Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    AAAAAA lieve foto

2. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Ohh wat lief!! Ons Lise heeft hetzelfde truitje!! Zo schattig.

Hier een rustig dagje. Beetje huishouden en knuffelen met mijn kindjes en verder doe ik lekker niets!!
    Vanavond even eten bij mijn ouders, want manlief heeft een BBQ van het werk. Ben benieuwd wat we eten!!

Heb even geen puf om overal op te reageren, sorry.... Onrustige nacht gehad dus ben beetje moe.

Morgen weer naar de kinderarts, spannend

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wat een liefie Meimamma!

Yvon, spannend morgen of niet?

4. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Yvon spannende dag morgen!
    Luna heeft dat setje nu voor het laatst aan. Tis een maat 50 mssr ze groeid eruit.

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Meimamma: Lieve foto zeg!! Ik vind het ook altijd zo'n lief gezicht als Luca ligt te slapen!

Yvon: Oh spannend dan morgen!! Geniet lekker van je dagje vandaag!

Guusje: Nee, heb eigenlijk geen vriendinnen. Tenminste, geen vriendinnen waarmee ik zo close ben dat ze voor paar dagen bij me komen.
    Heb wel aantal vriendinnen, maar dat zijn meer vriendinnen die ik paar keer per jaar zie en paar keer per jaar hoor.
    En mijn eigen familie woont 2 uur bij me vandaan, en s-zussen hebben allemaal eigen gezin en werk, dus die komen ook nie.
    Ik zou evt wel naar me ouders kunnen, maar de band tussen me ouders is wel goed, maar niet zo goed dat ik daar paar dagen kan logeren.
    Dus nee, ben bang dat ik toch 8 dagen alleen zit dan.
    Succes bij therapeut vandaag!!
    En fijn dat je ouders gauw weer terug zijn, snap best dat je ze mist!

Denise: Ja luca is erg veel wakker overdag.
    Overdag zijn het echt maar hazeslaapjes.
    Maar daar in tegen slaapt hij wel van 's avonds 21.00u tot 's morgens 06.00u.
    Dus liever zo dan andersom ;)

Vagans: Je moet ook niet lezen hoe het in zn werk gaat :p nee zonder gekheid, ik heb het keer op tv gezien hoe het ging, en ik begin er bij voorbaat al niet aan ;) (sowieso niet, want wil niks in me lijf hebben ;))
    En snap best dat je je rot voel hoor, maar vind je juist super dapper en vind het knap van je dat je nu bij je ouders zit!
    Misschien dat je nu wat an de muizen plaag kunt doen!
    En inderdaad, rugpijn is niet fijn. Helemaal niet als je er elke dag mee geconfronteerd word.
    Bv is dan wel nadeel ja, kun je niet uit handen geven.
    Overdag geef ik Luca zelf zn fles met moeite, maar 's avonds doet vriendlief het, of ik de ene helft en dan dat vriendlief hem even overpakt.

Lilo: Ja ik hoop het ook, maar vrees het ergste.
    Geniet van je hangdagje ;)

Afplatting: Luca geen last meer van! De eerste week was 1 kant echt platter dan andere kant, maar gelijk aangepakt door hem steeds om en om te leggen.
    Nu nergens last meer van, en hij draait zelf van links naar rechts en terug.

Menstruatie: Pff, hier al paar dagen! Merk wel dat deze 1e keer langer is en heftiger is dan dat het was.
    Hoop dat het maar bij deze ene keer blijft dat het zo lang duurt haha.

Ego:
    Vanacht wat beter geslapen gelukkig, maar nog steeds ziek :(
    Nu hoest ik ook nog eens als een bezetene, hoest nog net me longen er niet uit (al leek het er gister avond bar veel op :$)
    En zeer dat het doet, net of er met mesjes door je keel gesnede word. bah.
    Luca kwam vanmorgen om 06.30u, die de fles gegeven, en hem toen lekker naast me neer gelegd en samen nog geslapen tot 11.00u.
    Word vandaag hier ook lekker hangdagje.
    Luca zit nu trouwens op 4 flessen.
    Echt zo kei relaxed!!
    Hij krijgt om 06.00 a 06.30u, 11.00 a 11.30u. 16.00 a 16.30u, 21.00 a 21.30u.
    Echt wel lekker, kan ik ook weer wat meer doen.

6. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemiddag!!

@Meimamma:Wat een lieve foto!

@Guusje:Idd lief van je man dat ie dat zei....kan een mens goed doen die paar woordjes!

Gatver wat een rotweer!!! Voel me dan zo opgesloten he..kan nergens heen met die kleine:( Morgen schijnt iets beter te worden dus dan er weer lekker uit.

Trouwens gebruikt iemand van jullie Kruidvat luiers? Heb pak gekocht maar ben er niet zo kapot van hoor...vind ze stug en bovendien heb ik al 2x lekkage gehad terwijl ik dat al die weken nooit met Pampers heb gehad.

7. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Denise Speentje hebben we inderdaad in week 2 al in gebruik genomen vanwege de enorme zuigbehoefte van Jaylin. Alleen op deze krijs, gil, schop, sla momenten tuft ze hem gewoon uit, honger is geen tut in madame haar ogen en dat laat ze dan ook flink merken! Maar bedankt voor de tip;)

Guusje Och meis, iedereen heeft zo haar dingetjes die soms teveel zijn hoor. En met dat kolven, daar kan ik me echt helemaal in vinden dat je daar doodmoe van wordt, heb het immers ook weken lang gedaan naast het voeden. (2 x 20 min voeden en daarna nog 2 x 15 min kolven, dat sloopt!). Nu heb ik echter zoiets van als het niet wil, wil het niet.. Maar toch is mijn gevoel zo doordrammend, ben benieuwd hoever het moet gaan voor ik het opgeef. Een paar dagen terug was het bijna zover maar toch krijg ik dan weer een enorme energieboost om door te gaan.

Ik begrijp dat het spugen van Guus een uitputting is voor jullie, Jaylin doet dat ook zoveel maar het ‘went’ moet ik zeggen voor zover dat mogelijk is. Als je je er ongerust over maakt, ermee naar de HA he meid! En die voorkeurshouding en afplatting, ik snap dat dat erg hard aankomt maar het komt vast allemaal goed;) Enne tja die zorgen, die hadden we tijdens de zwangerschap al en die gaan nooit meer weg hihi, ook niet als ze volwassen worden!

Gravid Haha als ik mijn broer als ceremoniemeester doe dan komt er nog meer van dan wanneer mn moeder het doet denk ik, al moet je bij hem alles voorkauwen maargoed dat weet je vooraf. Maar zoiets is idd een domper, kreeg gelijk effe geen zin meer in de hele trouwdag maar dat moet natuurlijk niet!
    Wat balen dat je zo grieperig bent, is niet gek ook met dat rotweer. Hier dacht ik aan de beterende hand te zijn maar het blijft nog flink hangen en bij Jaylin ook. Wat betreft de nacontrole; mijn bloeddruk was ook zo verbazingwekkend laag!
    Oh meis en het is niet kinderachtig, ik kan ook niet slapen als vriendlief er niet is!! Ik hoop dat er gauw een oplossing komt en je vriend niet hoeft te zitten, het natuurlijk niet de bedoeling dat jij en Luca er de dupe van worden.

SQ Och meis toch al die pillen en medicatie wat een gedoe he als je dat normaal nooit zo gauw hebt, het zit je inderdaad niet mee! Hier al gestopt met de ijzertabletten omdat ik me beter voelde, hoefde de kuur niet perse af te maken. Jij wel?
    Vagans Tja iedereen woont zo ver weg, dacht ook al aan s-moeder maar daar ben ik nou niet zo dik mee. En die heeft niet echt een eigen mening dus daar heb ik weinig aan. Als mijn mams echt moeilijk blijft doen vraag ik mijn tante wel, maar die woont net zo ver weg als mijn moeder dus dat is ook een beetje moeilijk. Het is dat mijn tante niet goed tegen stress kan, anders zou ze ook wel een goede ceremoniemeester zijn.
    Lilo Dat is het grappige ik stond er ook niet 100% achter. Ik had zoiets van ben geen melkmachine etc. en het gemak van de fles bevalt me wel (ze krijgt nu een beetje van beide dus kan ik het mooi vergelijken) maar toch kan ik er nu moeilijk van afstappen, heel vreemd!
    Veel plezier met je hangdagje samen met de kleine meid;)
    Meimamma Wat een lieve foto! Heerlijk he met je kleine meid in het grote bed knuffelen?;)
    Yvon Spannende dag morgen!!
    Wish Hier ook de kruidvat luiers en geen problemen mee, merkte wel dat ik vaker lekkage had toen maat 1 te klein begon te worden. Toen zijn we overgestapt op maat 2 en toen ging het direct beter eigenlijk.

Ego
    Zo dacht ik gister een superdag te hebben met Jaylin. Nou een dag zonder bijvoeding was er niet bij! Ik heb haar geprobeerd meer aan te leggen als ze er om vroeg en het was te doen (meer dan 1 uur na de voeding) maar ’s avonds kwam ze toch weer zo’n 20 min na een voeding en dus weer 2 x bijvoeding moeten geven . Gelukkig had ik 110 cc bv afgekolfd omdat ze ’s ochtends niet veel dronk, maar daarentegen wilde ze toch ook nog 120 cc kv.

Vanmorgen begon er weer een drama-dag. Van voeden naar verschonen, naar nog een keer verschonen naar weer voeden (ze bleef maar poepen en plassen haha).. Na de voeding van 11:00 bleef ze huilen want ze had verschrikkelijk de hik maar toch ook nog honger. Nou alles incl. mama en voedingskussen ondergespuugd en ze was me toch driftig. Had de boel maar een beetje op een hoop gegooid en ons een beetje afgedaan want er was geen land mee te bezeilen.. Ik was ook nog half aan het eten maar in haar drift en overstuur zijn smeet ze steeds mijn boterham uit mijn handen (resultaat chocoladevlokken door het hele bed;)). Daarna maar tutje gegeven en toen ik EINDELIJK mijn eten op had tegen 1 uur (2 uur over gedaan haha) maar gaan douchen met zijn tweetjes alleen kom ik dan zelf niet aan douchen toe want ze bleef krijsen. Daarna maar even gevoed en toen viel ze in slaap aan de borst en in bedje gelegd en na wat jammeren sliep ze daar verder.. RUST!

Borstvoeding Hier hebben we waarschijnlijk deel van het probleem door; ze valt in slaap tijdens het drinken en heeft dan op dat moment geen honger meer of is te moe met als gevolg dat ze de hele dag blijft komen om voeding. Alles op dat gebied al geprobeerd; direct voeden als ze wakker wordt, langer laten liggen als ze wakker wordt, tussendoor wakker maken, luier tussendoor verschonen.. Maar niks werkt als ze slaapt, dan slaapt ze! Tja en dat in combi met een afnemende productie voorheen was waarschijnlijk de boosdoener..

Nu maar kijken hoe het verder vordert, we zitten te denken om de voeding met JPB te gaan mengen maar dan wordt het waarschijnlijk pas als we evt. op volledige KV zitten want ik ga niet weer afkolven hele dagen dat is funest voor mijn productie en ik trek dat niet meer na al bijna 7 weken sukkelen met de voeding..

Zo nu wat in huis proberen te doen voordat dametje wakker wordt!

Liefs

8. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Mag dat al Gravid 4x de fles? Ik dacht dat dat pas met 4 maanden mocht?

9. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    @Wish, dat mag vanaf dat je kindje 6 kilo of meer weegt.

10. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    @Gravid, wat heb jij dan met je rug dat je een voeding eigenlijk niet eens alleen kan doen. Klinkt echt heftig zeg!

@Wish, hier ook KV luiers. Ze zijn inderdaad vrij stug vanaf maatje 3 Zijn ze een stuk soepeler. Ik vind ze verder prima.

@Troetelbeer, het is ook meer de combinatie afplatting en spugen dat het soms wat veel wordt. We hebben weken een heel tevreden mannetje gehad en nu komt dit. Schuldgevoel speelt ook mee. Maar ik moet het ook niet erger maken dan het is. Je kindje zou maar doodziek zijn...
    Ik heb trouwens ook het idee dat de produktie afneemt door het kolven. Jij had dat idee dus ook...

Vertel zo hoe het bij fysio was. Eerst verschonen.

11. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ja idd Monika maar lees toch ook op internet dat de meeste mensen pas 4 flessen geven vanaf 4 a 5 maanden omdat je dan langzaamaan met bijvoeding kunt beginnen.

12. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoe vinden jullie deze kanjer???

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wish wat een lekker mannetje!

14. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    oke nog eentje

15. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Wish wat een lekker ding! Tis dat ik niet voor uithuwelijken ben want anders ...... Hihihi ;)

16. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Lief he??:D

17. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ja we kunnen hier genoeg koppelen haha

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    We zijn dus vanmiddag bij de manueel therapeut geweest.
    Ons mannetje heeft gelukkig niet het KIS syndroom:)

Hij heeft zijn nekje 3 keer 'gekraakt'. Klinkt eng, maar die jongen legde het goed uit en het is bij mij ook al eens gedaan, dus ik was niet bang. Ook heeft hij zijn onderrugje gemasseerd, omdat hij in buikligging zijn ene beentje niet goed optrekt. Volgende week donderdag mogen we weer terug komen.

Ik heb inmiddels het verslag van de kinderfysio gelezen. Zij schrijft dat de doelstelling is om met 6 maanden een afplatting van 112% te hebben. We zitten nu dus op 116 en vanaf 108 kom je in aanmerking voor helmpje. Tja, dat is dus gewoon snoeihard om te lezen. Even op zijn zij leggen is hier dus bij lange na niet voldoende...

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ lilo: lekker hoor een bankhang dag met dit weer!

@ guusje: lief hoor van je man!

@ meimamma: lieve foto! heerlijk he die slapende koppies! en vind dr erg op jou lijken!

@ yvon: spannend morgen!

@ gravid: wat jammer dat jij niet zo bij jou ouders terrecht kan zoalsd ik nu bij de mijne! ennuh... is het zo erg dan dat plaatsen! :$ Beterschap

@ wish: hier een grote fan van de KV luiers!!!! vind ze veel beter opnemen dus minder geirriteerde billetjes! En super lieve fotos!

@ troetel: ik vind het super hoe jij bezig bent met het voeden! respect!

hier:

vanaf van8 al een jengelige baby die heeel vaak wil drinken! Geen idee wat er aan de hand is maar ze is steeds ontroostbaar! En het ging zo goed dat ze al een aantal keer om de 4 uur kwam en nu zit er amper 3 tussen! Hoop maar dat het met het weer te maken heeft ofzo.

Net verteerd geregend op weg naar de winkels, wel handig een kinderwagen die je vol kan proppen :D maar wel een paraplu aan gort gewaaid maja.

nu hopen dat het vanacht wat beter gaat en ze dr ritme va 6 uur slapen en overdag om de 4 uur weer terug vind!

20. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wish ah goshie wat een lieve foto's!
    Guusje Ben benieuw hoe het bij de fysio was. En wat betreft het kolven, kijk alsjeblieft uit dat het voldoende prod. blijft voor de kleine man. Het kolven was hier mede de oorzaak dat ik geen prod. meer had na 1,5 - 2 weken fulltime kolven en dat ik nu aan die pillen zit.

Deel Deze Pagina