Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Kenmerken van KISS die Vince allemaal heeft:

*ligt niet graag op buik
    *kleertjes over hoofd aantrekken geeft heftige reacties
    *Slechte hoofdbalans, heffen hoofd is moeilijk en zwak en totale motoriekontwikkeling verloopt vertraagd
    *Eenzijdige slaaphouding, waardoor scheve schedel zich ontwikkelt
    *Schedelasymmetrie, achterhoofd en voorhoofd
    *Ontwikkelingsproblemen van de heupgewrichten, meestal eenzijdig
    *Koude handjes en voetjes
    *Slikklachten, kwijlen
    *Handjes in vuistjes gespannen

Pffffffffff moet ik hier nou weer mee:( Zou een fysio dit ook kunnen herkennen of moet ik hiervoor naar een kinderarts? Er zijn wel erg veel overeenkomsten die Vince allemaal heeft.

2. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Heb wel mee gelezen maar even de puf niet om te reageren, kom morgen weer mee kletsen.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ wish: jeetje wat een rij... Yara heeft wel de onderste 3!

ik ga naar bed meiden!
    weltruste!

4. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Hier ook een mama die wel meegelezen heeft, maar reageren zit er even niet in.

Werkende leven met 2 kindjes is toch wel even wat anders.
    Hoop dat het ritme snel weer terugkomt evenals de energie, want die zijn ver te zoeken.

Zo laatste fles en dan lekker bedje in!!

5. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wish, de waslijst is ook enorm (ieder kindje heeft volgens mij wel een kenmerk ervan). Bij mij heeft de manueel therapeut het geconstateerd en gelijk verholpen; het bovenste nekwerveltje zit dan scheef...
    Kaart het maar aan bij de fysio. Bij mij stond ze er voor open. Succes!

6. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!!

Wish: jeetje meid wat een lijst!! Inderdaad gewoon voorleggen aan je fysio! Ben je al bij een osteopaat geweest?

Yvon: ben ook bang dat ik m'n ritme weer kwijtraak als ik maandag weer ga werken. Hopelijk krijg je snel meer energie en ritme!!

Hier heerlijk gedlapen! Maelynn had om 21:00 fles en sliep om 22:00 en heb haar om 07:00 maar wakker gemaakt voor de fles :) heerlijk zn slaapkoppie!! Nu ligt ze weer te slapen dus ga ook lekker nog even terug haha nu kan het nog ;)

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Goede morgen!

Yvon kan me indenken dat je even geen puf hebt om hier te kletsen. Succes met het vinden van een nieuw ritme en het terugkrijgen van je energie!

Lilo pak nu inderdaad nog maar even wat rust. Jij mag maandag maandag dus alweer aan de slag... Geniet nog even van je laatste dagen verlof!

8. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Hey Lilo/guusje: Ja is echt weer even wennen nu ik weer aan het werk ben. Zodra je thuis bent is het weer eten koken, kinderen klaarmaken voor bed en dan nog even wat in het huishouden doen en dan ben ik blij als ik weer even op de bank zit.

Lees dan meestal wel even door wat er allemaal geschreven is, maar het is dan zoveel dat ik zo laat 's avonds meestal de puf niet meer heb om te reageren. Ook dit komt wel weer helemaal goed als alles weer een beetje in een normaal ritme komt.

Hier gelukkig een goed nacht gehad. 22.30 laatste fles en heb haar vanmorgen om 08.15 wakker gemaakt voor de fles, om toch een beetje een goed dagritme te houden, want ze moet toch 5 flessen drinken anders komt de laatste fles wel heel laat. Vanavond de laatste fles om 22.00 uur proberen, kijken tot hoe laat ze dan slaapt. en dan steeds half uurtje vervroegen!! Des te eerder kan mama ook weer naar bed en een goede nacht maken JOEPIE.

9. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Goeiemorgen,

Hier wel een redelijke nacht gehad alleen kleine uk is erg moe. Heeft wel geslapen van 23.00 tot half 9 alleen paar keer erg onrustig geweest in dr slaap vannacht.
    Had dr vanmorgen een fles van 150/5 gemaakt maar ze heeft 70 laten staan. Dus die ligt nu lekker in dr bedje.

Ik zie dr ook best tegenop om te gaan werken strakjes. Het hele roer wordt danw eer omgedraaid. En je moet dan weer even een ritme zien te vinden...
    Luna heeft nog geen vaste naar bed tijd savonds of opstaan tijd sochtends dus we zullen daar of een ritme in moeten zien te vinden... of haar 3x in de week wakker gaan maken als ik moet gaan werken.
    Heb ook al zitten denken om dr iedere ochtend om 7 uur wakker te maken, dan een fles en dan weer naar bed, zodat ze wend aan dat 7 uur opstaan...???
    Ik moet er nog ff over nadenken.

Gister dan bij het cb geweest om te wegen (5730 gr) Zegt die doos daar van, ik zal eens kijken wat ze nunaar gewicht mag drinken... ze krijgt dan nog zon 6 voedingen op een dag "Ow dan mag ze flessen van 120/4" zegt ze. Terwijl op de verpakkingen staat dat ze met haar gewicht nu zon beetje 5 voeingen van 180/5 zou mogen hebben.
    Dus ik haar dat ook gezegt. Zegt die doos.. Ow dat wist ik niet!
    HALLO waarvoor zit je daar dan??? Slimme kuikens daar op het cb!

10. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Haha dat CB bureau is gewoon hilarisch!:cool:

Ben wel jaloers op jullie nachten hoor! En over wakker maken voor de eerste voeding zit ik ook te denken, maar weet het ook nog niet.

11. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier meld Gabriël zich eigenlijk nog altijd rond 6 uur. Had vorige week geluk dat hij 3x om 7 uur kwam, maar heb te vroeg gejuicht.

Hier vandaag weer naar het cb geweest.
    Hij is nu 62 cm en weegt 6485 gram.
    En die spuitjes blijven sneu. Hij heeft nu de 2de x gehad.
    Dikke tranen daar. Had het er weer moeilijk mee.
    Verder was alles in orde :)

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ meimamma: echt he...hoeven die mensen van het CB niet naar school ofzo?...

@ monika: ja sneu he, yara heeft ook zo vreselijk gekrijst! arm poppetje! de 8ste moet zij weer...

13. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Wat betreft wakker maken voor de eerste fles: Wij doen dit wel omdat ze nog 5 flessen krijgt en anders kom ik 's avonds zo laat uit en daar heb ik geen zin in!!! Ga liever op tijd naar bed omdat ons zoontje toch uiterlijk 8 uur wakker is moeten we er toch uit 's ochtends en dan nemen we Lise meteen mee in dat ritme.

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik geef geen fles voeding en maak dus ook niet wakker. Ik hoop juist dat ze toch wel weer 4 uur tussen de voedingen gaat laten zitten!

Hier:

Vanmorgen ging het best goed, Yara heeft niet gekrijst! Wel ff flink gehuild omdat ze eten wilde (ik moest me nog ff aankleden enzo) en ff gejengeld en wat gehuild toen ze op bed lag (naja bed heb ik niet, de kiderwagen bak is nu dr bed) maar nu ligt ze lekker te slapen!

Heerlijk zon makkelijke dag! Zou het dan toch een sprongetje zijn? ze is immers bijna 3 maanden!

O en wat Yara nog niet goed kan is dr hoofd recht houden als je dr oppakt enzo, schommeld nog alle kanten op! Moet dus echt ff goed met dr oefenen denk ik!

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Yvon: Geloof best dat je hele ritme weer door de war is.
    Hoop dat je gauw weer ritme/energie krijg, zal best even wennen zijn dit.

Monika: Wat fijn dat ie zo goed gegroeid is.
    En hier komt Luca ook gewoon om 06.00u hoor.
    Vind ik niet erg, komt het 's avonds ook goed uit.

Meimamma: Pff, wat een muts bij het cb. Ik heb cb ook niet zo hoog staan hoor.

Lilo: Inderdaad, nu kun je je rust nog even lekker pakken!!
    Zal wel weer wennen worden straks!

Wish: He wat naar zeg dat je die berichten kreeg!
    Geloof best dat je je dan even veel zorgen maakt.
    Hoop dat het allemaal mag mee vallen!
    Dikke knuffel.

Guusje: Klopt, je moet ook echt niet vergelijken, word je helemaal gek denk ik.
    En dat heb ik ook hoor.
    Net wat ik laatst al zei, het ene kindje kan bijv.lopen met 11 maand, de ander met 14 maand, maar op den duur kunnen ze het allemaal.
    Luca word inderdaad wel handenbindertje.
    Is ook iemand die best aandacht wil en er zit een flink karakter in.. dus word nog wat :p
    * Wat fijn dat Guus nog niet gespuugd heeft! Hopelijk blijft het zo.

Vagans: Haha loempia baby :p

Wakker maken: Hoeft hier ook niet, Luca komt gewoon zelf om 06.00u.
    Vind ik ideaal!

Ego:
    Pff, gistere beetje laat geworden.
    Zwager en schoonzus waren op visite, was hartstikke gezellig, maar ook beetje te druk voor Luca.
    Die legde ik om 22.00u op bed, uur later dan normaal,.. en dat was huilen huilen en nog eens huilen.
    Zo kende ik hem echt niet.
    Dus even op me arm gehad, even getroost en gezorgd dat ie weer rustig was, en toen is ie lekker gaan slapen tegen 22.30u.
    Wij toen ook maar naar bed, want vanmorge ging die ellendige wekker weer om 05.00u.. grr.. gaat vriendlief er ook nog eens nie uit, nee gaat dr pas om 07.00u uit.. laat die wekker 2 uur lang om de 10 min. af gaan.
    Kan ik 's morgens niet tege ;)
    Gister beetje te veel gedaan, dus doe vandaag lekker niks.
    Luca ligt al bijna uurtje te slapen, zo als ie wakker is maar even naar dorp wandelen, even voeding halen.
    En verder rustig middagje!

16. Gravid

Gravid Niet meer actief

Vagans: Wat fijn dat Yara minder gehuild heeft!
    Kan echt een sprong zijn hoor, dus hoop voor je dat het zo blijft!
    Hoofdje helemaal zelf over eind houden kan Luca ook nog niet.. hij doet et wel als je hem op zn buik op je borst leg, of met zn gezicht naar je toe op schoot zet, maar verder nog niet echt.
    Ik leg hem veel op zn buik in de box, zo kan ie oefenen.

17. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemiddag meiden!

Ik heb wel wat bijgelezen van het weekend maar het erg druk gehad dus probeer op zoveel mogelijk even te reageren!

Guusje Lekker BV blijven geven zolang dat goed gaat hoor meid! Nu ik ervaring heb met zowel BV als KV moet ik zeggen dat het allebei zo zijn nadelen en voordelen heeft. Het is lang niet zo dat KV makkelijker is zoals velen denken (een fles moet je klaarmaken, borst heb je altijd bij je etc.). Maar ik ben blij dat het er is voor ons en degenen die geen bv kunnen of willen geven!
    En wat een prachtige foto van jullie mannetje! Spannend de ‘geplande’ gezinsuitbreiding, wij zijn er nog niet over uit of we nog een kleintje willen.

*bv/kv; Hier doet het nog steeds pijn dat BV niet is weggelegd voor ons, maar het is wel overduidelijk dat het overstappen niet onnodig is. Ik kolf nu 30 cc (en dan voelt het alsof mn borsten echt enorm op knappen staan) en ze drinkt uit de fles iedere voeding de volledige 235 cc. Weet eigenlijk niet of ze dat al ‘mag’ maar ze vraagt erom dus we geven het gewoon. Kan natuurlijk best dat de Bv voedzamer is met zijn 30 cc en nu ik het nog combineer heeft ze meestal genoeg aan de borst (nu nog borst 1e en laatste voeding..)

*huilen; Hier zo nu en dan een huiluurtje (vaak tussen 12 en 3, heel leuk als papa niet thuis is). En als ze honger heeft en het duurt langer dan 1 seconde voor ze eten krijgt is het drama, maar dat was altijd al haha..
    *Handjes Vaak nog vuistjes maar ze begint haar handjes wel te ontdekken, ze doet ze iets vaker open en duwt nu bewust haar vuist in haar mondje. En ze grijpt meer vast o.a. diertjes van de mobiel en het shirt van papa of mama.

*Energie
    ; Wat is dat inderdaad?? Ik denk dat het moederschap ervoor zorgt dat je steeds maar door kan blijven gaan wat er ook gebeurd. Mannetje heb ik al een aantal keer tegen instorten aan gezien maar hij zet zo mogelijk door. Maar sinds de bevalling heb ik nog niet echt mijn rust kunnen inhalen die ik in de eerste tijd gemist heb, maar ik ben alleen errug moe en de dutjes helpen er maar een mini beetje aan eerlijk gezegd!
    Gravid Haha zo te horen past dat karakter erg goed bij dat van Jaylin! Dat is er ook zo eentje als het te lang duurt dan is het echt drama!
    Gezellig dat je je broertje weer even hebt gezien! Enne ja ach je dacht dat ze met de auto uit het vliegtuig kwamen denk ik..
    Vagans Verkeerd drinken aan de borst door een speen vind ik persoonlijk zo’n fabel he! Jaylin drinkt nog steeds goed aan de borst maar krijgt al vanaf week 2 of 3 zo nu en dan de speen. En ik ben echt nouja was zo ontzettend anti-speen.. Maar ze had zo’n grote zuigbehoefte dat we het maar gingen proberen met een difrax speen. In het begin deden we hem in haar mond en gewoon vasthouden omdat ze dat zelf nog niet kan, op een gegeven moment hield ze hem dan in door voortdurend te zuigen. Als ze hem echt niet wil tuft ze hem nu uit of als ze honger heeft ook. We hebben ook wel een schemaatje wat betreft wanneer ze de tut wel of niet in krijgt. Als ze niet overstuur is of wat dan ook vind ik het niet nodig en als ze honger heeft en moet wachten wil ik ook absoluut niet dat ze een speen krijgt en dat werkt prima. Ze zit er naar ons idee niet aan ‘vast’ ze kan wel zonder.

Als je de speen in doet en hem lichtjes vasthoudt tegen dr mondje aan en ze wordt er rustig van dan zal het haar wel bevallen, maar wordt ze nog driftiger dan ze al was dan wil ze hem niet.

Pijnlijke borst houdt het effe goed in de gaten, deze pijn kreeg ik 3 a 4 weken geleden ook ineens, toch naar de ha geweest voor de zekerheid maar noch zij noch de LK kon iets vinden. Het was vermoedelijk gewoon het ‘vullen’ van de melkkliertjes, beetje gek want ik ging door de grond v.d. pijn! Maar nu is het niet zo vaak meer die pijn, misschien dat je borsten meer melk gaan aanmaken dan voorheen ofzo en ze daar effe aan moeten wennen?

Wish Jeetje meid, da’s niet niks allemaal. Dikke knuffel voor jou en het komt allemaal vast goed;)

Zo ik ben weer bij, nu effe zo houden hopelijk haha.

Ego Even snel voordat de kleine meid gaat gillen. Ze heeft om 11 de fles gehad dus kan goed dat ze zo weer komt.

Zondag drukke dag gehad en dat merkte ik ’s avonds wel aan mijn kleine meid, gillen en niet willen slapen in het restaurant en een oma die haar steeds oppakte terwijl ik zei dat ze het niet moest doen. Erg fijn NOT! Na het eten voelde ik me niet zo lekker maar we moesten nog een uur naar huis rijden, in de avond/nacht werd ik doodziek. Diaree en overgeven niet normaal, gelukkig sliep meisje na de laatste voeding om 21:00 lekker de nacht door en heeft ze er niets van meegekregen. Mannetje heeft lief voor me gezorgd en is maandag ook thuis gebleven want ik had de hele nacht niet geslapen want moest steeds overgeven maar het kwam maar niet. Tegen 2:00 en 5:00 kwam er eindelijk een lading uit maar het luchtte niet echt op. Gedurende de dag kwam ik wel een beetje bij en gister is mannetje gewoon gaan werken maar mijn buik voelt nog steeds alsof ik er een fikse stomp in heb gehad.

Jaylin ontwikkelt echt flink; de handjes is ze aan het ontdekken en ze brabbelt steeds meer. Ze heeft al een favoriet liedje ‘Begin de dag met een dansje’, elke ochtend zing ik dat en dan gaat ze lachen zo geweldig! Gisteren s-vader met vriendin en kids op visite gehad dus weer errug druk, maar Jaylin had enorme lol met opa dus dat was leuk om te zien. Door zijn TIA kan hij nauwelijks meer praten (ademen en praten kan hij niet meer tegelijk dus hij is steeds buiten adem) en van logopedie moet hij allerlei klanken oefenen die lijken op de brabbeltaal van Jaylin. Dus hij zat te grappen dat hij nu eindelijk iemand had die op zijn niveau sprak hahah. En Jaylin maar lachen en brabbelen naar opa!

Ze kan al iets van tijgeren met hulp van papa. Als ze onder zich iets vast kan grijpen met de handjes en met haar voetjes kan afzetten dan komt ze vooruit. Alleen wordt ze gauw boos als het niet lukt.
    Hoofdje is zo sterk en ze kan ook al ‘zitten’ als we haar zo neerzetten alleen soms valt ze nog uit balans en dan kukelt ze half om.

Verder ben ik het even kwijt, ga nu proberen bij te blijven hoor meiden. En straks nog even mijn bevallingsverhaal afschrijven (eindelijk) hahaha..

18. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Troetel, dan krijgt ze neem ik aan ook maar 4 flesjes, want ze mag niet meer dan 1000cc voeding krijgen.
    Dat kunnen de nieren niet aan namelijk.

19. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Troetel, wat leuk dat Jaylin al zoveel kan, maar ik zou persoonlijk niet al te veel zulke oefeningen doen... Het zijn nog zulke kleintjes en het schijnt niet goed te zijn voor de ontwikkeling van de spieren en houding. Met name zitten... ik heb het advies gekregen om kindjes pas echt te laten zitten zodra ze kunnen kruipen. Vaak als kindjes al kunnen zitten, gaan ze niet meer kruipen. Eigenlijk moeten ze leren vanuit kruipstand te gaan zitten. Misschien heb je er wat aan, en misschien niet... :)

20. Gravid

Gravid Niet meer actief

Troetel: Heerlijk joh dat de kv ook goed gaat!
    Maar nu al 235cc? Das snel naar mijn idee.
    Luca zit ook al op 3x 235cc (en dan 1x 200cc) maar die gaf ik het toen ie 2 maand was.
    Balen dat je zo ziek was na dat etentje! Hopelijk gaat het nu weer beter!
    Leuk he, als die kleintjes zo gaan ontwikkelen!
    En eh ja, als ie boos is, is ie echt boos ;) Flink karakter haha.
    Haha, en jij denkt dat ik zo verstrooid ben :p met auto uit vliegtuig :p

Monika: Inderdaad 1000cc, en dan nog is het kijken naar de kilo's.
    150cc per kilo.
    Dus Luca is 6kg (iets meer waarschijnlijk) x 150cc = 900cc.
    Hij krijgt nu 3x 235cc en 1x 200cc dus komt ie aan 905 ofzo.

Om 13.30u even lekker dorp in gewandeld, het is nog warmer buiten dan ik dacht.
    Had Luca een vestje an, maar was niet echt nodig.
    Luca uurtje terug zn fles gehad, die zit lekker in de wipstoel studio 100 tv te kijken, en ik ga zo maar eens ant eten beginnen.

Deel Deze Pagina