Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Wish: Dat is een erg handige doek ja! Zo iets heb ik ook, en knoopt erg makkelijk.
    Wel even oefenen, had um de eerste paar keren te los, maar nu gaat het prima!

Denise: Fijn dat het weer stukje beter gaat! Hoop dat Kai ook wat minder huilt ondertussen, en dat het niet iets bijzonders is.

Ego:
    Toch maar niet dorp in geweest, misschien strakkies nog.
    Maar is erg waaierig hiero.
    Luca heeft voor het eerst het beestje van de muziekmobiel vastgepakt.
    Was echt zo grappig!!
    Ook draait hij als hij op zn buik ligt, zn koppie nu van links naar rechts en weer terug.
    Echt leuk al die ontwikkelingen!!

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Even ego:

gisteren lekker de stad in geweest met die vriendin van me, was heel gezellig.

Vandaag lekker samen met mn moeder, de hondjes en Yara naar mn oma en opa gewandeld en nu lekker aan het chillen in de tuin.

Ook Yara dr strikjes waren binnen!!!!!

Hoe schattig!

(oordeel zelf maar ;))

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

alle hondjes ook een strikkie!

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Zoooo lief (al zeg ik het zelf ;))

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Aah, wat staat het haar schattig zeg!! :D Leuk he, als je kleintje al zo veel haar heeft!!!
    Kan niet wachten tot het haar van Luca gaat groeien haha, hanekammetjes maken, spikes draaien, als ie wat ouder is staartje.. (net als papa :p) Word hier geen jochie met kort haar,.. zo lang mogelijk laten groeien :cool:

Meiden, wie weet vanaf hoe oud je oorbelletjes mag laten schieten bij die kleintjes?
    Willen hem graag oorbelletje geven, maar vraag me af vanaf wanneer dat mag.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Gravid. ik geloof officieel pas vanaf 6 jaar
    Moet zeggen dat ik dat ook een goede leeftijd vind, zon kleine frummel kan je nog niks uitleggen over pijn en wat als het gaat ontsteken enzo...

Er zijn wel plaatsten (de markt enzo) waar ze het eerder doen, maar dan moet je er wel van op aan kunnen dat het heel steriel is!

Dit is enkel wat ik me heb laten vertellen dus ik weet het niet zeker.

Ik wacht eerst af tot Yara er om vraagt en ze goed weet hoe het in elkaar steekt voor ik dr gaatjes geef, voor het zelfde geld wil ze het helemaal niet...

Maar iedereen moet het natuurlijk voor zich weten!
    Suc6!

7. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

volgens mij mag het vanaf een maand of 6 maar heb begrepen dat niet alle juweliers het bij baby's doen.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

o... 6 maanden, 6 jaar...
    ach, allebei met een 6 ;)

9. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    juwelier:Hier doen ze het pas na 7 jaar, had dit ook gevraagt...maar kreeg twee hele grote ogen van de juwelier en zij ( Dat ga ik echt nu niet doen hoor, zo zielig bij zo'n kleintje) Kwas nog niet eens klaar met praten hahaha.... Was gewoon benieuwd omdat wij dit ook graag willen doen straks. Maar pas na 7 jaar dus, nog ff wachten hihihi. Hebben trouwens wel een babyarmbandje gekocht zo klein en schattig. Lijkt erg stoer en met naam.

1e prikjes: Zien jullie mama's er ook zo tegenaan dat jullie kleine de 1e prikjes krijgt. pfff moet woensdag heen, maar heb nu al last van zenuwen brrr....zelf ben ik er niet bang voor, maar vind het zo sneu.

Ego: Zag ik gewoon vanmiddag 2 ouders met hun kleine achterin, te roken in de auto. Vond het echt heel erg. stonden naast hun voor het stoplicht te wachten, toen mijn man het zag. Nu roken wij zelf ook af en toe een sigaretje, maar niet met de kleine erbij en altijd buiten.

Hier mt 50 op zolder, past niet meer:)nu 56 ( ligt ook aan het pakje) en mt 62 nog weer ietsie te groot. Moeilijk hoor...
    Jullie kleintjes ook al uit pakjes gegroeit en anderen weer te groot?

grts;)

10. AHzondag

haha, het ligt echt aan de juwelier.

11. AHzondag

ja mijn kleintje past alleen sommige truitjes nog in maat 50 maar broekjes zijn allemaal te kort.
    van 62 past hij nog niks, 56 zit zelf nog te groot haha vooral te wijd.

12. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    ja moeilijk....sta nu net zo lang voor milan zijn kast, als voor mijn eigen last hahhaha....te lang. Hebben ook teveel ( al zeg ik het zelf:)) toch de beste combi ertussen uit zien te vissen.

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Vagans wat is Yara wijs geworden! Ze kijkt zo lekker pittig uit d'r ogen. Lief hoor die strikjes... hier kom ik niet verder dan haarlotion:p

Typje hier de prikjes vorige week gehaald. Ik vind het niet sneu. Bedenk wat ze kunnen krijgen als ze ze niet krijgen, maar ik snap dat je er tegenop ziet hoor. Bedenk maar zo; na afloop kun je lekker met je kleintje knuffelen; hebben ze dan zeker wel verdiend!

Gaatjes no way bij een baby hier. Dat vind ik pas zielig:p. Ons mannetje mag het zelf aangeven. Ook als we een meisje hadden gekregen.

Kleding vandaag besloten over te gaan op maatje 62. Alle kleding van maatje 50 en 56 trek ik nog 1 keer aan en gaat dan de doos in. Ach, de kleertjes van maatje 62 zijn ook super leuk, maar voor mijn gevoel is het kleine kneuterige van het baby zijn nu wel voorbij... snik! Maar ja, ons ventje weegt ook al bijna 6 kilo!

Fysio zijn er meer meiden die met hun kleintje naar de fysio moeten? Wij hebben morgen een afspraak bij de kinderfysiotherapeut i.v.m. zijn voorkeurshouding. We zijn erg benieuwd. Zelfs mijn man komt even uit zijn werk, om mee te gaan.

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

ff snel een beetje terug gelezen

@ troetel: meid wat onwijs vervelend! Wat raar ook dat ze zo makkelijk over het vlokjes spugen doen, dat duid op melk wat al van ver uit de maag komt en dit kan ze slokdarm als het ware een beetje latern verbranden, ontsteken of op latere leeftijd voor asmatische klachten zorgen! En ja dat doet natuurlijk hartstikke veel pijn! dan zou ik ook de hele dag huilen!
    Zou als ik jou was de HA inschakelen en eisen dat ze verder gaan kijken! Probeer verder overal waar ze licht schuin te maken zodat ze wat reachter op licht en de voeding beter binnen blijft *knuffel*

* kleertjes: Nu ook hget eerste weg gedaan, rompers maat 50 passen meerendee niet meer, truitjes meerendeel nog wel en broekjes worden aan de korte kant. Maat 56 is een beetje ruim maar het ligt een beetje aan het merk, sommige dingen zijn echt flobber groot zeg maar.

* Prikje: ach Yara heeft in het ziekenhuis ook steeds prikjes gehad dus ik weet hoe of wat, dat ze hard gaat huilen is een feit maar dan zal ik extra lief voor dr zijn, meer kan je ook niet doen. Zij krijgt m de 11de

Hier: heerlijk middagje gehad erg gezellig :) Vriendlief smste nog een paar keer, ik beantwoord ze netjes en heb m ook een foto doorgestuurd van Yara's eerste lachje maar kan mezelf er niet toe zetten om af te sluiten zoals normaal met kusjes en hvj enzo, blijf maar malen met die stomme mail die die naar zn ex gestuurd heeft en dan vooral het niet vertellen ervan, heeft me echt zeer gedaan.

Maja het leven gaat door en Yara is erg lief vandaag op wat huilen vlak voor een voeding na doen.

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Kan me je reactie goed begrijpen, dat je niet afsluit met kusjes en hvj enzo!
    Krijg altijd vreemd gevoel erbij als ik hoor dat mensen mailtjes naar ex'en gaan sturen en dat niet vertellen aan huidige partner.
    Ik moet er hier echt niet achter komen, want ik ben wel een typ die me vriend in zulke gevallen geen 2e kans geeft.

Typje: Ja armbandje is inderdaad ook stoer! Die gaan wij Luca ook nog geven!
    Jammer he, dat hij al uit de mt 50 is ;) ze worden dan gelijk zo groot.
    Ik vind ook al dat Luca al baby af is.. dat baby van dag 1 zie je niet meer.

Guusje: Nee hier geen fysio. Luca had ook voorkeurshouding, maar nu niet meer gelukkig!
    Ben benieuwd wat ze zeggen, succes!!

Roken: Zo gauw we wisten dat ik zwanger was, ben ik zelf gestopt, en is vriendlief buiten gaan roken.
    Dat gebeurt nu nog steeds!
    In auto rookt vriendlief nog wel, al zit Luca er ook bij in, maar dan gewoon met raam wagenwijd open.
    Dus de rook komt dan niet achterin.

Oorbellen: Gelukkig verschillen de meningen ;) maar wij vinden het geweldig, zo'n kleintje met oorbelletje.
    Dus gaan vanaf maandje of 6 eens navragen hier bij juweliers!

Prikjes: Gelukkig heeft Luca er geen weet van, maar mama ziet er erg! tegen op :) Zelfs zo erg dat ik wil dat vriendlief mee gaat..
    Stom, stom .. ik weet het.. maar kan er gewoon niet tegen om te zien hoe 2 van die naalden in zn beentjes gaan :( kan dan echt met Luca mee brullen.
    Hoop maar dat hij net als Lydia is, die brulde tijdens het prikken, en daarna niet meer, en ook geen last er van.
    Moeten donderdag, dus ben benieuwd!

Kleertjes: Luca al helemaal uit maatje 50, en 56 ook bijna.
    Zit nu in maatje 62.
    Pfff, baby is er echt vanaf hoor!!

16. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden
    even ego want ik zit met Jaylin die overstuur is op schoot.

Bedankt voor de lieve reacties. Morgen ga ik inderdaad even de HA bellen voor morgen nog langs te komen. (Vriendlief heeft haar nu effe uit handen gepakt maar ze krijst aldoor!) Maar nu kan ik even snel typen naar jullie:)
    We hebben de cinababy weer terug opgepakt en ook de venkelthee om de darmkrampjes (als dit ze zijn ten minste) te verminderen, baat het niet dan schaadt het ook niet..

Ik ben inmiddels sinds een paar dagen ook flink beroerd zelf; snipverkouden en grieperig. En sinds 1,5 dag doen mijn borsten giga pijn. Vooral rechts en het is echt pijn dieper in de borst dus niet mn tepels, het voelt alsof ze klem zitten tussen een bankschroef of bont en blauw zijn geslagen! Tijdens het voeden valt de pijn wel mee maar voor en na ga ik door de grond..
    En een paar uur na de voeding zakt de pijn maar mannetje moet ze niet aanraken en ook Jaylin kan ik niet oppakken want het voelt net als gigantische blauwe plekken.
    Dus ook daarvoor even naar de HA.

Oh ja afgelopen vrijdag hadden we de eerste afspraak op het CB en Jaylin woog met 4 weken en 5 dagen 4705 gram en is 55 cm lang. En op het CB zeggen ze doodleuk; Rust en regelmaat en zolang ze aankomt mag ze blijven spugen..
    Jaja waarom krijst ze dan als ze al een schone broek heeft, net gevoed is en net geknuffeld heeft en al... Nou ze krijst echt alsof ze vergaat van de pijn.

Ik heb nog even getwijfeld naar de HA-post te gaan vandaag maar daar zit je dan 1 a 2 uur te wachten dus daar wordt ze ook niet beter van en wij ook niet.

Ik houd jullie op de hoogte meiden.

Liefs

17. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Kleding maatje 50 en 56 zijn hier de kast al uit, dat pas Gabriƫl echt niet meer.

Oorbelletje, alleen als hij het echt zelf wil, anders niet.

Prikjes heeft hij al gehad. Hij is er wel wat jengelig van geweest.
    Maar hij bleef ook jengelig en vandaag zijn we er achter gekomen waarom.
    Hij was al een week of 2 aan het kwijlen steeds en vandaag kreeg hij er een heel rood wangetje bij.
    Nu zien we in zijn onderkaak een tandje aankomen.
    Hij is nog niet door, maar dat duurt denk ik niet al te lang meer.
    Net maar een zetpil gegeven voor vandaag en morgen even naar het kruidvat om druppeltjes en een bijtring te halen.

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ troetel: Je zit bij de HAP idd wel ff te wachten maar meestal wordt je meteen doorgestuurd naar de SEH waar je dan een echte kinderarts te spreken krijgt! Mijn HA neemt helemaal geen risico en overlegd meteen met de kinderarts.

* armbandje: Yara heeft er al 2! Een zilveren met een roze vlindertje (van mn zusje en zwager) en een gouden met een lieveheersbeestje (van mn s-ouders) Super schattig beide (alleen houd ik echt niet van Goud!

Zo lief, Yara geeft af en toe al van die kreetjes van blijdschap! super lief!

19. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Monika! Het eerste tandje al???!!!!:$ Die kleintjes worden echt onwijs snel groot... Succes, want dat schijnt ook wel een pittige periode te zijn.

20. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Dat is vlot :$ (al had Lydia het ook met 4 maand, 2 tegelijk)
    Bij Luca dacht ik het vanmiddag ook, was zo op me vinger ant 'bijten'
    maar zie nog niks.
    Dus valt nog mee denk ik.

Troetel: Hoop dat jullie bij de ha wat wijzer worden, kan me indenken dat dit je breekt!!

Ego:
    Hier een kleine man die steeds heel hard nee schud met zn hoofd.
    Ik maak me echt nog geen zorgen ofzo, neem an dat het normaal is, maar zou het ergens mee te maken kunnen hebben?
    Met ontwikkeling ofzo?
    Luca ligt al lekker op bed vanaf 21.00u, wij nog even film afkijken en dan ook lekker ons mandje in!!

Deel Deze Pagina