Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ meimamma:ja nooit gedacht dat ik BV zo fijn zou vinden en er zo makkelijk mee om zou gaan! tis echt vrijheid voor mij!
    Goed van Luna en leuk dat je zon leuke dag hebt gehad!

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ aukje: ja heb wel een kolf maar Yara kan/wil niet uit een fles drinken... gaat ze heel gek op zitten kauwen enzo... heb ook de tommee tippee maar dar lukt ook niet echt... kan voor de zekerheid wel wat neer zetten maar geef het liever ''live''

3. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    Ha allemaal!

Tjonge wat een bijlees werk zeg;)!

Lig nu eindelijk weer eens een keer in bad; wat rust, geen kind(eren), geen gejengel, huishouden, afwas, was, poetsen enz betekent...

Geheugen nog als een zeef en 10 pagina's lezen, komt ie;

Vagans; klote van je huis en spullen! BBq? Ik liet het schieten, ongewenst ongemakkelijk daa zitten? Dan liever niet... (maar dat is mijn mening) wel og steeds jammer at iedereen zic als kleine onvolwassen ape gedraagt.. Maar geloof ook wel da dat een tikje man-eigen is dat niet erover praten...

Troetel; het cb en ha heeft een ADVIES rol dus als jij morgen met bananen wil gaan beginnen of andere voeding dan mag jij dat.:p
    Persoonlijk zou ik wel mengen in het begin.

Werken; pfff ja tikje een berg maar gelukkig volgende week nog eerst vakantie twee weken en dan nog een weekje vrij.. De 30ste weer beginnen.

Aukje; tja, hoe doen we het?!?!? Ik poets alles maar in delen.. Vandaag toillet, morgen tijdens het douchen de binnenkant douche.. Gelukkig vind Chris het ook leuk om mee te helpen..

Ego kind; Isa gaat goed: 58cm en 4835 gram dus iets langer dan dat ze zwaar is maar dat liever dan andersom natuurlijk:D
    Dinsdag prikken gehad en best veel last van gehad, veel huilen e wat koorts.. Toen donderdag de osteopaat dus ik zi al de hele week met een jengelend kind.. Pfff

Ego; zelf ook bij de osteopaat geweest en het word altijd ff erger en dan beter... Zeggen ze... :(
    Je kunt ook wat meer moe zijn... NOG MEER??:)

Het meervoud van MOE is MOEDER :cool:

Dus ik zit er ff doorheen..
    Oh er word er 1 wakker voor de laatste fles geloof ik..
    Ze heeft al twee nachten van 1130 tot 7 geslapen!(maakt voorzichtig een vreugdedansje)

Bye tot (hopelijk) snel!

4. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Oh ja, dan wordt het lastiger! Live voeden vind ik ook verre weg het makkelijkst/fijnst!

Esmee: Haha we hebben dus wel deels de zelfde tacktiek, bij mij ligt er ook standaard een doek en allesreiniger in de douche. Dus na het douchen ook snel even poetsen. L.yan wil ook graag helpen.... maar daar schiet het echt niet meer van op haha.

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Guusje: Hahaha wat een lachertje zeg, dat het spugen emotie zou zijn van de zwangerschap/bevalling... pfff, is ze zelf nog een keer terug gekropen ofzo om het allemaal nog eens mee te maken, dat ze het zo goed weet :(;)

Sophie: Nee, ik heb nog geen reserve knuffel,.. maar zit er aan de ene kant wel aan te denken om nog een 2e (3e) te zoeken.
    Aangezien hij er helemaal gek van is.
    Maar ja, aan andere kant.. dochterlief heeft ook al vanaf dr geboorte (nu 3,5 jaar) 1 en dezelfde knuffel.
    We zien wel ;) Knuffel gaat nu nog niet mee als we weg gaan.
    En ja, inderdaad.. vond het ook even tegenvallen dat vriendlief niet aan me verjaardag dacht.
    We zouden het niet echt uitbundig vieren, maar ja.. verwachte toch wel dat ik een felicitatie van hem zelf zou krijgen.
    Maar goed toe maar.. ga ik me verder niet druk meer om maken, maar van s-zus vind ik het wel vreemd dat ze niet even zeg wanneer ze zou trouwen.
    Moet je nu via hyves lezen.
    Beetje raar.
    Armbandje is niet extreem breed volgens mij, al heb je er wel brede variant van.
    Die vond ik minder mooi.

Super joh dat je zo lekker geslaagd bent in de stad!!
    Altijd leuk he, shoppen voor de kleine!

Vagans: Wat fijn dat je gewoon in de winkel mocht voeden!
    Lief van je vriend dat hij gewoon zegt dat jij wel kan gaan.
    Al snap ik je twijfel!
    Leuk om even naar die muziek avond te gaan, even er tussen uit.. geniet er van!

Aukje: Super joh dat kolven op het werk goed gaat!
    Geloof best dat je werken wel weer even lekker vind.
    Inderdaad lief dat ze foto's op je kluisje geplakt hebben!
    Ik heb dan 1 kleine, maar ook hier is het af en toe huishouding van jan steen hoor ;) de badkamer doe ik meestal gelijk als ik aan het douchen ben, 2 vliegen in 1 klap ;) en verder hou ik elke dag de belangrijkste dingen goed bij, zoals de afwas, stoffen/zuigen, de was.. de grotere klussen komt wel weer ;)
    Nee van me ex tot nu toe nog niks meer van gehoord over die vakantie.
    Dus ben benieuwd.
    Ben beetje bang dat hij idd zo hard is om haar thuis te laten.
    Maar als ik daar achter kom, heb ik mooi punt voor advocaat/rechter.
    (nee ik zet mijn dochter niet in, gun haar echt die vakantie wel, maar dan heb ik wel een sterk punt!)

Meimamma: Goed zeg van Luna! En fijn dat je zo geslaagd bent in de stad!

Esmee: Fijn dat ze zo goed gegroeid is!
    En ja inderdaad, meervoud van moe is moeder ;) maar wel balen als je steeds zo moe bent!
    Hoop voor je dat er gauw verandering in komt.
    Want kan me voorstellen dat je dit niet wat vind!

Pff volgens mij ben ik weer bij :p
    Vanavond lekker met zn 3tjes Twente zitten kijken, die heeft de Johan Cruijf schaal gewonnen :D
    Luca wilde ook graag kijken, maar zn oogjes vielen bijna dicht ;)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=170972&stc=1&d=1312063672
    Nu zijn we nog even een film aant kijken, (Luca ondertussen al wel een mooi tijdje op bed ;)) en dan duiken we er ook zo in.
    Tot morgen!

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Weet even niet wie het vroeg maar heb een beetje zin zie er best tegen op door dat gedoe . En dan de eerst twee weken ook nog eens op een ander dag dus wel balen.

@Aukje. Huishouden wat is dat ;). Ik zwifer doodde Weens in het wiekend gaat de stofzuiger door het huus . Wc. Doe ik iedere dag sinds Silver sindelijk is.
    En dan dE andere dingen allemaal tussen door. En dan zelfs nog voor me webshop ;)

Wow. Er heeft er hier een haar stem ontdekt doe gilt de hele tijd erg hoog :)

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Haha, hier heb ik dus een jochie dat wat kleiner is dan dat hij zwaar is! Een kleine Boedha dus.:) maak me er totaal niet druk om, maar vond deze opmerking van je erg leuk:p

Gravid zal ik eens aan de yogamiep vragen hoe ze dat allemaal weet?:p Als bevallingsshirt schijn je ook rood of roze te moeten dragen, want dan herkent het kindje het bloed vanuit je buik... Tja, dat wisten jullie niet, maar ons mannetje had een zaklampje bij zich met zijn geboorte:D :D

8. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Gravid: Fijn dat de boete betaald is, hoef je je geen zorgen meer te maken. Dat geeft weer wat rust. Leuke armbanden zeg!! Wat vervelend dat je schoonzus niet eens iets laat weten als ze trouwt, zou ik ook niet leuk vinden als ik zoiets via hyves zou moeten lezen. Dat vertel je toch… En wat vreemd dat hij je verjaardag vergeet.

Vagans: Wat balen dat alle spulletjes die je thuis ophaalde kapot zijn, hopelijk is het snel opgelost met die kl*te muizen. Wat vervelend van de bbq zeg, zeker omdat je vriend toch niet mee gaat. Jij hoort toch gewoon bij de familie. Ik zou zeker met je ouders meegaan!! Spannend, zie dat je een huisje op het oog hebt. Veel succes als de makelaar dinsdag terug is, zal voor je duimen!!

Haha Guusje, die opmerking van de Yoga over het vertellen van je bevallingsverhaal. Helemaal geweldig, ik ben ook niet zo’n yoga type dan volgens mij ;). Zie dat je geweest bent, Hilarisch!!!

Sophie Marie, Welkom, leuk dat je mee komt kletsen.
    Lise heeft meerdere gaatjes in haar hartje, waarvan 1tje dermate groot is dat als hier geen verbetering inzit dan zal ze waarschijnlijk voor haar 6 maanden al geopereerd worden. Het is daarom ook erg belangrijk dat ze goed drinkt en voldoende aankomt om sterk genoeg te zijn voor een operatie en dat gaat gelukkig nu heel erg goed. Ze drinkt ongeveer 100cc per fles en daar voegen we extra voedingsstoffen bij omdat ze niet meer volume kan drinken maar ze krijgt dan wel voldoende binnen!! Over 2,5 week gaan we dus terug naar de Cardioloog dus erg spannend allemaal.
    Wat een leuke foto van jullie mannetje. En lekker geshopt zie ik, altijd leuk!! Wat goed van het kolven!! Ik ben bij mijn 1e zoontje na 1 week gestopt met kolven, was niets voor mij. Bij Lise niet eens aan begonnen, wilde zonder zorgen de kraamweek in en bij Tim ging het zo slecht met de BV in die eerste week dat ik er geen behoefte aan had dat nog een keer mee te maken.

Aukje, hier ook een mama van 2 en werken en hier moet dat rite ook nog echt terugkomen hoor. Hier blijft nog wel eens wat huishoudelijk werk liggen. Ach we zien wel. Ik doe wat ik kan!! Wat lief dat je collega’s zo aan je denken. En fijn dat het kolven zo goed is gegaan, dat geeft dan toch weer wat rust.

Meimama, Wat fijn dat ze zo goed in haar ledikantje heeft geslapen

Esmee, wat fijn dat ze het zo goed doet en wat fijn dat ze alweer 2 nachten zo goed heeft geslapen. Hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

Ego: Hier alles goed. Tim slaapt al 3 dagen zonder fiep, geen problemen gehad. Vandaag gaan we naar de TrekkerTrek, tractors kijken!! En daarna mag hij bij mijn broertje en schoonzusje gaan logeren en morgen met ze mee naar de dierentuin, dus hebben manlief en ik even tijd met ons kleine meisje alleen. Ga zo de logeerspullen maar eens bij elkaar zoeken!! Lise drinkt nu soms al 110 cc, hier helemaal een gelukkige mama, ze heeft deze week erg goed gedronken dus ben benieuwd wat ze morgen weegt!!

Fijne dag allemaal, lfs

9. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Foto van mijn meisje!!

10. Gravid

Gravid Niet meer actief

Yvon: Wat fijn zeg dat ze zo goed drinkt! Erg lieve foto!
    Veel plezier vandaag, leuk dat Tim uit logeren gaat!

Guusje: Hahaha, groeien er bij jou dan ook zaklampjes :p
    En inderdaad, zou het eens vragen, ben benieuwd wat ze dan zegt hahaha.
    Wat een miep :p

Binna: Oh leuk haha dat gegil :p Hier begint Luca ook steeds meer geluidjes te maken, echt leuk!

Ego:
    Jaja, heb het voor elkaar.. vriendlief ging er vanmorgen uit voor Luca zijn fles!!
    (Nadat ik wel 3x moest zeggen dat zn wekker ging, en dus alsnog zelf wakker was ;))
    Hadden de wekker om 06.00u gezet, komt Luca pas om 07.00u :(
    Had echt zo iets van ik ga eerst maar eens kijken haha.
    Ben ik niet gewend ;)
    Zelf nog even lekker op bed gelegen tot 09.30u, maar ja als ik eenmaal wakker ben, slaap ik ook niet echt lkkr meer.
    En nu zit ik gezellig benede, waar vriendlief ligt te maffen.. pff, gezellig hoor ;)

11. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Yvon, wat doet ze het super!!! Echt goed! Ben ook benieuwd of ze morgen is aangekomen! Lieve foto van een mooi meisje! Leuk boxkleed ook!

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ha meiden, mij lijkt het heel erg leuk om 1 foto te hebben met alle mei mamma's baby's.
    (Snappen jullie het nog ;))
    Ik ben graag bezig met Imikimi, en daar heb je ook frames op staan, waar bijvoorbeeld 12, of 16 of 18 of 32 etc. foto's in kunnen.
    Wie vind het nog meer leuk om 1 foto te hebben met alle baby's?
    Wil je dan een foto plaatsen? Dan wil ik ze wel samenvoegen tot 1 foto.

13. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @gravid, ja dat is een leuk idee. Ik zal later even een foto plaatsen, want ik moet nu Jelke en onszelf klaar maken voor de doopdienst.

Even ego dus omdat we op moeten schieten.
    Gisteravond naar een verjaardag geweest van een vriendin. Jelke ook gewoon mee. Ging hartstikke goed. Kreeg om 23.00 de fles en sliep daar eventjes. Toen zijn we om 00.10 weg gegaan en toen heeft hij in de auto ook even geslapen. Toen we thuis waren om 01.00 uur (ja is 50 minuten rijden.) was Jelke klaar wakker. maar die had ook zijn fles niet helemaal leeg gedronken om 23.00 wat hij anders wel doet dus had hem nog 60 cc gegeven en vanochtend om 9.00 hebben we hem maar wakker gemaakt, want anders komen we vandaag helemaal in de knoei met het schema. Maar hij slaapt echt heerlijk door in de nacht. Vanavond gaat hij voor het eerst ook in de nacht op zijn eigen kamertje in zijn ledikantje!

Liefs

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

SQ: Wat goed van Jelke! Enne.. spannend zometeen dus ;)
    Hoop dat jullie mooie dienst hebben!
    Ja vond het ook leuk idee.. alle baby's op 1 foto!
    Leuk voor 'later' ;)

15. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Gravid wat een leuk idee.
    Hier vast een foto van Luna.

Verder weinig te melden. Saaie zondag en F1 staat hier weer op.
    Luna vannacht weer op dr eigen kamer geslapen van 23.00 tot 7.30.
    Nu weer verder niksen;)

16. Gravid

Gravid Niet meer actief

Meimamma: Lekker he dat ze zo geslapen heeft!
    Heerlijk toch, zo'n saaie zondag ;) Hier net zo hoor.
    En thanx voor de foto!
    Zal even op schrijven dat ik die van jou al heb.. anders weet ik het straks niet meer ;)

17. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Eens kijken of het dan nu wel goed gaat....

18. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hahaha oeps was dus al wel gelukt. Dat kon ik net niet zien toen de reactie was geplaatst. Ach ja ;)

19. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Leuk idee Gravid.
    Hier een foto van Gabriël.

20. Gravid