Sorry dames, ik ben alleen maar ego. Bas is ziek en Nathalie eet nog steeds vaak en houdt me vaak s'nachts nog wakker moet minimaal 2x op. Dus tja probeer dan toch overdag mijn rust te pakken en toch ook alles in huis op de rails te houden. p.s zie onderschrift xxx Joyce
Hihi R. is Luna de fles aan het geven en ik hoor een hoop gemopper... Volgens mij is Luna hem aan het plagen. Ik blijf wijs hier zitten. Laat hem maar mooi ff klooien hihih
Ik heb deze, een Bondolino. Kunnen ze nu ook al gelijk in en in doorgroeien. Alleen bij die kleintjes van een paar weken komen de beentjes er dan niet aan de zijkant uit, maardan zit je indje met opgetrokken beentjes onder het kontje in de feutus houding. Luna vind het heerlijk. Ze ligt dan met dr hoofd op mijn borst. En hij draagt ook erg prettig. Je maakt he,m rond je middel met klitteband vast en via je rug loopt een band die dan over je schouder gekruist loopt en die knoop je dan weer aan de voorkant. (klinkt heel ingewikkeld maar is erg makkelijk. Ik vind hem echt super!
Gravid, ik heb nog nooit het cb gebeld met (fles)voedingsvragen en jou voorbeeld van gister laat wel zien waarom... Gewoon je kind lezen en volgen, werkt het beste! Dunne ontlasting had Draakje03 ook bij ons met flesvoeding, bleek overgevoeligheid voor koemelkeiwitten, atrsen zeiden van niet (cb en huisarts) dus zelf op onderzoek en was het dus wel... Dunne en soms slijmerige ontlasting en puistjes in zijn gezicht (jaja hormoonpuistjes volgens cb! NOT ) Wish, ja kma ontwikkeld zich dus is er niet vanaf het begin! Geen draagdoek hier maar een manduca, bevalt prima! Misschien wil ik nog wel een doek een keer, ik heb een rekbare gehad maar daar kreeg ik het altijd spaans benauwd van, misschien bij iemand een doek lenen en de kunst afkijken voordat ik er eentje koop, ik denk dat ik het constant knopen zo'n gedoe vind... Een bondolino spreekt mij ook wel aan, die heeft geen gespen zoals de manduca. Hier ook rode pukkeltjes in nek en rond de mond, ik denk warmte. Meimamma, het is niet vreemd als Luna niet meer dan een uur slaapt, een slaapcyclus is 45 a 50 minuten en ze maakt er dus maar eentje uit zichzelf. Hier is krijsen ook alles wat we doen als we wakker zijn pfff en ik merk nu langzaamaan dat het misschien wel haar ritme is wat ik niet begrijp waardoor we dus krijspartijen hebben... Na het voeden viel ze vaak in slaap en dan leg ik haar weg en begint ze binnen no-time te krijsen en ik maar wiegen en lopen en tgerugleggen enz... Ben je een uur bezig, slaapt ze daarna maar een klein uur en dan is het weer etenstijd... Nu heb ik haar na de voeding gewoon wakker gehouden en met voeden erbij na 1,5 weer ingepakt (inbakeren) en in bed gelegd en dan heb ik meer kans op slapen van haar kant! Maar meer dan een uur is het niet want dan zijn er alweer drie uurtjes om en wil ze eten... Maar het scheelt wel in krijsen, spelen en keutelen gaat beter dan krijsen Oeh jij hebt de bondolino, leuk leuk! Lijkt me makkelijk om te delen met manlief, dat verstellen van banden hoeft dan niet!
@Rianne Ik had vorige week toch een discussie met iemand op hyves over bv en fv? Nou op advies van haar heb ik die Bondolino gekocht. Ik vind hem echt super geweldig. En inderdaad ook voor mn vriend draagt ie super. En ook niet zoveel gemier met knopen enzo. Die gene van hyves vorige week is helemaal in-to die draagdoeken enzo. Ze heeft er zelf 180!!!!! Zon collectie van collecters items enzo. Beetje erg veel als je maar 1 kind tegelijk kan dragen hihiih
Hier ligt Luna inmiddels alweer 1,5 uur te tukken beneden in de wagenbak. Ik hoop dat ze voor 00.00 uur nog wel een voeding wil want nu komt ze niet de hele nacht door
Ik heb een tricot draagdoek. Een ByKay (is van draagdoek.nl) en die bevalt mij super. Dit is wel een rekbare doek; dat heeft als voordeel dat je het makkelijker knopt dan een geweven doek (die is niet rekbaar). Maar voor als de kindjes wat zwaarder worden is een geweven doek fijner. Overigens heb ik Lyanne tot 14 maanden er in gedragen. Nu wil ik er een geweven doek bij. Ik heb ook zo'n mandoline/babyborn ding gehad maar dan kreeg ik last van mijn rug. Er zijn trouwens wel winkeltjes van draagdoekden waar je uitgebreid kan passen en dragen zodat je kan kijken wat je het makkelijkst vind en het prettigst. Kan wel even navraag doen waar als je daar intresse in hebt??
Wow! Ik had laatst van een kennis iets gehoord over draagdoeken uitproberen en passen enz... Ze heeft me de link gestuurd en naar aanleiding van de vraag van Wish ben ik die maar eens gaan openen... maar dat is een echte draagconsulent. En die kost maar 45 euro voor 1,5 uur! Als je partner mee doet maar 60. Zou daar veel animo voor zijn? Dan heb ik per direct een bijbaantje bij! Tjonge jonge... dan komen de kosten voor een draagdoek er dus nog bij en die zijn al niet goedkoop.
draagdoek: ik heb de Ellaroo, bevalt super!! is een geweven doek! veel verschillende knoopmogelijkheden. En het staat supergaaf!!
Joyce: Beterschap met de kleine man!! Meimamma: Zo ben ik ook hoor, als Bas met Luca bezig is, laat ik hem mooi aanklooien haha.. bemoei me er niet mee Wish: Ja ik heb een tricot te leen, 1 die niet rekt.. wat ik overigens niet heel fijn vind. Verder bevalt het me best. Gebruik um niet zo heel veel, aangezien ik rug problemen heb,.. maar zo af en toe is het best leuk/fijn, en Luca vind het heerlijk. Deze is van me vriendin, die er nu 1 voor mij gekocht heeft.. (nog voor verjaardag) dus binnekort even de doeken omruilen. Weet niet welke ze gekocht heeft, wel een tricot,.. maar weet niet of het een rekbare is of niet. Rianne: Ja snap je precies! Ik bel dus ook niet meer. Volg gewoon lekker me eigen gevoel, en dan komt het allemaal goed! Maare... Koemelkeiwitten???? Ik ben voor 2 weken terug naar de ha geweest met het idee of Reflux of koemelk allergie.. maar nee.. volgens de ha zou hij beide niet hebben. (niet eens onderzoek gedaan oid.) Maar nu ik jou zo hoor, ga ik toch (wat ik al van plan was) maar zelf op onderzoek uit. Want het is echt waterdunne ontlasting, en hij heeft ook heel zn gezichtje vol met witte pukkeltjes, wat dus inderdaad volgens cb hormoonpukkels zijn. Ik bel maandag gelijk de ha. of morgen. (andere dan eerst) Ego: Luca ligt vanaf 21.30u al lekker op bed!! Wij gaan film (you me and dupree ) af kijken, en duiken dan ook lekker onze mand in!! Slaap lekker meiden!
@ gravid: wat ik zo op internet kan vinden wordt het straks weer lager omdat je minder flessen gaat geven dus bijvoorbeeld 4 flessen van 200 en een fruit/groente hapje ofzo. Maar je mag dus niet boven de liter uitkomen. Maar daar kom je nog niet aan toch Ego Hier weer een goede nacht. Maelynn geslapen van 23:30 tot 07:00 dus weer hartstikke goed. Nu al een aantal dagen achter mekaar dus daar ben ik blij om. Nu net voeding gegeven en nu ligt ze bij m'n vriend op z'n borst te slapen. Vanmiddag een verjaardag en vanavond lekker luieren op de bank. Iedereen een fijn weekend! Xxx
Aukje, tis een geweven doek en die zijn in het algemeen minder warm dan een tricot. Daarom heb ik deze gekozen. De ellaroo schijnt ook dunner te zijn dan de standaarddoek. Ik heb nu voor het eerst een doek en ik vind het knopen heel erg meevallen. Het gaat steeds sneller en het ziet er zo tof uit!! Gisteren in de dierentuin hoor ik een meisje aan haar oma vragen: oma, wat zit daar in?
Arri: Haha, dat is wel leuke opmerking ja Kan me de opmerking van dat kindje ook wel voorstellen, want zo vaak zie je die doeken nog niet. Ik liep hier laatst ook even naar het dorp met Luca in de doek.. nou, mensen verdraaien nog net hun nek niet Lilo: Nee, zit nu op 930 ofzo, dus nog netjes onder de liter En klopt, cb zei al tege me dat hij met 6kg naar 4/5 flessen mag. Hij zit nu al op 5, 3x 200 en 2x 165, maar merk wel dat die 165 niet altijd meer genoeg is. Dus donderdag moet ik toch weer, en dan heb ik me eige verpleegkundige, dus even overleggen. Mischien dat hij met 3 a 3,5 maanden al naar 4 flessen mag en dan potje tussendoor. * Wat fijn dat je meisje weer zo goed geslapen heeft!! Lekker he Ego: Hier ook weer een goeie nacht gehad, Luca lag er weer om 21.30u in, en heeft geslapen tot 07.00u! Na zn fles ook weer geslapen tot 09.00u, toen vond ik zn bedje genoeg denk ik.. want nu ligt hij heerlijk in de box in dromenland Rustig dagje vandaag, dochterlief zou komen.. maar geen idee hoe laat.. begin me zelfs af te vragen of ze nog wel komt. Vriendin van dr vader stuurde me van de week dat ze nog wel smste hoe laat ze kwam, maar heb niks meer gehoord Normaal als ze komt, is ze er om 09.00u. Nah ja, ik zie wel.
Hier weer een tweede flink gebroken nacht gehad, dus ik ben niet zo uitgebreid vandaag. Ik las wel dat de zorgen om de kleintjes gelukkig meevallen. Allemaal gezonde baby's! Fijn hoor! Heel goed dat jullie je kleintjes na laten kijken. Ze zouden toch maar wel iets hebben; dan wil je ze toch kunnen helpen! Draagdoek Hier komt van de week de mini monkey binnen. Wij gaan hem als hangmatje voor in de box gebruiken, maar ik ga hem ook wel even testen als draagdoek. Volgens mij vinden die ukkies dat heerlijk! Ego Net de C1000 babytas opgehaald. Die is leuk zeg! Met leuke kortingsbonnen! Ben weer helemaal blij! Ook fijn dat dit de laatste tas was waar ik achteraan moest. Heb het nu wel weer gehad.
Goedendag, heb het weer even laten afweten maar heb een behoorlijke borstontsteking, begon met pijnlijke linkerborst waarvan ik dacht ach gaat wel over dus week mee doorgelopen tot donderdag toen kreeg ik ineens hoge koorts de nacht nog doorgelopen en vrijdag ochtend huisarts geweest, alles doet zeer bukken kleine optillen, kolven voeden, heb antibiotica gekregen de koorts is al minder maar de pijn nog niet, dus iedereen die twijfelt of pijn aan haar borst heeft ga alsjeblieft eerder naar de huisarts en ben niet zo koppig als ik want jeetje wat een vreselijk pijn is dit, maar goed blijf gewoon bv geven en komt wel weer goed. Verder is alles goed met Kai, drinkt ineens als een gek bijna om de 2 uur, zie hem groeien. Ik ga de was ophangen en strijken.
Oeh Denise beterschap zeg! Weet een beetje hoe het voelt... Knap dat je toch doorzet hoor! Knuffel voor jou!
Meimamma, ja die Hyves discussie had ik me in gemengd Bondolino lijkt me ook erg fijn, misschien een keer erbij kopen Ik hoef geen 180 draagdoeken maar ieder zijn/haar hobby, ik kan alleen maar denken, waar laat je die? Gravid, je kan het ook niet onderzoeken zomaar of een kind gevoelig is voor eiwitten, ja je kan het ook koemelk allergie noemen maar wat mijn zoon heeft is geen allergie in mijn ogen, meer een lactose intolerantie maar "bewezen" of onderzocht is het niet. Ik ben nutrilon pepti gaan geven voor 4 weken (daarin zitten de eiwitten "verknipt" in zodat je lichaam ze niet herkend, dit werkt niet voor kinderen met echte koemelkallergie, die hebben echt voeding nodig zonder koemelk) en binnen afzienbare tijd waren zijn klachten over, bewijs genoeg voor de huisarts dus ik kreeg een machtiging voor de pepti (die is behoorlijk wat duurder namelijk en wordt vergoed op deze wijze). Onze klachten waren: Onrustig, dunne (slijmerige) ontlasting, soms bijna schuimend voor mijn gevoel. Pukkels in zijn gezicht, het werden echte volwassenen puistjes, soms ook echt grote! Dit alles was niks met koemelk zeiden ze, mm mm... tuurlijk... Hij kan er nu nog steeds niet tegen Verborgen reflux had hij ook, lichtelijk, dat wel, voeding indikken en bedje schuin waren afdoende gelukkig. Hij heeft ook oorontsteking na oorontsteking gehad, hopelijk wordt je dat bespaard... Denise, jakkes borstontsteking... Nee je moet niet afwachten maar actie ondernemen, dat kan je zelfs de huisarts en de ab kuur soms wel vermijden! Verder een saai weekend hier, kids slapen, man ook... Gezellig... Mijn week en weekend lijken op elkaar, dat vind ik niks... Man zijn weekend is anders, hij werkt en is nu thuis, fijn voor hem maar ik wil ook wat anders dan anders in het weekend