Het is ook geen wet van Meden en Perzen! Het leuke van vaste tijden vind ik dat ik een heel rustig en tevreden mannetje aan de borst heb. Als ik op verzoek voedt dan huilt hij 9 van de 10 keer.
Hier is het echt krijsen als het etenstijd is en ze krijgt niet, dan is er ook werkelijk niks wat haar stil krijgt! Wat ik wel doe, stel ze heeft om half 10 gegeten ofzo en ik ga om 11 uur naar bed, gewoon aanleggen zodat ze nog ff wat extra's kan eten zodat ze een voorraadje heeft voor de nacht Maakt niet uit wanneer ze savonds gegeten heeft, de laatste voeding al liggend op bed bij mama en dan dr eigen bed in ook een soort van ritme
Voeden op schema werkt best hoor als je bv geeft. Hebben wij ook gedaan natuurlijk met grenzen die wel eens overschreden worden als ze echt niet wilde. Maar ik hield toch wel of om de 3 of om de 4 uur aan en dat hielp wel! Zo ontwikkelde ze een eigen ritme. Zo hier effe de fles geven en dat met oma naar de action en dierenwinkel
Troetel: met 3x 6 schepjes, bedoel je 3x 235cc? Want dan is het niet 3x 6 schepjes, maar 3x 7 schepjes. 200cc is 180 water + 6 schepjes, 235cc is 210 water + 7 schepjes. En ja inderdaad, ze is natuurlijk ook al 2 maand, had ik niet zo snel op gelet Dan kan het inderdaad kloppen, Luca kreeg het ook vanaf zn 2e maand. Die zit nu op 3x 235cc en 1x 200cc. En dat gaat er helemaal zonder problemen in Luca laat 5 uur tussen de voedingen zitten, wat ik helemaal niet erg vind Fijn trouwens dat het geen eczeem was!! Nu maar hopen dat het weg blijft. Ik ben ook gevoelig voor eczeem, Lydia heeft het ook heel erg gehad, dus ga niet raar kijken als Luca het ook krijgt. Enne inderdaad, als ze het gewoon zelf doet, kun je het moeilijk tegen houden. Luca wil ook niet meer helemaal liggen, maar ook echt in zit stand. Als ik hem dan in zit stand zet, gaat ie ook zelf overeind zitten. Tja dan ga ik hem echt niet terug duwen ofzo.. hij doet het zelf, dus dan zal het wel goed zijn. Succes bij de Action en dierenwinkel Monika: Ja hier is het huis ook te klein hoor, als het hem maar iets te lang duurt Ik werk vanaf dag 1 al op schema, maar dat merk ik nu wel aan hem haha. Moet echt stipt met de fles zijn, want oei.. anders heb ik hele boze jongen (maar ja, daar trekt mama zich niks van aan haha.. als het 5 min langer duurt, dan is ie maar 5 min boos ) Guusje: Fijn dat het stuk beter ging!! En wat een rare cb arts zeg, om te zeggen: heb ik niet gezien Met zulke mensen ben ik ook heel gauw klaar! Enne.. lachen bij zn rooie hoofdje haha.. ja zo worden de prikjes wel leuk Je bent niet de enige hoor die bij 30 graden warme chocolade melk drinkt Ik vind het ook heerlijk!! Bij mn moeder drinken me pa en ik altijd warme choco. melk ipv koffie Vagans: Leuke foto geworden zo!! Lekker joh dat Yara zo geslapen heeft! Meimamma: Hier is de zon alweer aardig aan het schijnen.. Ik was hem ook kwijt Vanacht nog flink geregend, maar het ziet er nu wel lekker uit! SophieMarie: Gezellig mee doen hoor Rianne: Haha jij met je standaard kind Maar netjes dat ze zo goed gegroeid is!! Vind het trouwens nog steeds een gave naam Hoor je niet zo veel, tenminste hier niet. Badolie: Ik gebruik de badolie van Zwitsal. Die vind ik zelf persoonlijk ook erg fijn! Lengte/Gewicht: Ik lees overal om en rond de 60/62 cm, Luca zit nu al rond de 64 cm (met 6.2 kg ofzo, weet ik niet precies uit me hoofd) Ik zelf zie niet echt aan hem dat ie zo lang is, ja aan zn kleertjes.. dat wel. Al zn shirtjes maat 62 worden te kort en dat is echt niet fijn, want 68 is bij de mouwen weer te lang. Pff moeilijk hoor deze maat! vooral met zo'n lange lat Ego: Zucht, vriendlief gister avond met zijn: Jaaaa ik ga er om 05.00u uit.. Dus ik laat de wekker niet 2 uur lang om de 10min. af gaan. Eh was het maar zo'n feest Om 05.00u ging de wekker voor de eerste keer, die ik uiteraard kon uit zetten, maar 10min. later kon ik hem weer uit zetten en 20min. later voor de 3e keer, etc. Ik was wakker vanaf 05.00u en wie sliep er als een (doorn)roosje? Jups! Goed geraden Dus om 06.30u heb ik hem bijna bij zn nekvel uit bed gehaald, werken jij Tja hij liep zelf dat ie om 07.00u wou beginnen, nou prima.. help ik daar wel even handje aan mee Luca overigens goed geslapen, van 21.00u tot 06.00u. En toen na de fles lekker naast mij tot 10.00u. Nu ligt meneertje ook lekker op bed vanaf 12.30u. Heerlijk zo'n vast schema!! Rustig dagje vandaag, beetje de normale dingentjes doen. Sinds ik (of eigenlijk Luca ) Studio 100 tv kijkt/luisterd, ben ik verslaafd geworden aan de muziek uit de musicals van Pinokkio, Robin Hood, Sneeuwwitje etc. Echt zo heerlijke muziek! Vooral het nummer: Vader zoon van Pinokkio vind ik echt mooi! Maar ook het nummer van Robin Hood: Ik ben Robin Hood. Super muziek!!
*lengte: laatste x CB was Yara pas 52 cm, ben benieud hoeveel ze nu gegroeid is! miss heeft ze de bouw van dr vader (klein propje) maar dat hoop ik eigenlijk niet!
Hier is het ook vaak zo dat als Luna honger heeft dan wil zee ook echt niet wakker. Dan wil ik om te rekken nog weleens mn pinkin dr mond doen. Maar dan sabbelt ze erop en dan is ze ondertussen aan het mopperen. Een fopspeen wil ze niet graag. Die tuft ze dan gelijk uit. Mevrouw komt (helaas) om de 3 uur en tis bij haar best lastig om te rekken. Ik had gehoopt dat als ik dr flessen van 180/6 zou geven ze dr dan wel een uur of 4 tussen zoulaten zitten. Maar helaas. Haar timer staat ingesteld op 3 uur. Dus dan maar 150/5 en bij erge honger die 180/6
Wij moeten de 12de naar het cb voor prikjes. Dan zullen ze dr ook wel weer gaan meten. Laatste x was Luna 54,5 cm maar kan merken dat dat onderussen wel wat meer is. Maar nog lang geen 60 denk ik
Lengte: ik heb Gabriël vandaag een truitje maat 68 aangedaan omdat ik die korte truitjes (62) geen gezicht vind. En die past fatsoenlijk, mouwtjes niet te lang en een mooie lengte. Broekje moet nog wel maat 62 want anders verzuipt hij erin. Hier ga ik straks even naar de HA. Ik heb last van een suizend oor. Eigenlijk al een hele week Maar nu krijg ik er een kloppend gevoel en barstende koppijn bij en een lichte duizeling. Kan niet goed zijn lijkt me.
Gravid, ze hebben vanmorgen bij Guus ongeveer 60 cm gemeten. hij zit daarmee onder het gemiddelde... vond ik wel opvallen, want wij zijn beide behoorlijk lang. Rond de peuter leeftijd (wanneer is dat ook alweer?) kunnen ze ongeveer aangeven hoe lang je kind wordt. Is bij ons wel van belang, omdat mijn man groeiremmers heeft gehad. Wij willen niet dat ons mannetje boven de 2 meter uit gaat komen. Wish zei het ook al; maatje 62 is waarschijnlijk gewoon een lastige maat. Echt gaaf zeg; Guus ligt gewoon voor de tweede keer in zijn leven lekker buiten in de wagen te slapen! Anders krijst hij alles bij elkaar, maar nu niet!
Guusje: Oh dat is ook apart zeg, groeiremmers. Had ik nog nooit van gehoord. Maar dan is het inderdaad te hopen dat hij niet boven de 2 meter komt Vriendlief is 1.80m en ik 1.68m, maar ik denk dat hij aardig richting de lengte van zn papa gaat, aangezien hij nu al zo lang is Wat super dat hij lekker buiten slaapt! Monika: Ja ik vind die maat 62 shirtjes ook niet wat. Oke, ene merk zit beter dan de ander, maar het zit niet echt mooi. Maar ja, 68 zijn de mouwen weer te lang van. (ja kun je wel omrollen, maar is ook niet altijd wat) Lastig maatje Succes bij de ha! Hopelijk valt het mee! Meimamma: Rekken kan ik hier ook niet, maar goed hier zit al 5 uur tussen de voedingen. Dus is al behoorlijk wat Vagans: Ah ook lief toch Luca ligt Studio 100 tv te kijken, met geluid van tv uit.. kan mama muziek van Pinokkio en Robin Hood luisteren op Youtube En ondertussen beetje met broertje op msn ant ouwehoeren. Lees: Echt ontzettend ouwehoeren, komt geen zinnig woord uit mn toetsenbord. Af en toe net pubers
Hier was Luna helemaal uit dr plaat aan het gaan in dr wipstoel voor de tv. Ik heb een DVD van Woezel en Pip. Groot succes. De naam wipstoel komt tot zn recht. Ze vind het helemaal geweldig!
Gravid Huh maar op de verpakking en in de schemas gaat het maar tot 180 cc +6 schepjes?? Ze krijgt 180 cc + 6 schepjes, maar dat is aangemaakt 235 in mijn difrax flessen hoor.. En ik doe toch echt 180 water en maar 6 schepjes! (Ga nu zowat aan mezelf twijfelen maar mischien komt het door JBP?) Meimamma Ik ga ook maar eens kijken voor die DVD van woezel en pip dan, de muziekmobiel is hier ook al zon succes Lengte : Jaylin was laatst 56 cm (maar 1 cm gegroeid in 4 wkn). Ze zit qua kleding nu nog met sommige truitjes en jurkjes in 50/56 en rompers ook. Maar heb toch ook maat 62 al in gebruik qua truitjes en rompers. En de broekjes. Tja ze groeit eindelijk uit maat 50 haha.
Lengte van de ouders zegt niet direct iets over hoe groot je kindje wordt hoor. De ouders van mijn man zijn 1,58 en 1,61. Mijn man is 1,94, mijn zwager is 1,80, en mijn schoonzusjes zijn dan wel 1,58.
Troetel: Hier bij cb (en kraamzorg zei het ook) zeggen ze dat het per 30 + 1 schepje omhoog gaat. Dus 30cc+1 schepje, 60+2, 90+3, 120+4, 150+5, 180+6, 210+7. Wij zitten nu dus aan 210 water + 7 schepjes is 235cc. Ik heb er (gelukkig!!) ook niet al te veel verstand van, maar volgens cb doen we het zo goed. Misschien lijkt het inderdaad 235cc door die jbpm. Want 180+6 is normaal 200cc. Meimamma: Ja hier doet de wipstoel ook echt zn naam eer aan ding kan af en toe niet harder haha, vliegt nog net nie over de kop Luca is in slaap gevallen voor tv haha, toch wel vermoeiend, tv kijken Begint irritante Tika (vogel) ineens aan zn gezang, whaa Luca weer wakker EN BEDANKT TIKA Ik net de fijne (not) belasting dienst gebeld. Zou zoveel 100 euro terug krijge, denk joepie kan ik vriendlief zn boete betalen hoeft hij niet de cel in,.. maar heb nu nog steeds niks terug. Terwijl ik half juli al brief had dat et gestort zou worden. En ik tot de dag van vandaag aan toe lekker in de zenuwen. Want ja, politie zegt natuurlijk niet wanneer ze vriendlief komen halen. Dus zit nu elke dag in de zenuwen, van oh jee als ze nog maar niet komen. Maar ja, elke avond zit ik van weer een dag voorbij, hoe lang zou het nog duren. Ik zit gewoon heel hard, lees kei hard op dat geld te wachten. Wat blijkt nou hebben ze het geld al overgemaakt!! Maar niet op mijn rekening Pff zit ik gewoon voor niks in de zenuwen, had die boete voor vriendlief allang kunne betale Ja zegt die miep, er is digitaal aangifte gedaan, en dat rekening nummer wat daar toen op ingevuld is, daar is het geld naar toe gestort. Dus ik vraag op welke. Ja zegt miep,mag ik niet zeggen, maar als u het opnoemt kan ik het verifi nog wat. Dus ik noem de eerste 4 cijfers van mijn rek. nummer. Nee die het niet ik noem de eerste 4 cijfers van ons gezamelijke rek. nummer, nee die is het ook niet. Nou, dan blijft er 1 rek. nummer over, namelijk die van vriendlief. Maar ja, dat nr wist ik nie uit me hoofd, dus kon die cijfers niet opnoeme. Maar dan snap ik het nog niet, want vriendlief heeft van de week nog op zn rekening gekeken. Dan had hij het toch moeten zien pff.. vind dit echt niet leuk. Ben blij dat ie over half uur thuis is, ga ik het hem gelijk vragen. O wee als hij dit voor me achter houd! Dan zwaait er wat :x Snap sowieso niet waarom hij nie me eige rek. nummer opgegeven heb, of ons gezamelijke.. maar goed, kan nu wel dingen gaan bedenken.. ga het hem zo eerst maar is vrage. Maar apart vink et wel, dat et allang over gemaakt is terwijl ik van niks weet. Zit ik daarvoor elke dag in grote zenuwen en maar hopen dat politie niet voor de deur staat Ik ga me kleine (nou ja klein ) vent maar is ff wakker maken en zn fles geven. Mag ie daarna weer slapen
hoi hoi @Hier ook iemand die groeiremmers heeft gekregen in dr pubertijd anders zou ik 1.90 worden en dat is niks voor een vrouw.Ben nu 1.84 en mn man ook zoiets. @Gravid:Jeetje zeg waar is dat geld gebleven?????Ik hoop echt dat het een foutje is en dat het geld niet op je vriends rekening gestort is want dan breekt de pleuris uit lijkt me...
Troetel, schud je de fles of roer je er met een lepel in. Als je schud komt er namelijk een hoeveelheid schuim in de fles waardoor het meer lijkt, maar echt maar 200 is. Gravid, als je de digitale aangifte nog op je pc hebt staan kan je nakijken welk rekeningnummer erin staat. Hoop dat hij het geld niet van je achterhoudt.
Wish: Oei, dat is wel erg lang voor een vrouw ja. Toen ik nog op school zat had ik een lerares die was over de 2 meter. Deuren zijn normaal gesproken 2.10m? zij was langer!! Was echt zoo sneu, ze werd ook echt als een kermis/circus atractie gezien.. echt zielig! Monika: Ja die heeft vriendlief dus niet meer, regelrechte sukkel! Nou, vriendlief is momenteel met belasting in gesprek, want ook hij had het geld niet op zn rekening staan. En als hij dat wel had, had hij het ook heus wel gezegd, daar vertrouw ik hem wel in. Ik hoop nu eerder dat het niet op rekening nummer van me ex staat! Want dan kan het nog wel eens rechtzaak gaan worden om het geld wat van MIJ is terug te krijgen! Maar goed, ook dat lijkt me sterk, want vriendlief heeft mijn rekening nummer door gegeven. Dus denk dat de fout dit keer bij die hele NIET fijne B-dienst ligt! Pff.. hoezo ingewikkeld en lekker irritant dit!! :x En ik maar in zenuwen zitten om die politie
Whaaa nu ben ik echt goed kwaad :x Stel ontzettende idioten bij de Belasting dienst :x (en dan hou ik het nog heel heel heel erg netjes :x) Vriendlief heeft notabene MIJN rekening nummer doorgegeven bij de belasting aangifte, wat doen ze daar Storten ze het naar het oude rek. nummer die ik van 2006 tot 2009 gezamelijk met mijn EX had!! :x:x:x Met andere woorden, mijn ex heeft 2 weken terug MIJN geld gekregen! En natuurlijk niet mij even over bellen. Dus ik nu net naar zijn boekhouder gebeld, en die gaat het morgen regelen dat ik het PER DIRECT! weer terug krijg!!! Gelukkig is zn boekhouder een schappelijke man!! Als goed is, heb ik dus geen problemen en krijg ik het terug van de week!! Pfff, wat een stel mensen daar bij de B-dienst :x
Oeh Gravid, wat een stress! Ik hoop echt dat je het geld snel krijgt! Lengte het CB gaat wel degelijk een verwachte lengte op basis van de lengte van de ouders brekenen. Mijn schoonzusje is 1.94 en zij heeft de keus gehad om groeiremmers te nemen. Wish even een persoonlijk vraag. Als je niet wilt antwoorden snap ik het hoor, maar heb jij gevolgend gemerkt van die groeiremmers? Wij denken dat mijn man door die ingespoten hormonen extra veel haargroei heeft en hij zweet erg snel en veel. Ben wel benieuwd of jij ook zoiets ervaart. Hier kereltje is erg huilerig. Stomme prikjes ook! Maar hij slaapt voor zijn doen wel veel en dat vind ik dan ook wel weer lekker