prikken, ik doen gewoon wat het cb wil, wel zo makkelijk wil hem toch inenten. gewicht, onze kleine woog 2540 toen de kraamzorg wel ging en nu iets van 3100gr dus ook flink gegroeid in 3 weken. hij heeft echt een inhaal slag gemaakt. wesley is net lekker in bad geweest en ligt nu te slapen. vannacht heeft hij ookal goed geslapen, manlief moest me wakker maken omdat hij moest eten, hoorde hem gewoon niet haha.. sommige geluidjes zijn al zo normaal geworden! straks naar schoonouders lekker eten, we zijn dan weer met zijn allen en twee baby's hoop maar dat ze niet in stereo gaan huilen haha..
@ gravid: thanx voor de tip! helaas hadden ze m bij de hema niet en op de site is die tijdelijk niet leverbaar. Kan me voor stellen dat je weer even moet wennen! Hier is vriendlief 3 weken bijna non stop thuis geweest, maar ik had in het ziekenhuis ook al geleerd alles alleen te doen en nu thuis gaat dat gewoon verder, soms ben ik wel is bang dat het me allemaal TE gemakkelijk af gaat haha (ookal ben ik natuurlijk wel verschrikkelijk moe en heb ik af en toe nog steeds last van mn buik) Fijn dat alles goed gaat met Luca! @ guusje: ik kan me hier het leven zonder Yara best voorstellen maar ik zou er niet meer naar terug willen, hier lijkt het allemaal wel vanzelf te gaan, en ja ik ben ook een wandelende melkkoe en verschoonpiep + ook nog huishoudster en dierverzorgstrer maar ik geniet er met volle tuigen van! hoop dat dat bij jou ook snel komt! En idd Tepelhoedjes zijn vet cool hier erg geholpen toen mijn tepels echt rust nodig hadden, anders had ik nu geen BV meer gegeven. @ Yvon: Ja die krampjes zijn echt zooo zielig! En een idee wat je kan gaan doen... uh... winkelen? dierentuin? boswandeling? @ Arri: fijn dat het goed gaat! @ Bianca: welkom! @ Stefanie: Ik heb helaas meer verstand van honden entingen als kinder entingen en ben eigenlijk van plan het gewoon te doen zoals voorgeschreven... Fijn dat elise zo lekker heeft geslapen (en jij dan automatisch ook ) Jammer van je BV maja niks aan te doen! @ Sammie: Veel plezier bij je s-ouders. Hier: Een redelijke nacht gehad, vriendlief was werken dus hebben heerlijk met zn 4e op bed gelegen hihi (Ik, Yara, en de doggies) Yara had om 23:45, 04:00, 08:00 en 11:00 voeding en daarna ben ik er pas uit gegaan moest ff wat slaap inhalen hoor! om 14:25 moesten we bij het CB zijn en ze weegt gewoon 3675!!!! Kreeg allemaal comlimentjes dat het zon mooi gezond meisje was en moest vooral lekker doorgaan met de BV, ook vond ze dat ik zo makkelijk en vloeiend met Yara & de BV om ging en alles lekker op het gevoel deed en dit vind ze erg goed dus huppa ik naar buiten met een paar veren in mn reet hihi Maar kleine meisjes worden idd groot, had nog een dicht pak Kruidvat newborn luiers en heb ff een maat 2 gepast en die zitten toch net iets beter, ze past de 1 nog wel hoor maja dan ruil ik liever dat pak om voordat ze halve wegen dat pak er echt uit gegroeid is en ik er niks meer aan heb Dus hier voortaan mn kleine meid in maat 2!!! Jeetje wat gaat dat snel Had ook nog pampers (mee gepikt uit het ZH) en heb het idee dat ze na de pampers veel rodere billetjes heeft... vind het ook totaal GEEN fijne luiers dus hier blijven we lekker bij Kruidvat! Nu maar is een poging huishouden doen, er is werkelijk nog niks uit mn vingers gekomen (ja poepluiers, voedingen, CB, hondjes, en de wc schoongemaakt) dus nu ff aan de slag. Vriendlief heeft nog geen idee wanneer die thuis komt, kan vanaaf, morgen of overmorgen zijn (het is nogal druk) *draagdoeken: Snap ik het nou verkeerd of worden kindjes ook hele tijden in een draagdoek gedragen binnen? als je bijv huishouden doet? Hier gaat Yara gewoon in de kinderwagen bak of box en ligt ze of te slapen of om zich heen te kijken. Ben bang dat als ik de constant bij me ga dragen ze niks anders meer wil...
Vagans: Wat super zeg dat Yara het zo goed doet!! Ze is goed gegroeid!! En fijn dat alles je zo gemakkelijk af gaat!! Geloof best dat je dan even met een paar veren in je achterste naar buiten wandelt Kleine kindjes worden groot he Hier zit hij ook al tijdje in maatje 2. En ik ben ook zeer tevreden over de Kruidvat luiers. Al heb ik nu Bumblies, van de Aldi, ook super fijne!! Wat huishouden betreft, hier komt er ook nog niks van terecht. Enige wat ik steeds doe is de afwas elke dag, de was.. en de wc. En zo nu en dan stofdoek door de kamer. Verder gebeurd er nog weinig. Maar komt allemaal vanzelf weer * Draagdoek, hier alleen als hij 's avonds wat jengelig is.. maar verder niet hoor. Overdag slaapt hij gewoon in zn bedje, na de voeding even op schoot of in de box 'spelen' en dan zn bedje weer in. Maar vind de draagdoek gewoon ideaal zodat ik alleen weg kan. (al heb ik nu onderstel van kinderwagen in de schuur, en dan maxicosi er op, gaat ook goed)
@ Guusje: Hier ook geen romantische typje wat bv betreft hoor . En ook wij vonden het meer een natuurlijke noodzaak @ Yvon: Buikkrampjes zijn zoo zielig! Hier ook eentje die er flink wat last van heeft gehad. Ontroostbaar zijn ze dan . Ja cinababy hielp wel wat. @ Arri: Er is nog 1 bakerzak over (wit). Sammy en Aukje hadden interesse. Wacht nu eerst op antwoord van sammy @ Gravid: Wat groeit je ventje lekker zeg!! Ik ben ook erg benieuwd wat maelynn volgende week weegt . En dan ook eerste prikjes @ Bianca75: Welkom meid! Wat heerlijk dat je zoontje al om de 5 uur komt! @ Prikken: Hier gewoon het CB volgen. @ Stefanie: Wat heeft je meisje heerlijk doorgeslapen zeg!! Heerlijk is dat he. @ Sammie: heb je mn pb nog gehad?? mocht je de pucka niet willen dan kan ik hem aan aukje verkopen dus hoor het graag van je @ Vagans: Wat fijn dat Yara het zo goed doet! Zo net even een muziekmobiel voor boven het bedje gekocht. Die hadden we nog niet Heb maelynn vanmiddag even naar mn schoonmoeder gebracht zodat ik hier het hele huis kon schoonmaken. Kom er met maelynn thuis niet aan toe. Als ze wakker is wil ze zo graag bij me zijn, als ik haar dan wegleg dan gaat ze huilen. Het wordt al wel minder maar het was zn rotzooi dat ik effe snel het hele huis wilde boenen. Vannacht is vrij goed gegaan. Ze had om 22:00 fles, toen kwam ze om 04:00 weer. Ik geef haar in de nacht wel minder omdat ze overdag al aan de cc komt die ze mag hebben. Na de fles van 04:00 wilde ze natuurlijk niet gaan slapen dus ben ik met haar beneden gebleven, dekentje erbij en zo in slaap gevallen Vanochtend was het wat minder. M. had 3 keer overgegeven en dit ben ik helemaal niet van haar gewend. Ze bleef maar huilen dus heb ik haar 20 cc water gegeven en toen was het over. Ook een tip als kindje reflux heeft, schijnt te helpen, althans bij mij wel Nou ga effe koken en daarna douchen en met de beentjes omhoog! Vandaag belde ze nog van het kdv. As woensdag intake onze kleine meid zit in de groep dolfijntjes hoe super schattig Liefs
Vriendlief belde net, hij komt vanaaf wss nog niet maar huis. ik kreeg ook gewoon van m op mn flikker dat ik het hele weekend bij mn ouders ben geweest. Hij vind dat wij met zn 3e een gezinnetje zijn en ik dus meer thuis moet blijven (en dat terwijl HIJ er niet is) Ook vind die dat het huishouden beter moet dus dat had ik dan maar in het weekend moeten doen want anders moet hij teveel doen als hij weer thuis is. En dan te bedenken dat hij werkelijk helemaal NIKS in het huishouden doe, dat ik altijd het huishouden doe (miss krijg ik er geen schoonheidsprijs voor maar toch) Hij doet zelfs niks met Yara! Heeft nog geen luier verschoond, dr nog nooit in bad gedaan en als ze zich onder kotst blijft hij achter de Pc zitten en kan ik rennen en vlieggen... Ik vind dit zo gemeen, ik doe zo mn best en dan krijg ik dit... snap niet waar ik dat aan verdiend heb
Vagans, als Yara het op een huilen zet kan je de voeding dan iets uitstellen? Mijn monster loopt gelijk paars aan en krijst niet normaal meer en niks helpt, alleen eten... Het is echt een pitbull dan... Als ik direct na een voeding weg ga gaat het goed, ga ik een uur na de voeding weg en wordt ze wakker van het weg gaan dan wil ze weer eten... Rare meid... Wakker is eten... Ik denk dat weg gaan voor de bv mama's lastiger is dan voor de fv mama's Draagdoek/draakzak, ik heb een manduca, ideaal, hoef je niet te knopen (krijg ik het altijd erg benauwd van ) maar wel ergonomisch (wat een babybjorn niet is). Guusje, ik herken je beschrijving wel een beetje hoor, zoals jij me voelt voel ik me momenteel ook een beetje... Maar ik ervaar het als hormonale dip ofzo, iets dat over gaat... Stefanie, leuk dat je over het enten begint, wilde ik ook al doen Wij volgens niet klakkeloos het entings schema van het RIVM Wij prikken alles behalve de 2e pneu en de BMR prikken, wellicht starten we nu wel later inderdaad, vorige keer niet omdat hij met 3 maanden naar het KDV ging en zij nu pas met 5 maanden dus kunnen we het wat opschuiven. Mijn oudste zoon ben ik pas gaan enten met 12 maanden en met de tweede ben ik begonnen met 6 maanden. Je wilt geen cocktails prikken? Hoe bedoel je dat? Wat wil je? Vagans, als ik dit lees over je vriend vind ik het wel vernederend dat hij zo doet tegen je, dat voelt voor mij als iemand psychisch onder de duim willen krijgen... :x
Plan anders eens een uitje voor jezelf in op een dag dat je vriend thuis is.... en dat hij dan de zorg voor Yara op zich neemt. Dan krijgt hij hopenlijk ook een beetje door wat jij allemaal doet. En ik vind het wel kinderachtig van hem dat hij zegt dat hij dan teveel moet doen, en normaliter nooit iets doet. Enerzijds snap ik hem wel dat hij fulltime werkt en jij bent fulltime thuis, dus dat hij verwacht dat je een redelijk deel van het huishouden klaar hebt. Maar van de andere kant.... je hebt samen een huishouding en je hebt samen kindjes... dus dan heb je ook samen de zorg voor een aantal dingen. Dus mag je ook van hem verwachten dat hij, zeker nu Yara er is, ook een deel van de huishoudelijke taken op zich neemt.
Entingen: onze kinderarts is van mening dat enten voor het halve jaar niet goed is, kindjes reageren er minder goed op. Mariëlla kreeg met zes maanden haar eerste DKTP+2 (hersenvliesontsteking en hepatitis) en met 1 jaar de BMR. Dus voor Dominique gaat dat ook nu pas met 6 maandjes gebeuren.
Vagans: Meis, Echt.. ik heb momenteel even geen goed woord over voor je vriend..! Hij is er het hele weekend niet, en dan gaat hij van jou verwachten dat jij in je uppie het weekend thuis blijft en de huishouding doet? Sorry hoor, maar dat vind ik echt achterlijk. Geef je groot gelijk dat je lekker naar je ouders geweest bent! En de huishouding, lekker laten voor wat die is! Vind dat je al super goed bezig bent, je bent er voor Yara, die huishouding komt wel weer! Zelfs ik doe nog niks an mn huishouding hoor, hou de afwas en de was en de wc bij, en verder doe ik niks. Dus nee, laat dat maar lekker voor wat het is, dat komt echt wel weer! En als je vriend vind dat het niet goed gebeurd (wat ik overigens al een rot opmerking vind) doet hij het toch lekker zelf! Vind het al helemaal erg dat hij niks met Yara doet, pfff.. nee echt, zou echt een hartig woordje tegen hem willen spreken!! Snap dit echt niet!! * Dikke knuffel* voor jou meis!!
:x:x:xbleh Vagans ik moet dit even kwijt hoor elke keer als ik dit soort dingen lees van jou over je vriend krijg ik flashbacks naar me relatie met de vader van Levi en hij was een walgelijke vent ( nu hij eindelijk snapt wat hij mij Levi en zichzelf heeft aangedaan is hij ingedempt maar ja zoals men zegt als ut kalf verdronken is dempt men de put) Maar hoe hij doet is echt niet gezond hoor noch voor jou noch voor Yara. Je bent ook nog maar een paar weken bevallen kom op zeg hij moet ophouden met zo kinderachtig te zijn en het is al helemaal misselijkmakend dat hij jou kwalijk neemt dat jij gewoon lekker bij je ouders terecht kan. Dat is gewoon het proberen te vervreemden van je familie en dat moet je echt niet toestaan. Hoe je het zo schrijft lieverd komt het bij mij eerder over dat hij je alleen maar wilt domineren en afhankelijk van hem probeert te maken. En ik besef heus wel dat je verliefd bent maar weet je zeker dat je gelukkig bent met hem?? Sorrie als ik een beetje kort door de bocht kom maar het zijn zoveel dingen die ik herken als ik jou zie schrijven ... Jij en Yara zijn nu belangrijk voor jou die vriend moet gewoon volwassen worden.. En laat je niet gek maken he. dikke knuffel
Nou Sunny voor iemand die net vijf dagen geleden is bevallen met een keizersnede.... zie je er behoorlijk fruitig uit hoor
Hai meiden Hier weer een berichtje uit het land van de pamperkontjes en borstvoeding. Vagans ik hoop dat je hier wel met je vriend over in discussie gaat want dit kan toch niet joh! Tis de vader van je kind, maar kom op zeg je hoeft niet alles te pikken! Wat denkt ie wel niet! Ik heb geen goed woord over voor je vriend werkelijk waar. Hij heeft werkelijk geen flauw idee wat er allemaal bij komt kijken als je zon kleintje om je heen hebt. En dan nog verwachten dat je het huis spik en span voor elkaar hebt. Verwacht hij dat hij in een vakantiepark terrecht komt als ie thuis is van zn werk waar alles voor m gedaan wordt! Meiden even een vraagje. Onze Luna is nu 10 dagen oud en slaapt al een nacht of 3 de hele nacht door. Dan geef ik dr tussen half 11 en 12 (net hoe het uitkomt met de bv) een voeding en dan kan ze slapen tot 6 uur. Als het aan haar ligt nog wel langer maar dan schrik ik wakker en vind ik dat er wel genoeg tijd tussen heeft gezeten. Gemiddeld drinkt mevrouw zon 20 minuten aan een borst en hoeft dan geen 2de borst meer. En mocht ze dat wel willen neemt ze de 2de borst een minuut of 10. Ze drinkt heel gulzig en heeft flinke plasluiers. Is het wel goed voor zon ukje dat ze al zo lang doorslapen zonder nog een nachtvoeding tussendoor? Of is het van; als ze honger heeft meld ze zich wel??? Jonge onzekere moeder
Hai mamma's dikke knuffel van ons jullie gaan snel met reageren zeg hahahaha hier gaat ookalles goed heb al 2 keer samen met Jeliyah gedouched vond ze heerlijk Ps in de Zeeman folder staan hele leuke box pakjes voor jongens en meisjes wel maatje 50/56 voor maar 2.99 en 3.99 Jeliyah is lekker mollig aan het worden ik lees dat jullie het over cc hebben maar nu kijk ik op mijn flessen die ik heb alleen maar ml er op staan Jeliyah drinkt tussen de 120 en 160 ml Morgen gaan we naar het CB om te wegen die was van de week ook langs geweest en zei omdat ik zulke grote borsten heb dat ik ook gewoon mag kolven en haar dan mag voeden. Heb jammer genoeg nog geen voorraadjes kunnen maken. Ik heb voor haar de tommy tippee fles gekocht die heeft zo een tuit waardoor de voeding niet te snel er uit komt en ook krampjes tegen gaat Dus overdag kolf ik en snachts leg ik haar gewoon aan Ik hoop wel dat me tepels snel ongevoelig worden want anders ga ik ook die tepelhoedjes halen want me kleine meid kan er wat van en zit met der tandvlees echt me tepel te mishandelen hahaha heb geen kloven maar de eerste hap die trekt helemaal naar me rug en moet ik echt weg puffen
@meimamma, nogmaals ook even in dit topic! Ik moest eerst om de 3 uur voeden om mijn productie op gang te krijgen. Vanwege een keizersnee heeft dat namelijk wat meer tijd nodig, maar inmiddels is dat aardig goed op gang. Jelke drinkt nu dus ook aan 1 kant zo'n 20 minuten ongeveer en is daarna knock-out en dan 3 a 4 uren later maak ik hem wakker (alleen overdag) of hij wordt zelf wakker om hem weer te voeden en dan pak ik dus de andere borst. Soms als hij nog wil leg ik hem nog even aan de andere kant, maar net als wat jij zegt dat is dan 10 minuten ongeveer (het toetje) Maar in de nacht slaapt Jelke dus nu al 2 nachten 6 uren achter elkaar door en is niet wakker te krijgen. Ik schrik dan ook wakker en denk dat hij weer een voeding hebben moet, maar als hij zo diep slaapt dan wil dat echt niet. Dit zou dan puur zijn om mijn borsten verlichting te geven. De kraamzorg zegt zelfs dat er 's nachts best 6 uren tussen mag zitten, want hij meld zich wel als hij honger heeft! Dus je hoeft je geen zorgen te maken of Luna genoeg krijgt hoor, maar ik begrijp je onzekerheid heel goed. Geniet er maar lekker van dat ze zo lekker door slaapt al! Een ruk van 6 uurtjes is altijd nog lekkerder dan 3 uurtjes! Liefs
SQ Als ik dat zo lees bij jou gaat dat zon beetje het zelfde als bij mij Heeeeeel geruststellend Dan laat ik Luna mooi slapen tot ze zelf komt met een geruster hart
@ SQ & Meimamma: Mooie fotos! hier: Net gegeten en dan wilde ik nu de hondjes uitlaten (Yara slaapt) maja het regent Maja de kaboutertjes doen het niet dus ik zal de regen moeten trotseren
Bianca75: Hey ja, ik werd doorverwezen naar hier, omdat iedereen hier aan het kletsen was!! Leuk dat jij er ook bent!! Joep is een flinke jongen zeg al in maat 62. Dat gaat snel. Stefanie: Wat een mooie naam Elise, daar hebben wij ook nog even aan gedacht. Wij hebben voor de korte!! versie gekozen. Ze drinkt 5 tot 6 flessen (ligt eraan hoe laat ze s morgens komt) en dan om de 3,5 tot 4 uur krijgt ze 100 cc waar ze meestal veel moeite mee heeft, vaak drinkt ze maar 80/85 en dat lijkt mij vrij weinig. Vagans: Ja ze groeien snel he!! Ik zit er aan te denken om een draagdoek te kopen omdat ze soms zo onrustig is en ontroostbaar dat het alleen helpt als ik met haar rondloop en ja dan is het makkelijk om je handen vrij te hebben!! Lilo: Fijn die omas ik maak er ook graag gebruik van !! Even tijd om alles aan kant te maken of even uit te rusten heeerlijk!! Sunnyqueen: Mooie foto !! Meimama: Wij laten Lise lekker slapen tot ze komt en dat kan 6 uur zijn, maar ook 7 uur. Dit hebben wij met Tim ook gedaan en die kwam ook altijd goed aan enzo. Vandaag dus naar het CB geweest ze was netjes aangekomen (3520 bij geboorte, afgevallen naar 3420 einde kraamweek 3660). Ze weegt nu 4170. Dus ook al drinkt ze minder, het lijkt erop dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken. Echter heeft de CB arts bij het luisteren naar het hartje een ruis gehoord, meteen daarna naar de huisarts geweest en die constateerde hetzelfde. Het is erg goed hoorbaar. Nu moeten we dus donderdag naar de kinderarts in het ziekenhuis. Nu dus afwachten, er hoeft niets aan de hand te zijn, dit is in de meeste gevallen zo, maar is toch maar eng. Gelukkig ziet ze er wel goed uit, gebloemde huid en gewichtstoename, alert etc Spannende dagen dus . Heb geprobeerd om zo goed mogelijk te reageren, maar is voor mij allemaal nog een beetje nieuw hier en doe mijn best om niemand te vergeten. Het is een heel verhaal geworden zo