Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Vagans wat een gedonder met die muizen. En je hebt er goed aan gedaan je kind te pakken en weg te gaan. Wat een lul van een huisbaas dat daar geen vaart achter wordt gezet terwijl jij daar met eenbaby zit! Dat kan toch niet zo!

Gravid wat jammer van die fanfare en je had er zon zin in! Nou hopelijk komt je droom toch gauw alsnog uit!

Binna mooie site!
    Meiden ik heb bij Binna de jashanger besteld voor Luna en een vriendin en ze zijn echt super leuk!!!!!

Guusje jammer dat het broodpitmeel niet heeft geholpen. En idd w.b.t kraamvisite, leuk die kadoos enzo maar op een gegeven moment heb je zoiets van tis mooi geweest.
    Nu snap ik dat mensen kraamfeest geven. Gaan wij met een 2de ook doen;)

Denise wat super dat je ventje het zo goed doet.
    Hij is nu zon beetje qua lengte en gewicht wat Luna bij dr geboorte was;)
    Hier was Luna gisteravond beetje nukkig. Hele avond het liefst willen drinken enniet willen slapen.
    Dus gisteravond na dr laatste fles om 23 uur gaan slapen tot 9 uur vanmorgen! Dit is al de 3de nacht op rij dat mevrouw 10 uur achter elkaar slaapt. Net heb ik dr gevoed en even met dr getut en nu ligt ze in dr ledikantje te pitten.
    We zijn er een beetje mee bezig om dr in dr eigen ledikantje te laten slapen. Vaak ligt ze beneden in de wagenbak en snachts naast ons in de reiswieg op de kamer.
    Dus overdag gaan we iniedergeval steeds meeer dr eigen bedje stimuleren en zo voeren we dat dan later door dat ze de nachten daar ook moet slapen.

Vandaag verder geen plannen. Als het goed is wordt mn nieuwe foon vandaag bezorgt dus dan kan ik eindelijk tussen het voeden door enzo ook hier reagen;)
    Zal alleen wel ff een gegoochel zijn om zon Blackberry te installeren gok ik;)

Zo nu eerst maar even een stukkie fruit eten en even stofzuigen. Ik loop nog steeds in mn pyama en was ook niet vanplan die uit te gaan doen vandaag:p

xx

Meiden die ik vergeten ben sorry;):D

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Vraagje, wie van jullie heeft er al weer een menstruatie gehad? De BV mama's nog niet waarschijnlijk, maar FV?

Hier nog in geen velden of wegen te bekennen, best lekker eigenlijk :). Ben niet aan de pil gegaan gelijk, omdat ik ff wil weten of alles nog uit zichzelf werkt daarbinnen, maar ben die Durexjes wel weer zat inmiddels ;).

3. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik heb nog nooit trombose gehad dus ik hoefde tijdens de zwangerschap niks te gebruiken maar moest wel ter preventie 6 weken lang na de bevalling fraxiparine spuiten. Morgen de laatste spuit en dan mag ik daar mee stoppen.

4. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Same here! ;)
    Ik ben ook benieuwd wanneer ik weer ongesteld wordt. Ik heb hier nog een paar strippen pil liggen dan kan ik daar weer mee beginnen.
    Toch anders hoor als je die rubbertjes niet meer gewend bent. Dan kom je er weer achter waarom ze die dingen pret bedervers noemen;) hihiih

5. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier ook nog altijd geen duivels te bekennen hoor. Ben benieuwd wanneer die komen.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Guusje: Jammer dat dat JB-pitmeel niet werkt!

@ Monika: Oe, ik zal het onthouden! Al denk ik dat ik dan wel een paar kilo zwarte peper moet kopen!

@ Binna: Ja we willen nu ook wel gif neerzetten maar ik denk dat er wel meer dan 1000 muizen zitten (zitten door heel de flat) en dan kom je er niet met een paar bussen... en dat spul is ook echt niet goedkoop! Er zitten hele muizennesten in de muren! Leuk je W.winkel! En wat super dat het zo goed gaat met sky!

@ Meijke: Hier idd nog geen menstruatie gehad (ben BV mama)

Hier:

Gister aaf was gelukkig wel gezellig op de verjaardag van mn tante. Yara heeft zich keurig gedragen, nog ff boven geslapen en ook eventjes bij de visite gezeten, was wel erg druk maja dan kan ze daar ook meteen aan wennen.

De nacht ging wel oke, ik sliep in een bed naast mn zusje (bed kan je onder haar bed uit trekken, dit is mijn oude bed) en Yara daarnaast in de kinderwagenbak en ze heeft van 00:00 tot 07:00 daarin geslapen! En toen lekker in bed voeden en van 07:00 tot 08:00 lekker bij mij gelegen. Daarna moesten we naar de HA

HA denkt ook niet dat Yara het eczeem heeft wat ik heb, was voor mij even de bevesteging die ik nodig had. Hij heeft voor mij wel een nieuwe hormoonloze creme voorgeschreven en ik heb het over anticonceptie gehad en hij raadde ook het Mirena spiraaltje aan. Moet hem straks ophalen en dan bij de Gyn een afspraak maken om hem te plaatsen. Alleen heb ik nog geen menstruatie gehad maar de HA zei dat ze hem ook ''blind'' kunne plaatsen... iemand ervaring met het plaatsen? doet het zeer? :)

nu maar weer mn dag gebruiken voor het zoeken naar een oplossing voor de muizen maar liever nog voor een nieuwe woning!

fijne dag meiden!

7. Gravid

Gravid Niet meer actief

Goeiemiddag meiden,

Ik heb alles beetje doorgelezen,maar mijn hoofd is beetje een gehaktbal ;):( dus ben even beetje ego :)
    Gisteren voelde ik me al niet fit, maar gisteravond was ik echt ziek.. en helaas nog niet over.
    Ben zo ziek as een hond en voel me fiks beroerd.
    Vanmorge wel even met Luca naar de ha geweest, maar die bultjes zijn waarschijnlijk muggenbultjes.
    In ieder geval geen kinderziektes ofzo.
    Gistere beetje boos geweest op vriendlief.. heb hem gezegd dat ie maar lekker 8 dagen moet gaan zitten.
    Ja zeg ie: dat red jij nooit met Luca alleen.
    Nee klopt, red ik ook niet.. maar ja.. waarschijnlijk komen we er niet onderuit.
    Kunnen niet even ergens 500euro vandaan toveren en in termijnen mag ook niet.
    Dus ben bang dat ie toch 8 dage zitte moet.
    Fijn. (NOT:()
    En snap ik nie hoor, hij heeft die fout in 2009 gemaakt.. en nu in 2011 moet ie pas zitte (ja of betale maar goed, gaat nie lukke).. lekker vaag.. en ik en luca zitte dr nu mee.
    pfff word ik echt nie vrolijker van.
    Maak ik me best druk om.
    En daarbij loop ik zelf ook achter in rekeninge.. al met al weer lekker ant stressen hier :(
    Stomme geld ook altijd.
    Las trouwens ergens iets over ongesteld zijn, hier dus al wel weer!
    Alles weer netjes op gang ;)

Meiden, voor iedereen die het nodig heeft, dikke knuffel!!!
    Ik ga weer lekker op de bank hangen..
    En voor de honderduizendste keer me neus snuiten.
    pfff hou zo geen neus over.
    Liefs!!

8. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemiddag!!

@Vagans:Wat een drama zeg die muizen!!! En belachelijk dat je je huis moet ontvluchten omdat de huisbaas er niks aan wil doen!! Wel lekker dat je nu bij je ouders zit.

@Binna: Wat gaaf zeg zo'n eigen webshop!!! Ziet er echt goed uit hoor!! Tis dat ik een jongetje heb anders had ik die leuke haarspulletjes gekocht van je!

@Meijke:Hier al 2e menstruatie achter de rug. Hoop dat ik nu eens ophou met vloeien want dat deed ik nog steeds maar heb nu goede hoop dat het weggaat.

Hier al voor 4e dag en rustig kind!!!:D Wat een verademing zeg!!! Gisteravond om 22.15 laatste fles en meneertje ging meteen slapen...vanmorgen om 5.30 kwam hij pas weer!!! Daarna weer slapen tot 11.00!!!! Wow wat lekker zeg om ff bijgeslapen te hebben. Hoop dat het zo blijft en dat ik nog 6 a 7 weken heerlijk op deze manier van mn verlof kan genieten,het weer mag wel weer ff beter worden!
    Trouwens Vince drinkt tegenwoordig zn flesje soms binnen 10 min leeg...zou dat erg zijn zo snel? Probeer weleens een beetje te rekken maar hij gaat als een trein haha

9. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ow heerlijk Wish dat Vince al een paar dagen rustig is. Voor jou ook een hele verademing denk ik zo.

Vagans wat een narigheid allemaal bij jou zeg!
    Geen prettige vooruitzichten als je vriend/man de bak in moet. Beterschap;)

Hier vanmorgen een zeer wakker kind.. maar ja das ook niet zo gek als ze voor de 3de dag op rij 10 uur heeft geslapen!
    Maar dan geef ik dr als ze wakker is een fles van 150/5 maar dan blijft ze steeds voor kleine beetjes voeding komen.

Ik probeer nu ook meer tijd tussen de flessen te krijgen ze kreeg altijd om de 3 uur en ik heb het liefst nu om de 3,5 of 4 uur. Maar ze blijft maar komen om de 3 uur. Soms weleens langer maar dat rekken wil nog niet echt lukken. Terwijl ze wel meer krijgt. Hoe doen jullie dat?
    Nu ligt ze eindelijk (na een halve fles leeg te hebben gedronken *zucht*) te slapen beneden in de bak!

Hebben jullie kindjes ook een mama-alarm??
    Als zij zoals nu benden slaapt en ik ben boven slaapt ze heel onrustig en als ik in de zelfde ruimte ben gaat het super...

10. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemiddag meiden,

Heb alles teruggelezen maar door het voedingsdrama hier niet echt met mijn koppie erbij.

Gisteren wezen wegen en het gewicht is weer prima, Jaylin weegt nu 5050 gram en is dus in 1 week tijd 285 gram aangekomen!!! Dus daar ligt het niet aan, maar ze heeft écht honger en ik ga haar geen honger laten lijden.

Mijn productie lijkt iets te verbeteren (kolfde vrijdag nog 5 cc uit 2 borsten, nu weer 90 cc uit beide ná een voeding met 1 borst). Maar ik zie absoluut geen verandering bij Jaylin, integendeel. Gisteren spande de kroon qua bijvoeding sinds ik aan de domperidon zit (3x bijvoeding van 90, 60 en 2 x 30 cc).. Gisteren sloeg toch de twijfel wel even toe. Maar het is nog steeds zo dat de borstvoeding zo ontzettend klaar is met mij. Maar ik niet met de borstvoeding!!

Ongesteld zijn Hier een volledige BV-mama (ondanks dat mijn meissie daar niet genoeg aan heeft) en sinds 2,5 week aan de anticonceptie (cerazette) en nu al vanaf vorige week dinsdag aan het menstrueren volgens mij..
    Ach ik zal weer eens de uitzondering zijn.. Haha

Het weer Pff dat heeft wel een uitwerking op me zeg dat saaie donkere weer buiten, bah niks aan!

Ego Gisteren even enorme domper gehad. Zoals jullie weten trouwen wij volgend jaar. Mijn mams kwam gisteren op visite en ik wilde het e.e.a met haar bespreken. O.a. ik moet nog een tweede getuige kiezen en kan geen keuze maken, zij is ceremoniemeester en ik wil op korte termijn achter een jurk aan.
    Nou ze deed weinig geïnteresseerd en had het alleen maar over een bruiloft van een kennis van haar waar ze wat voor moet regelen. Het lijkt ons nu bijna beter om alles zelf te regelen ipv haar aan te houden als ceremoniemeester want aan iemand die geen hol doet en wie het niet interesseert daar heb je ook niks aan!!

Maar het valt best zwaar dat ik dus nu alleen mijn jurk ga uitzoeken. Want ik gaf aan aan mams dat ze even een keer op zaterdag moest komen (dan kan mannetje op Jaylin passen) en kunnen wij jurken kijken. Gaf ze totaal geen reactie op omdat ze zaterdags in de avond altijd moet werken.. Ja HALLO je dochter gaat trouwen, maak maar tijd..
    Neeee maar voor die 'kennis' gaat ze een heel vrijgezellenfeest regelen en al. GRRR Maar goed dat ik weet dat ik compleet gelukkig ben met mannetje en Jaylin, we hebben anderen niet nodig!!

Nou meiden ik probeer gauw weer te reageren op iedereen. Ik ga nu weer aan de gang met de afwas/was/huishouden voordat Jaylin weer eten wil.

Ohja nog even een dikke knuffel voor Gravid en Vagans en voor iedereen die t nodig heeft!!

11. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hier al een keer ongesteld geweest. Helemaal niet veel, net als anders.

@ Vagans fijn dat de nacht daar goed ging. Ik hoop echt dat er een oplossing voor jullie komt!

@ Gravid, vind het ecjt balen van je droom om bij de fanfare te spelen. Snap de reactie van je vriend ook niet echt.
    Hé en ga jij het echt niet 8 dagen zonder hem redden? Het is wel de goedkoopste oplossing voor jullie, maar begrijp dat het echt niet leuk is!

@ Wish lekker dat slapen zeg! Het snel leeg dri ken van de fles lijkt me geen probleem als hij niet veel spuugt of last heeft van krampjes erna, maar als bvmama weet ik natuurlijk niet veel van flessen:p

@ Meimamma, hier geen mama alarm (gelukkig);)

@ Troetelbeer, wat super dat de bv beter gaat! Fijn dat ze weer is gegroeid!
    Wat een moeder heb jij... Sorry dat ik het zeg, maar ik vind haar koele reactie heel vreemd. Inderdaad: haar dochter gaat trouwen! Misschien een idee om te zeggen dat ze geen cm meer hoeft te zijn omdat ze totaal niet meeleeft met je. Dan weetze het gelijk. En oei, nietmee gaan met uitzoeken... Dat is zo'n beetje de grootste domper voor een a.s. bruid. Een hele dikke knuffel voor jou en als je wil ga ikwel met je mee uitzoeken hoor;)
    Ik heb afgelopen jaar op de Love en Marriage beurzen gestaan en heb zo ook aardig wat jurken gezien. Ben helemaal up to date:D
    Maar serieus; ditis gewoon echt een domper.... Denk aan je!

12. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Guusje:Nee hij heeft nergens last van na de fles.De krampen lijken te zijn verdwenen als sneeuw voor de zon.Tis dus echt waar dat die gewoon weer overgaan en je erdoorheen moet haha...dat is moeilijk te geloven als je er middenin zit;)
    Hoe gaat het met jouw kereltje?

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Tja, dat weet ik dus niet zo goed. Hij spuugt veel enis ook niet echt een vrolijk kereltje. Denk dat hij last heeft van het spugen en een vast zittend nekje.. Morgen naar de manueel therapeut en dan hoop ik op verbetering. Had vanmorgen een vriendin met een zoontje dat 4 weken jonger is op bezoek en dat kereltje, was ook vrolijker en reageerde veel beter op zijn omgeving en lachte ook veel meer...
    Verder gaat het prima met hem!:)

Met jouw zoontje in mijn achterhoofd houd ik moed dat alles weer overgaat!;)

14. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ik denk dat dat vanzelf komt hoor....net wat je zegt hij zal last hebben van het spugen en/of zn nekje en dan heb je geen reden om te lachen he. En buiten dat...Vince lachte tot paar dagen geleden ook nog niet...ik zei tegen de HA we hebben zo'n serieus kindje haha hij lacht niet en toen zei HA dat sommige kinderen pas na paar maanden lachen...verschilt gewoon van kind tot kind.Maarrrr hier lacht Vince sinds 3 dagen ECHT en het heeft ff geduurd maar wat is dat geweldig!!!! Dan smelt je echt!! Komt echt wel meid!

15. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Yvon, snap je frustratie, Ik vergelijk kai ook met mijn dochter en die was idd ook al eenstuk zwaarder dan kai nu, gelukkig drinkt kai nu wel goed dus dat scheelt. Hoop dat Lise ook snel beter gaat drinken. Succes vrijdag.
    memamma heerlijk z'on dag in pyama, ik loop als ik niet weg hoef of ga altijd in joggingbroek.Hier ook kindje die onrustig slaapt zonder mij in de buurt.
    Meijke ik geef bv maar heb wel het gevoel dat ik snel ongi ga worden.
    gravid ellendige geld,kan me voorstellen dat je er tegen op ziet dat hij moet zitten.beterschap !
    Troetelbeer wat fijndat de bv beter gaat! Fijn dat ze weer is gegroeid!

ik heb net uurtje bij geslapen heerlijk, ga nu met kleine spelen en daarna kleien met dochterlief

16. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Guusje
    De BV zelf gaat nog niet echt beter, slechter zelfs. Was het maar zo. Aan de hand van het kolven lijkt mijn productie wel iets te verbeteren, maar Jaylin heeft nog altijd niet genoeg en huilt hele dagen om eten. Het is dan ook moeilijk om nog niet op te geven...
    Het vreemde is Jaylin komt bovengemiddeld aan en niet zo'n klein beetje ook maar toch blijft ze huilen om eten..
    Al heb ik vandaag een goede dag tot nu toe voor het eerst sinds dat mannetje weer aan het werk is.. Ze heeft nog geen bijvoeding gehad vandaag (even afkloppen) en ze heeft om 7:00 en 11:20 een voeding gehad. Alleen kwam ze na de laatste voeding om 12:00 weer voor wat drinken, maar heb haar toen gewoon opnieuw aangelegd omdat ze nog maar 1 kant had gedronken en daarna was ze nog wat jengelig (krampjes denk ik) en heb haar toen te slapen gelegd en ze ligt sindsdien in de wieg al slaapt ze niet de hele tijd.

wat betreft mijn moeder Ja ik weet nog niet hoe ik het haar ga zeggen, maar ik ben van plan effe duidelijk te laten merken hoe ik erover denk. Ze moet maar eens wat minder met wildvreemden en kennissen bezig zijn en meer met de mensen die er echt toe doen!

En tja mijn jurk; we wilden nog iets volgens traditie doen door de kleding uit te gaan zoeken op die manier. Maar anders gaan mannetje en ik mooi wel samen alles doen, we trouwen in ieder geval:D Al moet ik de ochtend voor het huwelijk zelf de hele locatie op orde gaan maken en zelf iedereen op zijn/haar plaats wijzen.
    Maar wie weet schrikt mijn moeder zo als ik haar geen ceremoniemeester meer laat zijn dat ze eindelijk eens normaal gaat doen!!

Hoe is het met jou en de kleine man??

Denise Wat fijn dat je wat bij hebt kunnen slapen

17. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Troetel er zitten genoeg voedingsstoffen in je BV anders zou ze niet zo mooi aankomen,jammer dat ze niet verzadigd is, bij mijn kleine jongen hielp het om meteen na de borst/fles een speentje te geven, zo was hij tevredener. Vind het echt super knap dat je zo doorzet. Dikke knuf voor jouw.

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wish, hij lacht wel, maar lang niet zo vaak. Hij moet dan echt ontspannen zijn. Zeg maar een paar uur naar de voeding en lekker wakker. En ja, als hij lacht, smelten wij ook!:) Kan ook niet wachten tot hij gaat praten. Ben zo benieuwd naar zijn stemmetje!:D

Troetelbeer, inderdaad anders gewoon lekker met je vent de kleding kopen! Ik ben blij dat je in oplossingen denkt. Bij zo'n leuke dag horen gewoon geen complicaties. Succes!
    Met het verbeteren van je bv bedoelde ik ook het kolven. Maar jah, als de kliene Jaylin niet genoeg heeft... lastig is dat! Als ik jou steeds zo weer hoor doorzetten denk ik; wat zeur ik toch om elke voeding te moeten kolven! Je bent voor mij een goede stok achter de deur!;)
    Ons ventje doet het heerlijk, alleen dat spugen en die voorkeurshouding met mega afplatting van zijn hoofdje... dat maakt me nu wel verdrietig. Hij is pas 10 weken en ik maak me al best wel zorgen om hem. Kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen... pfff dan staat me nog wat te wachten!:p

19. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Ja het is inderdaad de goedkoopste oplossing, scheelt hele hoop geld.
    Maar had liever gehad dat ie in 2009 al had gezete, dan hadden Luca en ik er nu geen last van.
    Nu moet ik maar zien hoe ik het 8 dagen in me uppie ga redden zonder vriendlief.
    Zit er best mee in me maag :(
    Heb ook gezegd tege um: bel ze maar op dat je vrijwillig kom, heb je nog kans ook dat ze je eerder weer late gaan.
    Laat je het zover kome dat ze je kome ophale, weet je zeker dat je 8 dage moet zitte.
    Maar goed, we zien wel hoe et loop.
    Het ergste is ook nog dat ze niet zegge wanneer er betaald moet zijn of wanneer politie um kom hale..
    heb ik die onzekerheid ook nog eens.
    Het kan nog een maand dure, maar ze kunne ook volgende week ineens op de stoep staan.
    Pfff.. voel me er niks lekker onder :(

Troetel: Jeetje zeg, van idioot van je moeder.
    Je bent notabene haar dochter!!
    Wij hadden mijn broertje als ceremonie meester, maar die heeft niks gedaan haha.
    Wij hebben gewoon zelf hele bruiloft geregeld ;)
    Maar kan me voorstellen dat je graag lekker ouderwets met je moeder je jurk ga zoeken.
    Hoop dat het nog goed komt!
    Dikke knuffel!!

Meimamma: Nee hier geen mama-alarm.
    Luca zijn kamer zit sowieso naast de woonkamer, dus zijn hele dag op zelfde verdieping.
    Scheelt wel hoop.

De rest is mijn gehaktbal hoofd beetje vergeten :)
    Ego:
    Bleh, overdag denk je je eige weer redelijk goed te voelen, maar naarmate het nu tegen de avond loop, hoe beroerder ik me weer voel.
    Net lekker soepje op, das et enige wat ik nog beetje binne krijg.
    Vanmiddag trouwens even op nacontrole geweest.. wat helemaal niks voorstelde.
    Even bloeddruk meten (die vrij laag was:() en even op de weegschaal (al flink afgevallen gelukkig!) verder niet!
    Ja of we al aan anticonceptie deden: Nee.
    Oh, ga je dat nog wel doen dan: Nee.
    Oh, weet je dat je dan kans heb dat je dan snel weer zwanger kan raken: Neeeeeeeeeeeee echt???????? ;)
    (even denken, hoe oud ben ik ook alweer? eh, 23.. nee dan zal ik dat vast niet weten ;))
    Hahaha.
    Maar goed, we waren bij een volgende zwangerschap weer welkom.
    Nou fijn om te weten, doet me goed :p

Ik ga weer bankhangen!!!

20. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Guusje:Hier ook voorkeurshouding en afplatting...vraag me af wanneer het "normaal"is en wanneer dat er iets aan gedaan moet worden

Deel Deze Pagina