Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Troetel gelukkig niets met je borsten aan de hand, ik neem aan dat je alle tips al geprobeerd heb om je productie op te schroeven, en zie het niet als falen als het niet lukt.
    Gravid idd samen doen en anders niet !! z'on instelling zou ik hebben.
    Guusje er komen wel weer betere dagen dat je weer volop geniet.Ik heb soms het gevoel dat ik opgesloten zit met 2 kids, er zit voor mij te weinig uren in de 24 uur. Daarom wil ik in het weekend als vriendlief thuis is altijd wat doen maar die snapt dat dan niet die wil lekker thuis zijn met zijn kids grrrrr

Gister ben ik bij mijn ouders geweest en heeft Kai zich voorbeeldig gedragen en nu ligt hij alweer ff te huilen was bij mijn kleine meid ook thusi huilene n bij andere het perfecte meisje zijn.

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

Binna: Heb ze gezien, erg leuk die kralen!!

Wish: Succes als de makelaar komt! En hopelijk kom je er achter wat het is met Vince!

Lilo: Wat fijn dat ze weer zo goed geslapen heeft!
    En eh, hoe herken je sprongetje dan?
    gewoon aan het hangerig/jengelig zijn?
    * Nee met me ex gaat dat niet lukken, er samen uit komen.
    Dat word weer flinke rechtzaken waarschijnlijk.

Guusje: Dikke knuffel voor jullie!!

Denise: Ik heb het ook hoor, ben altijd blij dat het weekend is, even wat anders doen met zn allen dan alleen maar thuis zitten.

Ego:
    Jeetje zeg, is het nou zo gek dat ik het sterke vermoeden/gevoel heb dat die diaree van Luca niet normaal is??
    Hij is 8 weken oud, en heeft nu sowieso al 2 weken diaree.
    Eerst dat ****cb die zegt niet te weten wat het is, en moest het maar aankijken.
    Nu gistere weer 2 waterdunne poepluiers gehad, en dus de H.a. maar gebeld.
    De assistente deed al lekker laks,dus ik wist bij voorbaat al hoe of wat.
    En ja hoor, als ik het niet dacht.. vanmorgen belde de h.a. zelf: Er is vast niks aan de hand, maak je niet druk!
    Maak je niet druk?? Dus het is gewoon normaal dat een kind van 8 weken al 2 weken lang diaree heeft???
    Ben ik dan zo debiel om te denken dat er niks is?? Jemig zeg.. word hier best boos van :x Mij is verteld dat diaree iets is wat niet helemaal goed is.
    En verdorie, dan zegt cb niet te weten wat het is, en de h.a. zegt dat er niks is en ik me nie druk moet maken.
    Neem aan dat die diaree ergens vandaan moet komen.
    Pfff, waar moet ik heen als er 'echt' wat is als beide niks weten :$

Gister beetje druk geweest, dus doe vandaag nog een was.. en dan lekker niks!!
    Even rustig dagje!

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

hioi meiden
    wel terug gelezen maar heb maar 1 hand (ben aan het voeden en ze ligt niet echt heel goed maja)

Wat ontzettend rot dat zoveel van jullie tranen hebben! Ik geniet met volle teugen van het moederschap terwijl ook yara best wel is flink kan janken en ondanks alle tegenslagen die we in het begin hebben gehad, alle zorgen enzo.'

Ik hoop dat iedereen nou is serieus genomen wordt en anders zou ik echt EISEN een kinderarts te spreken, dat moeten ze dan gewoon maar doen!

Ben nu dus aan het voeden en daarna gaan we de hondjes bij mn ouders ophalen en lekker met zn 3e + 4 hondjes naar het losloopgebied :)

fijne dag meiden!

4. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Gravid, dan zou ik vanavond de hap bellen, dan heb je andere artsen.

5. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemiddag meiden.

Jaylin slaapt dus ik heb even tijd voor mezelf (en jullie hihi)

lilo Wat leuk dat Maelynn haar handjes begint te ontdekken, lijkt me super om te zien!
    Gravid Je staat helemaal in je recht hoor meid, als je een verleden hebt met iemand is het superlogisch dat je diegene niet een briefje met jouw handtekening en een kopie paspoort toevertrouwd. De normaalste manier is om idd samen naar het gemeentehuis te gaan en daar gezamenlijk alles te regelen. Succes! Hopelijk komen jullie er samen uit en is dat kinderachtige gedrag van je ex ooit een keer verleden tijd.
    Ik hoop ook dat Lydia gauw lekker bij haar mama mag komen wonen, waar ze in mijn ogen thuishoort. Niet om alle papa’s in het ongelijk te stellen hoor, maar in deze situatie zie ik het zo. Maar dat is mijn mening. Blijf er voor vechten meis, na regen komt zonneschijn.
    Esmee Bedankt voor de tip! We gaan eerst even kijken hoe het loopt wanneer ze voldoende voeding binnenkrijgt, want het kan daarmee goed samenhangen. Ze heeft er ook niet continu last van, juist af en toe dat ze vreselijk zit te persen en er niks komt. Maar we houden het in gedachten!;)

Ondergepoept zijn
    Oh dat doet Jaylin hier ook wel eens! Al 1 of 2 keer gehad tijdens het voeden dat ze ging poepen, jahoor mama’s pyjama en been ook onder de poep.. En van de week liep ik van het waskussen naar het badje met haar tegen me aan en toen plaste ze me onder. Waarom dat nu nooit eens gebeurd bij papa? Maar het hoort erbij, kan er wel om lachen:D
    Vagans anticonceptie; Ik heb het niet zo op spiraaltje maar ook het condoom is niet ons ding, dus ik ben voorlopig aan de cerazette pil gegaan (mag in combi met bv) en daarna ga ik verder kijken.
    Misschien heb je er wat aan, zolang je bv geeft kun je die pil in ieder geval blijven slikken.
    Wish Is naar een ostheopaat gaan met Vince misschien een idee?
    Denise Nou we zijn al vanaf dag 1 aan het kloten met bv. Na 1,5 dag waren mijn tepels helemaal kapot met kloven en blaasjes. Toen heb ik 1 week gekolfd en dat met fingerfeeden (dag en nacht) gegeven daarbij kunstvoeding als aanvulling. In week 2 weer gaan aanleggen met tepelhoedjes, toen na 1 week weer tepels en borsten helemaal kapot en pijnlijk. Weer fulltime gaan kolven, na 2 a 3 dagen zag ik de productie gigantisch afnemen (van 150 cc per kolfsessie naar een magere 30 tot 60 cc). Op advies van CB 1 week later weer gaan aanleggen (trok de haren zowat uit mijn eigen hoofd, zo ging ik door de grond v.d. pijn). Dit ging met horten en stoten twee weken lang, ik heb tussendoor gekolfd (zelfs ’s nachts om de 2 uur maar dat hield ik gewoon niet lang vol). Inmiddels heb ik dus wéér pijn aan mijn borsten maar die is na een halve week wel iets weggetrokken alleen lijkt Jaylin nu dus niet genoeg te hebben. Dus ik weet niet of het haalbaar is om de productie op te schroeven, want al kolf ik om de 2 uur er komt gewoon weinig tot niks uit!

Ego Gisteren naar het weeguurtje geweest en ze is op 5 dagen tijd ‘maar’ 50 gram aangekomen. CB bekeek het op een week (dinsdag tot dinsdag) en dat was wel voldoende. Maar voor mijzelf was het een bevestiging van wat ik al vermoedde.
    Had ik trouwens al gezegd dat de HA hier ook de onrust van Jaylin negeerde, ze keek zelf totaal niet naar Jaylin. Ze is niet onderzocht of wat dan ook, de ha ging gewoon mee in mijn vermoeden!

Gisteren een betere dag gehad wat betreft het eten en de onrust van Jaylin (of we raken eraan gewend, dat kan ook..). Ik heb gisteren 90 cc bv bijgevoed (had laatst met dat klemmend gevoel af en toe wat afgekolfd drie dagen lang en dus 180 cc kunnen opsparen en dat ingevroren). En nog 70 cc kv bijgevoed. Zo leek ze stukken meer tevreden, ben benieuwd hoe dit verder nog gaat verlopen!
    Morgen komt er een lactatiekundige langs om te kijken of er nog wat te doen is aan de bv, we proberen alles!

Ik ben ziek aan het worden (alweer) dacht dat het overwaaide maar mijn hele keel zit weer dicht en ik zweet me gek en voel me beroerd. Ook ben ik volgens mij ongesteld geworden gisteren.
    Vanmiddag naar de tandarts (dubbel zo leuk als je vreselijke keelpijn hebt NOT!).

Nou ik ga even mijn plakhanden wassen (appeltje gegeten hihi) en dan eens bij mn meisje kijken en verder in het huishouden;)

Liefs

6. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Gezellig even bij je ouders! Veel plezier!

Monika: Ja, als hij die diaree blijft houden, ga ik inderdaad de hap bellen.
    Want net wat ik al zei, neem aan dat die diaree wel ergens vandaan komt.
    Een kind heeft dat niet zomaar.

7. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Fijn dat ze weer iets tevredener leek!!
    Hoop echt dat jullie nog wat kunnen vinden voor de bv, en anders heb je alles geprobeerd en je best gedaan meis!!

Onderplassen: Hier overkomt dat alleen papa :D
    Ik laat Luca vaak even 5min op aankleedkussen liggen, as ie dan moet plassen kan ie dat in die 5min doen :p en weet ik zeker dat ie mij niet onder plast haha.
    En as ie weer eens volle poepluier heeft, leg ik doekie over zn heertje, en as ie dan plast, doet ie dat nie over mama :p
    Tja, papa vind dat vaak niet nodig, en heeft dus kans op nat shirt en op vloer dweilen hahaha :p:D

8. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Troetel dan zou ik idd ook overwegen om te stoppen, want pijn biij aanleggen is gewoon zo vreselijk.Beterschap hopelijk zet het niet door !

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @troetel o meis wat balen dat je zelf weer ziek wordt mischien weer of een keer weet niet of je het al eens genomen hebt aan de floradix helpt je lichaam herstellen

@guusje ja dat klinkt echt als reflex mischien proberen voor dat ie aan de borst gaat hem eerst nutriton te geven. dit doe je door 30 cc goed warm water te nemen daar die nutriton is. dat wordt dan een soort papje en dat geef je hem dan voor dat je bv geeft. en als dat niet helpt toch nar de ha de nutriton zorgt er namelijk voor dat de voeding dikker wordt en onderin de maag gaat

@wish is per verzekering verschillend

ik weet dat het niet mag maar wil jullie toch me hyves laten zien ;)
    Brientjes creaties Hyve - hyves.nl
    zo leuk ik heb al 2 bestelingen

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Dames ik ga straks wel effe uitgeberid reageren maar effe voor troetel

Kolven lukt veel vrouwen niet, er is een neusspray die zorg voor een goede toeschietreflex (moet op voorschrift arts). Hij heet syntocinon en heeft als werkzame stof oxytocinum (hetzelfde stofje dat in het infuus zit als je ingeleid wordt). werkt als een tiet :p

Wat je ook kan proberen is domperidon sandoz 10 mg tabletten. is eigenlijk tegen misselijkheid en opgeblazen gevoel maar heeft als bijwerking dat melkklieren een boost krijgen. Dit is vrij verkrijgbaar en kan je zonder recept bij de apotheek krijgen/bestellen. ik slikte 3 keer 30 mg.

Dit heb ik op advies van onze lactatiekundige gedaan (dat moet je ook tegen de HA zeggen) Ik zou er morgen effe naar vragen doen maar dit wordt in het algemeen gedaan. Als je nog wil investeren is dit een optie als je er doordmoe van bent kan je maar beter afbouwen denk ik, of combineren, eerst bv en dan kv tot ze verzadigd is.

11. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Medicijnen: Heb eigenlijk niets vooraf in huis gehaald. Haal het als het nodig is. Moet dus ook nog even zetpillen halen voor de prikjes van aankomende maandag.

Monika: zag iets over tandjes!! Jeh dat is snel. Hoop dat hij er niet teveel last van heeft.

Vagans: Wat super dat je je zo goed voelt over je BV. Als het goed gaat is het ook helemaal super.

Wish: Mannen hebben idd minder geduld haha, volgens mij is dat overal zo.

Denise: Fijn dat de borstontsteking bijna weg is.

Binna: 7 kilo al!! En 63 cm, dan moet mijn meisje nog een stukje groeien haha, vorige week 4,5 kilo en 56 cm!! Dus hier nog maatje 56, soms 62 ligt eraan hoe het valt.

Troetel: Fijn dat er met je borsten niets aan de hand is! Niet fijn als ze je afschepen bij de HA. Gelukkig luisteren ze hier erg goed naar de moeders zowel bij mijn HA als bij het CB.

Lilo: wat fijn dat jullie meisje het zo goed doet, heerlijk als ze zo lekker slapen tussendoor, zo hoort dat ook!!

Gravid: Wat balen dat alles zo moeilijk moet verlopen met je ex. Ik geef je groot gelijk hoor. Zou mijn handtekening ook niet zomaar meegeven. Als hij zo graag weg wil dan moet hij er maar iets voor over hebben.

Vagans: wat een lieve foto van jouw meisje!!

Monika: geen idee wat dat kan zijn. Mss even aan de HA vragen.

Wish: Hoe gaat het nu met Vince, zo balen als ze zo onrustig zijn en je kunt gewoon niets doen. Je voelt je dan zo machteloos. Wij zijn met Tim en nu ook met Lise naar een Manueel therapeut geweest en dat heeft goed geholpen.

Guusje: Wat vervelend dat hij zo spuugt, mss even langs de HA. Geen idee of het reflux is. Zelf geen ervaring mee.

Gravid: Erg raar dat ze er niets aan doen 2 weken diarree is volgens mij niet normaal.

Troetel: 50 gram lijkt mij ook vrij weinig. Als het maar eenmalig is en de andere weken komt ze wel goed aan is het mss niet zo erg. Maar als dit elke week is dan is het volgens mij wel erg weinig. Beterschap!!

Binna: Heel erg leuk hoor !! Lekker creatief, dat is voor mij niet weggelegd. Mss kunnen we een keer een workshop doen bij jou!!

Verder:
    anticonceptie: ben maar weer aan de pil gegaan, maar ben nog wel even aan het bedenken of ik iets anders wil.

huilen: hier ook regelmatig een mama die mee aan het huilen is. Zeker als zoonlief ook nog eens 20x uit bed klimt en niet wil slapen en zo ongelooflijk eigenwijs is dat hij constant het tegenovergestelde wil dan heb ik het soms even gehad. Tel daar de frustratie van het slecht drinken van ons meisje bij op en dan heb je een moedeloze mama.

En op andere momenten dan kijk ik naar die 2 en dan ben ik weer intens gelukkig dus ja de gevoelens schommelen lekker heen en weer. Morgen gaat Tim lekker dagje bij oma en opa spelen en meteen logeren dus even lekker tijd voor mezelf en 's avonds ook wat meer rust!!

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    @Vagans met bv geven heb je 'maar'2% kans op een zwangerschap. Van de HA hoefde ik niks te gebruiken. Maar better safe than sorry: ik slik Cerazette.

@Troetel begrijp je zorgen... Je hebt er echt alles aan gedaan! Ik heb daar heel veel bewondering voor! Laten we hopen dat de lac.deskundige nog wat kan doen.

@Binna, wat een leuke hangers! Doen het volgend jaar ook goed met moederdag!
    Kun je reflux dan ook niet iedere dag hebben?

@Yvon, na 3 dagen behoorlijk in de put te hebben gezeten geniet ik vandaag weer volop. Vind dat wel heel raar, want ik was gisteren echt een wrak. Voelde me ook heel schuldig, maar blijkbaar is dit dus een ontzwanger kwaal... Hoop maar niet dat het 9 maanden gaat duren. Knuffel voor jou!

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @Guusje hij heeft waarschijlijk dan ups en downs dan is het er wel maar merk je het minder

14. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hey Meiden

Hier heeft ons manneke vanmorgen zijn 2 prikjes gehad, zo sneu....
    Alleen gaf ie geen kik. Nu gaf de cb en de ha aan dat je tijdens koorts geen zetpil moet geven ( Alleen boven de 40 graden koorts):$

Dit omdat koorts juist goed is voor de weerstand. Dit hoort bij de priken en is normaal. Maar mocht het hoger gaan naar 40+ moet je overleggen en evt. een zetpil geven????

Wisten jullie dit? Ook dat zetpillen met kilo( kind) verschillen?
    Wist dit helemaal niet, dus hier geen zetpillen in huis gehaald, en afwcahten,maar tot nu toe nog geen koorts gehad, wel veeeeel slapen.

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ja dat wist ik. en wisten jullie ook dat je met koorts gewoon naar buiten mag want dat is alleen maar beter voor de bacterie

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Troetel: Meid wat klote allemaal voor jullie! Geen tips meer vanaf deze kant maar wel een dikke knuffel!

@ Binna: ben lid geworden van je hyves!

@ Guusje: maar 2%? en dat is echt waar? Maar idd beter het zekere voor het onzekere! Alblijft vriendlief me de hele dag pesten met ''miss is er wel een broertje of zusje in de maak'' (de lul hihi)

@ Typje: Idd is koorts best goed ja en ik ben ook zeker niet van plan zomaar iets te geven (ookal zou ik het in huis hebben) Hoop alleen niet dat Yara er veel last van krijgt zoals bijv weinig drinken, dan krijg ik weer van die pijnlijke borsten ;)

Hier: Wij vanmorgen/middag de hondjes bij mn ouders opgehaald en gaan wandelen (vriendlief wil dit normaal nooit) gaat het onderweg REGENEN!!!:x verdomme!

Natte hondjes bij mn moeder gebracht en ff naar mn opa en opa geweest en daarna boodschappen gedaan.

Yara is al de hele dag heel makkelijk en drinkt rond om de 31/2 uur nu! Hopelijk gaat ze eindelijk een ritme krijgen maar het kan ook perongelijk zijn natuurlijk ;)

Net ff een stukje gefilmd hoe ze aan dr handjes aan het sabbelen was, zooo lief :D

17. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedenavond meiden!

Stefanie Tja dat zouden nog opties kunnen zijn inderdaad. Al wil ik het niet over laten komen dat ik het nu 'al' beu ben. Voel me verschrikkelijk eronder en beeld me zelfs in dat ik het in haar ogen zie of ik bv of kv geef. Maar denk dat dit mijn eigen teleurstelling is.
    In ieder geval; ik twijfel of dat het is dat mijn productie te laag is, of de kolf er minder uit krijgt dan Jaylin zelf en ze gewoon een hongerwolfje is. Het hoeft niet zo te zijn dat het aan de productie ligt, plus we merken nu ook gewoon aan ons meisje dat ze echt niet genoeg heeft.

Maar in ieder geval bedankt voor de tips.

Typje Wat fijn dat de prikjes zo goed gingen, gelukkig zijn ze weer voorbij!
    Binna Ben lid geworden van je hyves, zal van de week effe een kijkje nemen!

ego
    Pff het voelt wel heel vervelend, hoop dat de lactatiekundige morgen wat duidelijkheid kan geven. Vandaag heb ik 150 cc bv bijvoeding gegeven en ook nog 150 cc kv. Dat zijn volgens mij hele voedingen voor flesvoedingskindjes rond deze leeftijd of niet? Volgens mij is Jaylin gewoon echt een hongerwolfje! Ook het poepen gaat iets beter, maargoed we juichen niet te vroeg. Ze is wel stukken rustiger en wij ook, alleen voelt het nog wat 'rot' om kv te geven. Ookal moet ik me niet zo voelen; het voelt als falen. Want waarom kunnen andere het wel?? en ik niet!

Vraagje Ik slik Cerazette maar nu de kans er is dat ik ga stoppen met bv zit ik met de volgende vraag.
    De HA zei dat ik die cerazette ook als afdoende anticonceptie kan gebruiken ná de borstvoeding (dus bij stoppen).
    De VK daarentegen gaf aan dat ik zodra ik ga afbouwen of stoppen aan andere anticonceptie moet omdat de cerazette alleen afdoende werkt in combinatie met borstvoeding. Dus als ik stop met bv of afbouw dan is de bescherming niet meer genoeg.

Wat is nou feit en wat is fabel?

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ troetel: meid het is echt geen falen! BV lukt gewoonweg niet bij iedereen! ik heb gewoon geluk moet je maar denken maar jij bent er niks minder om als je KV geeft!!!

19. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Meiden ik weet niet wat me overkomt!! Vince is de hele dag al zooo rustig!!! Niet huilen niks:D Hij slaapt heerlijk!!

Ik denk dat ik de boosdoener gevonden heb.We gaven hem ws TEVEEL voeding(ja dat kan dus ook pfff) We hebben in onze onbenulligheid steeds weer opgehoogd maar denk niet dat ons mannetje er al aan toe was.Hij kreeg onderhand 1000 ml per dag en 750 is de ondergrens dus hij kreeg wel veel.Nu doe ik 4x 150+6 en de laatste 180+6 en terugschenken naar 180/190.Hij heeft ook niet meer melk teruggeveven!!!:$ Zouden we al die ellende dan zelf veroorzaakt hebben???? Ook zijn we gisternacht begonnen met laken strak om hem heen te doen zodat zn handjes rustig blijven.

20. Gravid

Gravid Niet meer actief

Wish: Oh kan dat dus ook? Wist ik ook niet.
    Maar wel fijn dat hij nu stuk rustiger is!!

Troetel: Je bent niet de enige hoor, ik kan het ook niet.
    Dat is ook puur de reden dat ik er al niet eens aan begonnen ben, om al die ellende niet nog een keer mee te maken.
    Maar hoop echt dat de lactatiekundige nog wat weet voor je!!

Typje: Ja hoorde zo iets, maar mocht hij hoge koorts krijgen ga ik hem echt wel zetpil geven, ga me ventje nie onnodig laten lijden!

Ego:
    Kga lekker film afkijken, en dan me bed in!
    Zie echt zo op tegen morgen :):( bah.

Deel Deze Pagina