Nou dames, ik blijf nog even ego hoor in deze kraamdagen! Hier gaat het super met ons! Jelke had gisteravond om 21.00 nog BV gehad, maar had daarna toch nog honger dus kreeg hij rond 22.30 nog bijvoeding van vriendlief en toen gingen we lekker op bed rond 23.00/23.30 en toen 3 kwartier later had Jelke weer honger dus kreeg hij weer de borst aangeboden. Nou beide kanten heeft hij flink lopen drinken en daarna had hij nog steeds honger. Dus vriendlief zei: Draai jij je maar lekker om ik geef hem nog wel wat bijvoeding. Rond 2 uur ging meneer lekker slapen en ik werd om 6 uur wakker en dacht.... na 4 uur zou hij toch haast weer honger moeten hebben. Vriendlief hem wakker maken door te verschonen (ik probeer namelijk wel rond de 3 a 4 te voeden om mijn productie goed op gang te krijgen) maar hij sliep lekker verder dus die BV werd niks. Dus hem weer in bed gelegd en lekker in slaap gevallen. Om 8.00 ging de wekker omdat de kraamzorg om 8.30 voor de deur zou staan en toen sliep meneer nog steeds. Om kwart over 8 naast me gelegd en toen werd hij langzaamaan wakker en heeft toen BV gekregen. Dus hij heeft gewoon lekker 6 uur door geslapen. Nu met de kraamzorg besproken dat ik overdag om de 3 uur BV geef en dat hij 's nachts 1 keer 6 uren er tussen mag hebben als hij niet zelf komt. Dus we zullen zien hoe hij het vannacht doet, maar hij doet het tot nu toe echt fantastisch en mijn borstvoeding komt nu echt op gang. Hij huilt eigenlijk alleen als er wat is en geeft echt heel goed aan wanneer hij nog honger heeft. Dus wij genieten hier met volle teugen!! Ik ben echt zo trots op onze vent. Vandaag kwam mijn vriendin met haar vriend en zoontje langs en die keek me verbaasd aan... die zei: '' Nou zo liep ik er niet bij na mijn bevalling hoor'' En dat hoor ik dus van heel veel dat ze vinden dat ik er zo fit uit zie. Dus dat is wel prettig om te horen na zo'n zware bevalling/slopende dag! Dat je daar nu niks meer van terug ziet eigenlijk. Alleen is mijn conditie nog helemaal nul... Als ik de trap op loop ben ik helemaal buiten adem! Maar dat is heel normaal zegt de kraamzorg! Nou meiden dat was mijn update weer! Liefs
Hai ladies, Gravid: heftig zeg jou verhaal mbt Lydia en je ex. Hoop dat je haar snel weer lekker bij je mag hebben. Dikke knuffel Sunny: welkom thuis, hoop dat je snel opknapt Binna: hier ook nog geen ongi. Maar vermoed wel dat het er aan zit te komen. Was gisteren een kilo zwaarder (normaal ook bij ongi) en had gistermiddag buikkrampen... maar heb nog geen duivels gespot. Stefanie & Vagans: leuke foto's! Vagans: sneu van je kikker, meid. De rest ben ik even kwijt Dominique zit volgens mij in dr regeldagen ofzo.... ze is al een dag of drie heel ongedurig en haalt vaak niet eens 2 uurtjes tussen de voedingen. We proberen het wel te rekken met een speentje enzo, maar wanneer ze dan tussendoor een flesje met gekolfde BV krijgt, dan gaat het gulzig op.
@ Stefanie: Zo ligt maelynn ook altijd wat een super mooi meisje!! @ Gravid: Fijn dat je morgen weer naar het CB kan! Maelynn had dus 1,5 week last van huilen, jengelig etc nu is het gelukkig weer minder aan het worden @ SQ: wat fijn dat je mannetje het zo goed doet!! 4 dagen oud en al 6 uur doorslapen wat super zeg! @ Hopmarjanneke: Ook snachts om de 2 uur?? poeh lijkt me erg vermoeiend! Hier net lekker een film gekeken met mn vriend. Om 22:00 maelynn nog een flesje geven en dan lekker naar bed toe. Ben benieuwd hoe snel ze in slaap valt want ze ligt nu ook al ruim 1,5 uur te slapen. Fijne avond nog en een goede nachtrust voor alle mama's LIefs xx
Vitamine K& D Hier idd ook gewoon de oude dosering gegeven. KV ging er na beetje moeilijk doen wel mee akkoord Venkelthee Handig om te weten. De krampjes zijn hier een eind weg, maar kunnen altijd weer terug komen natuurlijk. Geef zelf volledig BV dus kan het dan zelf drinken en wie weet helpt het Vagans BV geeft inderdaad een geweldige band met je kleintje. Het is ook echt niet dat ik het op wilde geven, geen moment over nagedacht eigenlijk. No offense tegen de mensen die wel FV geven, maar voor mij voelde het super onnatuurlijk.. bv in fles geven; Tja ook niet mijn eerste keus om dat in de kraamweek al te doen. Maar ik moest omdat ons kleintje niet aan de borst kon. Plus als ik tijdens de nachtvoedingen 1,5 uur probeerde aan te leggen en madame dronk niet door maar hapte enkel aan en name en paar slokken dan was de keus tussen BV in fles en kunstvoeding snel gemaakt Kolven Dat moest ik dus ook al vlug doen omdat Jaylin niet aan de borst dronk vanaf dag 2 en ik wel productie op gang moest brengen. Plus nu kreeg ik ook stuwing terwijl ze niet dronk van de borst, dus ik mocht de druk er s avonds afkolven. sq wow wat een bevallingsverhaal. En dan eindelijk ook mama en idd dwars op 1 juni. Nu lekker genieten van jullie mannetje. vagans wat een leuke fotos. En ik hoop dat de kikker het red, kan me voorstellen dat je erg op t beestje gesteld bent als hij al zoveel heeft meegemaakt en het telkens overleefd heeft. edit Lees net dat hij is overleden! Sterkte meis! Rianne Bedankt voor de tips tegen krampjes, altijd handig SQ Fijn dat je je al zo goed voelt, vlak na de bevalling & dat de kleine man zo goed drinkt. Hier Vandaag was de laatste dag met KZ. Het afsluiten was wel fijn, Jaylin is vandaag 1 week oud en vanaf morgen gaan we het lekker zelf doen! Eigen ritme, heerlijk. Het was een lieve vrouw hoor die kraamhulp, maar we zijn ook wel blij dat ze weer weg is. Die week hebben we echt in trance geleefd. Vandaag heeft ze ons lekker onze gang laten gaan en het huis nog eens goed schoon gemaakt. Ze heeft nog mooie fotos gemaakt van ons drietjes (zal ik van de week effe plaatsen). Ohh wat veel vragen komen er bij je op als je kersverse mama en papa bent. Draagdoek/draagzak Wij willen voor onze kleine meid een draagdoek (omknoop idee) aanschaffen. Jaylin wil graag bij ons zijn, zodoende zit ik nu ook te typen met 1 hand.. Welke draagzak/doek hebben jullie? Want ik begeef me nu in een heeel onbekende wereld. tepelhoedjes Waar te koop? Heb al een setje maar raak ze steeds kwijt. Ben geen fan van die dingen maar links pakt ze niet zonder. weggaan en voeden Hoe doen jullie dat? Wij willen bijv. morgen even om boodschappen en naar prénatal voor een kolf. moet natuurlijk om de drie uur voeden maar ze is nu ook flink aan het regelen. Dus heb kans dat ze komt terwijl we midden in de jumbo staan. wassen/douchen Wij zitten met het volgende dingetje. De KZ deed Jaylin op haar kamertje in badje. Zodat ze vooraf kon wassen op de commode en daarna in badje. Wij waren hier eigenlijk niet zo blij mee omdat er laminaat ligt op haar kamertje & we gewoon een badkamer hebben (ja die ene die mannetje nog snel speciaal afgemaakt heeft voor haar geboorte!!) waar ze prima in haar eigen badje kan. Plus daar kunnen we het badje ook beter vullen/stallen i.p.v. te sjouwen met emmers. Hoewel ik het standpunt van de KZ begrijp; uitkleden en wassen is makkelijker op de commode en als je dan met haar over de gang naar de badkamer moet dan vat ze misschien kou. Maar ik kan me voorstellen dat er meiden zijn die niet zo groot wonen ook niet kunnen wassen op de plek waar de commode staat. Hoe doen jullie dat allemaal? Meiden.. Morgen volgt mijn bevallingsverhaal, hoop ik. Hihi Liefs
Als ik met Gabriël weg ben slaapt hij altijd door het gewandel met de wagen en het rijden in de auto. Daarmee krijg ik hem gerust een uur later pas voor de voeding. Maar als ik dan thuis kom gaat hij voor de rest en krijgt hij gelijk zijn voeding.
@troetel wij doen haar in een wikeldoek of badcape ove de gang vervoeren niks geen badje in haar kamer @sq. Dat wou ik nog zegen jeetje meis wat een bevaling pfff en dan u al zo fit super hoor Hier vandaag een rare dag zoudEn weer naar de camping belde me oma dat ze met opa in het ziekenhuis lag daar was ze snachts met de abulance mee naar toe gebracht hij heeft een nacht op de hartbewaking gelegen tis een oude man die erg achter uit gaat maar toch is het schrikken maar we mochten hem vandaag ook ophalen dus ik daar heen met oma ipv de camping En ben dus wel ongi. Hoop dat het nu niet meteen een goede cyclus wordt want dan ben ik het ook aan het einde van onze vakantie bah
@ Binna : Jeetje, toch schrikken meid! * Tepelhoedje: Hier gewoon bij de apotheek te koop. * weggaan & voeden: Meestal slaapt Yara wel extra door als ik met de kinderwagen loop. Afgelopen weekend in de AH niet en zetten ze het op een janken... Jammer dan! gewoon je boodschappen afmaken en daarna voeden als je in de gelegenheid bent. Ze kunnen best wel ffies wachten! * wassen: Hier ook gewoon in de douche, geen gesjouw met emmers enzo (werkt ook zeker niet als je het alleen doet) en je kan dr als nog op de commode inzepen. Ik zelf was op de commode dr gezichtje en neem dr op mn arm, dan houd ik dr met 1 hand vast en knijp ik wasgel op dr lichaam en zeep ik snel ff in en dan laat ik dr in het badje zakken. Tis ff een handigheidje (okee het is super onhandig haha) en straks als ze groter wordt lukt het niet meer maja dan kan ze ook meer hebben en is ze wat minder klein en glibberig. Hier: Vandaag bij mn ouders geweest en samen met hun ff langs mn opa en oma. Kreeg daar heel lief van mn oma een 10tje en mn moeder vond dat ik ook maar weer is iets leuks voor mezelf moest kopen. Op de vraag wat ik nou echt graag zou willen hebben kon ik maar 1 antwoord geven: Een nieuwe kikker... Ik heb nethet grote aqarium helemaal voor m ingericht midden in de woonkamer en die is nu hartstikke leeg en kil En het zijn gewoon MIJN soort dieren, kikkers! En mijn moeder die kwa dieren altijd zegt: neem geen nieuwe meer je hebt er teveel! Vond het een goed idee! (kosten namelijk niet zo veel in het onderhoud) en vriendlief vond het ook goed ookal heeft die er niks mee. vriendlief is nog aan het werk,tis druk vandaag en hij weet niet wanneer die naar huis komt, hij hoopt morgen anders overmorgen. Morgen om 14:25 voor de eerst x CB, hoop dat het droog blijft want ik kwam er achter dat ik geen regenkap heb voor de kinderwagen!!! Iemand een idee waar je die kan kopen? Nou ik duik mn bedje in en hoop dat Yara beter slaapt, papa is er niet dus mag ze lekker naast mij komen liggen weltrusten meiden!
Vagans: Regenhoes voor kinderwagen kun je bij de Hema krijgen. Gewoon van die universele dingen die op elke kinderwagen past. Heb hem ook! Binna: Wat balen van je ongi!! Ben stiekum nog wel blij dat het bij mij nog niet zover is. Troetel: Heerlijk weer lekker je eigen ding en eigen ritme! SQ: Fijn dat het zo goed gaat! Lilo: Ja, ik weet echt niet wat het is.. morgen maar eens vragen hoe of wat. Draagdoek: Ik heb een tricot slen doek. Ideaal ding, Luca heeft er al heerlijk in liggen slapen, dicht tegen me an. En zo kan ik ook alleen weg. Wassen: Wij hebben zo'n mini kamertje dat het badje er niet in kan. Maar op badkamer staat ook de wasmachine, dus leggen het aankleedkussen op de wasmachine. alle spullen bij de hand er naast, dus niks geen geloop tussen badkamer en slaapkamertje. Voeden: Wij zorgen dat als we naar stad willen of boodschappen doen etc, dat we tussen de voedingen in gaan, dus heeft hij bijv. om 14.00u gedronken, moet hij om 17. a 18.00u pas weer, dus kunnen dan tussendoor mooi even weg. En anders maak ik een fles te warm klaar, zodat hij op goeie temperatuur is als hij toch eerder het flesje wil.
en daar zitten we weer met een wakkere baby. Om 4 uur 65 cc gegeven en ze ligt nu in mn armen te tutten. Ben heel moe en wil graag verder slapen maar dat zit er nog niet in zal blij zijn als ik de nachten weer fatsoenlijk door kan slapen
Goeimorgen meiden @Lillo. Erg hè soms al gaat het bij ons nu beter @vangas wat leuk dat je een nieuwe kikker gaat kopen Voeden als we weg moeten of tussen de voedingen door Of ik neem een termoskan met warm water mee en dan koutwater en voeding
Lilo: Ik snap je helemaal! Ondanks dat Luca nu toch al wel lekker door slaapt, vind de ochtend fles van 05.00u nog best 'zwaar' Zal ook blij zijn als hij lekker slaapt tot 07.00u ofzo Ego: Over een kwartiertje naar het cb met Luca! Ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is, zal best wel wat zijn haha. Ook benieuwd naar wat hij evt kan hebben, hij is zo jengelig en onrustig steeds Gister avond heeft hij trouwens een voeding overgeslagen Is dat normaal, zo jong? Hij had om 17.00u gehad, en zou dan rond 20.00 a 21.00u weer moeten hebben, maar hij sliep zo vast, kwam pas om 23.00u Meiden, ik ga hem zn flesje geven, en dan naar cb lopen! Fijne dag, Liefs!
Dag meiden, Hier ook weer een teken van leven. Ik lees dat iedereen of zijn draai al helemaal heeft gevonden, of hier hard naar op weg is. Fijn! Ik lees helaas ook nare berichten. Sterkte! Hier zitten we in een ritme, maar die rozen wolk??? Sorry, maar ik zie hem niet.. ook geen blauwe trouwens. Ik voel me soms net een melkfabriek en verschoonmiep. Jullie hebben het over een band hebben met je kindje met borstvoeding... ik zie het vooral als een natuurlijk noodzaak. Blijkbaar ben ik niet zo'n romantisch typje wat het moederschap betreft. Ons ventje is echt een schatje en ook een vrij gemakkelijke baby. Vind het wel allemaal onwijs snel gaan. Vandaag is hij alweer 5 weken en soms verlang ik nog zo naar de eerste week. Dat kleine hoopje mens wat alleen even wakker was om te eten... Maar ik kijk ook steeds meer uit naar het moment dat hij dingen kan pakken, gaat praten, lopen, fietsen, autorijden... nee die laatste twee zijn een grapje Van de week kreeg ik een mail met; 'Je kunt je een leven zonder je kindje vast niet meer voorstellen'. Nou echt wel hoor! Ik vind het echt onwijs zwaar, al merk ik wel dat het wat beter gaat nu ik mezelf beter voel en ons ventje was meer om de 4 uur begint te komen. Vannacht heeft hij trouwens 5 uur doorgeslapen! Alleen jammer dat mijn man de katten niet naar beneden had gedaan gisteravond en er 1 na 3 uur op mij stond te dansen.:x Hoop niet dat jullie nu een vreemd beeld van mij krijgen. Lees hier alleen de laatste dagen van die verhalen, waarin ik mezelf niet echt herken. Daarom heb ik denk ik ook even niet gereageerd. Sorry! Heeft iemand trouwens al de Babydoos van Prenatal? Vast niet, want die krijg je als je kindje zo'n 3 maanden is. Nou ik heb hem dus al wel! Ik weet dat ik per ongeluk een keer 05-02-2011 heb ingevuld i.p.v. 02-05-2011. Maar die doos is niet denderend. Viel mij erg tegen. Heb ook al telefoon gehad van de Felicitasdoos (Etos), moet ik nog een 'ophaalmailtje' van krijgen, maar ook die heb ik gehoord is niet denderend. Nou ja, we kijken een gegeven paard in in zijn bek; maar ik geloof dat ik de afgelopen maanden gewoon verwend ben met al die leuke gratis dingen! Tepelhoedjes bij de DA gekocht. Ik vind ze echt super! Overdag probeer ik ook de moeilijke borst zonder te voeden, maar 's nachts vind ik het zo'n gemier. Kind overstuur; mama half slaperig en kind dat steeds de borst loslaat, omdat het zonder zo'n hoedje zo lastig volhouden is. Nou ik vind die dingen echt ideaal! Van mij mogen ze een standbeeld voor de bedenker oprichten! Even een vraagje; heeft iemand al ervarin met een kinderzitje voor op de fiets? Ik ben deze maand jarig en dat leek mij wel een leuk cadeau, maar ik weet niet waar ik op moet letten. Zelf vind ik zo'n rietenmand die ze zo'n 20 jaar geleden nog wel gebruikten voor achterop de fiets super leuk om te zien. Vraag me alleen af of ze ook veilig zijn.
Hey allemaal, Het weekend is weer voorbij, manlief had lekker vrij met hemelvaart en de dag erna dus heerlijk even een aantal dagen samen. Manlief lekker 2 dagen wezen vissen en toen zij hij als jij nu zondag eens iets leuks gaat doen even een dagje voor jezelf zonder de kinderen..... harstikke lief natuurlijk, maar denk je dat ik iets kon verzinnen waar ik echt zin in had???? Nee dus, ben dus de hele dag toch lekker thuis geweest met mijn gezinnetje (niets mis mee natuurlijk haha) Ga toch eens even goed nadenken wat te doen evt. volgend weekend, mss iemand een leuk idee om een dagje iets te doen. Verder is Lise erg onrustig overdag. Gisterenavond heeft ze van 22.00 tot 0.30 alleen maar liggen huilen, niet te troosten. Ik denk buikkrampjes, zooo zielig. Ook voor mama want die was zo moe en wilde eigenlijk heel graag slapen..... (wie niet)..... Om 01.30 is ze uiteindelijk in slaap gevallen. Vanmorgen lag ze echter om 07.00 uur nog te slapen. Heb haar om 07.30 verschoond en de fles gegeven alleen ze wilde niet drinken, met heel veel moeite heb ik er 80 cc ingekregen en nu slaapt ze nog steeds. Vanmiddag om 14.00 uur gaan we naar het CB, ben erg benieuwd hoe het met haar gewicht is aangezien ze (naar mijn mening) vaak weinig drinkt. Lise gaat bij ons ook niet op haar kamertje in bad is idd een heel gedoe dat sjouwen met emmers. Badkamer is veel makkelijker. Even badcape eromheen en over het gangetje. Douchen heb ik nog niet gedaan dan moet manlief even helpen dat durf ik niet alleen en het is er nog niet van gekomen. Zit er ook over te denken om een draagdoek te kopen, zeker als ze zo onrustig is is dat misschien wel makkelijk, heb ik mijn handen ook nog even vrij voor mijn kleine man.
Lilo, zijn de bakerzakken inmiddels verkocht?? tepelhoedjes: bij drogist of thuiszorgwinkel fietstoel: een rieten mand kan niet als eerste stoeltje volgens mij. wij hebben de bobike mini. ik ga waarschijnlijk een draagdoek als cadeau vragen; lijkt me wel makkelijk, handen vrij en toch je kindje bij je. straks weer naar cb; naveltje aanstippen. vandaag eerste dag alleen. de vakantie is nu echt voorbij. de 1e ochtend ging erg goed!! groetjes
Guusje: Ik herken je verhaal niet helemaal, maar wel een klein beetje. Had ook heel erg het idee dat ik alleen maar aan het voeden en verschonen was. Het echte genieten lukte nog niet echt, alles ging beetje langs me heen. En dat is af en toe nog wel zo. Voel me dan ook best schuldig, net of ik het niet kan/niet goed doet. En dat terwijl Luca toch echt wel makkelijk kereltje is. Het zal ook wel kwestie van wennen zijn, en echt helemaal in het ritme komen. Hij is natuurlijk pas 4 weken (jouwe 5), zelf ben je nog herstellende.. het kan allemaal niet binnen no time. Maar ik ben ook blij als hij 'snachts lekker compleet doorslaap, en wat meer kan hoor. Ben vooral blij als hij zn hoofdje zelf omhoog kan houden, dan pak je hem toch ook weer makkelijker op. Het komt allemaal vast wel goed en we zullen echt niet de enige zijn die af en toe zo denkt! *Knuffel* voor jou!! Yvon: Wat naar dat Lise zo gehuild heeft, darmkrampjes zijn echt zo zielig voor die kleintjes! Hoop dat het vandaag wat beter gaat met haar! Succes op het cb! Arri: Spannend de eerste dag alleen!! Gaat vast goed komen Jij ook succes op het cb! Babydoos: Ik nog geen mail gehad, maar krijg je met 3 maand inderdaad. Fietsstoeltje: Weet niet of je die rieten manden nog kunt krijgen, ik ga straks denk voor de Bobike! Ego: Pfff, wat is het weer wennen zeg.. alleen voor ons kereltje te zorgen! Vriendlief is vanaf vandaag weer volledig aan het werk, weer 5 dagen in de week. Vind het weer heerlijk, weer het normale ritme.. maar vond vanmorgen ook wel even lastig. Moest om 09.45u op het cb zijn, maar om 09.00u moest Luca eerst nog fles, ik wilde ook even eten en aankleden, Luca aankleden. Pff, dan ben je op tijd uit bed (denk je ) moet je nog haasten en rennen. Lopend naar cb toe, helemaal bezweet haha. Pfff.. moet er echt handigheid in krijgen haha, maar komt vast wel goed op den duur! Luca doet het erg goed! Is nu 4790 gram! dus in 2 weken tijd van 3790 naar 4790. en hij is nu 55cm. Zit met alles iets boven gemiddelde, (met hoofdje helemaal een eind boven gemiddelde, 39.4) maar was allemaal prima! Arts denkt dat hij over een maandje al wel op 6kg zit, en dan mag ik met flessen gaan afbouwen! Over 4 weken mag ik weer terug, krijgt hij zn eerste prikje.. Help.. ziet mama nu al tegen op
hallo meiden, Ben ook een mei mama. Joep is geboren op 10 mei. met de voedingen zit t wel goed. Hij krijgt 150+5 en dit dus om de 5 uur. hij doet t echt heel goed. hij laat zich horen als hij honger heeft en of een volle poepbroek. Het is weer wennen om een baby in huis te hebben. t gaat allemaal zo snel. Suzanne wordt volgende maand alweer 3; dus ja... baby zijn gaat wel heel erg snel. dus meiden met 1 kindje... geniet er maar veel van . Ik moet volgende week met Joep naar t CB. ben benieuwd hoeveel hij weegt en hoe lang hij is. bij z'n geboorte was hij 54 cm, maar omdat hij zo'n lang is, zit ik nu al geregeld met zijn kleertjes in maat 62. ja.. kan er niks aan doen, maar ik heb 2 lange kinderen gebaard (denk ik). Suzanne is namelijk ook lang wat betreft haar leeftijd. @ Yvon: ik zie dat je hier kletst... leuk.... komen we elkaar nog een keer tegen nou.. ik ga even liggen. even een dutje doen. vannacht was t een beroerde nacht...
Goedemiddag allemaal Marjan; Hoop dat Dominque snel haar regeldagen gehad heeft en er weer wat langere tijden tussen de voedingen zitten Troetel; hier gaat ze momenteel in de woonkamer in baje maar ja onze eetkamer tafel is inmiddels ook omgetoverd tot een grote commode We hebben daar een aankleedkussen op zodat we niet de hele tijd naar boven hoeven. het badje staat dan op het aanrecht voor mijn man en op de standaard voor mij. Maar straks gaat het gewoon naar boven en dan staat het badje gewoon in de badkamer, je hebt toch badcapes om dat stukje te overbruggen?? Hebben we vanmorgen ook gedaan, Elise gewassen in de woonkamer en toen heeft mijn man haar bij mij onder de douche gebracht en weer treug...gaat prima hoor. Ze vond het douchen trouwens heerlijk en ik ook en veel minder gedoe dus dit gaan we vaker doen, nu nog effe puzzelen hoe ik het alleen moet doen, waarschijnlijk wipstoeltje mee naar de badkamer ofzo. Weggaan; desnoods wat afgelolvde melk opwarmen en meenemen in een flesje. Wij hebben de eerste week zitten fingerfeenden in de babyplanet (kwamen uit het ziekenhuis en moesten andere flessen hebben) Bina; jammer dat je dag zo anders gelopen is, hoop dat het nu beter met je opa gaat. Lilo; jeetje je meisje heeft wel heel wat wakkere uurtjes he, nu nog op andere tijden Guusje; ik denk dat veel afhangt van de omstandigheden, hier is mijn man vrij geweest de afgelopen weken en na een dranmsatische eerste week hebben we nu veel rust door de flesvoedingen. daardoor is bv echt nog veel de gezelligheid (en de antistoffen die ik ghaar zo graag wil meegeven) en je hebt gelijk hoor, op het moment zijn we ook alleen melk en verschoningsmiepen en ik weet ook nog heel goed hoe het voelde zonder haar. Soms is het lastig want zelfs als ze slaapt gaat alles momenteel om haar maar als ik dan langs die wieg loop en ze ligt zich zo heerlijk genietend uit te rekken Gravid; jeetje wat is Luca gegroeid maar hij is ook al bijna een maand oud (wat gaat dat snel) Hoeveel flessen geef je nu en waar zou je dan naar af moeten bouwen?? Wij hoeven pas over een paar weken naar het consulatiebureau. dames; hebben jullie een mening over de entingen en vooral wanneer je welke laat doen of gaan jullie gewoon mee bij wat het CB wil?? Ik denk dat ik ze namenlijk later wil en geen coctail maar aprte prikken. Yvon; hoe was het bij het CB, hoeveel drinkt Lise dan op een dag dat jij je zorgen maakt?? Welkom Bianca. Hier een meisje van 53 cm maar die zit nu net op de grens van 50/56.(passen allebei ) Dus 62 klinkt heel ver weg. Gewicht: Hier is Elise de afgelopen week 300 gram gegroeid (wij hebben zo'n weegschaal gehuurd op advies van de vk om in de gaten te houden dat ze niet teveel groeit omdat ze volledig fles krijgt en mijn bv extra). Ze was bij geboorte 4045, na anderhalve week op 4070 en nu dus 4370, is dat "normaal"?? Nou vannacht eens een keer niet de wekker gezet. Elise heeft om 23:00 haar laatste fles gehad (wel een stevige van 140 cc en wat bv) en om 24:00 ging ze slapen, om 5:45 hoorde ik haar pas voor het eerst wat pruttelen.. Mijn grote meid!! Das wel lekker hoor. dus vanaf nu worden er geen wekkers meer gezet. We moeten dan wel effe prutsen dat we uitkomen met de voedingen en ze niet te weinig krijgt. Maar dat blijft lastig ook vanwege de bv die ze krijgt. Mijn bv is dus niet goed genoeg op gang gekomen, waarschijnlijk is er gewoon iets niet helemaal ok met mijn melkklieren. Kom niet hoger dan 30 cc kolven voor 2 borsten ondanks neusspray en medicatie. Ik leg Elise voor elke fles aan, ze drinkt nu ook goed en dan kolf ik er 1 of 2 keer per dag nog bij (of als ze niet bij mij wil omdat ze diep in slaap is). Ze krijgt dus elke keer beide borsten en dan hebben we onze 15 minuten quality time en daarna lekker de fles van papa . Ik had nog steeds graag volledig bv gegeven maar zie inmiddels hier ook heel veel voordelen aan (zoals het goed slapen van elise en dus ook papa en mama, de regelmaat etc) Ik geloof dat ik op deze manier gewoon het beste van beide werelden heb en hoop dat mijn beetje bv het volhoud tot een maand of drie. pfff hele reactie maar ben weer bij , Zullen zo Elise weer eten geven. overdag gaat ze gewoon nog wel op ons ritme, dus om de 4 uur. Ze is de hele ochtend ook al wakker.
Stefanie: Wat heerlijk zeg dat Elise zo goed slaapt en ze zelf komt voor haar voeding!! Luca krijgt nu 6 flessen van 175cc (150+5) Volgens de arts op het cb zit hij over een maandje rond de 6 kg, en dan mag ik afbouwen naar 4 flessen. Bianca: Welkom meid! Jij ook al zo'n makkelijk ventje dus. Hier net zo hoor, hij laat zich horen wanneer hij honger heeft en bij een vieze luier. Ideaal Prikken: Bij Lydia niet over nagedacht wat voor prikken er zijn of wat ook, gewoon zo gedaan zoals cb 'voorschreef' Is prima bevallen, dus wou dat nu met Luca ook maar weer doen.
dank je wel dames. over maat 62; het ligt er aan waar ik t koop. maar ach. hij is gewoon een lang end. Maat 50/56 is ook net op t randje hoor Ik moet pas volgende week dinsdag naar t CB. maar ik heb nog geen oproepen gehad voor de inentingen. bij Suzanne waren ze vrij snel binnen. denk dat ik maar 'ns ga bellen of zo. weet alleen niet waar ik moet zijn. maar ach; heb een hollandse mond, dus ik kom er snel genoeg achter. . Joep krijgt pas z'n 1e inenting op 5 juli. 1 dag na Suzanne d'r 3e verjaardag.
@ Gravid: dat was bij Suzanne ook al zo. Bij haar moesten we haar telekens wakker maken bij de laatste voeding. En als ik een keer de fles er uit haalde, was t huilen geblazen. nou, dat is dus bij Joep ook t geval