Ik heb straks werk, mannetje van 8 en een baby en ik heb geeeeeeeeeeen idee hoe ik dat ga doen hihi.. -- met huishouden bedoelde ik!
Sorry dat ik even ego reageer, maar moet het even kwijt... Ben net gebeld door de yogamiep. Ze maakte zich zorgen om ons ventje. Ze vond dat hij erg grote bolle ogen heeft (krijg ik van veel mensen te horen) en dat hij hyper alert was zaterdag. Ik herken hierin echt mijn mannetje. Zij denkt dat er meer aan de hand is, zeker als je het hele plaatje bekijkt: - grote bolle ogen - hyper alert - veel spugen - veel wakker op de dag - sterke spierspanning - erg beweeglijk Zij denkt dat de grote ogen van emotie kunnen komen (wat ik jullie al vertelde en wat we zo'n onzin vonden), maar ook van druk uit het hoofd door zijn afplatting, ook zou zijn schilklier niet goed kunnen werken... Ze wilde me niet ongerust maken, maar wilde dat we ons ventje goed in de gaten zouden houden. Ben dus wel ongerust. Ergens zit er al een weken een zeurend gevoel; gaat het wel echt goed met ons mannetje... En zo'n telefoontje zorgt er dan voor dat ik weer eens doorheen zit. Het hier neerzetten geeft al iets lucht.
@ Binna: Suc6 bij het CB @ wish: Veel plezier! @ Meimamma: Maatje 2 had Yara hier met anderhalve maand ongeveer. Fijn dat ze goed heeft geslapen! @ Sophiemarie: De BBQ is de 27ste pas, maar er moest nu al doorgegeven worden wie er kwam. En ja leuk he die clipjes @ Guusje: Niet bang laten maken door een Yogamiep hoor! Als je het niet vertrouwd gewoon is praten met een goede kinderarts! Hier: Yara om half 12 de laatste voeding, rond 3e begon ze een beetje te piepen (had ook alle dekentjes van zich af geschopt) opnieuw ingestopt en toen heeft ze verder geslapen tot 07:15! Nu is ze nog steeds moe! Ze heeft om half 11 gedronken, daarna spelen we meestal een uurtje maar nu waren dr oogjes niet open te krijgen! Dus maar op bed gelegd. Ze zal wel gillen als ze er genieg van heeft. Geen idee of het muziek gebeuren vanaaf nog doorgaat... niks meer van mn nicht gehoord...
Jeetje, net was ze nog zo stil... nu is het krijsen, krijsen, krijsen... Muziek gebeuren gaat niet door, ze had blijkbaar dubbele afspraken gemaakt...
Goedemorgen meiden, Wat een bijlees werk zeg! Poeh! SophieMarie Wat een schattige foto van Remus! Wauw, knap hoor dat je al 2 mnd fulltime kolft. Weet als geen ander hoe zwaar het is zeker de eerste weken. Heb zelf ook een tijde gekolfd maar dan echt om de 3 uur de hele dag, dus dat kwam vaak neer op 7 tot 8 keer (ook s nachts) helaas nam mijn productie af door het kolven anders had ik het zeker wel door willen zetten. Guusje Hahahaha heb effe moeten lachen over de yoga en dat je Guus niet vast mag houden. Vagans Dat begint toch te lijken op de nacht doorslapen bij Yara! Gravid Dat van familieleden ken ik.. Ondanks dat het bij ons op het kraamfeest best druk was zijn bepaalde mensen niet langs geweest en hebben niet gebeld. Mijn opa en oma en tante en oom hebben enkel een kaart gestuurd met dat ze niet konden komen. Maar verder NIKS! Dat deed ook zo ontzettend pijn. En tja ondanks de ellende met de fam. Van vaderskant had ik een klein sprankeltje hoop dat ze de kans zouden grijpen om ons te feliciteren met de geboorte van Jaylin, maar niets is minder waar; heb van hen helemaal niks gehoord. Maar wat betreft je eigen verjaardag en dat je vriend je vergat te feliciteren; zou ik gewoon even opgooien onder 4 ogen dat je je daar niet fijn bij voelt. Dan is het van je schouders af en dat is effectiever dan via via lijkt me En waarschijnlijk zal hij het volgende keer ook niet meer flikken Esmee Tja dat is zo van het CB en HA, dat weet ik. Maar vroeg het me gewoon af omdat er zo strict over dieetvoeding wordt gesproken. Maar dan beginnen we morgen met bananenpapjes hahahaha lengte/gewicht ; Hier net als Guusje een kleine Boedha, maar dan vrouwelijk haha. Guusje Ik had zwart aan tijdens de bevalling haha, geen idee wat dat voor effect heeft gehad dan. Yvon Ach wat een schatje die kleine meid! Guusje Zou het c1000 merk luiers kunnen zijn? Kan me herinneren dat die plaatjes en kleurtjes hebben. *Luiers: Hier maatje 2 nog, maar ik weet niet voor hoelang nog. Gisteren had ik het er met vriendlief over en die vind ze wat krapper gaan zitten. Komende afspraak bij het CB maar even kijken wat ze weegt. Guusje Meid toch! Wat een telefoontje van die yogamiep. Snap dat dat even schrikken is. Maar ja wat is op gebied van hyper alert zijn normaal en wat gaat boven die grens? Eerlijk gezegd herken ik (behalve de grote bolle ogen) Jaylin ook wel in jouw lijstje van kenmerken. Maar zoals ik al zei; wat verstaat iemand onder erg beweeglijk, veel wakker en hyper alert he. Wat is té? Als je het niet vertrouwt gewoon naar de HA gaan meid en je door laten sturen voor onderzoeken met de kleine man! Zo ik ben weer bij Ego Hier gisteren de garage opgeruimd samen met mannetje nadat we een erg lange lazy Sunday morning hadden gehad; heerlijk Mannetje en ik willen het sporten in de garage echt gaan oppakken en aanpakken dus we moesten echt aan de slag. Maar dat kwam er telkens niet van. Nu van de week nog een avondje puin ruimen en dan moet het goed komen! Weer een drukke week voor de boeg; moet even naar de stad vandaag om te kijken of ik de KV kan ruilen want ze is toch erg hongerig en we hadden net 2 pakken standaard gekocht. Wil het hele huis even grondig schoonmaken en ontvlooien want we hebben een giga vlooienplaag waar ik gewoon verdrietig van wordt. Onze hond is aan het aftakelen, liet gisteren zelfs binnen zijn ontlasting lopen en kan niet meer apart poepen en plassen; doet het tegelijkertijd. Gevolg: hij zit onder de vlooien (die gaan altijd op zieke beesten he). Ik vind het gewoon een vies idee en ook zielig voor het beestje! Tegenwoordig is dat rot ongedierte bijna niet meer uit te roeien. 2 wk geleden hebben we de katten behandeld, hond gewassen +behandeld en het hele huis ingesprayd. We waren er even vanaf maar ze zijn weer terug; Jaylin en mannetjelief hebben er gelukkig geen last van maar ik ben dus allergisch en schijn lekker bloed te hebben.. Gevolg: ik zit onder de beten!! We kammen sinds 2 wkn geleden elke dag de hond met vlooienkam+bakje afwaswater maar je raakt gewoon niet uitgekamd. Daarnaast zoeken we voor 2 van onze poezenbeesten een ander huisje; ze worden ons echt teveel. Ze komen uit het nestje van mijn kat maar woonden bij mijn moeder sinds ik uit huis was gegaan, alleen kreeg kat 1 na een tijd last van stress dus besloten wij hem in huis te nemen dat ging wel goed. Kat 2 werd vorig jaar doodziek (hij moet op blaasgruisdieet maar mijn moeder was er nogal laks mee); we hebben hem wonder boven wonder gered (zijn toen helemaal van Brabant naar Zeeland gereden snachts om hem naar de DA te brengen). Mijn moeder kon het niet want ze was aan het werk en had geen geld en dacht dat het niet zo ernstig was. We hebben hem bij ons laten herstellen en na een halfjaar besloten hem te houden omdat ik van mening was dat hij niet goed af was bij mijn moeder. Ze is een schat; begrijp me niet verkeerd maar ze zag de ernst er niet van in! Maargoed we hebben gewoon niet de tijd en energie voor die beesten; ik erger me alleen maar dood aan ze. Ze slopen alles (al onze meubels zijn kapot) gillen de hele ochtend en avond om eten. Ik kan soms zelf niet eerst eten want dan miauwen ze de oren van mijn hoofd! Als ik naar beneden kom om een flesje voor J. te maken dan gaan ze over het aanrecht langs de voeding, langs het flesje.. ALLES om maar eten te krijgen (en ze krijgen echt niet te weinig !!). Ze liggen constant in de box of box zak voor speelgoed, spelen met de muziekmobiel. Ik ben naast mama een soort fatima voor de huisdieren en dat ben ik gewoon zat! Met de hond hebben we het al vrij zwaar omdat hij aftakelt (24uur p/dag een kap op omdat hij een bijt/jeuk tik heeft ook buitenom de vlooien vanwege de aandoening die hij heeft).. Die katten hebben gewoon aandacht en liefde nodig. Speelruimte hebben ze zat maar ze zouden buiten beter af zijn; maar ja dat kan hier gewoon niet. Drukke weg en duivenmelkers, best een rotbuurt. Straks krijgen ze het verkeerde eten van een buurtbewoner dat kan hun dood betekenen! Gister was het zelfs zo erg dat mannetje en ik het erover hadden om voor J. zon wipstoel te kopen van fischer price. Mannetje was van mening dat we het beter niet kunnen doen want het is best een groot ding en het moet elke keer uit de woonkamer vanwege die katten (ook als ik effe naar de wc ga moet J. ook mee!!). Dus ik moet ons kindje dingen gaan ontzeggen omdat ik me heb ontfermd over andersmans katten??? Ik voel me wel verantwoordelijk dus terug naar mijn moeder wil ik die beestjes maar ook haar niet aandoen. En er is niemand die zich nu over ze ontfermd nu wij met de handen in het haar zitten. Om dezelfde reden als met het wipstoeltje kopen we dus ook niet die leuke, lekkere mooie bank die we van de weeg zagen, en daarom ligt er ook geen hondenkussen open en bloot in de kamer, daarom kan ook de bench nooit openstaan (dan gaan ze daarin plassen en liggen om hun plekje te maken) ze willen dat alles van hun is!! Zo meiden, dat is er effe uit. Moest het effe kwijt hoor! Nu maar aankleden en wat opruimen en schoonmaken tot de kleine meid weer wakker wordt.
Troetel: Pff, ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben die beetje gek word van de katten. Hier zijn het ook echte rakkers, en dan hou ik het nog netjes. Maar ja, zoek maar eens ander huisje voor ze, wil ook niet echt lukken. Nu nog mazzel dat het buiten lekker is, zijn ze erg veel buiten. Maar ja, van de winter zouden ze weer naar binnen moeten, en dat wil ik echt niet meer. Raak ik alleen maar van in de stress, en daar bedank ik voor. Maar goed, zo lang we ze nog hebben, hebben we ze nog.. wil iemand anders ze hebben, dan zijn ze weg. *Wat naar van jullie hond, snap dat je even niet meer weet wat je nu moet doen! Super dat je weer gaat sporten! Ik ga het zo langzamerhand ook weer oppakken, even van me spekvet af Enne.. al doe ik het via via, dan komt het juist iets harder aan bij vriendlief Vagans: Wat balen zeg dat je avond niet door gaat!! En wat fijn dat Yara zo goed geslapen heeft! Hopelijk is het krijsen wat minder nu! Guusje: He wat naar van dat telefoontje. Begrijp dat je je nu wel zorgen maakt! Maar net als wat troetel zegt, wat is te veel! Luca heeft ook grote ogen, is ook actief. Dus waar is de grens. En kan/mag zo'n yoga miep daar over oordelen? Sophie: Bedankt voor je foto! Leuk! En ja, hier ook 1 die graag speelt knuffelen zit er niet meer bij haha. Ja als ie moe is, maar daar heb je ook alles mee gehad dan Succes bij de osteopaat! Meimamma: Hopelijk valt de verkoudheid mee! Altijd zo sneu bij die kleintjes! Veel plezier bij je zus. Wish: Bedankt voor de foto, zwart/wit is goed hoor. Hoop dat alles goed ging bij de fysio. Gefeliciteerd met je moeder, fijne dag vandaag! Binna: Hopelijk heeft ze niet al te veel last van de prikjes! En hier hangen ook maar weinig speeltjes aan, maar je kunt losse speeltjes bij kopen. Visite uit Dubai joh, das een eind weg Veel plezier! Ego: Luca krijgt de smaak te pakken van het door slapen. Normaal kwam ie om 06.00u, de laatste paar dagen komt ie steeds om 06.30u. Vind ik niet erg hoor Na de fles van 06.30u lekker nog geslapen tot 10.00u, moet af en toe echt nog even bij tanken 's morgens. Nah ja, zo lang dat kan, kan het. Verder weer gewoon normaal dagje.. een echte maandag beetje de boel opruimen, wasje weg werken.. en verder zien we wel weer. Luca net weer lekker op bed gelegd, hopelijk slaapt ie even tot 14.00u, kan ik even wat doen haha.
Goedemiddag dames,   @Troetel, wat vervelend van je katten... ja als het niet gaat dan gaat het niet. Succes met het vinden van een ander huisje voor ze.   @Vagans, wat fijn dat Yara het doorslapen langzamerhand wat door begint te krijgen. Dat borrelen van haar buikje kunnen buikkrampjes zijn. Sneu als ze zo aan het krijsen is. Lekker knuffelen met haar!   @Guusje, kan me voorstellen dat je je dan meteen zorgen maakt zeg... Ik bedoel het is dan wel een yogaMIEP, maar goed ze zal het vast niet zomaar zeggen.... Toch maar een verder onderzoeken misschien??? Ook voor je eigen gerustheid... Maar ja ik vind die lijstjes ook weer zo wat... Ik denk dat elke kindje wel 1 of 2 van die eigenschappen van dat lijstje heeft, maar dat betekent niet meteen iets....   @Wish, gefeliciteerd met je moeder!   @binna, succes met de prikjes!   @Hier: Nou de doopdienst van Jelke gisteren was heel erg mooi. Toen we net begonnen waren begon Jelke te huilen, maar die was ook doodmoe, want die had om 13.00 de fles gehad (schema liep even anders gisteren) en had daarna maar een half uur geslapen en moest er toen weer uit omdat we weg moesten dus die was chagerijnig hahaha. Maar goed toen hebben we de speen er maar even bij gepakt en toen was hij wel rustig. Wij hadden er voor gekozen om geen liederen tijdens de doopdienst... Wij houden niet zo van die kerkelijke liederen dat hoeft voor ons niet. De dienst was heel erg mooi. Beppe van vriendlief heeft een gedicht voor gelezen die wij hadden uitgezocht en mijn vader had zelf een gedicht gemaakt. Heel erg mooi. Mijn broertje en zusjes mochten een kaarsje aan de paaskaars aansteken en de peter en meter hadden de doopkaars. Het was een mooie dienst en daarna hebben we koffie thee en gebak gehad bij mijn schoonouders met de hele familie. We hebben het klein gehouden. Alleen ouders broers en zussen en pake en beppes Dus we waren met zo'n 15 man in totaal. Knus en intiem. Jelke vannacht voor het eerst op zijn eigen kamertje in zijn ledikantje gelegd. Kreeg om 00.00 de laatste fles (normaal om 23.00 maar liep gisteren even anders) En liet vervolgens 70 cc staan. Dus vriendlief en ik waren er beide van overtuigd dat Jelke rond 5.00 wel weer wakker zou zijn... Nou nee hoor Meneer heeft lekker geslapen tot 7.00! Dus zitten we meteen weer op het normale schema. Fles gegeven en meneer weer in bed gelegd en om 11.15 schrok ik wakker en dacht verrek ik hoor Jelke nog niet... die lag dus nog heerlijk te knorren... Dus maar wakker gemaakt anders loopt het schema weer helemaal in de soep en komen we vanavond weer zo laat uit. Dus onze knul doet het super in zijn eigen bed. Ligt er nu ook heerlijk te slapen weer. Niet verwacht dat het meteen zo goed zou gaan. Vanavond de laatste kraamvisite. Mijn collega's komen langs. Dus huis weer spik en span en vanmiddag nog even de stad in en boodschappen doen.   Liefs
Even snel ego berichtje vanaf de telefoon: Logeren is erg goed gegaan en dierentuin superleuk!! Gaan zo met zijn allen nog pannenkoeken eten. Lise is weer netjes 130gram aangekomen in een week dus dat gaat super. Nu 5230 gtam 59,5 cm!! Ze doet het dus super. Wij lekker met Lise in het dorp wezen lunchen. Fijne dag dus zo!
@ SQ: wat moet een peetoom doen tijdens een doop??? nichtje van vriendlief (5 jaar oud) gaat ook gedoopt worden (geen idee wanneer)en vriendlief is peetoom... Moet hij dan nog iets speciaals doen? wij hebben geen idee namelijk!
Sorry meiden effe een ego berichtje (zit op werk) Nou vanmorgen m'n kleine meid weggebracht naar het kdv! Aah gossie ze trok een pruillip en begon te huilen toen ik haar aan die leidster gaf. Nou dat kon mijn moederhart niet aan en heb in de auto op weg naar het werk effe een potje zitten brullen. Gelukkig was alles goed gegaan. M'n smoeder heeft haar om 13:00 opgehaald en de leidster zei dat het net leek of maelynn er al maanden kwam ze heeft 2 kleine dutjes gedaan. Moet tot 5 werken en dan snel naar m'n meissie toe Lees snel weer bij hoor. Maar gaat zo moeilijk met mobiel X
Lilo: Oei dat lijkt me ook erg moeilijk ja!! Maar wel fijn dat ze het zo goed gedaan heeft! SQ: Fijn zeg dat het een mooie dienst was! En lekker alleen met familie is ook wel net zo leuk! Goed dat hij al lekker in zijn eigen bed slaapt! Yvon: Wat fij dat ze zo goed gegroeid is weer! Nog veel plezier met pannekoeken eten! Ego: Vandaag beetje lekker aangerommeld in huis, kamer/keuken weer lkkr schoon, was bijna weg gewerkt, dus toch nog even lekker bezig geweest. Net heerlijk salade gegeten, met bacon en yoghurt dressing.. en nu lekker avond!
@Vagans, een peetoom en peettante moet tijdens de dienst beloven dat hij/zij de verantwoordlijkheid op zich neemt om samen met de ouders te helpen in de opvoeding van het kind en dan gaat het met name over de opvoeding in het geloof. Verder mag hij/zij de doopkaars aansteken aan de paaskaars en dat is dat. Meer is het niet.
@Vagans dit is wat de pastoor vroeg aan de peetoom en peettante: Peter en Meter, genomen uit de gemeenschap van Jezus Christus, zijn jullie hier als getuige van het doopsel. Daarnaast hebben jullie op verzoek van de ouders een eigen taak ten opzichte van je petekind. De ouders laten je mee delen in hun verantwoordelijkheid voor het levensgeluk van Jelke. En dan zeggen zij: Ja dat beloven wij!
Hoi meiden, Gezellig bij mn zusje geweest vandaag. Luna lijkt nu wel uitgehongerd. Ze ligt bij vriendlief op schoot te drinken en zet het op een gillen zogauw de fles uit dr mond gaat trutje! Net even lekker mn boven verdieping gesopt en gezogen en een was gedraaid, opgehangen en een was gevouwen. Slapen jullie kindjes met of zonder sokjes aan? Luna slaapt in een slaapzak onder een laken met sokjes aan, maar ik vraag me af of dat niet te warm is. En dan heeft ze een pyama aan.
@ Troetel: Wat rot van die vlooien! Idd meer als je dier en het huis behandelen kan je eigenlijk niet! Vergeet ook niet de auto en zolder (ookal zou die daar niet komen, vlooien gaan ook aan de wandel!) suc6! En tsja met de katten... dat zal nog niet zo makkelijk worden ben ik bang... @ Gravid: Pff... nou vandaag is echt een krijs dag! En ik kan het gewoon niet over mn hart verkrijgen als ik dr zo zie liggen in dr bakkie met dikke tranen die over dr wangetjes rollen... ben een softie haha! Heerlijk dat Luca zo doorslaapt! @ Lilo: Kan me helemaal voorstellen dat het heel erg is om je kleine meid achter te moeten laten! Wat heb ik toch een geluk dat ik fulltime mama ben! Ik kan dat ook echt neit! @ SQ: Oke... en wat als je niet gelovig (lees: liever ook niet teveel mee te maken krijgt) bent? Mag je dan wel peetoom zijn? (wel fijn om er van te voren wat over te weten ) Super dat jullie een mooie dienst hebben gehad en dat Jelke toch wel netjes stil is gebleven!!! @ Meimamma: Haha, Yara wil hier nog wel is lachen tijdens het drinken, dan floept mn tepel uit dr mond en dan trekt ze meteen een pruillip hihi Hier: Weer een huilerige dag gehad, echt krijsen af en toe zo vanuit het niks! En dan dikke tranen die over dr wangen rollen! (zooo ziellig) Ik had nu ook echt niet weg gegaan! Miss dat we volgende week gaan (tis in de zomer maanden een aantal maandagen geloof ik) Ze is nu eindelijk in slaap gevallen na ff onder de W&P mobiel gelegen te hebben! Ze is heel lief hoor en kan heel goed lachen (vooral naar dr opa, mijn vader) maar ze kan ook verschrikkelijk huilen!!!! Gelukkig kan ik dr goed tegen en wordt ik er niet saggo van!
Meimamma: Hier ook zonder sokjes. 's avonds is het gewoon vast ritueeltje hier: - Verschonen - Pyjama aan (en dus sokjes uit ) - Flesje - Even knuffelen (Ja, als ie moe is wil ie dat wel, kleine draak ) - Slaapzak aan doen op slaapkamertje - Samen gordijnen dicht doen - Bedje in - Nog even samen babbelen - Muziekknuffel aan, dikke kus en lekker slapen! Vagans: Ja sneu is dat he, die dikke tranen! Wel lieve foto zo, onder haar mobiel!! Ik ga zn laatste fles even maken, mag vriendlief die geven. En kan hij lekker op tijd zn bedje in!
bedritueel: Aangezien we op zo veel plekken verblijven is het hier niet echt uitgebreid ofzo... (helaas) * Verschonen & Pyjama aan (de ene keer een pakje met voetjes, de andere keer een romper met slaapzak of als het erg warm is alleen een romper) * samen bij mama op bed liggen drinken en knuffelen tegelijk * Boertje * Nog ff hoog liggen (tegen t spugen) * half slaperig in bed leggen en nog een dikke kus