Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hey meiden hier een teken van leven van ons zijn weer thuis
    Maar het is erg druk met twee moppies
    Sky heeft veel aandacht nodig door het spugen en gek poepen en
    Slecht slapen dus overige aandacht gaat naar Silver en daarna naar mama ;)

Oorbelen als je dat nu al wilt advies ga naar een Surinamse juwelier die doen dat wel andere zelde

Bij ons als ze het zelf aan geven dat heef Silver nu gedaan die krijgt ze woensdag op de markt bij ons

Prikjes bij Sikver had ik de eerst keer toch wel even moeite maar na het moet gewoon

2. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Hai meiden!!

Fijn weekend gehad iedereen!??

Hier gaat alles goed! Maelynn slaapt al een aantal nachten door. Vannacht heeft ze weer geslapen van 23:00 tot ... Heb haar om half 7 wakker moeten maken voor de fles anders had ze nog langer doorgeslapen! Heerlijk zeg 7 uurtjes achter mekaar doorslapen. En voor het eerst wakker worden van de wekker ipv babyhuiltje haha.
    Net fles op en nu ligt ze weer op bed. Ze heeft nu een goed ritme dus hoop dat dit erin blijft ;)

Straks om 11:00 naar de osteopaat. Ze heeft nu ze op haar buik ligt een voorkeurshouding naar links. Wel de laatste keer hoor want ging daarheen voor het huilen en dat is zo goed als over :)

Zal straks even uitgebreid reageren maar nu nog even 2 uurtjes slapen

Liefs xxx

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Goedemorgen,

Hier gaat het effe wat minder. We zijn behoorlijk aan het zoeken met onze kleine meid. Inbakeren werkt toch niet echt, ze blijft maar worstelen waardoor er eten opkomt. Ze kan wel doorslapen 's nachts maar het gaat met zoveel lawaai gepaard dat ik geen oog dichtdoe maar ik wil haar nog wel bij me hebben. Overdag wordt ze vaak na 50 minuten al wakker en wil dan niet meer slapen...erg vermoeiend voor ons allebei. Ik lees dus wel effe mee maar heb soms erg weining puf om te reageren.

lilo; wat fijn dat het nu goed bij jullie gaat. Probeer de durf te verzamelen om haar 's nachts ook op haar buik te leggen. Ga vannacht weer eens proberen zonder bakerzak en dan op haar zij ofzo. Wij gaan eind van de maand naar de osteopaat ;)

Binna; Hoop dat je een leuke vakantie hebt gehad ondanks de drukte met sky en het wat mindere weer.

Kleertjes; ze zit nu in 56 maar gaat al hard op weg naar 62

pff hoor haar nu al weer kreunen en steunen in de wieg en ja hoor...45 minuten na de fles. Echt na 1 slaapcyclus is ze al weer wakker :(

4. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Wow Monika nu al tandjes?! Vlot ventje;)

Binna hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad. En die drukte is goed te snappen meid met 2 van die kleine dametjes:D

Lilo lekker dat Maelynn het doorslapen in de gaten begint te krijgen. Is voor jezelf toch ook wel erg lekker.

Stefanie wat vervelend dat julie zo aan het zoeken zijn en inbakeren ook niet echt werkt.

Kleertjes: Ligt hier ook helemaal aan het merk. Het mooiste en lekekrst zit op dit moment kleertjes van Hema in maat 50/56 en ik heb van het merk Dirkje en Feetje kleertjes gekregen die zitten maatje 56 ook erg goed. Maar Prenatal en Zeeman en meerdere kan Luna nog wel in zwemmen;)
    Ik vind de kleertjes en met name de rompers van Hema echt super. Ik heb veel overslagrompers. Vind ik echt super. Die kan ze van Hema maat 50 nog best aan zonder te knellen.
    Troetel wat vervelend dat het zo onrustig is bij jullie met Jaylin hopelijk worden jullie wijzer bij de ha.

Hier:
    Luna gister zon weinig, drinken en nauwelijks willen slapen dagje.
    Gelukkig vannacht dan wel geslapen van 23.00-07.00 uur.
    Ben well blij dat ze eigenlijk al gelijk door slaapt.
    Hier heeft R. zaterdag met zn vader de heg en struikjes gesnoeid. Wat een verademing is dat weer zeg. Staat weer een stuk beter.
    In september het gras eruit en nieuw stuk gras erin en dan volgend jaar zon houten kinder huisje in de tuin en dan ben ikke weer happy;)
    Gister een bankhangdag gehad en gisteravond nog visite gehad.

Luna heeft net een goeie fles op en ligt lekekr te tukken (voor zolang het duurd)

Ik ben met haar aan het proberen of ze verzadigder is als ik haar een beetje Nutrilon Forte geef ( voor hongerige baby`s)
    Dan maak ik 120/4 en dan 3 schepjes normale voeding en 1 schepje forte. Maar heb toch wel het idee dat dat te zwaar is voor dr want ze heft wat meer krampjes.
    Dus denk dat ik het maar niet meer bij iedere voeding doe.

5. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemorgen!!

@Meimamma:Ik gaf Vince zn laatste voeding Nutrilon Forte en volgens mij kreeg hij er ook veel krampjes van dus geef het niet meer.Had ook niet het idee dat ie meer verzadigd was...sliep er niet langer op.

6. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ik geef doe nu iniedergeval geen Forte meer in de laatste voeding. Gisteravond kon ze gwoon moeilijk in slaap komen door de krampjes, zo sneu. Maar wat je zegt Wish. Heb noou niet het idee dat ze verzadigder is door die Forte.

7. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Even weer ego (sorry hoor meiden) maar ben echt gesloopt hier!
    Net de HA gebeld en die heeft dus pas MORGEN tijd! Schandalig..

Jaylin slaapt nu al jengelend en krijsend tussendoor, ze is na de voeding van 6:30 in slaap gevallen om een uur of 7:00.
    Laat haar uiterlijk tot elf uur slapen dan zit er 4,5 tussen en die pakt ze soms wel eens (zoals nu dus).
    Ik heb gister de laatste voeding gegeven om 22:00 en toen sliep ons meisje tegen 23:30 dus we lagen er zelf ook redelijk 'vroeg' in. Wel lekker ook want mannetje moest om 6:15 beginnen, dus vroeg op.

Heb van 9:00 tot 9:45 nog even een extra hazenslaapje gedaan en dat beviel best goed.

Nu maar effe een hapje eten!

Liefs

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Binna, hoop dat jullie een leuke vakantie hebben gehad, ondanks de drukte om de twee meiden.

Hier zijn net terug van de fysio en we moeten hard aan de bak. Volgende keer gaat ze zijn hoodje meten. Tot 5/6 maanden moeten we probberen met oefeningen de afplatting te verminderen. Anders evt. Het redressiehelmpje...:(
    Volgende week wil ze al verbetering zien. Ook bekijkt ze dan of zijn nekje door de manueel therapeut los gemaakt moet worden. Wipstoeltje mag eigenlijk niet meer en ook zo min mogelijk in de maxi-cosi. Deze zijn te hard en daardoor kan hij minder/niet zijn hoofdje draaien. Ook ga ik een zijligkussen kopen en een verschoningsmatje bij IKEA; daarop kan hij beter draaien. Deze wil ik dan beneden gebruiken i.p.v. een handdoek, omdat we met het verschonen ook gelijk oefeningen moeten doen.
    En dan moet ik ook nog een hoes voor om het voedingskussen kopen/maken.

Fijne dag allemaal!

9. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Guusje dan moet je idd hard aan de bak zeg.
    Ik heb dat verschoningskussen van Ikea ook voor beneden. Heb m op tafel liggen. Ik doe er iedere keer een handdoek op. Ben telkens niet in de gelegenheid om weer naar Ikea te gaan en er hoezen voor de kopen. Terwijl ikea hier bijna om de hoek zit;)

10. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Guusje:Hopelijk kun je dat helmpje voorkomen door de oefeningen.Hier ook een kereltje met voorkeur naar rechts;) Probeer wel steeds om hem naar links te laten liggen maar hij draait gewoon zn koppie weer terug haha..nog moeilijk hoor met die kleintjes...als ik hem op zn linkerzij leg schreeuwt ie moord en brand en slaapt ie dus ook niet.De HA zegt ohhh dat duurt hooguit 2 dagen dat schreeuwen pfffffffffffff hij kan makkelijk praten...kom al amper aan mn slaap toe

11. Gravid

Gravid Niet meer actief

Binna: Hoop dat je leuke vakantie gehad hebt!
    Maar aan de foto's op hyves te zien was het wel geslaagd ;)
    Maare.. Surinaamse?
    Zou niet weten waar ik die hier zoeken moet haha.
    Ga gewoon bij juweliers na vraag doen.
    Zie hier int dorp ook zat kleintjes met oorbellen.

Lilo: Fijn zeg dat ze lekker doorslaapt!!
    Ben benieuwd wat de osteopaat zegt!

Stefanie: Vervelend zeg, dat het niet zo wil!
    Maar jij zegt dat ze overdag al na 50min wakker is, en niet meer slapen wil.
    Aangezien jij zegt dat het voor jullie beide erg vermoeiend is, huilt ze dan veel of....??
    Luca is namelijk na uurtje ook alweer wakker, maar ligt dan gewoon vrolijk in de box te spelen.
    Hier is het juist heel normaal dat hij na de fles maar uurtje a anderhalf slaap, en verder wakker is.

Meimamma: Ben benieuwd of de Forte werkt!!
    Fijn dat ze lekker doorslaapt!
    En leuk he, die houten kinderhuisjes!!

Troetel: Hoop dat je goeie huisarts heb, (dus nie zo 1 als ik heb) en je wat wijzer word!!

Guusje: Oh vervelend zeg, moet je inderdaad flink aan de bak!!
    Hoop dat jullie zelf voor elkaar kunnen krijgen dat hij van zn voorkeurshouding af komt!!
    Zo'n helmpje lijkt me ook niet wat!
    Weet niet of je knuffels in zn bedje hebt, maar wat bij Luca geholpen heeft is een fel gekleurde knuffel in zijn bedje.
    Ene keer links neer leggen, andere keer rechts, steeds om en om, daar gaat ie dan naar kijken. Onze fel gekleurde knuffel is tegelijk een muziekdoos ding.. dus hij gaat dan ook op het geluid af.
    Luca had eerst ook voorkeurshouding, ook wanneer hij op zn buik lag, maar nu draait ie zelf steeds van links naar rechts en weer terug.
    Gewoon veel oefenen.

Ego:
    Hier weer goeie nacht gehad.
    Luca lag om 21.00u in bed, en kwam vanmorge 05.00u pas weer.
    Iets vroeger dan normaal (06.00) maar ja, lag nu ook erg optijd in bed.
    En heb liever dat ik 's morgens wat eerder er uit moet, dan 's avonds zo laat naar bed.
    Gaan vandaag over op 4x 180+6, (150+5 is voor meneer niet genoeg meer ;)) dus ben benieuwd hoe hij het doet.
    Vandaag dus 180+6 om 05.00u, 09.00, 13.00 om 17.00u krijgt ie nog 150+5 en dan om 20.30u weer 180+6 en dan lekker zn bed in!
    Eens kijken hoe dat gaat!
    Pff, Luca trouwens alweer 8 weken (zaterdag 2 maanden) gaat echt hard zeg!!
    Rustig dagje vandaag, beetje de standaard dingen in huis doen.. en verder niet veel.

12. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Pff moet vandaag en morgen ff hoop aan het huishouden doen,we krijgen woensdag donderdag en vrijdag verschillende makelaars over de vloer.Eindelijk gaan we dit huis te koop zetten...ben het zo zat geen tuintje te hebben en niet te weten waar ik al mn spullen kwijt moet.Verlang echt naar een eengezinswoning.Hopelijk verkopen we dit huis een beetje snel

13. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ik help je hopen Wish..
    Hopelijk verkopen jullie zit huis snel en heb je straks meer ruimte voor jullie zelf en Vince;)

14. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ja zijn soms van die vanzelfsprekende dingen he een huis maar als je in een flatje van 2 kamers zit(woon en slaapkamer) dan snak je echt naar een eengezinswoning

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Wish: Snap het helemaal! Wij zitten in een bovenwoning, dus woonkamer/keuken, badkamer en 1 heel klein inimini slaapkamertje, (waar Luca slaapt) en dan boven nog onze kleine slaapkamer.
    Het is hier echt net een pakhuis, kunnen onze kont amper keren.
    Daarbij dus ook geen tuin, en geen balkon.. whaa.. heb het hier ook helemaal gehad.
    Dus wij ook druk aan het reageren op eengezinswoningen!
    Zal blij zijn als ik gewoon normale woonkamer en keuken heb, normale badkamer en slaapkamers, en berging waar we de 'zooi' kwijt kunnen.
    Zal ook super blij zijn als we een tuin hebben, hoef ik de was ook niet meer op te hangen op de slaapkamer, of aan het hekkie van de gallerij..
    en kan ik tenminste met het warme weer ook naar buiten!!
    En nee ik klaag heel niet hoor, dit is een super leuk huisje, maar nu gewoon te klein!!

16. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ja hier ook gravid...zeg altijd leuk huisje maar had 1 slaapkamer extra moeten hebben

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Wish: Ja geloof ik best!
    Hier dan wel 2 slaapkamers, maar die van Luca is zo klein :$ Dr staan bedje, commode en kastje.. maar dan ist kamertje ook vol!
    Als we kamer inlopen, sta je direct voor het bedje, als je dan je eige weer omdraai richting deur, en je doet 1 stap naar rechts sta je voor commode.. en tegelijkertijd met je rug naar het kastje.. en tegelijkertijd sta je naast het raam.
    Dus je kunt echt maar 2 stappen zetten in het kamertje.
    Maar goed, als het beetje mee zit hebben we eind dit jaar begin volgend jaar wel ander huisje.
    Nog even doorbijten ;)

18. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ja en weet je ander huis krijgen is nog niet zo'n probleem...staan huizen genoeg te koop maar ons huis kwijtraken!!!! dat word echt ene probleem...tis niks bijzonders en we hebben er in de jaren dat we er gewoond hebben ook niks aan gedaan omdat we toch van plan waren weer snel weg te gaan dus we hebben ook niet veel te bieden;) maar ja eerst maar eens horen vd week van de makelaars wat ze denken dat het waard is

19. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Even snel tussendoor want madam heeft een huildag geloof ik ;)
    Krampjes vermoed ik maar die moeten toch minder worden met de weken? Hier lijkt het alleen maar meer te worden...?

Zoogcompressen, met wie had ik het daarover hier?
    Ik heb ze gevonden, ik bedoel dus deze:
    Babyplein: Pigeon Zoogcompressen Rood

Bye!

20. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Zo meiden,

Daar was ik ook weer even. Ik heb alles globaal mee gelezen, maar is te veel om op te reageren. We zijn het hele weekend weg geweest namelijk. Zaterdagavond Jelke voor het eerst te logeren bij mijn schoonouders. Zo konden vriendlief en ik lekker even met zijn 2-en naar een feestje zonder aan voedingen te denken o.i.d. Nou het was hartstikke gezellig hoor, maar wat was ik onwennig van mijn ventje zeg. Heb ook even een potje lopen janken toen we op bed gingen... We hebben dus 3 dagen feest gehad (dorpsfeest) En ik was zaterdagnacht helemaal op. Het licht ging uit. Ik baal dan heel erg dat mijn conditie/energie gewoon nog ver te zoeken is, maar mijn moeder vond het al heel knap dat ik een maand na de bevalling al 3 dagen stond te feesten... Maar ja 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren he.... Jelke heeft trouwens keurig door geslapen bij mijn schoonouders en ze vonden het natuurlijk geweldig dat hij een nachtje te logeren was. Ik was daarentegen dolblij dat ik hem weer op mocht halen.... Goh wat heb ik hem gemist. Ik ben blij dat we weer lekker kunnen knuffelen! Vandaag weer even de was weg werken. Is wel nodig na een weekend weg. En verder lekker rustig aan doen!

Liefs

Deel Deze Pagina