Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden :D

Hier een heerlijke nacht gehad :D maelynn sliep om 23:00 en die heb ik toenet maar om half 10 wakker gemaakt voor de fles .. ik geef normaliter 4 flessen van 165 cc en de laatste fles van 200 cc .. maar nu kom ik dus helemaal niet uit .. dus ga proberen om vandaag 4 flessen van 200 cc te geven en dan om de 5 uur ben benieuwd :p

@ Hoofdje omhoog houden: Maelynn is ontzettend sterk in haar nek .. bij het cb moesten ze haar gewoon tegen houden toen ze op haar buik lag kon ze haar nek zo hoog houden dat ze bijna ging omrollen :) dus dat zal ook niet lang meer duren :)

@ Vagans: Kom ik weer aan hoor ;) maar kan het geen sprongetje zijn? Maelynn is dan ook ineens een paar dagen erg huilerig ..? Vervelend hoor als je meisje ontroostbaar is .. maar jij weet het het beste over je eigen kind hoor :D

@ Laten huilen: Ik vind het moeilijk maar doe het wel .. als ik zeker weet dat er niets aan de hand kan zijn en het van de vermoeidheid is dan leg ik haar in bed en laat ik haar 10 min huilen .. meestal nog 1x op en neer om te troosten en dan is het nog even huilen en valt ze in slaap .. maar kan inmiddels haar huiltjes al onderscheiden ..

@ Gravid: Maelynn doet af en toe ook wel eens moeilijk met de fles .. laatst ook 3 kwartier gezeten terwijl ik echt naar bed wilde :p ze slaat dan zowat die fles uit mn handen en allemaal hoofdje draaien enzo ..

@ Yvon: Wat fijn dat Lise het zo goed heeft gedaan om het kdv .. moest je niet huilen toen je haar achter liet? Ik zit er echt tegenop hoor haha .. en wat fijn dat ze al 3 nachten doorslaapt :D heerlijk is dat he!
    Ga je naar amerika toe??

@ Guusje: Beentjes in kikkerstand? dat doen toch de meeste baby's of snap ik het verkeerd?

Maelynn is erg actief ze wil niet meer liggen alleen nog maar zitten en zichzelf optrekken :confused: nu al! Ik was ook met alles erg snel .. ik zal al met 4 maanden en liep al los met 9 maanden en sprak al vloeiend met 1,5 jaar … dus ben benieuwd hoe maelynn dit gaat doen ..
    Zo leuk ze kletst al terug naar me dan zeg ik " Awuuuuh" en dan begint ze te lachen en dan zegt ze " Awuuh" terug zo leuk :D ze lacht naar alles en iedereen :D zoo super leuk! Geniet ontzettend van haar :)

Nou ik ga zo nog effe lekker naar bed toe daarna naar mn ouders om te gourmetten!

Fijne dag meiden! xxx

2. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hihi leuk he dat brabbelen.
    Als G. begint te brabbelen zegt hij steeds kggrrr, aaaah of eh.
    Maar kggrr is zijn favoriet, dat zegt hij ook tegen ons.
    Ben echt benieuwd wat straks zijn eerste woordje gaat worden.

Oh hij heeft ook de tv ontdekt. Als hij wakker is en hij ziet de beelden bewegen, maakt niet uit wat er aanstaat, dan blijft hij kijken. Ook tijdens het geven van de fles en dat is dus best irritant. Dan zet ik de tv vaak uit, maar dan vindt hij wel weer iets anders om naar te kijken. Ach het hoort erbij he.

Straks komt mijn schoonzusje terug uit Australië waar ze een half jaar heeft gezeten ivm stage. Dus daar ga ik straks even langs, want die heeft haar neefje nog niet gezien natuurlijk.
    Ze kijkt er erg naar uit hem te zien :D

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ rianne: Geen idee waarom ze zo huilt, tis denk ik al zon week of 2 nu. Ik doe het idd geoon op mn gevoel ja maar zou zo graag willen dat ze gewoon lekker gaat slapen enzo... soms is het echt krijsen! zelfs als je dr op pakt...

@ esmee: Ja wie weet! en ik probeer toch zo normaal en vrolijk te doen bij yara in de buurt...

@ guusje: idd, wil niet ze zoveelste teleurstelling krijgen! En idd heb soms het idee dat ik overal alleen voor sta en het dan ook nog eens niet goed doe! :(

@ lilo: geen idee of dit een sprongetje is... ze heeft het nog niet eerder zo gehad! En wat super dat mealynn zo zoet is!

@ monika: wat schattig van de tv, hier is het aquarium favoriet!

* hoofdje optillen: kan ze goed maar soms is het ineens ''klap'' en dan is tie toch te zwaar ;)

hier: yara maar weer 5 uurtjes geslapen. Ze klinkt snotterig maar dr neusje is schoon. Ook heeft ze veel liggen kokhalzen en leek ze last te hebben van slijm en de hele morgen is het al weer janken en krijsen. Behalve nu (ze ligt te drinken)

4. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Vagans: Kan het niet zijn dat yara last heeft van haar nekje of iets?? ik weet niet wat voor een verzekering je hebt maar anders zou je eens naar een osteopaat kunnen gaan .. dat raad ik zoiezo iedereen wel aan om te doen :) als het vergoed wordt waarom niet om het eens goed na te laten kijken .. omdat maelynn bij mij 1 uur lang in sterreligging heeft gelegen voordat ik mocht persen is er wat vast gaan zitten in haar nekje .. en dat is door de osteopaat helemaal verholpen. Dikke knuffel meis!

@ MOnika: OOh hier ook een tvkijker hahaha ziet er erg lief uit maar we zetten de tv tegenwoordig ook uit want eergister had ze de hele avond mee zitten kijken en kwam ze snachts in een keer weer om 4 uur ... kan toeval zijn maar denk teveel prikkels voor dr.

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Net wat Lilo zeg, misschien is het een sprongetje.
    Heeft Luca laatst ook gehad, en toen kende ik hem ook niet.
    Zo vrolijk als hij altijd was, zo humeurig en huilerig/hangerig was hij toen.
    Duurde echt wel een paar dagen/week.

Monika: Gezellig joh even langs je s-zusje, geloof best dat ze graag de kleine wil zien.
    Mijn broertje heeft Luca gezien toen ie 1 dag oud was, en daarna is ie vertrokken naar Frankrijk, die komt over 6 weken weer terug.
    En hier zit ik er ook over te denken om de tv tijdens het drinken uit te doen.. tv is anders interessanter dan de fles ;)

Lilo: Ja hier dus ook, fles wegslaan, zelf willen vasthouden (ikke zeluf doen begint nu al ;)) hard met hoofdje draaien, pff. En dan lekker vals grijnzen als ie um na lang ouwehoeren toch op heeft. ;)
    Knap he dat ze al zo sterk int nekkie is.
    Maar 3x 165cc en 1x 200cc, klinkt in mijn oren heel weinig ;) Luca krijgt nu 3x 235cc, en 1x 200cc.
    Fijne dag vandaag met gourmetten!

Guusje: Ja inderdaad, hij begint echt eigen wil te krijgen.
    Donderjagertje ;)

Hoofdje optillen: Als hij op zn buik ligt draait ie zn koppie wel van links naar rechts en terug, maar echt optillen nog niet. Al doet hij wel verwoede pogingen, tilt um dan 2 sec. op zeg maar.
    Ligt ie op je buik, dan tilt ie koppie wel op.
    En ook als we hem op schoot zetten met zn gezicht naar ons toe, en we pakken hem bij zn armpjes, dan komt ie zelf al overeind zitten en houd ie zn koppie ook overeind.
    Dus denk niet dat het lang duurt voor ie dat in de box ook doet.

Laten huilen: Heb ik geen moeite mee. Herken zn huiltjes, dus hoor ik hem uit vermoeidheid huilen (of nou ja, huilen doet ie nooit, het is meer jengelen) dan laat ik hem lekker liggen.
    Begint ie harder te jengelen, of anders, of echt richting huilen, ga ik vaak even kijken.
    Maar pak hem echt niet meteen op.

Ego:
    Vanmorgen heerlijk na de eerste fles van 06.30u met zn 3tjes uitgeslapen!
    Nu ligt meneertje lekker in de box te slapen, mama even tijd voor zp ;)
    Straks om 15.00u even naar een vriendin, heb haar draagdoek te leen, maar die ga ik terug brengen en krijg dan een eigen doek.
    Nog voor me verjaardag, dus super lief!
    Misschien gelijk even de baby doos ophalen.
    Verder rustig dagje.. lekker genieten van weekend!

6. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Grrrr even frustratie van me af praten.

Waarom zijn er zoveel meisjes kleertjes te krijgen en zo weinig jongens?

Net de stad in geweest en 2/3 is meisjes kleding. Heb echt moeten zoeken naar jongens kleertjes en al helemaal naar maatje 74!

Maar wel wat gevonden hoor:)

7. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Dat probleem was ik zelf ook al tegengekomen guusje.
    Echt balen. Maar dat heb ik in iedere winkel waar ik kom, behalve bij de prenatal dan, maar ja daar betaal je dan ook gelijk weer voor :(

8. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @Tainne ventje hier tilt al geruime tijd zijn hoofdje op, CB stond er van te kijken, hij rolde daar ook al van buik naar rug.
    @guusje hihi die hormomen mogen van mij weg vliegen.... Amen dat heb ik ook vind zo weinig echt leuke jongens kleding.

Laten huilen, kan ik niet dus doe ik ook niet gaat zo tegen me gevoel in.
    tv kijken heeft de mijne helemaal geen interesse in, box met mobiel is erg favoriet op het moment.

Zo mijn humeur is gelukkig weer wat beter, het weer helaas nog niet, leek mooi vanmorgen maar nu weer bagger.
    Weinig te melden verder.........

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ lilo: Bij mij wordt dit helaas niet verzekrd... Verder zie ik ook geen reden voor nek klachten... maar ja ik ben geen dokter!

@ Gravid: Ik herken dus echt nog niet alle huiltjes van Yara... en bij haar is het echt vaak krijsen! Wel zie ik als ze een jengel huil heeft dan trekt ze echt een MEGA pruillip :D zo lief hahaha!

@ Guusje: was me idd ook al opgevallen dat je helemaal niet zo veel (leuke) jongens kleertjes hebt!

@ Denise: Yara vind haar mobiel ook super, en ik vind het daarom extra erg dat ze dees al een tijdje niet heeft gezien omdat hier bij mn ouders de box niet kan staan en hij nergens anders oppast... miss dat ik hem toch thuis op ga halen en dan maar vast hou ofzo!

Mijn moeder dacht dat miss aan mn voeding ligt, dat ze te weinig krijgt ofzo... Nou mensen zie hier haar zoals ik het noem ''volgevrete bekkie'' heerlijk toch!

(ze ligt nu te slapen)

10. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Nou Vagans dat ziet er erg tevreden uit wat een lekker grietje
    zeg!Kan niet wachten dat Luna ook van die leuke knipjes inkan.

Leggen jullie, jullie kindjes in bed als hij/zij op je arm in slaap is gevallen of ook wel als hij/zij wakker is?
    Luna valt vaak in slaap als dr fles op is en dan leg ik dr weg. Eigenlijk nooit terwijl ze nog wakker is.

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

yara krijst al ze wakker is en ik leg dr in bed, maar soms is ze wel half wakker. Alleen ja de laatste tijd moet ze echt diep slapen...

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Vagans Yara heeft ook al zo'n mooi rond koppie!

Meimamma ik leg hem vaak (half) wakker in bed. Hij moet leren zelf in slaap te komen.

Helaas moet ik concluderen dat het lastig shoppen is voor onze mannetjes:(

13. meimamma

meimamma Fanatiek lid

:)Hier nog zon voldaan grietje:p

14. meimamma

meimamma Fanatiek lid

En dan nog een gewone foto van mijn mooie meissie

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey meiden

hier reageer ik ook weer eens. lees wel veel bij maar dan voor al tijdens het voeden en reageren lukt dan niet.

kledingen voor een jongen is echt minder ja. kijk wel eens voor me vriendin.

slapen probeer zoveel mogelijk in de gaten te houden hoe lang ze al wakker is zodat ze na 1 a 1,5 naar bed gaat en dan wakker en dan muziekje aan en zelf in slaap laten valen.

nekje hier als ik haar op me arm heb heel lang zonder steun en als ze op me schoot hangt wil ze zelf gaan zitten zeg maar.
    maar op der buik doet ze niet veel.

was ik vandaag even in de stad voor schoenen voor Silver ook even langs de hema en geeft Silver Sky een muis knuffel en ze pakt hem zo lief meteen in haar armen dus ach die maar mee naar huis :)

nog even spammen hoor
    Bekijk bijlage 169031

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Meimamma: Heerlijk he zon volgevrete bekkie!!! Mooie fotos!

@ Binna: Wat een super lieve lach! En hoe lief van die knuffel!

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

Binna: Wat een lieve foto, en leuk zeg dat armbandje!

Meimamma: Lief meiske zeg!

Vagans: Tevreden dametje zo te zien!

Kindje weg leggen: Ik leg Luca gewoon wakker in zn bedje, hij moet toch leren zelf in slaap te vallen in zijn bed.

Kleertjes: Ik vind het wel mee vallen met de jongens kleertjes.
    Heb al hoop leuke kleertjes gezien.
    Al moet ik wel zeggen dat Hema meer voor meiden heeft dan voor jongens.

Vanmiddag lekker naar vriendin geweest, even 2 uurtjes.
    Was erg gezellig, en mooie rekbare doek gehad!
    Vriendlief net Chinees gehaald, dus ga lekker eten ;)

Even ons ventje spammen hoor ;)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=169034&stc=1&d=1311439666

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @vangas ja schatig he. nu heeft ze hem ook vaak in ene vast

@gravid zelf gemaakt. (te koop in me webshop ;) )

19. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Vagans: Wat vervelend dat Yara zoveel huilt. Ook Lise is vandaag al de hele dag aan het huilen terwijl ze het de afgelopen dagen zo goed heeft gedaan. Wil ook bijna niet slapen vandaag. Hopelijk is het een sprongetje of zo en is het zo weer over. En tja, andere weten het altijd beter, maar volg gewoon je eigen gevoel en als er bruikbare tips bij zitten probeer je die gewoon uit .

Denise: Hoop dat je je snel weer wat fijner voelt.

Ja Gravid, ze lachen je gewoon uit haha!!

Meimamma, moet ook even afleiding zoeken hoor als ze huilt. Vindt het nog steeds moeilijk, maar soms is het gewoon beter om ze even te laten huilen.

Rianne, jeeh dat is veel om de 2 uur. Ach dan zal ze het wel nodig hebben. Maar fijn is het niet natuurlijk het is al zo druk met zo’n ukkie en dan nog zo vaak voeden.

Wish: Succes met de echo van de heupjes, wanneer is deze??

Esmee: Wat fijn dat het nu beter gaat!!

Guusje: Ja idd heerlijk dat ze beter slaapt nu ‘snachts komen we ook weer een beetje aan rust toe!!

Lilo: Wat goed van Maelynn!! Heerlijk als ze zo goed slapen. Ja, we gaan idd naar Amerika, we gaan een rondreis maken van 3,5 week door west USA met de kinderen en 2 bevriende stellen met kinderen!! Tim is dan ruim 3,5 en Lise is dan 1 jaar!! Ben erg benieuwd, reis is bijna geregeld, nog de laatste puntjes op de i. Wat leuk dat ze al zo actief is!!

Monika: Veel plezier bij je schoonzusje!!

En wat een mooie foto’s komen er weer voorbij !!

Hier verder weinig te melden. Meisje wil niet slapen en zoonlief heeft niets gegeten met avondeten dus dan maar zo naar bed. Lekker voor de tv hangen en niets doen vanavond!!

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Mmm... Yara kwijlt ook steed vaker, nu zit ze hele bellen te blazen van kwijl... ze klint soms ook een beetje sotterig maar dr neusje is schoon. Ze vind gewoon niks leuk enzo :(
    Iemand een idee?

Deel Deze Pagina