Mei mama's 2011 (deel 1 )

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    Foto volgt snel, ff uitvogelen hou dat werkt:(:cool:

2. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hey Mei mam's,

EVen een vraag voor jullie? Jullie kindjes zijn even oud als die van mij namelijk.

Zijn jullie al begonnen met fruit/groentehapjes te geven?
    Ik wil hier graag mee beginnen, maar ik ben wel benieuwd wanneer jullie zijn begonnen en hoe jullie kindjes hierop reageren.

Ik ga het zowiezo nog overleggen ( proberen tenminste) met het CB, maar ik vind ze daar erg paniekerig, en niet overtuigend....rare mensen daar pffff...Had een hele discussie met mij over Omneo voeding,dat dat slecht was en niet HA was:)En dat mijn huisarts het helemaal mis had met ecceem, dat zou hij niet hebben, en volgens mijn huisarts wel. NOuja.....

Misschien hebben jullie dit ook wel met jullie CB

Fijne avond nog;)

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoi Typje :). Ik wil eigenlijk wachten met fruit/groente tot ze 6 mnd is. Je schrijft over eczeem, vaak zijn kindjes met eczeem ook gevoeliger voor allergieën en om die reden wacht ik. Want er is een grotere kans op het ontwikkelen van voedselallergieen als er voor 6 mnd iets anders dan KV of BV gegeven wordt. Aldus mijn Kinderarts hoor, dus weet het ook niet, maar klinkt plausibel :)

4. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier nog niet begonnen met fruit of groente hapjes. Dat wil ik met 4 maanden gaan doen.

5. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Goede morgen,

Even snel hoor
    Wish wat super de super dat jullie ventje geen heupafwijking heeft!!!!

Hier gisteren bij osteopaat geweest. Hij kon weer vrij weinig omdat Guus zo verkrampt is. Vandaag naar huisarts voor doorverwijzing kinderarts.
    Die yogamiep heeft al heel veel baby's gezien en is een kinesioloog (of zoiets) en weet dus wel waar ze het over heeft. Ik heb nu alle dingetjes van Guus opgeschreven en het voelt gewoon niet goed. Ik wil mezelf niks kunnen verwijten straks, dus wij willen hem onderzocht hebben.

Geniet van deze (laatste) mooie dag!

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Even ego hoor. Poe. Ben nog best moe na me eerste dat werken gisteren. En had ook nog eters. Dus druke avond terwijl ik dacht ik kom thuis eten en dan Plat op de bank :). Maar ja dat doen we vandaag maar een beetje want het regens bah

7. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Goeiemorgen,

Wish wat fijn dat je kleine vent geen heupafwijking heeft!

Guusje ik ben benieuwd of je yogamiep het een beetje bij het rechtereind heeft??

Hier:
    Vandaag maar weer eens zien wat de dag ons brengt. De zon is hier weg....
    Ben aan het wachten dat little miss sleepy head wakker wordt. Die ligt al vanaf half 11 gisteravond te tukken in dr eigen grote bed.
    Ben blij dat bij haar de daro druppels, luuf en tussikind goed werken bij dr verkoudheid. Dan slaapt ze iniedergeval goed.

Hapjes: misschien dat ik met 3,5maand een keer een paar lepeltjes fruit ga proberen. Maar verder nog geen halve potjes of vervangers van flessen ofzo.

Had van de week bloemkool over. Die heb ik gepureerd en in ijsblok vormpjes in de vriezer gedaan. Mn vriend vond het onzin maar ja weggooien is dan ook zonde he ;)

8. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Hoi meiden,

Ik ben nieuw hier en ook een mei mamma..
    Ik zie dat er al heel wat af gekletst is maar vroeg me af of ik mag mag (proberen haha) te kletsen?

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    FF ego reageer vanavond uitgebreid!

Wij gaan vandaag met onze oudste zoon naar sealife(zin in!). Maar wel ff spannend want Remus blijft een dagje bij opa en oma.. Naja, spannender voor mij dan voor Remus, hij vindt ze helemaal geweldig. Altijd een glimlach van oor tot oor als hij ze ziet, dan besta ik zowat niet meer hihi..

Verder druk geweest! Remus heeft wat onrustige dagen achter de rug, heeft nu geloof ik een slaapdag(wel weer fijn voor opa en oma natuurlijk) want viel gelijk na zijn fles weer om. Was heeeeeeeel veel wakker en wat jengelig steeds.

Zou dat het acht weken sprongetje zijn?? Rond die tijd zit toch ook een sprongetje? Wat gebeurt er dan(weet dat nooit zo goed).. Naja, hij is alweer 9 weken en hij is een week te laat geboren, kan t ook een 10 weken sprong zijn dan?

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik heb met ook pas net aangesloten hoor lovely, jij bent vast ook hartstikke welkom!

11. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    @ SophieMarie

Dankje! Hoop dat ik het bij kan houden, er is al zoveel gekletst..
    Ben aan het proberen om in grote lijnen wat bij te lezen ;)

12. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @vagans hier ook maatje 2 van luiers
    @gravid zal je snel een foto sturen van mijn kleine man.
    @guusje volg je gevoel als jij denkt dat het niet goed gaat bespreek het met je KA
    @yvon wat een mooi gewicht in combi met de lengte !
    @lilo fijn dat ze het zo goed heeft gedaan op kdv
    Lovely tuurlijk ben je welkom, wanneer ben je bevallen, jongen of meisje ?
    Pff ik heb het zo druk gehad dat ik geen tijd heb gehad om te reageren. Gister lekker dagje van de zon genoten, helaas regent het nu alweer dat vind ik balen.
    Hebben jullie al eens een meeting gehad ?

13. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Misschien handig idd om wat over mezelf te vertellen..

Ben 23 jaar. Ik was 13 mei uitgerekend en ben 21 mei bevallen van een dochter Lynn. Ze was net 8 pond.

Zou eigenlijk vandaag weer moeten beginnen met werken maar heb gelukkig nog 2,5 vakantie, dus begin 22 augustus weer!

14. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Groente/fruit: Ik kijk gewoon aan waar zij behoefte aan heeft. Ik denk alleen niet dat het tot 6 maanden gaat lukken, ze is al best hongerig dus denk dat ze er wel eerder behoefte aan heeft.
    Misschien probeer ik het met 4 maanden.

15. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Binna: Wat is ze goed aangekomen!! En al 68 cm, jeeeh, wat is ze groot!! Mijn meisje pas 59,5!
    Wat vervelend dat je naar het ziekenhuis moet, maar ja wel beter dat ze het uitzoeken dan weet je tenminste waar het aan ligt.

SQ: Leuke foto!! Vind het ook puzzelen met de flessen zeker omdat Lise nog niet zoveel drinkt (maximale wat ze nu een paar keer gedronken heeft is 130cc meestal is het 100), maar ook goed slaapt dus kom vandaag voor de 1e keer ook maar aan 4 flessen, om de 4 of 4,5 uur uur doe ik dan maar want anders wordt het weer zo laat. 9.00/13.30/18.00/22.00. Als ze dan weer 11 uur slaapt is ze dus morgen weer om 9 uur wakker. Tenminste als ze vandaag bij alle flessen 120/130cc drinkt. Ben benieuwd hoe het gaat lopen.

Meimama: Wat vervelend dat Luna zo verkouden is. Heb het met Tim ook heel vaak meegemaakt. Is idd heel erg naar om te horen.

Lilo: Hoe is het werk bevallen?? Balen he, dat je je kleintje zo moet missen. Ik vind het ook echt niet leuk en iedere keer weer blij als het 17 uur is en ik naar huis mag!! Vandaag weer lekker een dagje thuis.

Troetel: Wat leuk dat Jaylin haar stemmetje heeft gevonden!! Zo schattig!!

Vagans: Wat vervelend van de woning. Hopelijk vinden jullie snel wat anders.

Wish: Wat fijn dat de echo van de heupjes goed was!! Dat is weer een hele zorg minder!!

Gravid: Zal een foto van Lise erop zetten voor de collage!!

Typje: Ik ga dit waarschijnlijk doen met 4 maanden, wel even in overleg met de diëtiste van het ziekenhuis of het in orde is. Hier wel een heel fijn consultatiebureau. Ze luisteren naar je en geven je alleen advies als je daar ook echt om vraagt en dan nog geven ze jezelf de keus of je er iets mee doet. Heel erg fijn dus.

Guusje: Ik begrijp heel goed dat je wil dat ze hem onderzoeken. Als het niet goed voelt dan moet je daar zeker iets mee doen. Hoop dat er snel een antwoord voor jullie komt.

Lovely: Gezellig hoor, klets maar mee!!

Sophie Marie: Fijne dag vandaag!!

Denise: Ja gewicht en lengte zijn mooi in evenwicht!! Ze doet het erg goed en is ook echt een lachebekje!! Jammer he, van het weer, echt balen. Volgens mij is er nog nooit een meeting geweest.

Zo lekker rustig dagje hier. Vanmiddag gaan we naar een vriendje van Tim zijn KDV spelen en verder lekker niets doen!!!

16. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Voor de collage!!

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Typje: Ik wil proberen 6 maanden exclusief BV te geven! Ik heb zelf veel allergieen en vriendlief ook wel wat en als er ook maar 1% van klopt dat dat helpt wil ik dar heeeeel graag proberen! Ik zou het verschrikkelijk vinden als ze mijn klachten over neemt!!!!!!

@ Guusje: Groot gelijk heb je! Als je het niet vertrouwd gewoon uit laten zoeken!

@ Meimamma: groot gelijk hoor dat je het niet weggooid! Maaruh... kook jij altijd zoutloos dan?

@ Lovely: Welkom!

@ Denise: Nee geen meeting gehad, wel over gedroomd HAHAHA
    Maar door o.a. het bespreken van een meeting is er vorige x een ruzie ontstaan waardoor er nu 2 topics met mei mama's zijn ;)

Hier:

Yara vanacht iedereen hier om half 3 wakker gehuild... ze wilde blijkbaar nog heeeeel graag wat drinken... daarna tot half 9 doorgeslapen!

Strax vriendlief maar is ff wakker bellen, ben benieuwd hoe groot zn kater is ;)

En dan naar Hoorn... ben benieuwd!

18. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Bedankt meiden voor jullie antwoorden, ik lees inderdaad veel over ecceem en allergiën. Ga denk ik eerst maar even i.o met onze Huisarts. Voor het strakjes wel mis gaat.

Ik heb verder geen allergiën, maar manlief vroeger wel ( KM,ecceem,hooikoort,astma) het hele ratteplan zeg maar.

Vind het wel moeilijk hoor, wil graag over op gewone voeding, maar moet alles i.o doen met Ha en cb vanwege evt. Allergiën, word er soms wel moe van:(Maarja alles voor de kleine;)

Een hele fijne dag meiden, hopen op een mooie zonnige dag...

Groetjes

19. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goedemorgen!!

@Lovely: Welkom...gezellig dat je mee gaat kletsen.Wanneer is jouw kindje geboren en hoe heet het?

@Typje: Ik ga beginnen met fruithapjes als het CB dat aangeeft dat ik het mag doen.

Vandaag begonnen met Vince is zn speciale kussen te leggen in zn bedje...hoeft alleen overdag maar meneertje protesteert wel haha...is sowieso ook nog niet gewend overdag in zn bedje te slapen maar ja dat moet ie toch ook aan wennen dus ff doorzetten

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ typje: Je MOET natuurlijk helemaal niks! Ik en mn zussen kregen al met 7 weken een lepeltje sinasappelsap... ik ben de enigste van de 3 met allergieen.
    Volg je gevoel!!!

Deel Deze Pagina