Vagans: Bambino is van de Aldi. pakken van 90 stuks. Heb nu de blauwe, maatje 2.. maar gaan binnenkort over op maatje 3. whaaa waar blijft die baby tijd.. kontje moet nu al naar maatje 3 gaat veel te hard Meijke: Ik maakte Luca eerder ook wakker voor de laatste voeding, toen hij nog om 23.00u de laatste had. Maar sinds 2 weken sliep hij om 21.00u al als een roosje, en had toen geen zin meer hem wakker te maken. Heb hem gewoon op bed gelegd, en had zo iets van ik zie wel hoelaat hij komt, Probeer het gewoon uit. Nou toen kwam hij om 05.00u pas weer. Dus vanaf die tijd heb ik het 'schema'tje' aangepast (echt vast schema hebben we niet) en nu krijgt hij om 20.30u de laatste, en om 21.00u ligt meneertje in bed. 's morgens om 06.00u komt ie dan pas weer. Dus zou gewoon uitproberen hoe ze het doet! Guusje: Heerlijk he 4 uur tussen de voedingen. Doet Luca nu al een tijdje, zelfs 4,5 uur af en toe. Echt super lekker! Leuk he zo'n schildertijtje met handje en voetje! Denk dat ik weet welke je bedoeld, had ik voor Lydia ook En die mama vitaminen werken echt?? Vakantie: Nee voorlopig niet. Eerst maar eens uit de schuldsanering zijn (nog jaartje a anderhalf) ander huisje, auto opknappen.. eerst alles maar echt even op de rit hebben! En daarbij willen we met Luca naar Lucca (Italie) en dat doen we dus pas wanneer alles op de rit is en Luca jaartje of 3 is. We houden het nu lekker bij dagjes uit, of weekendje weg! Meiden, ik ga film afkijken.. (Judge Dredd) en dan lekker bed in! Slaap lekker voor zover mogelijk!!
Guusje lekker zeg 4 uur tussen de voedingen. Dat is hier alleen in de avond na de voeding die ze rond 5 a 6 uur krijgt. Zoals nu ligt mevrouw al 3,5 uur in de box op dr buik te pitten. Normaal is het overdag 3 tot 3,5 uur tussen dr voedingen. Ik ga madameke zo tegen 11 uur nog wel even wakker maken voor een voeding. Laatste heeft ze om 19.15 gehad anders komt ze vannacht... En met een voeding slaapt ze 8 uurtjes door. Ja dan maak ik dr wel ff voor wakker hihihi. Hier een bankhang avondje lekker lui en niksen. Tis haast saai te noemen. Morgen ook niet veel op de planning. Alleen even controle bij de gyn. Dinsdag moet ik met Luna naar het cb. Ben beneiuwd hoe ze is gegroeid enzo. SQ Jelke is een beste boy zeg! Flink gegroeid ook poeh! Maar netjes dat alles sin goede verhoudingen is en dat ie het zo goed doet! Troetel wat zei de lactatiedeskundige...
Ik had vanmorgen overgens bij 1 voeding een schepje nutrilon voor hongerige baby`s gedaan, en gelijk weer last van dr buikje. Dus voorlopig gaat dat pak de kast in. Dat kan ze nog niet aan.
Hey meiden, Hier nog flink ziek, dus reageer (alweer) even ego! Sorry.. Gisteren is de lactatiekundige langs geweest en heeft een voeding meegekeken. Ze heeft het idee dat Jaylin het drinken niet verleert is (ook niet zonder tepelhoedje) en dat ze lang genoeg drinkt. Ze was het wel met me eens dat ze weinig was aangekomen in 5 dagen (van vrij-di was ze maar 50 gr. aangekomen), dus we zijn beiden benieuwd naar het gewicht dinsdag. Het probleem met de bv is dat mijn productie gewoon echt verkloot is door de slechte start en alle ellende de afgelopen weken. We kunnen nog wat foefjes proberen zoals nakolven na iedere voeding (zomaar 5 min. per borst om te stimuleren), compressie tijdens het drinken/kolven, de borst warm maken voor het voeden/kolven en genoeg eten en drinken. Maar aangezien dit allemaal al gebeurd en gedaan is, was het laatste redmiddel toch om te beginnen met de Domperidon. Eigenlijk had ik zoiets van ik ben het zat en we stappen over, maar merkte gisteren dat de band die je hebt tijdens het voeden voor mij nog niet te missen valt. Ik ben nog niet klaar met BV! Dus dan gaan we de domperidon maar slikken als laatste redmiddel, op hoop van zegen dat mijn productie een enorme boost krijgt. Straks even de HA bellen voor een receptje. Als ze niet moeilijk gaan doen, maar ik begreep dat het anders ook vrij verkrijgbaar is bij drogist/apotheek. Verder hier nog flink grieperig en ook Jaylin heeft het te pakken. Hoesten en spugen en neusje verstopt zo enorm zielig! Met dank aan papa, die heeft ons aangestoken. Hij staat zelf nog 'heerlijk' te werken maar wij hebben het zwaarder te pakken. Vanmiddag kraamvisite van collega's en baas van mannetje, kijk er enorm naar uit (NOT!) gelukkig komen ze allemaal in een keer. Wilde eigenlijk afbellen maar dan kunnen ze niet omdat er een paar op vakantie gaan maandag, dus dan maar effe doorbijten moet toch de kadootjes in ontvangst nemen (haha geintje). Nu nog even een dutje doen zolang Jaylin nog slaapt. Kreeg vanmorgen 5 a 10 cc uit mijn borst dus ben benieuwd hoeveel zij dan heeft binnengekregen (ze heeft er 1tje gedronken +- 15 min) en hoelang ze het daar op redt. Liefs
grrrr..... als Suzanne niet had gehuild rond 5 uur, dan had Joep door kunnen slapen tot 6 uur. Maar ja, dat heb je niet in de hand. Ze slapen naast elkaar. Wel in een aparte kamer, maar de bedden staan zo tegen de muur dat ze elkaar kunnen horen. en aan de andere kant zetten werkt ook niet, want dan past d'r bed niet tussen. Ik zit op 5 voedingen om de 5 uur. M'n schema is (ligt er aan hoe laat hij komt 's ochtends, maar stel hij komt om 6 uur): 6 uur: 180/6 11 uur: 180/6 14:30 uur: 180 / 6 19:00 uur: 180/6 24:00 uur: 180/6 Alleen tussen 11 en 14:30 uur zit dan 4,5 uur tussen. @ yvon: dank je wel voor de felicitaties van Suzanne d'r verjaardag. Ja, ze heeft t heel erg leuk gehad en is ook enorm verwend. Nog 1 jaar en dan gaat ze naar de basisschool... pff. gaat snel
Vagans: Ojee, muizen!! Zou er ook niet zo blij mee zijn. Kan idd echt niet, hoop dat de verhuurder er snel iets aan doet. Ik begrijp je angst als je zelf ook last hebt van eczeem, hopelijk kan het Cb je geruststellen en is er niets aan de hand. Sunnyqueen: hopelijk slaapt hij snel weer door. Gravid: Vitaminetabletten is misschien wel een goed idee, over 1 week weer aan het werk dus ik kan ook wel wat extra energie gebruiken met die gebroken nachten. Guusje: VaderdagcadeauĀ beetje laat haha, maar wel heeeel erg leuk hoor. Wat fijn dat hij 4 uur tussen de voedingen laat zitten heerlijk hĆØ dat je weer wat tijd terug hebt. Beterschap troetel, hoop dat jullie je snel weer een beetje beter voelen. Knap van je dat je nog doorgaat met de BV, heel goed dat je je eigen gevoel volgt. Vakantie: Dit jaar gaan wij niet meer op vakantie hooguit weekje in NL, bungalowpark ofzo, maar dat hangt allemaal af van ons kleine meisje of ze wel of niet geopereerd moet worden. We hadden eigenlijk november naar Egypte willen gaan, maar moeten nu eerst de volgende echo afwachten. Zijn ook blij dat we het nu niet geboekt hadden omdat we het geld beter voor volgend jaar mei kunnen gebruiken. Zoals het er nu uitziet gaan we met vrienden en de kinderen 3,5 week rondtrekken in Amerika!! Heb er nu al heeel veel zin in. Moeten nog wel veel navragen over hoe het herstel zal zijn na zoĀn operatie enzo, maar als dat allemaal snel zal gaan dan gaan wij eind van deze maand boeken!!
Goede morgen! Gravid ik vind de vitamines werken! Wat leuk om met Luca naar Lucca te gaan! Troetelbeer ik duim voor je dat je laatste redmiddel gaat werken! Toch wel fijn dat zo'n iemand zo goed meekijkt en denkt! Bianca Joep blijft zo'n leuke naam! Yvon wat gaaf zeg! Een rondreis door Amerika!!! Super om te doen lijkt mij! Zou ook wel willen, maar wil eigenlijk ook dat ons ventje dan wat ouder is. Ego Wij hebben een vakantie geboekt!!!!! Eind augustus een weekje naar Center Parcs! Ben zo blij! Leef gewoon helemaal op! Een paar dagen later moet ik dan weer beginnen met werken, dus dit is een leuke afsluiter van 22 weken thuis zitten Wij konden helaas niet mee doen met die 40% korting van CP. Geldt namelijk niet in de schoolvakanties en laat ik nou op een school werken. Als het goed is gaan mijn souders ook nog een weekendje mee. Zij hadden een eigen stacaravan waar ze de hele zomer heen gingen, maar die hebben ze door afnemende gezondheid moeten verkopen een paar weken geleden. Hier gaan we ze vast een plezier mee doen! Zo komt een vriendin en dan vanmiddag op pad voor stenen in onze achtertuin en boodschapjes doen. Echt heerlijk dat mijn man nu ook iedere vrijdag thuis is.
@Meimamma en Guusje, heerlijk zeg even naar Centerparcs... Heb ik ook wel zin in... Maar ja al ons spaargeld is naar de nieuwe schutting en trouwringen gegaan en de rest sparen we nog voor de bruiloft! @Troetel, vervelend dat je nog steeds ziek bent. Beterschap, hopenlijk knap je snel weer op. Een kleintje kost al zoveel energie en als je dan ook nog ziek bent... poeh... @Bianca, ja dat is soms een nadeel van meerdere kinderen... Dat de ene de andere wakker maakt... Hopenlijk is het eenmalig! @Vagans, begrijpenlijk dat je schrikt. Als je zelf weet hoeveel ellende zo'n huidaandoening met zich mee brengt dan wens je je kind dat al helemaal niet toe! @Yvon, hopenlijk is het herstel na de operatie heel erg voorspoedig zodat jullie lekker volgend jaar op vakantie kunnen naar amerika. Dan kunnen jullie daar ook lekker bijkomen van alles. HEt lijkt nog ver weg, maar de tijd vliegt vind ik zelf! @Hier, nou ik heb naar mijn eigen gevoel geluisterd. 3 standen speen op de Difrax fles en Jelke drinkt zijn fles nou keurig leeg in een kwartier tot 20 minuten. Zonder daarbij in slaap te vallen. Gisteravond om 23.30 laatste voeding met een klein extra schepje gedaan en meneer kwam pas weer om 5.45 dus dat lijkt weer de goede kant op te gaan. Deze week druk met visite... Afgelopen dinsdag avond collega's van vriendlief op kraamvisite. Gisteravond een paar van het voetbalteam op kraamvisite. Vanmiddag een vriendin op kraamvisite. En morgen is vriendlief jarig en ik ben 20 juli jarig dus houden we onze verjaardag morgen. Dus morgen ook allemaal visite!!! Dus zal vanmiddag maar even wat doen in huis en dan vanavond nog ff boodschappen halen... Liefs
Troetel: He wat naar meis dat jullie beide nog ziek zijn. Hoop overigens dat de Domperidon gaat werken!! Zou super zijn voor je! Beterschap voor jullie!! Enne.. veel plezier met cadeautjes uitpakken Bianca: Ja gaat snel he, mijn meisje gaat volgend jaar ook al naar school. Pff, waar blijft die tijd. Maare.. als ik jou schema'tje zo bekijk.. Als hij om 11.00uur 180+6 opheeft, dus 200, komt ie dan om 14.30uur alweer?? En om 24.00uur de laatste fles? Meis, dat je dat trekt joh zo laat nog. Tenminste, ik trek dat niet, ben super blij dat ik van de 23.00u fles af ben. Luca kreeg vandaag rond 06.30u, net om 10.30u, dan straks om 14.30, 18.30u en dan de laatste om 21.30u. Al is dat wel uitzondering. Want normaal kreeg hij de laatste om 20.30u. Hij zat dan op 3x 180+6 en 2x 150+5. Nu gaan we over op 4x 180+6, dus even kijken hoe ik het 'schema' ga omgooien, zodat we toch op 20.30 a 21.00u uitkomen voor de laatste fles. Yvon: Wat leuk zeg, met zn alle naar Amerika!! Snap goed dat je er veel zin in hebt! Hopelijk gaat het herstel straks voorspoedig! Guusje: Ja dat hebben we gelijk gezegd, met Luca naar Lucca Daar heet hij toch klein beetje naar En wat leuk zeg, weekje centerparcs!! Lijkt mij ook heerlijk, er even tussen uit.. maar word um helaas nog niet. Wel lekker zo'n afsluiting van je verlof, lekker uitgerust weer an je werk beginnen! Ja ik ga zeker die vitaminen braaf proberen te slikken, hoop echt dat ik me dan wat beter voel! Ego: Vanacht lekker met zn 3tjes geslapen! Luca was gisteravond nogal wat onrustig, waarschijnlijk door de prikjes. (al had hij gelukkig geen koorts ofzo) Dus nadat ik al 3x naar benede was gelopen (Luca slaapt benede, wij boven) heb ik hem maar naar boven gehaald. Heb gewoon het aankleedkussen tussen ons ingelegd, en Luca daar op gelegd. Nou, ging hartstikke goed! Zowel wij als Luca hebben hartstikke lekker geslapen Maar goed, dit was wel uitzondering, zijn we niet elke keer van plan haha. Maar hij was gisteravond zo onrustig, en steeds slijm ant inslikken en daardoor wat kokhalzen.. weet niet echt wat et was. maar kon op en neer blijven lopen, nah ja, dan maar tussen ons in Vandaag beetje in huis rommelen, de dagelijkse dingentjes En verder vandaag weinig plannen!
SQ: Wat fijn dat Jelke het nu zo goed doet!! En druk weekend dus Gezellig joh! Vriendlief geeft zelf training aan een team 12 jarigen, en die zouden ook nog steeds komen samen met de andere trainer.. ben benieuwd wanneer
Prijzen van luiers moet je niet vergelijken per pak maar prijs per stuk Zo betaal je voor pampers geloof ik tegen de 20 cent per stuk en kruidvat bijvoorbeeld zo'n 13 cent per stuk (even uit mijn hoofd) Vagans, hopelijk heeft je dochter niet wat jij hebt maar zo wel dan moet je je daar niet schuldig over voelen natuurlijk! Wellicht gaat zij het anders ervaren dan jij? Wish, een rode plek onderaan het achterhoofd, in de nek net in de haargrens is meestal een ooievaarsbeet, wij hebben die hier bijna allemaal (in je nek gaat ie vaak niet weg, op je voorhoofd of ooglid meestal wel) Gravid, ja hier mag een kopie niet (meer?) maar met alle gevens bij me hebben ze er niet eens om gevraagd dus hopelijk lukt het je ex niet om het wel aan te vragen zonder jou... Bambino luiers? Waar haal je die dan? Aldi lees ik al. Ik laat kruidvat luiers thuis bezorgen, dat doet de Aldi niet natuurlijk... (bestel per keer voor 50 euro luiers, ook voor dreumes) Troetel, meid, ik hoop dat die domperidon je gaat helpen! Dat geklooi is niks aan en slopend! Vakantie, wij gaan naar zuid-frankrijk rijden half augustus met alle vier! ik moet me nog wel mentaal voorbereiden
Rianne: Ja haal de Bambino luiers bij de Aldi. Zitten geloof ik 90 stuks in een pak, dus das wel lekker! Weet van begin vorig jaar, toen ze ID moest hebben, dat hij het niet voor elkaar kreeg dat zonder mij te doen, ik moest persee mee, dus hoop dat hij het dit keer ook niet voor elkaar krijgt. Het trouwboekje met mijn handtekening ligt volgens mij nog wel bij hem.. maar weet niet of dat geldig is. En dan heeft hij sowieso nog geen paspoort kopie. Want stel dat hij nog een oud kopie van paspoort heeft liggen van mij, dan heeft hij er als nog niks aan, want heb sinds dit jaar een nieuwe. Dus nee, denk niet dat hij zonder mij iets kan. En net wat ik al zei, vorige keer moest ik ook persee mee, dus hoop dat het daar niet veranderd is! Oei, met 4 kids naar Frankrijk rijden, snap dat je je even voorbereid haha. Succes
@Guusje. Ik snap niet dat het cb vertelt dat je een 120 maar door moet snijden....dat mag helemaal niet!!!! De bestanddelen zitten niet gelijk verdeeld, waardoor de kleine dus de ene keer te veel en de andere keer te weinig stoffen binnen zou krijgen. Van het cb hier mocht ik wel 120 geven omdat hij 5,6 kilo en 58 cm is. Maar dan wel maar 1 per 12 uur.
@ Gravid: Op tijd naar bed helpt veel maar ach.. ben in totaal een half uur bezig met 'm. Maar ik ga van t weekend eens proberen om een 23:00 uur te geven. en maar hopen dat t lukt dat hij door slaapt. Maar ja... gaat niet altijd als je 2 kindjes hebt. @ SQ (toch?): we vinden Joep een vrolijke naam. hahahaha t ligt zowiezo lekker in de mond. en het is ook een vrolijke kereltje.
Bianca: Ja oke, maar ik denk dat als ik om 21.00u naar bed zou gaan, dat ik er dan om 24.00u niet meer uit kom Nee ik ben reuze blij dat Luca tussen 20.30 en 21.00u de laatste krijg.
Bianca ik was het inderdaad Die naam staat al jaren op het lijstje van mijn man. Wie weet mochten we ooit nog een zoontje krijgen...
Ik vond het ook al vreemd en had me voorgenomen gewoon de 60 te kopen. Leek me veel makkelijker! ons mannetje is zelfs iets zwaarder en langer, dus ik zou ook de 120 kunnen geven... Tsss wat tegenstrijdig weer... Niu ja, heb ze gelukkig nog niet nodig gehad. Bedankt voor je opmerking: houdt me weer alert!
Hoi meiden Sorry ff ego...Hier is ons mannetje weer onrustiger Was ook te mooi om waar te zijn dat we de oorzaak gevonden zouden hebben. Gisteravond na zn laatste fles zijn we nog uurtje met hem bezig geweest voor ie in slaap viel maar goed dat vind ik nog niet zo''n ramp...tis een baby en dan heb je dat.Maar vanaf vanmorgen slaapt ie weer weinig en is ie weer erg onrustig met zn lijfje...schoppen en zwaaien met zn armpjes...alleen op schoot en met zn speentje in is ie rustig.Weet het ook niet meer hoor,als ik lees wat sommige kinderen voor voeding krijgen ben ik weer bang dat Vince toch te weinig krijgt?? Geef hem nu 4x150+5=165 en 1x 180+6 wat ik terugschenk naar 180 dus in totaal 840.Mn draagdoek is binnen...de L past beter Ik kijk het nog het weekend aan en anders ga ik toch een keer naar een osteopaat.
@Wish, Gabriƫl drinkt precies hetzelfde als Vince, al ben ik nu sinds vandaag naar 2x 180+6 omdat meneer niet genoeg meer heeft aan 4x 150+5 en 1x180+6 (ik schenk dan niet terug en geef hem die 200).