Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    @Yvon, jullie hebben dus ervaring met afplatting... Gelukkig is het op tijd goed gekomen bij Tim! Wat zielig van de prikjes! Ze reageert er wel heel heftig op. en inderdaad; ze drinkt niet veel... Maar ontwikkelt zich gelukkig wel goed!

@Gravid allereerst beterschap! Maar ook gefeliciteerd! Echt leuk dat je nu de kan krijgt voor je drum&show fanfare! Ik zou inderdaad toch ook even gaan kijken ondanks je lamlendige lijf. Contributie valt inderdaad reuze mee. Bofkont!
    Geen idee wat Luca heeft. Het onderdeel kwaaltjes en ziektes is ook helemaal nieuw voor mij. Hopelijk heeft hij er weinig last van!

@Lilo beterschap met je kleine meisje. Ze heeft het echt goed te pakken zeg!

@meimamma, dat is heel netjes!

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

Meimamma: Netjes zeg!! Maare.. is ze dan nog maar 2,5 cm gegroeid vanaf geboorte? of kijk ik nu verkeerd :)

Guusje: Ja heb er ook mega veel zin in!!
    Hoop dat ik me vanavond goed genoeg voel om even te kijken.. (en anders ken ik mezelf, ga ik toch even gezicht laten zien al ist maar 10min ;))
    Weet ook nie wat Luca heeft, hou het even goed in de gate!

3. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    *EGO*

Vanmorgen op nacontrole geweest bij de gyn. Stelde vrij weinig voor inderdaad. Hij vroeg hoe ik de bevalling en de keizersnee heb ervaren. Nou de keizersnee is me uiteindelijk mee gevallen, maar de bevalling zelf was een hel... Nou dat was hij heel erg met mij eens. HEt was een ware rotbevalling.
    Verder even gehad over mijn factor 5 leiden. Die zou als complicatie kunnen opleveren dat de placenta minder gaat werken of zelfs er te vroeg mee ophoudt door een slechte doorbloeding, maar aangezien Jelke zo'n flink gewicht had en de placente er zelfs nog heel goed uit zag is dit dus niet aan de orde geweest en daarom mag ik bij een volgende zwangerschap gewoon onder controle van een gewone verloskundige!!! En dan hoef ik pas bij 36 weken weer onder controle van de gyn (dit omdat ik een keizersnee heb gehad) Of de verloskundige moet eerder al vinden dat ik naar gyn moet omdat ze bijvoorbeeld denkt dat de baby weer een grote blijkt te zijn o.i.d.

Maar goed ik mag dus bij een volgende zwangerschap naar de VK en dit vond ik toch wel leuk om te horen aangezien de VK mijn tijdens de intake had verteld dat ik onder controle van de gyn kwam te staan en bij eventuele volgende zwangerschappen ook per direct... maar dat hoeft dus volgens de gyn niet....

Liefs

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Owh Gravid leuk een drum- en showfanfare. Ik heb jaren bij een drumband gespeeld (divers melodisch slagwerk) en ben er mee opgehouden toen ik in 1996 voor een jaar naar Frankrijk vertrok. Daarna nooit meer opgepakt eigenlijk. Maar wanneer ik nu ergens een taptoe bezoek of op tv zit te kijken.... dan bewegen mn voetjes altijd heel erg mee :D
    Oh ja... Beterschap

Goed dat t werd vermeld over het meenemen van kopie ID van partner.... ik heb al wel het toestemmingsformulier gedownload en bijna alle formulieren bij elkaar.... zal je net zien dat ik dan idd ook wordt teruggestuurd. Daarbij is het voor ons wat "lastiger" om een ID aan te vragen omdat we in Duitsland wonen. Alles moet afspraak enzo... en het duurt gauw drie, vier weken voordat je een afspraak kunt krijgen. Naja 1 voordeel... we hoeven tegenwoordig niet meer helemaal naar Enschede, maar kunnen terecht in Winschoten.

Donderdag naar het Jugendamt om het gezag voor Dominique te regelen. Voor Mariëlla hadden we dat ook nog niet gedaan, dus heb gisteren ook voor haar gezag het eea in werking gezet.... nu wachten op de gelegaliseerde uittreksels, geboorteakte nog even ophalen in Winschoten en dan kan het hele zwikkie op de post naar de Rechtbank in Groningen.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Thanks... ja het gaat idd snel... ze heeft de babykamer en uitzet al helemaal klaar... naja ze hebben lang genoeg op deze zwangerschap gewacht (2 sterretjes en drie jaar proberen) En ik moet dus nog beginnen met de wiegbekleding :) Voor ik t weet belt ze op dat het kind dr is en heb ik nog geen eens de bekleding af.

Och wanneer ze wat later haar entingen krijgt is op zich ook niet erg hoor. Mariëlla kreeg ze pas vanaf 6 maanden en ook Dominique krijgt ze pas vanaf die leeftijd. Onze KA is niet zo'n voorstander van vroeg enten.

Oh en wat betreft de zindelijkheidstraining.... vanmorgen had ze eerst nog een nat ongelukje ;) maar daarna ging ze zelf naar t potje om te poepen en even later om te plassen.... Ik ga ze zo maar eens uit dr bedje lichten.... en dan direct maar weer op de pot! Als het zo doorgaat lukt het echt wel voordat ik weer aan de slag ga.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Denise: Fijn dat het zo goed gaat! Hij is niet veel kleiner meer als mijn yara hoor! super!

@ Yvon: Super sneu van die prikjes zeg!

@ Gravid: Beterschap! En wat leuk van dat fanfare! Hopen dat je je droom werkelijkheid kan laten worden!

@ Lilo: beterschap voor je kleine meid!

Hier:

CB gisteren ging goed (4 en een halve kilo en 52 cm), ze vond dr al erg vooruit kwa sterkte in dr lichaam en het leek al alsof ze wilde gaan draaien :D Van het prikje heeft ze wel ff geschreeuwd en verder weinig drinken en veel slapen. Gister aag om 09:15 de borst en daarna pas weer om 05:30!

En ik ben mn huis uitgevlucht. Had vanmorgen Yara op mn arm en wilde dr in de box leggen (had ik ingepakt met vuilniszakken tegen de muizen) en de keutels en pis lagen gewoon onder de vuilniszakken op mn boxkleed!!!! :$ In tranen vriendlief gebeld dat ik gewoon niet meer wist waar ik Yara veilig en schoon neer kon leggen! Hij wilde dat ik daar accuut weg ging met Yara en ben dus naar mn ouders gegaan! Mn Duifje is gister ook overleden :( Mn cavia's heb ik bij mn oma gezet en de vogels en mn 3 bejaarde tamme muisjes komen hier heen en dan hoef ik alleen heen en weer voor de terrarium dieren en vissen.
    Ben hier ook naar een woningstichting geweest en die doen dus gewoon helemaal NIETS!!! ze hadden een blaadje waar dingen op stonden waardoor je GEEN urgentie kreeg en ik had o.a. de verkeerde AFKOMST!!! hoe belachelijk! Geen idee dus hoe we nu verder moeten! Heb de ongediertebestrijding gebeld maar hij (de man van de buitendienst) had nog geen opdracht gekregen en hij zou ff voor me kijken.
    *zucht* arme Yara, weer een kans op een goed ritme weg! Het ritme wat ze nu heeft is om van hot naar her gesleept te worden en ik voel me zo rot! voel me echt een hele slechte mama :(
    Sorry voor mn klagen maar moest t ff kwijt!

morgen ook ff naar de HA voor mij voor anticonceptie en voor Yara voor die schilfers. CB zei: babyolie op doen en keek eigenlijk niet verder maar we zijn het er hier allemaal over eens dat het precies lijkt op wat ik heb!

Vanaaf verjaardag van mn tante, ff mn hoofd leegmaken.

7. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Even ten eerste: Jij bent echt geen slechte mama!!!
    Jij bent juist een super goeie mama, omdat je van alles probeert om die muizen weg te krijgen.
    En omdat je met Yara naar je ouders gaat!
    Een slechte mama had dat niet gedaan, geloof me!
    Vind het juist super dat je met haar naar je ouders vertrekt, om haar in een gezonde ruimte te laten leven!
    Ik vind het zeer en zeer belachelijk van de gemeente/woningstichting dat hun niks aan de muizen doen.
    Ze weten gvd (sorry voor me uitspraak, maar kan me hier echt boos om maken) dat je met een baby woont!!!
    En wat denk je van je eige gezondheid en die van je dieren!!
    Jeetje zeg, hebben die mensen zaagsel in hun hoofd ofzo.
    Ik zou blijven bellen en blijven bellen.
    De aanhouder wint vaak!

Maar echt meis, dikke knuffel voor jullie!!
    Vind dat je het super goed doet!!

Hopmarjanneke: Ja is zeker leuk!! Ben er ook al fan van van kleins af aan.
    Aangestoke door me pa denk ;)
    Maar goed, de plannen zijn mede door mijn geliefde vent (not) even de ijskast in geschoven.
    Die denkt weer eens aan zichzelf ipv an mij.

SQ: Wat fijn dat je bij een volgende zwangerschap gewoon bij de vk mag!!
    Wel lkkr idee of niet!

Ego:
    Pff, zoals ik al zei, plannen van de fanfare zijn weer in de ijskast geschove door die fijne vent van.
    Lopen weer eens achter in rekeninge.. dus ik zeg zo sarcastisch: dan zal ik de fanfare ook maar afbellen.
    Ja zeg ie doe maar komt volgend jaar wel.
    Ipv dat die ***** vent (net as gister avond overigens) gewoon zeg: nee hoef nie schat, ga jij maar lekker op die fanfare.. ben je tenminste ook eens uit huis ipv 24/7 thuis te zitten. bla bla.
    nee hoor, tuurlijk nie.. ik geef me plannen wel weer op.
    Ipv dat hij nou eens wat opgeef.
    Hij is verdorie straks weer weg op maandag avond, op donderdag avond, op zaterdag ochtend en zondag ochtend.(voetbal)
    hij werkt 5 dage in de week, is dus 2 avonde in de week de hort op, zaterdags en zondags ochtends ook nog eens.. voor hem zijn niet alle dage het zelfde.
    Mijn dage incl het weekend wel.
    En daar word ik nu echt beetje boos van.
    Ik moet dingen opgeven, en hij zal strak gewoon weer lekker aantal avonden en ochtende weg zijn.
    Heeftie 2 jaar terug gefraudeerd met elektriciteit, en daarvoor nu een boete van 500 euro of anders as tie da nie betale kan 8 dage de bak in.
    Nu heb ik me ouders eind vorig jaar flink bedrag geleend wat ik al bijna terug heb.. krijg nog 250 euro.
    En hij denkt daar de helft van die 500 mee te kunne betale zodat ie nie de bak in hoeft.
    En dat terwijl ik ook nog een rekening van 500 open heb staan (ja we lope flink achter in dinge.. maar oke.. schaam ik nie voor)
    Hij kan de scht krijge, ik betaal mooi mijn 500 voor de helft, ben nu zover dat ie maar lekker 8 dage ga zitte.
    Nee dat wil ik nie, zou nie wete hoe ik et moet redde met luca, maar ja.. ik wil ook beetje bij lope weer in mijn rekeningen.
    ga zijn foute nie oplosse. niet meer althans.
    Wil zelf ook beetje uit de problems blijve.

Maar goed, tot hier mijn klaagzang.. :)
    (al lucht et wel ff op ;))

Hier ondertussen nu echt ziek zijn, met flink verhoging.
    Bleh.. niks an.
    heb et koud en warm tegelijk.:(

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ gravid: he meid wat k*t! zo moest ik ook mijn hondencursus opgeven terwijkl dat maar 65 euro per 12 weken was! en hij maar doorroken en spullen kopen! vind het tot op de dag van vandaag nog een kutstreek. Kun je er niet over praten? desnoods dat hij wat opgeeft zo dat jullie beide je hobby's kunnen hebben? *knuf*

9. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Yvon, hoeveel woog ze donderdag ?
    Gravid, beterschap meid ! GRRRRR die man, je hebt ook iets voor jezelf nodig -> fnafare hij heeft toch zijn voetbal.
    Meimamma mooi gewicht, verder alles goed met Luna
    Vagans idd dus mijn kleine heeft zijn tekort goed ingehaald
    Hier heerlijke dag gehad ben er lekker met de kids op uit geweest, Kai heeft nog niet eens gehuild vandaag en ligt zelfs te slapen in de box.
    Meiden ik ga aan de afwas...... regent het bij jullie ook zo hard ?

10. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Ja oh wee als ik over zn voetbal begin. Pff.. maar tis goed met um.
    Ga even goed gesprek aan, pik veel.. maar er zijn bij mij wel grenzen.
    Hij zegt notabene zelf dat ik op fanfare mocht, zodat ik dr ook even uit was.

Denise: Ja idd, zo zie ik het ook, hij voetbal..ik dan ook wat.
    Hij zit nie 24/7 thuis, ik wel.

Regen: Nee hier nog nie, wel donker ant worden. dus duur nie lang meer denk.

11. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Gravid en Vagans een hele dikke knuffel voor jullie beiden. Ik heb echt met jullie te doen!
    En Vagans zoals Gravid ook al zei: jij bent juist een hele goede moeder! Je strijdt gewoon voor je kleine meisje! Je verdient echt beter!

Ego
    Dat johannesbroodpitmeel is geen succes... Hij heeft de hele voeding incl. dat meel uitgespuugd! Baal er echt van! We zijn nu in het stadium van spuug maar alles onder want dat kolven en dat meel werkt gewoon niet...

Net kraamvisite geweest en we hebben een super leuk badjasje gekregen! (hoe leuk al die kraamvisite ook is; ik ben er wel een beetje klaar mee:)

12. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    @Vagans, ik heb net ergens een goede tip gevonden tegen muizen.
    Zwarte peper daar strooien waar ze zitten (al geloof ik dat je dan je hele huis in moet peperen), maar daar gaan ze voor op de vlucht.

Meiden met vervelende mannetjes: dikke knuffel!

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    O meiden een dikke knuf voor jullie

@vangas nu je daar toch even weg ben kan je wel van die muizen gif neer zetten wij hadden toen korels daar van zOu de muis verstijfd na een tijdje we hebben hem ook nooit meer gezien

Ooo even ego hoor
    O ik vindt het zo stoer van me zelf en echt gaaf ik heb namelijk vanaf vandaag een eigen webshop. Ben erg benieuwd wat. Jullie er van vinden.
    | brientjescreaties

Nog meer ego
    Met Sky gaat hè erg goed sinds we andere voeding en medichijnen heb en wat een zoet gezellig lieve lache bek hebben we.
    Ze kan zo leuk lachen helemaal met geluid
    En gisteren was ze bewust tegen haar speeltjes aan het slaap echt zo leuk

14. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!!

Iedereen lekker geslapen?

Hier weer een goede nacht gehad. Maelynn fles op om kwart over 9. Ze sliep om 23:00 tot ongeveer half 7 :D
    Nu valt ze weer in slaap dus zo lekker weer naar bed toe :D

@ vagans vervelend van die muizen. Goed dat je met yara bent weg gegaan. Hopelijk wordt er snel wat aan gedaan!

@ Binna; leuke webshop meid!

@ gravid: voel je je al wat beter?

Liefs

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Goede morgen allemaal!

@ Binna wat super dat Sky nu zo vrolijk is! En wat leuk; een eigen webshop!

@Lilo wat heerlijk zo'n doorslapertje!

@Ego, hier hebben we maatje 62 tevoorschijn gehaald en maatje 3 van luiers. Kleintjes worden groot!:p

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @Guusje. Haha Sky heeft soms zelfs al 68 aan ;)

17. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Gmorgen,

Hier weer goede nacht achter de rug. Helaas mooie weer is afgelopen hier ziet het er donker en grijs uit.

Guusje gaat snel he met de kleintjes.
    Binna leuk je webshop, website is nog in opbouw zie ik, succes leuk.

Ik hoor gehuil.....

18. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Beterschap Gravid, hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt. Hoe is het met de rode vlekjes van Luca zijn er nog meer bijgekomen of niet?? Ben benieuwd wat het is. En wat jammer van de Fanfare. Het is juist heel belangrijk met een kleintje in huis dat je ook af en toe iets voor jezelf kunt doen zodat je ook even je ontspanning hebt. Is er misschien toch nog over te praten?? Is natuurlijk niet echt eerlijk als hij wel bijna de hele week op pad is en jij thuis moet blijven.
    Lilo: Wat vervelend dat Maelynn zo verkouden is. Idd wel fijn dat ze zo goed slaapt, krijgt ze in ieder geval haar rust.
    Sunnyqueen: Wat fijn dat je bij een volgende zwangerschap gewoon bij de VK mag komen!!
    Vagans: Wat ongelooflijk kl*te van die muizen in huis. Ik begrijp heel goed dat je met je kleine meisje gevlucht bent. Dat is toch ook niet om te doen zo. Hoop dat er snel een oplossing voor je komt.
    Denise: Ze woog donderdag 4800 gram en maandag 4790. Met de geboorte 3520 dus is ze in 2 maanden ongeveer 1300 aangekomen. Tim was in die tijd al 2 kilo aangekomen. Weet wel dat ik niet moet vergelijken ieder kind is anders, maar ja baal wel een beetje zeker omdat ze al zo moeilijk drinkt. Vrijdag weer een afspraak bij de kinderarts ben benieuwd hoe hij vind dat het gaat.
    Guusje: Wat vervelend dat het allemaal niet helpt. Hier ook een spugertje gehad, Tim spuugde eigenlijk ook na elke voeding. Of het reflux was? Geen idee, ik was daar toen nog helemaal niet bekend mee en zat eigenlijk ook nooit op een forum dus had er nog nooit van gehoord. Na een aantal maanden werd het gelukkig minder.
    Binna: Heel erg gaaf hoor!! Daar mag je trots op zijn. Wat fijn dat Sky nu zo tevreden is
    Hier vannacht om 4 uur nog een flesje voor onze kleine meid en zoonlief stond om 06.15 alweer langs mijn bed. Dus ja, beetje slaap heb ik nog wel haha. Het mooie weer is idd weer voorbij, hier donker en regen bah… geef mij het zonnetje maar weer. Vandaag 11.00 uur naar de Fysio en dan om 12.00 uur lunchen met een vriendin (Tim is naar het KDV en Lise gaat even naar oma) dit ter afsluiting van mijn zwangerschapsverlof…. Volgende week weer aan het werk. Wat gaat de tijd toch snel.

19. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

even over je Factor 5 Leiden.... Heb je dan ook heparine of fragmin moeten spuiten? Ik heb zelf fragmin moeten spuiten en zit nu inmiddels op de sintrom. (ja, ik heb trombose)

20. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Yvon, er is dus nog hoop wat betreft het spugen:p vannacht een voeding zonder jbpm gedaan en vanmorgen weer netjes wel. Zo is het nog een beetje te doen.

Deel Deze Pagina