Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    @Wish, hier ook een erg onrustig mannetje dat de laatste dagen op de dag erg weinig slaapt. Maandag. Moeten we weer naar de fysio en dan wil ik ook de oteopaat eens aankaarten. Succes en een dikke knuffel!

2. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Hier ook even ego:

Lise is ook zo onrustig al 2 dagen. weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Zat net 3,5 uur tussen de voeding dus ik fles gemaakt drinkt ze net 20cc en huilen huilen. Dus maar in bed gelegd ook niet willen slapen uiteraard. Uur later nog maar een keer fles gemaakt dus alweer 4,5 uur na laatste "echte" voeding. Drinkt ze weer maar 20 cc. Nu lijkt het erop dat ze in slaap is gevallen. Laat haar nu maar even rusten en dan proberen we het straks nog maar een keer.

Voor de dames met ook onrustige kindjes, hoop dat het bij jullie ook snel beter gaat.

Ben op het moment gebroken, hoop dat er snel verandering in komt, want over 1 week weer aan het werk en als dit zo doorgaat dan houd ik dat nooit vol in combinatie met 3 dagen werken.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Gravid: Gaat snel he! die kontjes ;) En lekker he met zn 3tjes slapen! Hier is dat nog steeds normaal (kom bijna niet aan oefenen overdag toe) maar dat moet ik snel af gaan leren. Ze slaapt gewoon in mn armen en instinctief zorg ik dat ze goed ligt en niet onder de dekens kan liggen of geplet kan worden.

@ troetel: wat ontzettend cool van je dat je BV nog een kans geeft! Ik hoop zo dat het uitijnderlijk net zo goed gaat als hier! Gun het je van harte! Beterschap verder voor jullie!

@ Guusje: wat fijn dat je lekker ff weg gaat! Dat heeft een mens soms gewoon nodig! Maar mag je dat al met de kleine zwemmen?

@ SQ: Fijn dat het nu beter gaat met voeden!

@ Rianne: Oooooo heerlijk, zuid frankrijk! Lijkt me wel heel wat met een baby! Mag je eigenlijk met je kleintje naar het strand? dacht altijd dat dit niet zo goed was...???

* voedingen: hier nog elke 3 uur en savonds elke 2 vlak voor bedtijd en dan in bed nog anders slaapt ze niet. Dan slaapt ze snachts gemiddeld 6 uur. Oja vandaag heeft ze voor het eerst 4,5 uur tussen de voeding overdag gelaten! sliep zeker lekker ;) Dus wie weet binnenkort om de 4 (ik hoop t zo!)

* Zwemmen:wanneer mag je met de kleine zwemmen? ik heb wel eens gehoord van kindjes die hele nare ziektes opliepen in het zwembad. Had iets gehoord dat ze eerst wat inentingen gehad moeten hebben... (ik wil heel graag zwemmen met Yara, het badje vind ze zo leuk dat ik denk dat ze zwemmen ook heel leuk gaat vinden)

Hier:
    Vandaag sruk dagje gehad. Eerst voedseldieren gehaald en wat boodschappen. Daarna naar huis waar bleek dat de muizen gewoon aan mijn voorraad diervoedinge zijn begonnen!!!!!:$ Kon een hele lading weggooien! :x Vriendlief over gehaald nu echt de huisbaas te bellen en die vertelde ons later dat de dierenbescherming :( een afspraak met ons gaat maken voor het probleem... Nu snap ik niet wat de dierenbescherming daar mee te maken heeft maar goed.

Moet dan wel ff 2 vogeltjes bij mn ouders stallen want ik heb zelf een vink opgevoed en dat is hartstikke strafbaar om die in gevangenschap te houden, en ja de dierenbescherming doet geen flikker aan echt belangrijke dingen dus dan zullen ze hier wel moeilijk over gaan doen en dat ga ik liever gewoon uit de weg.

Na alles opgeruimd te hebben en huishouden te hebben gedaan zijn we bij mn ouders gaan eten waar ook mn zus en zwager waren.

Nu zijn we weer thuis en volgend weekend vieren we de verjaardag van vriendlief (wordt 30) en we hebben al zon klein huisje en dr stonden al een hele tijd de oude kerstboom, en dozen die weg moeten (midden in de woonkamer en vriendlief heeft al 100x beloofd het naar de stort te brengen) maja dat heb ik vanaaf maar in de berging gezet want als ik op vriendlief moet wachten duurt het nog wel ff. Die lul kwam me niet eens helpen toen ik met zwage dozen liep!:x En toen ik weer boven kwam (tussen de keren door) had Yara een hele vieze doorgelkte luier die ik ook nog even mocht doen...:$

Naja nu eindelijk ff zitten, yara blert en blert en blert en ik moet dr broekje nog uit gaan wassen (wat vriendlief zou doen maja dr zit nu een collega van m hier)

naja kan beter dus hier.

4. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ meiden van de onrustige kindjes: kan het niet gewoon een sprongetje zijn?? Maelynn is al 4 dagen onrustig, huilerig en hangerig ... Zij zou rond deze week een sprong hebben dus weet ik waar het mee te maken heeft .. Op oei oei ik groei kun je je aanmelden voor de sprongenmelder en weet je precies wanneer je een sprong kunt verwachten. Rond dat moment zijn kindjes namelijk onrustig en huilerig. Het geeft mij iig wat meer rust nu. Deze sprong van patronen (zoals de melder aan gaf) kan 1 tot 7 dagen duren .. Nou we hebben er al 4 dagen opzitten haha. Dus heel misschien kan het daar mee te maken hebben :)

Zo verder effe ego:

Hier gaat alles z'n gangetje! Maelynn is dus al 4 dagen huilerig en hangerig. Het begint na de fles van 18:00 en daarna is het huilen tot de laatste voeding en daarna slaapt ze wel als een roosje.
    Ook is ze weer veel meer wakker overdag. Gisteren vanaf 11:00 wakker geweest en die dag ervoor van 14:00. Ik herken dit patroon van de 5 weken sprong dus dat is effe doorzetten :)
    Deze nacht was ook weer goed. Ze sliep rond 23:30 en rond 05:00 hebben we haar even wat zoutoplossing gesprayd want ze kreeg bijna geen adem meer, daarna heeft ze doorgeslapen tot 08:00 dus weer super :)

Nou ladies fijn weekend!!

Liefs xxx

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Goedemorgen.

Hier een best goede nacht gehad, Yara heeft weer 6 uurtjes geslapen :) Nu nog in dr eigen bed en dan is het helemaal perfect ;)

Vriendlief is om 05:00 vertrokken naar zn werk en komt volgende week vrijdag aaf/zaterdag ochtend weer thuis. Dan moeten we ff snel drinken halen voor zn verjaardag de dag erop en dan naar Limburg vertrekken want zijn opa wordt dan 90 en dan hebben we een etentje, vandaar dat die dit weekend werkt zodat die dat weekend vrij kan zijn.

Ik wordt zo (12uur) opgehaald door mn vader en ga dan lekker daarheen en met mn moeder boodschappen doen en alvast de verjaardagsboodschappen halen (hoef ik dat niet in mn eentje naar boven te sjouwen want das best zwaar incl kinderwagen enzo)

Vanaaf gaat mn vader weer zelfgesneden friet bakken en dat is errug lekker!

Morgen ga ik daar weer naar toe en naar mn opa en oma

En maandag eerste enting voor Yara (mn zusje wilde graag mee)

en dan de rest van de week om het huis aan kant te krijgen voor de visite (gaat nooit passen maar goed daar verzinnen we wel wat op)

Fijn weekend meiden!

6. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Goede middag allemaal!

Wil even een feestje met jullie delen:

Ons mannetje heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen!!!

Van 23.30 tot 06.15 uur. En daarna nog even van 7 tot 9! ik was gewoon duf toen we opstonden:)
    Even afwachten of hij het vol houdt. Gisteren is hij heel veel wakker geweest en dat was ook wel erg vermoeiend...

Ons lieverdje werkt zich regelmatig boven de dekens uit, dus ik hem maar eentrappelzak gekocht. Een hele leuke blauwe ruit! Naast al het grijs in zijn kamertje staat dit wel heek leuk! Lekker jongensachtig;)

@ Vagans, Yara gaat ook al lekker lange nachtjes maken. Fijn is dat hè!

Fijne dag allemaal!

7. Gravid

Gravid Niet meer actief

Lilo: Ik ga me ook eens aanmelden.
    Want aangezien Luca nooit (en dan bedoel ik ook echt nooit) huilt, maar eigenlijk wel elke dag een jengel uurtje heeft, weet ik ook niet echt wanneer hij een eventuele sprong kan hebben.
    Dan is zo iets wel makkelijk!

Vagans: Wow druk weekendje dus ;) en volgende week ook al.. nah wel gezellig toch :)
    En gewoon elke dag haar even uurtje in dr eigen bedje leggen, en dat opbouwen per week, dan neem ik aan dat het niet zoveel problemen gaat opleveren om haar in dr eigen bedje te laten slapen.
    komt vast wel goed toch ;)
    Veel plezier het weekend!

Ego:
    Luca alweer 2 maand :D wow wat gaat het hard zeg, waar blijft die tijd!!
    Hier dus ook weer goeie nacht gehad.. echt heerlijk zeg, klein manneke wat door slaapt!
    Alleen is hij volgens ons wel tandjes ant krijgen!
    Hij heeft wit stipje op onderkaak zitten, en steeds zit ie met zn vingers in zn mond, en as wij vinger in zn mond stoppen gaat ie daar heel hard op 'bijten'
    dus denk wel dat er iets komt.
    Straks even wat opruimen hiero, en verder lekker ouderwets rustig weekendje.
    Waar ik an ene kant van baal, aangezien de week en het weekend voor mij het zelfde zijn.
    Ga er het liefst even tussenuit.
    Maar ja ;)

Fijne dag meiden!

8. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Oh wat lekker zeg!! super :) hoop dat hij het volhoud ;)
    Enne... Luca ligt al 4 weken in slaazak, maar werkt zich sinds begin van de week toch weer omhoog ;) werkt bij hem dus niks haha.
    En zoals jij nu wat blauw heb tussen al het grijs, zo heb ik een blauw geruit aankleedkussenhoes gekocht, iets blauws tussen al het oranje ;)

9. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

@ vagans: Die vraag heb ik ook ooit een keer gesteld. In principe mag je nu al gaan zwemmen. Alleen sommige zwembaden mag je al bij 6 weken gaan zwemmen en bij andere bij 8 weken. Ik zou dus in principe eerst gaan informeren bij t zwembad bij jou in de buurt. Maar ze houden t nog niet zo lang vol. enne..... alvast veel plezier :D tis keileuk....

10. Blue Bird

@ SQ & guusje: sorry... heb ik jullie door elkaar gehaald. mjah... tis goed gekomen...

11. Blue Bird

Ik kom er wel makkelijk uit. Ben er al aan gewend. Straks als hij 3,5 maand is, ga ik over op de rijstebloem en dan kan ik de voedingen naar voren gooien. Dus dan gaan we schuiven van 24:00 uur naar 23:00 uur. en t punt is met Joep, dat hij rond 24:00 wakker begint te worden. En ja... m'n dochter is ook een onrustige slaper en die wordt soms wakker van Joep.

Vanochtend heb ik Joep z'n flesje gegeven om 6 uur. Daarna weer in m'n bed gesprongen en van onze dochter hebben we mogen uitslapen tot 8 uur. heerlijk....

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Bianca: Oh dat scheelt wel dan dat je er makkelijk uit komt!
    Wel minder dat je dochter soms wakker word, maar denk niet dat het te voorkomen is.
    Oh lekker joh dat je na 06.00u nog even geslapen hebt!
    Ik heb Luca om 07.15u zn fles gegeven en toen kwam vriendlief naar benede, dus ben ik nog lekker me bed weer in gedoken tot 12.00u ;) Even lekker bijgetankt!

13. Blue Bird

@ gravid: af en toe is dat best wel lekker om even bij te tanken. doet een mens goed.

We hebben Suzanne nu vanmiddag om 13 uur naar bed gebracht; alhoewel.. ze wilde t zelf.. en Joep ligt lekker in de box te slapen. manlief achter de computer boven en ik zit lekker achter m'n laptoppie... heerlijk zo'n lazy saturday...

14. Blue Bird

mag ik iets vragen: waarom zijn er 2 topics over de mei mama's. is dit niet verwarrend?
    1 over de mei indiaantjes en de gewone (mei mama's 2011 deel 1).
    Of is deze vraag al gesteld?

15. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @bianca, een paar maanden terug is er iets voorgevallen tussen een aantal meimamma's....(ik noem geen namen) dit was niet de eerste keer en dit keer liepen de emoties zo hoog op dat een aantal geen behoefte meer hadden om hier mee te kletsen. Zij hebben toen het andere topic geopend (de mei indiaantjes) om daar verder te kletsen. Een aantal meiden zijn mee verhuisd naar dat topic en een aantal meiden kletsen zowel hier als daar mee (ik klets dus in beide topics mee). Heel spijtig en het is al een aantal keer geprobeerd en gevraagd om dingen bij te leggen en weer met zijn allen in 1 topic te praten, maar dit is helaas niet gelukt. Het werkt gewoon niet voor een paar mensen en dat is niet anders.

Liefs

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Guusje: Wat fijn!

@ Gravid: WOW, ook al tandjes! Wat ontzettend vroeg!

@ Bianca: Ja ik dacht dat ze daar (echt dodelijke:$) ziektes op konden lopen als ze on ingeent gaan zwemmen... En idd heel jammer genoeg 2 topics... beetje kinderachtig maja niks aan te doen.

Hier:
    Lekker gewinkeld en frietjes gegeten. Yara ligt nu boven te slapen in de kindwerwagen bak en ik ga nog ff relaxen! :D

17. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Meiden deze foto wil ik ff showen ;)

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Monika: Wat een heerlijke lachebek! :D super!

19. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hai meiden,

Hier even gauw ego;)..

Vandaag zijn we de stad in geweest met onze kleine meid. Ging hardstikke goed heel lief geweest (off course hihiih)
    Flesje gegeven bij de v&d had madameke weer wat nieuws te kijken.
    We hebben ook de babydoos bij prenatal opgehaald. Leuk bordje:D en weeer een potje fruit.
    Maar ja alles wat je krijgt is weer mooi meegenomen.
    Luna heeft ons weer een lekkere nachtrust bezorgt. Ze had geslapen van 23.30 tot 08.00 uur. Heerlijk.
    Sinds gistermiddag heeft Luna meer honger. Eerder maakte ik 130/4 en nu kan ze met gemak 150/5 op.
    Net met de voeding van 18 uur had ik 150/5 gemaakt en daarna nog 2x 30/1 en dat ging er nog met gemak in.
    Ach ja als ze honger heeft krijgt ze hoor. Dr zijn ook dagen dat ze beetjes in dr fles laat staan dus ja ik ben daar niet zo moeilijk mee in;) En dat zal dan ook wel compenseren met een nachtvoeding die ze dan mist.
    Morgen een dag zonder plannen. Zal ook wel niksen worden. Morgen zal vriendlief wel Formule 1 kijken en ik wat in mn huis doen. Hoooog nodig.
    Kan wel merken dat de nesteldrang weg is. Ik houdt het wel bij maar tis niet meer zo dwangmatig.
    Ow ben gister trouwens op na controle bij de gyn geweest. Maar steld ook eigenlijk geen bal voor.
    Misschien wel als je een heftige bevalling of keizersnee hebt gehad. Maar ik vond het eigenlijk nergens voor nodig.
    Nu alleen aan het twijfelen of ik qua anticonceptie een Mirenaspiraal wil of toch aan de pil.
    Wij willen over 2 jaar wel weer voor een brusje gaan dus ja...

Dinsdag met Luna naar het cb... Ben benieuw naar dr lengte enzo!!!!

Liefs xx

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Meimamma: O jee dat zal wel een hele verandering zijn bij jou als je nesteldrang weg is HIHHIHI ;)

hier: Net opgehaald door mn vader, bij mn ouders lekker ontbijten.

Vanmorgen al 2 volle poepbroeken verschoond! en zei maar lachen! ;)

Deel Deze Pagina