hier al eens eerder over gehoord) en stiekeme mailtjes. Niks ernstigs of vreemdgaan achtigs maar voor mij wel heel verdriettig. Heeft die ook wel door want ik heb m nogal hatelijke smsjes verstuurd en ben vet boos op m geworden aan de telefoon, hij heeft beaamd dat hij het niet had moeten doen maja daar is die nu een beetje laat mee! Nu enkel maar verdriettig, en yara zal zo wel wakker worden om te eten dus even mn tranen wegslikken en vrolijk zijn voor mn kleine meisje.
Vagans: Hm, lekker bezig je vriend Sorry, maar hij zou aan mij een hele slechte hebben!! Maar rustig an meis,.. dikke knuffel voor jou en je meisje!!
Vagans wat vervelend weer... Wel goed dat je hem laat merken dat hij te ver is gegaan. Knuffel! En ja ik voed met een slabbetje om hij spuugt nog zo veel... Als ik hem over mijn schouder leg, loopt de spuug vaak nog op z'n shirt. Ik doe het sinds een weekje en hoef gelijk een stuk minder te verschonen
Wbt de pukkeltjes....de pukkeltjes zaten er volgens mij al voor de warme dagen maar zijn wel erger geworden.Uhh hormonen snap ik niet?? Heeft ie die nog in zich van mij van toen hij in mn buik zat ofzo? Ik zat meteen alweer aan koemelkallergie te denken Hij is ook zo onrustig tijdens en na de fles. Maar kan een koemelkallergie pas later ontstaan? Hij krijgt deze melk tenslotte al vanaf dat ie geboren is. @Gravid: Vince heeft hier al vanaf het begin vrij dunne ontlasting gehad en dat kan gewoon zo zijn...bij baby's kan het of dik of dun zijn heeft niks met voeding te maken
Wish: Oh oke.. apart. En die miep maar zeggen dat het niet normaal is Wbt pukkeltjes, mijn cb zegt dat het hormoonpukkeltjes zijn. Heb er ff stukje van opgezocht: Hormoonpukkeltjes Ongeveer drie weken na de geboorte kunnen er rode pukkeltjes in het gezicht en nekje van je baby verschijnen. Dit als gevolg van de hormonen van de moeder, jouw hormonen, die nog in zijn bloed zitten. De pukkeltjes kunnen tot een week of vijf toenemen, daarna verdwijnen ze vanzelf. Guusje: Ideaal he, een slab! Ik gebruik um ook met voeden, scheelt een hoop verschonen
Wish jij geeft natuurlik flesvoeding. Dom van mij! Door borstvoeding krijgen ze van alles van mama binnen. Had laatst een reep chocola gegeten (nu kan het, grammetje meer of minder ziet nu niemand, hihi) en meneer had een dag later allemaal pukkeltjes. Nu weet mijn man ook gelijk wanneer ik gesnoept hebt.
Pukkeltjes: De eerste paar weken (ongeveer 6 tot 8) kunnen het je hormonen zijn die nog in zijn systeem zitten. Zijn het rode bultjes en is het rood er omheen dan is het warmte uitslag. Hier heeft Gabriël ook alleen rode pukkeltjes gehad. Bleek dat hij wel eens een mondje terug had gegeven zonder dat ik het zag en daar dan in was gaan liggen. Daar kreeg hij ook wat uitslag van. Nu houden we dat goed in de gaten en heeft hij die ook niet meer.