Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hier een meisje die vrijwel de hele middag heeft geslapen. Nu sinds dr fles van 19 uur a live and kicking (bij papa;))
    Tis zo ontzettend lief als Luna naar buiten kijkt, dan is ze zo breeduit met geluidjes aan het lachen echt om bij weg te smelten.
    Zacht in dr gezicht fluitjen en aan het neusje komen vindt ze ook helemaal geweldig. Dat lachen met kreetjes en brabbelen dr tussendoor zo geweldig!!

2. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Even ego; erg drukke dag gehad met visite van s-ma etc.

Jaylin heeft sinds vandaag behoorlijk wat zwarte slierten en klonten in de ontlasting en ze poept wat in het rond vandaag, niet normaal. Het lijkt zowat alsof haar hele darmen meekomen en het kost haar meer moeite dan normaal ook.

Ik weet dat het bij BV alle kleuren van de regenboog kan hebben en pitjes etc. maar is dit wel normaal?
    Pitjes etc. en kleurtjes hebben we wel eerder gezien en het meer poepen kan komen doordat ze nu op meer kv zit dan voorheen maar dat is al zo'n 2,5 week.

Een van jullie ervaring mee? Heb effe gegoogled maar we worden er niet veel wijzer van. Tandjes, vast voedsel, banaan gegeten, koemelkallergie. Vanalles kom je tegen op google! Maar die dingen kunnen haast allemaal al niet de oorzaak zijn bij ons meisje.

Liefs en een dikke knuffel voor degene die het nodig hebben!

3. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    In bed leggen doen we hier ook als hij half wakker tot wakker is hoor.
    En dan nog slaapt hij meestal zo.
    Heeeeeel af en toe eens 5 minuutjes huilen, of nog een boer moeten laten, maar hij slaapt vrij snel.

Schoonzusje vond het bezoek super leuk!
    Hij heeft nog een leuke kangoeroe (met slabber) rammelaar van haar gekregen :)
    Hij had al een keer via de post een kangoeroe romper gekregen.
    Zo ontzettend leuk!

4. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Gravid: Maelynn krijgt normaal 4x 165 en 1x 200 … en daar laat ze meestal nog van staan ;)

@ Vagans: mooie Yara!!! En inderdaad erg tevreden! Hier ook een meisje die heel veel kwijlt .. volgens het cb normaal omdat de speekselklieren gaan werken. Ook hier een snotterig meisje .. probeer otrivin neuszuigertje .. ideaal om snot uit te zuigen mocht ze er last van hebben

@ Meimamma: Ik leg maelynn de ene keer wakker weg en de andere keer slapend .. maar meestal bij de eerste paar gapen wakker weg leggen omdat ze dan alleen leert inslapen. aaah echt een voldaan grietje inderdaad :D Prachtig mooi meisje .. kan het zijn dat ze jou lippen heeft? iets komt me bekend voor

@ Binna: Nog zn mooi lachebekkie :D

@ Gravid: Heerlijk manneke!

@ Yvon: Wat gaaf een rondreis :D super leuk lijkt me dat!

@ troetel: zou niet weten wat die ontlasting kan betekenen … misschien gewoon de overgang van het voedsel

Gourmetten was leuk! Nu lekker thuis :)

xxx

5. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn schatten liggen in coma en ik ben hier nog aan het teruglezen dus zal even reageren:D
    Guusje Jeetje meid wat een verhaal, heftig dat bevestigd wordt wat je zelf al aanvoelde! Hopelijk komt het allemaal goed, hele dikke knuffel voor jou.

KGB Hier de 20e gestort gekregen en dan voor juni/Juli/augustus. Het staat ook bij de overboeking.
    Zorgtoeslag loopt hier echter nog steeds achter, zeiksnorren daar bij de B-dienst. Al tig keer over gebeld want we hebben gewoon recht maar ze storten een keertje in januari en dan in mei en dan niet meer! Nu bellen ze over 10 werkdagen terug, ze nemen ruim de tijd zeg!

Hapjes/fruit; Wil vooral inspelen op de behoeftes van ons meisje en wil dus met 4 mnd wel wat hapjes fruit etc. gaan proberen. Ieder kind is anders en heeft andere behoeften dus we zullen wel zien hoe het loopt!
    * Pyjama papje; nou geen slechte verhalen over gehoord dus hier de proefverpakkingen ook gewoon gaan proberen denk ik, maar of we het daarna zelf kopen weet ik niet.
    Meimamma Ohh herken het helemaal, moeilijk om die kleintjes te laten huilen he? Mijn moeder reageert er supersnel op en wil Jaylin direct oppakken etc. maar dat wil ik absoluut niet. Kan immers zelf ook niet een fles maken en haar tegelijkertijd troosten; gaat sneller als ik haar niet vast heb. Maar snap best dat het moeilijk is, vind het zelf ook vrij moeilijk om haar te laten huilen. Afleiding is dan de beste oplossing haha.
    * Optillen van hoofdje; sinds 2 weken zet ze zelfs haar armpjes onder haar hoofdje en kijkt de hele wereld rond, zo superschattig. Het nekje gaat echt helemaal gespierd staan en kijken maar!

Guusje Haha dat kledingprobleem hadden wij toen we nog niet wisten dat het een meid werd tijdens de zwangerschap en het vermoeden bij een jongen zeer sterk was.. Echt erg met die kleding he! Fijn dat je toch wat gevonden hebt:D
    *Osteopaat; Ik hoor iedereen over dat het vergoed wordt en alles maar als ik onze verzekering moet geloven is er een eigen bijdrage van 60 euro per consult ofzo. Terwijl we toch best een hoge (en dure) verzekering hebben.. Hebben jullie dan allemaal zo’n giga luxe verzekering of hoe zit dat? Vraag het me toch wel af inmiddels!
    Binna Wat een superlief schatje zeg! Dat lachje, geweldig.
    Meimamma Mooie foto’s van je prinsesje.
    Lilo Ja daar dacht ik ook al aan de overgang v.h. voedsel. Maar lijkt me sterk ze krijgt al sinds de geboorte dezelfde KV als bijvoeding. Haar bijvoeding lag de afgelopen 3 weken gelijk aan wat ze nu krijgt met gedeeltelijk fles/gedeeltelijk borst. (nog onder de 500 cc kv).
    We zitten nu op 5 a 6 voedingen per dag, wisselt een beetje. Waarvan inmiddels 2 flessen. De ene dag komt ze om de 3 uur de andere dag om de 4 a 5. En ze wil vaak nog wel bijvoeding hebben.

Nou meiden ik ga gauw slapen, Jaylin ligt er alweer 2 uur in en mannetje ligt in coma (met zijn kleren aan) naast me te slapen. Morgen zijn mannetje en ik 2 jaar samen en is het nog 1 jaar tot onze trouwdag:D
    Morgen lange rit voor de boeg naar Zeeland op visite bij tante& oom, daarna door naar mijn moeder daar even de kleine voeden en daarna uit eten aan de Zeeuwse kust hihi.

Liefs

6. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Osteopaat:Hier wordt 75% vergoed per consult dus weet niet wat een consult kost maar lijkt me dat je dan niet nog 60 euro zelf moet betalen.Wij hebben gezinnenpolis vd agis.

7. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden

Pfff hier helaas geen goede nacht .. Gisteren weer veel te veel prikkels voor maelynn denk ik dan of het komt omdat we haar matrasje weer naar beneden hebben gedaan (ivm reflux) anyway ze sliep om half 12 en kwam om 4 uur weer ... Vriendlief naar haar kamer wanneer ik hem o my god hoor roepen dus ik ren naar kamer ... Ligt maelynn dus aan de andere kant van het ledikantje dwars :s met haar gezicht tegen de spijlen aan ... Tja dat ligt natuurlijk niet lekker en is koud ... Ze had ook geen trappelzak aan dus dat zullen we maar weer gaan doen anders kruipt ze het hele bedje door ;)
    Net fles maar gegeven en zo weer naar bed

Meiden hoe doen jullie dat ... Je kindje slaapt sochtends lekker uit .. Hoe doe je het dan met de flessen? Ik geef normaal om de 4 uur maar gisteren was maelynn pas half 10 sochtends wakker ... Als ik dan 5 flessen om de 4 uur geef zou ik de laatste om half 2 uitkomen ... Dus dacht ik 4 flessen van 200 cc Om de 5 uur maar dat ging gisteren niet echt lekker met maelynn ... Naja weet nog niet zo goed hoe ik het allemaal moet inplannen als ze ons zo lang laat uitslapen ;) kan natuurlijk dan ook 5 flessen om de 3 uur geven maar is ze dan niet uit haar ritme??

Ga effe verder slapen x

8. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @vagans ze ziet er heel gelukzalig uit.
    @Meimamma overdag leg ik haar dan in de box, s'avonds probeer ik haar altijd wakker in zijn bed te leggen.
    @Troetel geen ervaring mee.

Hier erg onrustige nacht gehad ventje is bijna de hele ochtend wakker geweest, ligt nu bij ons inhet grote bedm et papa tv te kijken.

9. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Goede morgen ladies!

Eindelijk kan ik wat uitgebreider typen. Normaal zit ik achter de ipad en dan is tikken met 1 hand (en een kind voeden) best lastig.

Hier na 2 heerlijke lange nachten weer een gebroken nacht van om de 3 uur gehad... Ook wij hebben hem vanmorgen lekker in bed genomen. Nu heeft deze familie een pyjama dag. Ben ik normaal totaal niet van, maar met een beetje hoop komt er niemand langs en hoeven wij niet weg. Kan ik mooi wat achterstallige dingetjes afhandelen.

Het spugen is na de osteopaat alleen maar erger geworden.:$ Mijn man had gelezen dat dit heel normaal is, dus we gooien na iedere voeding gewoon 2 natte hydrofielluiers en een slab in de wasmand... Wel heel zielig. De tweede dag stikte hij soms bijna in de spuug:(

vergoeding osteopaat Ik betaal maandelijks €130,- aan de zorgverzekering. We hebben bewust voor deze dure verzekering gekozen en zoals het nu gaat krijgen we toch wel alle onkosten voor ons mannetje vergoed. Ook mijn zwangerschapsyoga moet ik terug kunnen krijgen.

Foto's van jullie ukkies wat heerlijk om te zien dat die van jullie ook van die lekkere ronde koppies hebben! Ik hoor alleen maar om me heen; "Zo dat is een stevig kereltje". Nou ja, beter dit dan andersom(Had mijn kapster namelijk en die moet echt opletten dat haar kindje genoeg voeding binnenkrijgt).

Troetelbeer die poepversie:p ken ik ook nog niet... geen idee. Anders het CB bellen?
    Gefeliciteerd met jullie 2 jaar! En wat leuk dat het ook nog precies 1 jaar is tot jullie 'Ja-woord'! Maak er vandaag maar een lekker druk dagje van!;)

Monika wat super leuk die kangoeroe spulletjes!

Vagans hier ook regelmatig een bellenblazen manneke. Nog geen verstopt neusje gehad. Kan je niet echt tips geven.

Lilo geen ervaring met KV, maar ik geloof dat ik haar wakker zou maken. Ook voor het ritme. Hoe wil je het anders straks met werken gaan doen?

Denise hier ook een lekker ochtendje in bed gehad! Leuk om te lezen dat jullie dat ook doen.
    Nu ligt hij alleen al een kwartier te brullen in de box. Volgens mij hebben we hem een beetje verwend de afgelopen dagen en dat is hij niet vergeten.:p

10. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Gefeliciteerd met jullie 2 jaar samen zijn! Fijne dag vandaag!!

Monika: Wat leuk die kangoeroe spulletjes!

Lilo: Hier kruipt Luca zelfs met slaapzak aan naar boven. Hij lag gister helemaal onder dekbedje vandaan en tegen het hoofdeind.. ;)
    Wat voedingen betreft heb ik ondanks dat ik ook fles geef geen idee.
    Luca komt namelijk gewoon de eerste tussen 06.00u en 07.00u.
    Later eigenlijk niet.
    Dus ik geef zeg maar om 06.30u - 10.30u - 15.30u en dan de laatste om 20.30u.

Guusje: Af en toe wel lekker, een pyama dagje ;)
    Luca ligt ook nog in zn pyama, en ik zit er ook nog lekker in haha.

Ego:
    Vriendlief speelde vanmorgen echt met zn neusbotje :x Hij heeft gistere uit mogen slapen, dus ik wilde vanmorgen eigenlijk even lekker blijven liggen.
    Dus zeg gister avond tege um, mag ik uitslapen morgen.. ja zegtie als ik wakker word optijd wel.
    Nou dan weet ik het wel weer.. ;) om 06.30u kwam Luca dus weer, en denk maar niet dat vriendlief dr uit kwam.
    Ik paar keer geroepen, hij hoorde me gewoon, maar niet dus dat ie dr uit ging,.
    Kan ik dan echt pissig om worden.. dat ie dan net doe of ie me niet hoor.
    Maar goed, ik maar weer er uit.. met veel tegenzin, en zo gauw ik dan kamertje van Luca op kom, is die tegen zin verdwenen ;)
    Hoef maar met mn hoofd bij zn bedje te verschijnen, en ik krijg al een grote lach te zien... hoef dan nog niet eens wat te zeggen :cool: smelt ik echt bij weg dan.
    Doe ik hem schone luier om, heb de luier nog niet dicht, of hij poept um lekker vol ;) ik hem uit laten poepen, wil ik de luier weer af doen, plast ie lekker van zich af.
    Goeiemorgen Luca, lekker bezig :D
    Maar goed, flesje gegeven om 07.00u, daarna lekker tussen ons in gelegd,.. papa snurkt uiteraard gewoon door, mama slaapt bijna niet meer.
    Dus om 11.00u had Luca kwam Luca weer voor flesje, vriendlief is half wakker, hoort me gewoon weer vragen of hij nu wel aub flesje wil geven zodat ik nu wel kan blijven liggen, en dan toch eigenwijs omdraaien en net doen of ie me niet hoor.
    Dus ik er maar weer uit, zit ik nog geen 10 sec. flesje te geven kom vriendlief na benede.
    Oh dan kan ik um echt wel wat.
    Luca ligt nu heerlijk te slapen, en ik ga zo lekker Formule 1 kijken.
    Wat een rot weer trouwens, vraag me echt af of we ooit nog wel zomer weer krijgen ;):p

Fijne dag meiden!

11. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier had G. gisteren ook een lang slaap dagje, waardoor hij maar op 4 voedingen uit kwam. En hij had om 8 de laatste fles, waardoor hij om half 6 zich meldde. Al met al vond ik dat nog erg netjes hoor.

Niet bang zijn dat je kleintje te weinig krijgt. Die meldt zich vanzelf wel. Jij hebt toch ook niet altijd honger? Soms eet je toch ook wel eens iets minder?

12. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Dit heeft G. de laatste week gedronken (en hij drinkt echt niet elke fles leeg):

17-7 5 flessen 840cc
    18-7 5 flessen 790cc
    19-7 5 flessen 915cc
    20-7 5 flessen 825cc
    21-7 5 flessen 900cc
    22-7 5 flessen 900cc
    23-7 4 flessen 760cc

En ik bied hem vanaf de 20ste iedere fles 200cc aan.

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

Monika: Oh dat is netjes zo!
    Luca krijgt nu 4 flessen, de eerste van 06.30u bied ik hem 235cc aan, maar laat ie vaak 30 staan, dus drinkt ie zeg maar 200cc, en de andere 3 flessen van 235cc, drinkt ie eigenlijk altijd wel leeg.
    Dus zit ook op zo'n 900 per dag.

14. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hihi, soms lijkt flesvoeding me super handig, maar als ik nu jullie cc's zie, dan denk ik; laat maar:D. Manlief begint wel steeds; "Zullen we anders flesvoeding proberen?" Nee, ik blijf bv nog even volhouden. Vanmorgen heeft ons ventje amper gespuugd, dus ik heb weer een beetje hoop gekregen.

Gravid jouw vriend is ook een lekker portret!:) Succes met hem!;)

Zalig zo'n pyjamadagje! Ik heb weer lekker het fotoalbum van ons ventje bijgewerkt. Iemand had het hier over Picasa. Ik heb dat maar eens gedownload. Werkte anders met Photoshop, maar had daar altijd heel veel boeken bij nodig en dan nog werd het vaak niet wat ik eigenlijk wilde, maar ik was wel heel veel tijd kwijt...
    Misschien dat we deze in een canvas verwerken:

Bekijk bijlage 169206

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Ja het is een lieverd,. maar met zulke acties als vanmorgen zou ik willen dat ik behang had ;)
    * Wat een super lieve foto zeg!! Wij hebben laatst bij de Action canvas 'papier' gehaald.
    Dus als ik nu een leuke foto heb, print ik um uit op dat canvas, en hopsakee, canvas schilderijtje an de muur ;)

16. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Gravid, misschien kun je ook behangpapier in je printer stoppen? Kun je daarachter gelijk je vriend plakken!:D

Ik wist niet dat je canvas papier los kon kopen...
    Eigenlijk willen we een langwerpig canvasdoek bestellen. Met daarop 1 of meerdere foto's, zijn naam en geboortedatum. Dat is tenminste nu het idee. Heb zoiets bij een vriendin gezien, maar die was langs de fotograaf geweest... Kassa!:$ Ik vind het ook leuker om het zelf te doen en dan is het ook niet zo erg als we hem vervangen voor wat anders leuks;)

Sommigen van jullie zijn al bezig met de volgende gezinsuitbreiding. Nou wij hebben hem zachtjes in de planning gezet... Volgend jaar rond deze tijd gaat de pil hier weer het doosje in:p.

17. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    hoi hoi

Yvon; 2 aug moeten we voor echo naar het zh.

ff eten daarna reageer ik op de rest

18. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Hm ja, dat is een idee :p Je hebt dus canvas 'papier' bij in ieder geval de Action, maar dat is gewoon A4 formaat.

Wish: Eetse ;)

Ik heb Luca maar even op zn bedje gelegd.
    Hij raakte amper het matras aan, en zet het op een brullen :(
    Stop zn speentje in zn mond, en meneertje slaapt haha, hoezo ik ben niet moe ;)
    Zo zelf ook maar even een boterham achter mn kiezen zien te werken, en dan maar even de was ophangen.
    En verder verveel ik me behoorlijk vandaag.

19. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hoi meiden,

Luna gister ook veel geslapen en ook maar 4 voedingen gehad.
    Kwam vanmorgen om 6 uur ook met veel honger en had in 20 min 180/6 op daarna nog lekker geslapen tot 10 uur. Papa de voeding van 6 uur gedaan kon ik lekker verder slapen!

Foto op canvas lijkt mij ook erg mooi!

Guusje wat een prachtig kereltje!

Een 2de willen wij pas over een jaar of 2. Eerst lekker van ons meisje genieten.

Slapen en wegleggen. Hier is het dus in de meeste gevallen zo dat Luna op 3/4 van dr fles al zware oogleden heeft en dan de hoeveelheid van een speen in dr fles laat zitten en dus slaapt. Dus vaak wordt ze slapend weggelegd.
    Maar zoals net had ze dr hele fles leeg, moe, gapen en ogen op half 7 en heb ik dr in dr bedje gelegd. 5 minuten jengelen en weg was ze. (Gelukkig) niet echt hard huilen.
    Maar ik moet mezelf er wel meer aan wennen dat het goed is dat ze huild en dat het niet kwaad kan dat ze huilt en dr dan laten liggen. En ik kan nu klinken als een watje, maar het doet me pijn in mn hart als ik mn meisje zo hoor huilen.

Zo dat was mijn gezemel weer ik ga even een doekje door het toilet halen. Vriendlief is druk F1 aant kijken;)

20. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hier staat ook F1 op bah.

@Gravid:Tis ook weer om te vervelen,wat een pokkeweer!!!

@Guusje:Wat een mooie foto en wat een lekker kereltje!!!Was dat Picasa makkelijk te gebruiken?

Deel Deze Pagina