Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Rianne: Oh ik ken het.. mijn weken en weekenden zijn ook hetzelfde :( Daarom vind ik het heerlijk om het weekend er even tussen uit te gaan met gezinnetje.
    Maar snap dat ze het niet zomaar kunnen onderzoeken, maar hier was het zo:
    Co-assistente kijkt Luca na (longen en hartje luisteren, buikje voelen, oortjes/oogjes kijken)
    en zegt: Nee heeft geen koemelkallergie en geen reflux.
    Huh :( zie je dat zooo snel???
    beetje raar!!!
    Gewone arts zegt tege co-assistente: als jij denkt dat er niks is, dan is er niks. :(:(:(:(:(
    Dus vandaar dat ik ook bij die arts weg ga!!
    Vandaag was zijn ontlasting weer water!! snap er niks van!!
    Verder is ie erg rustig en vrolijk.

Denise: He bah meis, wat naar!! Hoop dat je gauw weer lekker opknap!
    Beterschap meis!!

Guusje: Word nu wel benieuwd naar de c1000 tas, gauw even halen ;)

Ego:
    Dochterlief toch hier :D was er om kwart over 11!
    Hartstikke gezellig..
    Zo lekker even de speeltuin in.
    En heb al super veel foto's gemaakt met van haar met Luca!!
    Ze vind hem geweldig!!!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    HIer nog een kindje met een groeispurt of een sprongetje... Dominique kwam gisteren ook al om de 2 uur en tankte iedere keer tussen de 100 en 120 cc weg (normaal 90-100cc) En ze is dus in 5 dagen tijd 150 gram gegroeid.
    Hebben gisteravond bij de laatste voeding de BV opgemengd met 2 scheppen KV en een klein scheutje water.... ze sliep prompt door tot 6 uur vanochtend, daarna twee borsten en vervolgens werden we pas om 9 uur wakker vanochtend.... omdat Mariƫlla uit dr bedje wilde :D

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Gravid, die tas moet je dan wel snel halen, want ze zijn erg streng in de 2 maanden termijn!

4. Gravid

Gravid Niet meer actief

5. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Gravid wat een mooie foto's! Je hebt echt een knap meisje!!!
    Fijn dat je vandaag zo genoten hebt!

6. Gravid

Gravid Niet meer actief

Dank je wel :) Ze had alleen een giga blauw oog.. ze was gister met haar halfzusje aan het spelen, toen die een stap achteruit deed, struikelde en zo pardoes op Lydia viel tegen dr oog.
    Dus die is goed blauw ;)
    Heb inderdaad erg genoten!
    Was nog wel grappig, ziet ze Luca zn handjes, zegt ze: Mama, wat een kleine handjes heeft Luca..
    Kijkt ze naar dr eigen handjes, oh zegt ze: Ik ook.
    :D
    Gaan we Luca verschonen, zit ze naast Luca op de commode.. doe ik de luier af, zegt ze: Wat een rare billetjes. (Tja Lydia, Luca is een jochie ;))
    hahah :D

7. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Ik neem ook weer eens even de tijd om te reageren. Lees veel mee, maar reageren lukt niet altijd.

Vagans veel plezier dit weekend!
    gravid Veel plezier met je gezinnetje dit weekend, heerlijk dat jullie vandaag allemaal samen zijn.
    Ik hoop dat Luca gauw betere ontlasting krijgt, want dit is ook niet fijn. En ik begrijp je volkomen wat betreft het CB had hier van de week ook zoĀ’n troela die zoĀ’n stunt maakte maar dan ging het over het spugen van Jaylin.
    meimamma goed dat de knoop is doorgehakt en jullie overgaan op fv, hopen dat het nu stukken beter gaat. Fijn dat Luna is aangekomen!
    Ohh Luna heeft ook al zoĀ’n karaktertje haha, alleen op de arm slapen! Jaylin heeft dat hier ook vaak maar niet altijd, soms wil ze wel zelf in slaap vallen in de wieg of rustig in de box liggen. Donderstenen zijn het he?
    Yvon Fijn dat de kleine meid al een stuk tevredener lijkt! Ga zo door.
    Wish Fijn dat Vince kerngezond is, maar toch goed dat je het allemaal hebt laten checken. Beter 1 keer teveel dan te weinig he;)
    Joyce Beterschap met Bas! Ik hoop dat Nathalie gauw wat langer tussen de voedingen laat, zodat jij ook een beetje je rust kan gaan pakken.
    denise Oeh wat balen van die borstonsteking! Beterschap meid en bedankt voor de tip, ik houd het zeker goed in de gaten.
    gravid Wat een mooie fotoĀ’s, wat leuk dat jullie zoĀ’n fijne dag hebben gehad.
    pukkeltjes:hier ook aanwezig. Moest van het CB effe in de gaten houden dat ze niet jeuken en droog gaan aanvoelen want dat kan duiden op eczeem. Jaylin was er trouwens bijna vanaf en toen kwamen ze paar dagen later weer terug.
    Twijfel er wel over of het nou hormoonpukkeltjes zijn of iets anders, het zijn nl. Een soort puistjes lijken het wel!
    tijd hebben/handen vrij hebben: Dat wisselt flink moet ik zeggen. Meerendeel van de tijd kan ik het wel vergeten en loop ik 24/7 met haar op mijn arm, anders maakt ze zich helemaal overstuur en loop rood aan, wordt drifting en tranen stromen dan echt over de wangetjes. Maar een knuffel of een lachje maakt alles weer goed.
    Draagdoek Ja hier de lodger shelter en die bevalt echt super goed!

8. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ego
    Hier gaat het kort gezegd niet geweldig. Jaylin huilt en huilt en huilt maar, wat er is daar komen we echt niet aan uit.
    Ze eet om maar zo te noemen apart. Soms eet ze perfect een hele dag, maar de laatste tijd lijkt het wel alsof ze honger blijft hebben, of verdriet of ik weet het niet.
    We kunnen het niet goed plaatsen.

Zo vandaag ook weer ze heeft de hele middag gehuild vanaf 16:00 tot nu aan toe. (Daarvoor waren we weg met de wandelwagen en auto en 's ochtends lag ze bij ons op de buik en toen lag ze ook te huilen als je haar niet wiegde of heen en weer liep). Net aan 2 borsten gehad en de ene laat ze constant los na een paar minuten, geen idee wat dat nou te betekenen heeft! Als ze loslaat ligt ze eerst een beetje rond te kijken of ze slaapt een minuut en dan gaat ze echt moord en brand krijsen, niet normaal.

Vanmiddag waren het denken we krampjes (we hadden een aantal dagen geen of weinig venkelthee gedronken) maar onderhand weten we dit niet zo zeker meer..

Dus vandaar dat ik hier niet zo vaak ben, ik loop hele dagen met Jaylin in mijn armen. Zelf kom ik nauwelijks aan eten of slapen toe, het enige wat ik kan is knuffelen met haar en ondertussen kijk ik maar alle gemiste series terug. Als ik een was of een afwas kan doen heb ik geluk..

Meiden, ik weet het gewoon even niet meer.. Bij het CB hebben we het al meerdere keren aangekaart maar die doen er weinig mee. Het vele spugen dat ze doet (slijm met witte vlokken) was geen probleem zolang ze maar aankomt. En we moesten maar rust en regelmaat gaan toepassen, nou die Rust en Regelmaat is er echt al en ik wil het best beter gaan toepassen maar mijn moedergevoel zegt dat er iets anders is, maar wat?

Nu maar effe wandelen met de hond wie weet wordt ze stil, maar ik voel me zo onderhand een ontaarde moeder omdat ze krijst zodra ze van de borst afkomt en ik niet weet wat er met haar is.

Liefs

9. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh, Troetelbeer, wat ontzettend vervelend allemaal! Ik vind het knap dat je het zo volhoudt! Ik kan je helaas niet helpen... Misschien een keer naar de huisarts? Of ben je daar al geweest?

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Troetel, probeer als eerste het hoofdeinde van haar bedje hoger te zetten, maandag nutriton halen en daar een papje van maken en dat voor en na de borst geven. misschien is het iest van reflux en dit kan al helpen. en idd wat guusje zegt..bel de HA. Misscien inbakeren ook een optie, hoe slaapt ze? onrustig, maaien met haar handjes?

Sterkte..

11. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Vind knap van je dat je het zo goed doet!! Al snap ik heel goed dat je het af en toe even niet meer weet!
    Inderdaad wat de andere meiden al zeggen, maandag even de ha bellen.
    Ik heb namelijk het cb ook niet hoog meer staan, die is bij mij ook eind gekeldert!
    Net of ze niks weten daaro.
    Hoop dat jullie gauw weten wat het is/kan zijn.
    *dikke knuffel*

Ego:
    Pff, hele avond al Sims ant spelen ;) Luca lag om 22.00u al in bed, dus papa en mama even achter de pc haha :p
    Maar heb nu zo'n last van me rug :$ ga zo lekker bed in!
    Mama kan het dan wel laat maken, maar daar heeft Luca lak aan, die komt gewoon om 06.30u weer ;) (en aangezien papa dan toch eigenwijs blijft liggen en mama lopen kan.............;))
    Ben net ook al lek gestoken door een mug.. aaargh, rot beesten :(
    Meiden, slaap lekker voor zover mogelijk!
    Ik ga het ook proberen.

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Goeiemorgen meiden,
    Wow, wat is het hier stil :(
    Normaal post ik niet als laatste en begin ik weer as eerste ;)

Hier goeie nacht gehad, Luca sliep dus om 22.00u en kwam vanmorgen 06.30u weer.
    Vriendlief is er toen uitgegaan, zodat ik ook een keer heerlijk kon blijven liggen ;)
    Maar ja, wat doet die handige harry dan, gaatie naar buiten.
    Best, geeft niet.. maar zeg dan dat je naar buiten ga, of leg voor mijn part een briefje neer dat je buiten bent.
    Luca begint namelijk ineens hard te huilen, ik schrik wakker en denk waarom heeft vriendlief hem nog niet gepakt..
    Kom ik benede, nergens vriendlief te bekennen.
    Telefoon ook thuis, autosleutel wel weg.
    Aargh, dit is al zoveelste keer dat hij naar buiten gaat zonder iets te zeggen, en kwam me vanmorgen dus echt me strot uit.
    Dat ie naar buiten gaat maakt me niet uit, hij is met auto bezig, maar heb wel graag dat hij het even meld, of als ik nog slaap even briefje neer leg zodat ik weet waar hij is.
    Stel dat er iets gebeurd, kan dan met geen mogelijkheid vriendlief bereiken.
    maar goed, heb hem even flink duidelijk gemaakt hoe ik er over denk.. hij zegt nog steeds niks tege me ;)
    Rustig dagje vandaag.. ouderwetse zondag ;) misschien straks even wandelen en in het park kijken, vandaag is het open dag voor aantal (show)fanfares, en die spelen vandaag dus in het park.
    En ik ben er nogal fan van, dus wel leuk.
    Fijne dag meiden!

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Goede middag meiden!

Gravid kan me je reactie helemaal indenken. Een briefje is zo handig! Wij deden het thuis ook altijd en ik heb het mijn man ook snel aangeleerd:p

Tip Ik heb hier gisteren de mini monkey draagdoek binnen gekregen. Deze kun je ook als hangmatje voor in de box gebruiken (daarvoor hebben wij het op advies van cb aangeschaft). Ik leg ons mannetje erin en hij sliep meteen! Hij vind het echt heerlijk; ligt gewoon met een glimlach te slapen! Dus misschien een tip voor de jengelige baby's?

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Ja, dan weet ik tenminste waar hij is.
    Wij moesten het vroeger zelf ook altijd doen als we weg gingen terwijl er niemand thuis was.
    Of dat wij thuis kwamen en me ma even naar het dorp was, dan lag er ook een briefje.
    Super joh dat hij zo lekker sliep in het hangmatje!!

15. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    goedemiddag!!

@Troetel:Wat vervelend zeg dat je hele dagen met Jaylin op je arm loopt...hier soms ook zulke dagen dus kan me voorstellen hoe het voelt.Je komt echt aan niks anders toe!!!! Zelfs eten niet!!
    Wij zijn mede hiervoor vrijdag ff naar de huisarts geweest...misschien voor jou ook een idee?

@Draagdoeken: Grrr zie door de bomen het bos niet meer...wat zijn er veel draagdoeken!!!!

16. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ik vind die ByKay doeken supermooi maar lijken me echt ingewikkeld??

17. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
  18. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    hallo,

troete hou vol meid ! huilen gaat een keer over, blijf in elk geval kalm en bel de HA

hier gaat het al stukken beter met de borstontsteking, antibiotica doet zijn werk goed.Kai huilt al de hele dag geen idee wat er is drinkt ook als een maniak, veel en snel,soms vind ik hem er zo bleek uit zien bijna eng, w8 het af wie weet heeft hij gewoon zijn dag niet.

Deel Deze Pagina