Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Huilen: Hier 's avonds ook vaak huiluurtje, meestal tussen 18.00 - 20.00u.
    Maar is vaak echt maar half uurtje tot uurtje, en na de laatste fles van 20.30u slaapt ie lekker!
    Ga vanaf morgen vast schema beginnen, vaste tijden de fles (wat ie nu al heeft) maar ook vaste tijden slapen 's middags.

Handjes: Hier open handjes, heel af en toe nog vuistje.. maar niet veel meer.
    Is lekker zijn handjes aan het ontdekken, open dicht, open dicht ;)

Open mondje: Ja heel af en toe. Maar komt door dat ie de speen dan in gehad heeft.
    Druk dan vaak gewoon het mondje dicht, en dan is het goed.

Luca net zn fles gehad, niet helemaal leeg gedronken, maar geeft niet.
    Ook wij hebben wel eens minder trek op een dag ;)
    Nu ligt ie lekker in bed, uurtje later dan normaal, maar ach.. kan een keer.
    Wij gaan nog even film kijken en dan ook lekker bed in!

2. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Handjes: Hier nog wel knuistjes, maar die gaan nu wel iets vaker open. Hij sabbelt er wel graag op.
    Hij pakt/slaat incidenteel wel eens iets.

Mondje is hier eigenlijk altijd wel dicht. Heel af en toe als hij last heeft van snotjes in zijn neus is hij open.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

ik kan yara dr mondje dus echt niet dichtdrukken...

4. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ handjes: hier bijna altijd open handjes. Ze ziet nu ook ineens haar voetjes erg leuk!

@ open mondje: alleen wel eens als ze slaapt maar verder niet.

@ huiluurtje: iedere dag wel even huilen. Savonds meestal verdeeld over de avond max een uurtje. Tenzij ze sprongetje heeft dan huilt ze meer.

Net fles gegeven nu latem zakken en dan zo naar bed:)

Truste x

5. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @guusje *smelt smelt * wat een mooi ventje, mijn ventje zit nog steeds in maatje 50 heb het idee dat die van mij de kleinste is
    @Vagans ik geef ook nog borstvoeding. Min ventej begint steeds meer zijn handjes open te houden, zo leuk hij grijpt al naar zijn knuffeldoekje.
    @wish geweldig die lach !

Hier een goede nacht gehad, weer lekker door kunnen slapen, beter na zaterdagnacht.
    De ZON schijnt gewoon, wat een verschil met gisteren zeg.
    Ik hoor ventje lachen tegen ze zus ga even kijken.

6. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Hey Meiden

Even een teken van leven. Ik ben vandaag namelijk kindloos, J.arin is vandaag voor het eerst bij de gastouder. Heerlijk lekker rustig, haha!
    Vrijdag begint het werkende leventje weer, heb er eigenlijk heel veel zin in. Hier thuis komen de muren gigantisch op me af. Zie alleen een beetje op tegen de vroege ochtend, je sleept zoveel mee voor die 2, en dan nog kolven enz enz.

Nu ga ik even snel van de rust hier in huis genieten, het beddengoed zit al in de wasmachine, nu even aan de poets!

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    @Gravid, wat hoop ik dat je snel je beide kinderen op 1 foto kan zetten! De bewerkingen zijn leuk geworden. Waarmee bewerk jij ze?

@Denise, klinkt goed bij jullie op de maandagmorgen!:) Dat Kai de kleinste is vind ik niet zo gek. Hij heeft het níet gemakkelijk gehad in je buik en moet nu dus nog flink aanpoten. Bekijk het positief; jij hebt echt wat aan maatje 50 kleertjes!;)

@Aukje, wel gek om even kindloos te zijn of niet? Zo jij mag vrijdag weer aan de bak! Gelukkig heb je er zin in!

Even een vraagje:
    Hoe is het met jullie energiepijl? Ik merk dat ik er nog lang niet ben. Werken zou nu voor mij echt een uitputtingsslag zijn... Hoop dat het over 6 weken echt beter gaat!

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

* energie: wat is dat? HAHAHAHAHA
    Ik trek het allemaal best, ik ben geen lopende zombie, maar ik ben wel moe... heel erg moe.

Hier:

Goedemorgen dames
    Yara heeft weer niet doorgeslapen helaas. Ze had 11 uur gekregen en kwam om half 5 jengelend en luid smakkend. Heb dr naast mn neer gelegd en niks gedaan (behalve mn nachtjapon omhoog getrokken) mevrouw is zelf naar mn tepel gekropen en toen was het een grote hap en slok slok slok, Zo lief als ze dat zelf doet haha dan hapt ze ook heel goed. Om 9uur kwam ze weer en nu ligt ze nog te slapen. Als ze wakker wordt gaat ze in bad.

9. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemiddag!!!

@Gravid:ben ook wel benieuwd waarmee je je foto's bewerkt hebt,zijn erg mooi geworden!!

@Guusje:Energie gaat op zich wel maar zie wel op tegen hele diensten werken,merk dat als ik veel loop ik kapot ben!!!! Maar ja nog 5 weekjes te gaan voor ik weer aan de slag moet.

Vince heeft supergeslapen vannacht.Om 22.30 laatste fles en meneertje kwam om 6.45!!! Heerlijk!!!! daarna nog lekker ff 2 uurtjes geslapen.

10. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Hi meiden

Maelynn heerlijk geslapen van 22:45 tot 06:00, 06:45 tot 10:00 en ze ligt nu net weer sinds 12 uur op bed :). Ben nu bezig met de gegevens voor het kdv ..
    Ze gaat de eerste dag maar tot 13:00 en dan komt mijn s-moeder haar ophalen .. vind ik fijner dan meteen tot 18:00.
    Ben zo benieuwd hoe ze het gaat doen daar en of ze veel zal huilen .. Naja heb er vertrouwen in!

Ga zo maar even het huis opruimen nu ze lekker ligt te slapen!

@ Gravid: Ik wil nu ook een vast schema wat betreft slapen en eten gebruiken. Natuurlijk zal ik daar wel eens vanaf wijken maar vind het wel fijn. Ik heb nu dit schema in mn hoofd

1e voeding: tussen 06:00 en 06:30
    Slapen: Vanaf 07:00 a 07:30

2e voeding: Tussen 10:00 en 10:30
    Slapen: Vanaf 12:00 a 12:30

3e voeding: Tussen 14:00 en 14:30
    Slapen: Vanaf 16:00 a 16:30

4e voeding: Tussen 18:00 en 18:30 en meestal is ze dan wakker tot aan de 5e voeding die ik rond 21:15 a 21:30 geef :D

De tijden qua voeding zijn bijna altijd rond deze tijden, maar wil nu ook het slapen in een vast schema hebben, is namelijk ook makkelijk voor het kdv :)

@ Energie: Hier volop energie .. er zijn wel eens dagen tussen dat ik echt niet vooruit te branden ben maar meestal voel ik me goed. Ben ook al weer 2x per week aan het sporten dus volgens mij ben ik al helemaal hersteld :)

@ Vagans: Jammer dat Yara niet heeft doorgeslapen! Wel grappig dat ze zelf je tepel opzoekt ;) handig :p

@ Aukje: Geniet idd maar lekker van je rust!

@ Maat kleding: Hier inmiddels maatje 62 .. al het andere spul past maelynn helaas niet meer dus ga ik straks maar eens opbergen.
    Heb vandaag via kleertjes.nl weer wat kleertjes besteld van oa noppies :D ben benieuwd! Heb maar 68 besteld want weet niet of noppies groot of klein uitvalt .. iemand?

11. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Wish: Wat heeft vince het super gedaan! Heerlijk

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Oh dat is wel geinig dat ze dat zelf doet haha!
    Heerlijk he, als ze weer in bad geweest is..Luca mag vandaag ook weer.

Wish: Lekker joh zo'n lange nacht!

Guusje: Gelukkig heb ik al een foto waar ze samen op staan, maar hoop inderdaad dat ik er gauw meerdere kan maken!

Guusje/Wish: Die foto's maak ik op Imikimi.com

Aukje: Lekker zeg, even kindloos ;) Hoop dat Jarin het goed doet bij de gastouder!

Denise: Fijn dat je lekker kon doorslapen!

Energie: Hier gaat het aardig de goeie kant op.
    Kom volgens mij wel flink wat vitaminen/ijzer te kort, dus moet wel aan de vitamine tabletten, maar ach.
    Gewoon lekker op tijd bed in 's avonds (vaak rond 22.00 a 22.30u) en af en toe even bijtanken (lees: 's morgens na de eerste fles nog even lekker terug bed in) en dan gaat het best.

Ego:
    Had gedacht dat Luca vanmorgen wat eerder zou komen door dat ie gisteravond zn fles niet helemaal leeg had, maar viel mee, hij kwam gewoon netjes om 06.00u.
    Daarna weer lekker geslapen tot 10.00u, en dus even lekker bij getankt ;)
    Luca om 11.00u zn fles gehad, en ligt nu lekker op bed, hij begon net wel te huilen, maar even speentje in zn mondje en hij is weer stil.
    Ben van plan hem sowieso tot 13.00u a 13.30u te laten liggen.
    Verder rustig dagje, beetje de dagelijkse dingentjes doen, zoals elke (maan)dag ;)
    Helaas is me wasrek net kapot gegaan, vriendlief heeft de kast van boven naar benede gehaald, maar alle kleding uit die kast had ie op het was rek gelegd, en die was al niet sterk.. dus die poten zijn uit elkaar gaan glijden/zakken door het gewicht van die kleding, en de verkeerde kant op geklapt net.
    Dus die kan ik niet meer gebruiken :(
    Nah ja, maar even bij meneer Blokker langs ;)
    Op Imikimi.com kun je de foto's bewerken zoals de foto's die ik gister even liet zien, maar ook bijvoorbeeld zo:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=169493&stc=1&d=1311590111

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Lilo: Ah oke, ja als ze naar het kdv gaat is het inderdaad wel fijn dat je dan vast schema'tje hebt.
    Sowieso natuurlijk wel, maar dan helemaal.
    Anders krijg je denk ik problemen als je 2 schema's door elkaar hebt lopen.
    Luca krijgt nu
    1e fles 06.00 - 06.30u
    slapen 07.00 - 08.00u

2e fles 10.30 - 11.00u
    slapen (probeer ik vanaf vandaag) 12.00 - 13.00 a 13.30u

3e fles 15.30 - 16.00u
    slapen 17.00 - 19.00u

4e fles 20.30 - 21.00u
    en dan weer naar bed.

Ik heb nu echt door dat Luca nu hij ouder is niet alleen regelmaat nodig heeft kwa voedingstijden maar ook echt kwa slapen.
    Dus lekker op vaste tijd naar bed 's middags en 's avonds.
    Doe ik dat niet, dan krijg ik waarschijnlijk net als gister, dat hij flink humeurig word.
    Hij heeft echt een fel karaktertje.

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

het was weer lachen, maar helaas ook huilen vanmorgen...

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Gravid: wat een mooie fotos!

17. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh, Gravid, dat is een mooi programma als ik jouw foto's zo zie! Ga ik me ook maar eens in verdiepen!

Vagans, dat meisje van jou is zo'n lekker lachebekkie!

Pfff, is het normaal dat een baby van 12 weken aan 1 uurtje slaap na zijn voeding genoeg heeft? Lijkt me niet, maar meneertje doet het zo al een week...

18. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Jij ook mooie foto!!

Guusje: Ja is erg leuk programma, heb nog wel veel meer foto's haha.
    Gebruik ze vaak voor de achtergrond van me bureaublad of achtergrond van hyves.
    En zoals nu is het ook leuk om het dochtertje van vriendlief er in te verwerken, zodat we foto's van alle drie de kids hebben.
    * Wat betreft maar uurtje slapen na voeding is hier heel normaal.
    Luca slaapt maar zeer weinig over dag, hij lag vanmorgen na de fles van 06.30u om 07.00u weer op bed, en was 08.00u weer wakker.
    Toen heb ik hem naast me meer gelegd, maar denk maar niet dat meneertje weer ging slapen.
    Hij lag toen pas om 12.00u weer op bed, na de fles van 11.00u, en heeft toen geslapen (denk ik) tot 13.00u.
    Heb toen van 13.30u tot 14.00u tv met hem zitten kijken, en toen heeft ie nog 10min zn ogen dicht gehad.. maar verder dus niet.
    Ik weet niet beter of hij is erg veel wakker.

Ego:
    Hier heeft meneertje volgens mij zn 11/12 weken sprongetje.
    Hij is weer flink humeurig.
    En sjonge zeg, wat zit er een karakter in onze boy :$
    Als iets hem maar iets te lang duurt, kan ie gewoon echt boos worden.
    en flink trappen met zn benen en slaan met zn armen..
    pfff, als dat nu al zo is ;)
    Hij ligt nu lekker vrolijk in de box te spelen met de knuffels van de muziekmobiel, is lekker zn voetjes ant ontdekken en rolt vandaag ineens heel veel op zn zijtje.
    Heerlijk die ontwikkelingen :D Kreeg het net ook weer voor elkaar dat ie ant schateren was.. zo lief!! :cool:

19. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Vagans, hier ook volledig bv :)
    Wel om de twee uur overdag :(
    Hier geen open mondje. Laat eens naar haar oren kijken, ze was toch ook verkouden zei je pas geleden?

Lilo, Noppies valt smal en niet heel groot.

Guusje, hier ook zo veeeeeeeeeeeeel slaap NOT :x

Ik ben klaar voor vandaag, bah bah bah

Deel Deze Pagina