Zo ze is weer weg hahaha...ben weer 20 euro voor Vince en mooie bos rozen voor mezelf rijker @Meimamma: Vince begon als er nog 60 cc in de fles zat te kronkelen en krampen te krijgen maar dacht dat het door de krampen was dus liet ik hem boeren en dan ging de laatste 60 cc er ook nog in Dom van ons zeg! Maar goed ik juich niet te vroeg...eerst maar zien hoe de rest vd dag verloopt. 2 makelaars van de 3 zijn geweest,morgenochtend nog eentje en dan kunnen we kiezen met welke we in zee gaan. @Gravid:wat vervelend dat je je zo slap voelt! griep?? @Typje: Hier een jongensmama maar heb nog nooit gehad dat ie over zn luier heen plaste,wel dat ik vergeten was doekje op zn piemeltje te leggen en dat ie zo met boog plaste haha @Yvon: Wat goed dat je meisje 300 gram aangekomen is!!! Dan weet je iig dat je op de goeie weg zit!!
Zo weer terug van het CB en ook even geshopt en daarna Jelke weer voeding gegeven. Jelke weegt nu 5175 gram en is 60,5 cm lang. Een flinke knul dus, maar mooi in verhouding. Arts vond het een tevreden kereltje die goed in zijn vel zit. Nou dat klopt. Over het doorslapen had ze niet veel te melden. Alleen dat het tijdelijk kan zijn en dat hij straks misschien zo weer door slaapt. Tjah dat had ik zelf ook al bedacht. Nou ja ik heb in ieder geval een 3 standen speen gekocht voor op de difrax, want meneer doet vaak dik 25 minuten over een fles waardoor hij bij het laatste beetje in slaap valt. Dus nu maar eens een andere stand proberen. Nou net geprobeerd en de fles was binnen het kwartier leeg dus dit is wel beter. Ligt nu weer tevreden in de box. En dat niet meer doorslapen.... tja of het nu tijdelijk is of niet we moeten het maar voor lief nemen. We mogen al blij zijn dat hij de eerste weken wel zo lekker door sliep! Liefs
Gravid, ik lees over je aanvaring met je ex wat betreft het paspoort, ik lees zometeen verder en weet niet hoe het nu gegaan is dus wellicht heb je niks meer aan mijn bijdrage Ik heb net ook een reisdocument aangevraagd voor mijn zoon en had daarbij dingen van ex nodig. Er is een formulier dat je kan downloaden bij de gemeente (of afhalen aan de balie) die je moet invullen voor het aanvragen van een reisdocument, je geeft met dat formulier toestemming en dat formulier is spciaal daarvoor bedoeld en kan dus niet worden gebruikt voor wat anders. Ik moest echter wel het paspoort meenemen van ex, kopie was niet afdoende. Het beste zou zijn als je zelf mee gaat natuurlijk, dan weet je zeker dat het goed gaat. Ondanks dat ik de goeie dingen bij me had van ex heb ik een id kaart kunnen aanvragen voor mijn zoon zonder de dingen van ex, ze hebben er niet om gevraagd, dat is echt slecht! Wish, wat naar dat Vince het zo moeilijk heeft na zijn voeding, ik ken krijsen na voeding eigenlijk niet, heb je er al eens op gezocht op internet? Misschien brengt het je op ideeen en oplossingen? Huisartsen heb je maar weining aan in mijn ogen, die zijn meer van, "ja baby's huilen nou eenmaal" Meer dan 3 uur slaap heb ik ook nooit dag en nacht Krijsen en constante onrust is heeeeeel vermoeiend! En voor slapen zeg ik, inbakeren Ik lees nu van de hoeveelheid voeding en het terug schroeven. Ja het kan zeker dat hij teveel kreeg, niet alle kindjes stoppen vanzelf als ze vol zitten, die kan je blijven doortanken (nooit zelf aan de hand gehad). Ik hoop voor jullie dat dit het is/was en voel je niet te schuldig als je het dan zelf hebt veroorzaakt, een arts mag ook gewoon meedenken! Je hoeft het wiel toch niet als ouders alsmaar uit te vinden? Typje, het klopt inderdaad dat koorts een functie heeft en dat je die pas wilt gaan onderdrukken als het te hoog wordt. Ik geef het echter wel als het kind naast koorts ook gewoon niet lekker is/ pijn heeft maar als ze alleen koorts hebben en wel lekker kunnen slapen ed hoeft het zeker niet nee. En paracetamol gaat op gewicht en leeftijd van een kind, wist je dat niet? Tips voor natte pakjes van lekkende luiers, ander merk of grotere maat! Er vanuit gaande dat zijn piemeltje naar beneden wijst Troetel, mijn gyn zei dat je cerazette ook gewoon kunt gebruiken maar dat het heel nauw leest wanneer je ze slikt, het moet echt elke dag op hetzelfde tijdstip, een schommeling van 3 uur verschil kon al mis gaan. Dus het ligt eraan hoe punctueel je zelf bent Ik zeg dus, fabel! Paracetamol, ik heb 120 mg aan zetpillen en voor dreumes 240... Ik ben daarnet gewoon helemaal onder gespuugd door baby, echt heeeeeeeeeel veel kwam eruit en waarom Ze ligt nu na een slokje nieuwe te slapen... Rare meid...
Zetpil/koorts: Ik wist dit niet,dat dit op gewicht ging. 1e kindje dus moest het horen van de cb. Hier ook nog geen zetpil hoeven hebben gelukkig. EN idd is ook zo hoor, kindjes moeten wel goed kunnen slapen. Gaat boven alles. Hier vanmorgen met de kleine naar de ha geweest ivm moeizame ontlasting en ecseem. Ontlasting was niet erg, dus ff aanzien en ecseem insmeren met vette zalf. plasen langs de luier: Idd heb al verschillende luiertjes geprobeert, heb nu weer de gewone pampers van pampers hihihih. bevalt nu goed gelukkig.
Ik gebruik ook nog steeds pampers.Weet iemand hoe de luiers vd etos zijn?en of het veel scheelt per pak?
@ SQ: zeker een flinke knul! Ben benieuwd of Yara dat haalt! @ typje: Ik vind de pampers juist niks! Denk dat het per kind verschild, miss ligt het wel aan de vorm van het kontje hihi @ Wish: Ik heb de luiers van de Etos nu in gebruik (kreeg bij de afhalen van de felicitas doos een kortingsbon) en tot nu toe bevallen ze prima! Zien er wat vierkant uit maar met open vouwen voelen ze heel zacht! Vind alleen de kruidvat beter om de beentjes sluiten, die zijn nog steeds mijn grote nummer 1! (oja en die van de etos sluiten goed, lekker breed) hier: kan wel janken! Yara heeft vanaf dr geboorte zon rode plek onderaan de achterhoofd, door het veleliggen dacht ik... nu zag is allemaal witte eczeem echtige schilfers!!!!! Sommige zullen nu denken: ach ja vervelend, MAAAR ik heb dit dus ook (huidaandoenning) en het beinvloed mijn leven soms vreselijk negatief en ik wil dit echt NIET voor mn kleine meisje!!! strax heeft ze het van mij!! zag ook wat schilfertjes in dr oor (net zo als bij mama) ooo ik hoop zo dat het wat anders is!!!! Maandag naar CB en anders meteen ff een afspraak bij de HA maken voor een doorverwijzing naar de dermatoloog!
@Vagans: Mijn kereltje heeft ook een grote rode plek onderaan het achterhoofd...ik dacht dat het bij hem een wijnvlekachtig iets is...zn papa heeft het ook.En wbt de schilfers...Vince heeft ook een hele droge huid achter zn oortjes/nekje...schijnt er ook bij te horen
Rianne: Oh dus stel dat ik wel kopie van paspoort zou sturen, dan kan dat dus geweigerd worden. Nou, ex heeft gewoon lekker pech.. of ik kom zelf naar gemeentehuis wat ik dus notabene zelf aanbied.. of anders maar niet. Niet dat ik het Lydia niet gun.. maar hij moet maar eens doorkrijgen dat ik hem niet altijd zn zin blijf geven. Het is een keer afgelopen natuurlijk. SQ: Wat fijn dat Jelke ook zo goed gegroeid is! Nu maar hopen dat hij gauw weer lekker doorslaapt! Wish: Oke, dus nog even spannend dus welke makelaar! En altijd leuk toch, geld en bloemen rijker Nee heb geen griep, maar denk dat ik heel wat vitamine ofzo te kort kom. Vriendlief was vandaag thuis, dus heb ik even gebruik van genomen en even lekker geslapen vanmiddag! Voel me wel weer wat fitter. Vagans: Leuk toch, muizen,.. weer huisdier rijker Nee zonder gekheid, ik snap je frustratie! Zo hygiënisch is het inderdaad niet!! Voor de rest even kwijt Ego: Luca van de prikjes gelukkig niks geen last!! Heeft geen koorts ook niet.. hij is alweer lekker vrolijk enzo. Dus valt me erg mee!! Ben zelf weer even bijgeslapen, dus ook wel weer lekker. Misschien verstandig om vitamine tabletten te gaan slikken, of die dingen van Compleet Mama ofzo, van Davitamon. Denk dat et wel verstandig is, dat ik mezelf weer iets fitter in me vel voel. Net lekker lasagne gegeten, zo even aanrecht opruimen en dan lekker bankhangen!!
Vagans: Luca heeft vaak ook schilfertjes achter oortje hoor.. volgens mij is dat niet iets waar je zorgen om hoeft te maken. Gewoon goed schoon houden. Luiers: Ik heb eerst tijd Kruidvat gebruikt, die me goed bevielen! Toen proefpak van Bumblies gehaald, maar die stop ik liefst direct in de vuilcontainer, die bevallen me totaal niet! Van me nicht had ik een pak Bambino gehad,en die luiers bevallen me zo goed dat ik die tot op de dag van vandaag steeds haal! Vind ze nog beter dan de Kruidvat luiers! Zetpillen: gewoon die van kruidvat, gewoon de 120. Staat op vanaf 3 maand, maar mag ze gewoon gebruiken als het moet. Over luier plassen: Hier geen last van! Bambino sluit echt super goed, hij heeft dan van die super dunne poepluiers steeds, maar blijft netjes in de luier!
Die rode plek onderaan het achterhoofd hebben de meeste kindjes. Dat heet de ooievaarsbeet. Dat zijn onderhuidse, aan de oppervlakte liggende aders. Dit trek in de loop van de tijd weg. Dit is dus geen huidziekte of iets van te veel liggen! Bij Gabriël is hij al een heel stuk minder als een paar weken terug. Ik had het aan het cb gevraagd bij de 1e afspraak daar. Die witte schilfertjes heeft Gabriël ook een beetje, maar dat is omdat zijn huidje droog is. Die smeer ik dus regelmatig in.
@ gravid: waar koop je die luiers dan? is dat niet ook dat merk wat kruidvat verkoopt? * rode plek/schilfers: Ja miss is het miss niets, maar omdat mijn lichaam ook getekend is door mn huidaandoenning sprongen de tranen me meteen in de ogen, zoooo bang dat ze straks ook al smerend en jeukend door het leven moet gaan! Dat zou ik zo erg vinden! Maar miss dat ik daarom wat overdreven reageer, bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb mn moeder het blad ''Ook'' gegeven wat ik in de felicitas box had gekregen en daarbij een kaartje dat ze 6 nummers van ons cadeau krijgt! Vond ze hartstikke leuk! Voor mn vader hadden we een mooie fotolijst gekregen met de foto van Yara met alle 4 de hondjes om dr heen die die op zn werk op kan hangen! Was die super blij mee!
Vagans, snap je ongerustheid. Mijn man heeft hier als kind enorm exceem en uitslag gehad; hij zag er niet uit als baby en peuter... heel sneu!! Maar hij was natuurlijk wel heel erg lief Maar laat ik je inderdaad ook nog geruststellen: de rode plek achter het hoofdje is inderdaad de ooievaarsbeet. Sommige kinderen hebben die achter het hoofdje anderen hebben het op het voorhoofdje. Het heet zo omdat het lijkt alsof de ooievaar daar het kindje beet hield in zijn snavel... maar wij weten wel beter hè? en om exceem te voorkomen kan je zoals je doet bv geven en pas met 6 maanden beginnen met bijvoeden. maar daarmee is natuurlijk niet gezegd dat Yara het niet krijgt. Gebruik je zwitsal o.i.d.? Geur- en kleurstoffen zijn niet bevorderend voor het huidje. Gebruik ik dus ook niet. Bij mijn eerste dochter heb ik ook nooit wasverzachter gebruikt en 'neutral' als wasmiddel. Nu ben ik daar minder strikt mee. Ik kan nu zeggen dat de huid van mijn oudste er erg goed uitziet. Als halfjarige tot 2-jarige had ze wel af en toe erg droge en schrale plekjes op de armen en beentjes en af en toe in het gezicht. Deze smeerde ik in met Cetamacrogolcreme. Dit heeft goed geholpen. Bij deze wat tips, hoop dat je iets minder ongerust bent nu!
En o ja, schilfers in het haar kan 'berg' zijn. Dit kan je bijv. 's avonds insmeren met babyolie/haarlotion en vervolgens 's morgens er zachtjes uit te borstelen met een babyborstel.
zoals jullie zien lees ik nog steeds mee. Vind het wel leuk om te zien waar jullie mee bezig zijn en wat jullie bezig houdt!
Even een vraagje aan de mei mama's aangezien jullie kindjes ongeveer even oud zijn . Maken jullie ze wel eens wakker voor de fles? Nienke krijgt nu 5 x 120/4 en daar groeit ze super op. Als ze voor de eerste fles al heel vroeg in de ochtend komt (4.00), dan krijgt ze 's avonds laat nog een 6e flesje, anders zit er zo lang tussen. Nu slaapt ze al weer sinds 18.15 , heel goed dus...maar zo kom ik met de flessen niet helemaal goed uit. Ik heb er tot dusver voor gekozen haar nooit wakker te maken voor een fles (behalve in haar eerste 2 weken, omdat ze veel afgevallen was in het zkh). Als ze nu dus zo bijvoorbeeld om 21.00 komt zal de volgende echt midden in de nacht zijn, maar om haar nou wakker te maken omdat mama 19.00 beter uitkomt...? Hoe staan jullie hier in?
Oh, die rode plek op het achterhoofd heeft Nienke ook, 2 zelfs. Eentje midden op haar achterhoofd en eentje waar haar nekje begint
Meiden, ik lees alles met jullie mee. Alleen vind ik het reageren met de ipad erg irritant. Daarom reageer ik niet altijd even uitgebreid. Vagans oei, snap je stress om Yara helemaal. Zoiets wil je inderdaad echt niet! Maar, ik denk dat het is wat de anderen ook zeggen. Leuk om die cadeautjes te geven! Gravid fijn dat Luca nauwelijks last van zijn prikjes had. Ik kan je de mamavitamines ernstig aanraden! Meijke hier geen ervaring met flesvoeding kan je dus ook niet adviseren. ZetpillenBij mij zei het cb dat ze maar 60 mogen. Ik moest dan evt. een 120 met een onder de kraan warm gemaakt aardappelschilmesje doormidden snijden. Omdat het mesje warm is, zou de pil weer aan elkaar smelten... Ben geloof ik een beetje domme moeder, want ik heb nog niks van pijnstilling o.i.d. in huis gehaald... Toch maar eens doen. Hier vandaag eindelijk het vaderdagcadeau maar eens afgemaakt Doordat het te laat binnen kwam, bleef het maar liggen... Het zijn 3 fotolijstjes die aan elkaar zitten. In het midden een foto van ons ventje en links en recht een afdruk in een soort van gips van zijn handje en voetje. Het staat nu op het bureau van mijn man te pronken. Hij is zo trots op zijn mannetje! We wachten maandag de fysio af en dan willen we de osteopaat voorstellen. Kijken wat zij daarvan vindt (vast niks; ander vakgebied, maar we zullen zien!). Hier heeft ons ventje ontdekt dat je ook 4 uur tussen je voedingen kan laten zitten. Hoera!!! Je hebt dan echt weer een beetje je leven terug. Ben vandaag weer verder gegaan met ons fotoalbum van onze vakantie vorig jaar. Het is dan eindelijk bijna af! Vakantieplannen Gaan jullie in de komende weken nog weg? Wij willen graag eind augustus een weekje weg in Nederland (ja, ik ben nog altijd de paspoorten kwijt), maar ik wilde eigenlijk geen hoofdprijs betalen Iemand nog leuke tips?
thanx voor alle rode plek/schilfer tips! @guusje: o heerlijk, 4 uur!!! hier nog steeds niet... en bij de felicitas box zat een boekje voor 40%korting op centerparcs!
Wij willen in november met ons kleine meisje naar centerparcs. Als zomer vakantie gaan we niet weg dit jaar. Vriendlief gaat laatste weekend van augustus met vrienden naar de Formule 1 in Belgie. Ben ik het hele weekend alleen met mn meissie