Goedemiddag meiden, Vagans Te duur is het niet zo zeer om (meer) bruidskindjes te hebben maar het is gewoon de keuze. We hebben een bepaald budget gesteld en als je op 6 bruidskinders komt (leeftijden dan: 1, 1 ½ , 5, 9, 11 en 16) dan ben je toch een duit kwijt. Het is gewoon de keuze of we dan idd een prachtige jurk voor Jaylin kopen zonder dat we op de centen moeten letten en dat we een extra wegleggen voor de huwelijksreis en vakantie (we willen graag 2 keer weg na de bruiloft). Maar het blijft een lastige keus! Jeetje wat een gedoe met die andere woning voor jullie, bij mij hadden ze er al een verkeerde aan gehad als ze bekend staan om weigeren vanwege tattoos.. Hoezo discriminatie?! En huisdieren? Nou ik zou het niet vermelden hoor.. Hoop dat jullie toch een kans maken. Wat maakt netheid nou uit? Als de woning maar netjes wordt achtergelaten bij vertrek toch.. Die eigenaar heeft er geen donder mee te maken hoe jullie leven en hoe schoon het elke dag wel of niet is! Wish Wat fijn dat de echo van de heupjes goed was, een hele geruststelling! Vagans Ach het klinkt alsof je vriend een keer uit de band is gesprongen, moet wel eens kunnen. Maar hij gedraagt zich wel als een klein kind wat dat betreft (sorry dat ik het zeg). Monika Dat klinkt exact als waar ik vorige week met Jaylin voor naar de HA ben geweest. Ik vermoedde ook eczeem en om het uit te sluiten had ik een afspraak gemaakt. Het bleek extreem droge huid te zijn (zat eerst voornamelijk op polsjes, enkeltjes, knietjes, elleboogjes en schoudertjes daarna kreeg ze ook een grote schilferige vlek op de buik die helemaal rood was). Heb een zalfje gekregen (Lanette zalf) en ben haar gaan badderen met Balneum extra vet, moet zeggen dat het er al stukken beter uit ziet (morgen 1 wk geleden dat ik bij HA ben geweest). Hoop dat het bij Gabriel ook geen eczeem is! Gravid Is maar goed dat je aan mekaar vast plakt v.d. warmte, zou wat zijn als je uit elkaar valt! Haha Mijn foto gooi ik er zo even bij Typje CB zijn sowieso zeikerds dus daar zou ik je besluit om al dan wel of niet fruithapjes te geven niet van af laten hangen. Het schijnt beter te zijn te wachten tot minimaal 4 mnd en dan een paar hapjes te geven en bij 6 mnd pas iets meer. En met 4 mnd geloof ik is het beter om alleen tussendoor te geven en dus niets te vervangen. Alleen met eczeem zou ik wel wat meer uitkijken met wanneer hapjes te geven. Maar uiteindelijk zou ik zeggen : Volg je moeder gevoel!! Lovely Welkom klets lekker mee SophieMarie de 8 weken sprong daar is ze hier toch wel 1,5 week jengelig van geweest. En nu merk ik eigenlijk pas verandering (9 weken en 3 dagen) die vermoedelijk bij de sprong hoorde. Ze heeft haar stemmetje ontdekt en kan heel hard gillen en lachen met kleine geluidjes, ze brabbelt gevarieerder en heeft echt haar handjes ontdekt; grijpt licht naar dingen en heeft steeds vaker ineens iets vast en laat het niet meer los, ze zit constant met handjes in elkaar gevouwen alsof ze aan het bidden is en duwt bewuster het vuistje of vingers in de mond. Een hele hoop dus haha. Typje CB en HA hebben enkel de adviesrol he. Zoals mij van de week is gezegd: als jij vandaag wilt starten met banaan aan je kindje geven dan doe je dat! Zo ik ben weer bij Pff ik zit onder de insectenbeten en dat jeeuuukttt!!! Word helemaal gek, maar goed ben allang blij dat die lieve muggen mij pakken en niet manlief of Jaylin. Ik ga nog even een leger een anti-vlooienmiddel bestellen want dat was er gister bij ingeschoten en dan ga ik eindelijk onder mijn welverdiende douche (die ik gisteren al wou nemen maar die er dus ook bij inschoot). Liefs
Fruit/groentehapjes; Het is ook zo, ik ga gewoon op mijn eigen gevoel af. Het is Inderdaad op advies van het CB en de HA. Ik denk dat ik toch nog even ga wachten ivm de ecceem, tot een maand of 4 a 5. Soms denk ik ook wel,dat je zelf er maar achter moet gaan komen. Het is onze 1e kindje, en allemaal nieuw natuurlijk. Maar je begint soms gewoon te twijfelen, vooral het CB ben ik een beetje van af gestapt. Weten sommige dingen niet eens, afspraken komen ze niet na. grrr....en serieus genomen word je ook al niet. Je bent maaar 1 van de zoveel bezorgde ouders....en vroeger deden ze dat ook al zo.... sorry voor de ego bericht, soms doet de druppel de emmer overlopen
Troetel: Eh ja dat is ook weer zo, dan had ik nu al mn botjes bij elkaar kunne rapen hahaha Zie je foto straks wel verschijnen Wat betreft muggen, hier pakken ze zowel mij als Luca En het zijn ook nog niet eens kleine bultjes, nee gelijk super groot.. en jeuken dat die krengen doen.. En vriendlief nergens last van.. die beesten laten hem met rust..grrr Wish: Hopelijk werken de oefeningen en dat kussen!! Vagans: Ja das wel balen dan inderdaad.. en net wat Troetel al zei, gewoon niet zeggen van die huisdieren, vind dat hun er beetje rare ideeën op na houden. Succes in Hoorn vandaag! Enne een meeting is wel goed idee Esmee: Onder het schrijf veld zie je bij opties beheer bijlage staan. Als je daar op klikt, kun je foto bij voegen Typje: Gewoon lekker je eigen gevoel volgen!! En cb staat bij mij ook niet hoog in vaandel hoor! Volg ook gewoon mn eigen gevoel, weet ik zeker dat het goed komt. Gewoon je kindje goed in de gaten houden! En wat fruit betreft, mijn ma vertelde gister dat wij (ik en broertje) het 20-23 jaar terug al vanaf 3 maand kregen, toen was het 3 maand ipv 4 maand.. dus af en toe weet je het ook niet hoor, wat nou wel goed en wat nou niet goed is! Gewoon lekker zelf uitvinden! Guusje: Goed dat je hem helemaal onderzocht wil hebben! Ben je er zelf ook geruster op! Hoop dat het allemaal mee mag vallen! Binna: Af en toe ook lekker toch, zo'n hang dagje Geloof best dat je na de eerste dag werken hartstikke moe was! Wel weer wennen natuurlijk. Meimamma: Groot gelijk dat je groente ga bewaren! Ga ik ook doen, scheelt smak geld voor al die potjes! Sophie: Kan een sprong zijn ja, dan zijn ze vaak paar dagen wat jengelig. Het schijnt dat ze dan weer meer kunnen ofzo, hoe het helemaal in zn werk gaat weet ik ook niet precies, maar kan aan Luca wel merken wanneer ie zn sprongetje heeft. Lovely: Tuurlijk mag je ook gezellig mee doen! Welkom! Nog gefeli met je dochter! En wat lekker dat je nog even vakantie hebt! Yvon: Bedankt voor de foto! Veel plezier vanmiddag! Fruithapje: Heb Luca gister en eergister 2 lepeltjes fruit gegeven. (lees: Lepeltje iets nattig gemaakt met fruit.. dus was eigenlijk niks) Maar meneertje vond het heerlijk, en begon te brullen toen ik stopte met geven. Dus die ga ik lekker vanaf volgende week (is ie 3 maand) paar lepeltjes fruit geven. Is ie naar ons idee wel an toe. Hij heeft tot nu toe ook niks geen last gehad, dus vind het wel prima. Ego: Pff, wat is het hier warm. Of eigenlijk hartstikke benauwd Echt vies weer.. Maar voor de was is et wel lekker, die droogt nu wel snel! Heb dekbed gewassen en die nu lekker buiten hangen en zo even de spijkerwas naar buiten. Verder doe ik niet veel, het is binnen ook 26 graden, dus echt niet lekker om druk aan de gang te gaan. Luca ligt momenteel lekker op bed, kereltje is gewoon beetje hangerig van de warmte hier. Vind zomer heerlijk, maar dit is echt van ene uiterste in andere uiterste. Bah.
Typje hier ook hoor met het CB begrijp je echt volkomen. Zo ook bij ons met de overstap van BV naar FV. Lactatiekundie van het CB vond het slim om zeer langzaam over te stappen (lees tot de laatste druppel bv en dan dus bij blijven voeden). Ze stond er echter niet bij stil dat zoiets emotioneel gewoon zeer zwaar is voor het gezin. Meer dan globale uitleg kreeg ik niet over hoeveel fv ze mag en hoe de overstap aan te pakken. Moest de schema's allemaal maar van i-net vissen en de meeste info kreeg ik hier op zp! Gravid Slim, vergeet ik de foto.. Blond he Wat betreft fruithapje; lief joh dat Luca er zo van smulde! Hier zat dametje gisteren weer het eten uit onze mond te kijken (zaten M&M's te eten) dus ik zei dat zullen we nog maar niet doen he! Begon ze te huilen hahaha.. weer; Hier regent het al de hele dag als een gek dus niks geen was buiten hangen helaas Had een boel handwasjes waar ik gister geen tijd meer voor had dus nu hangt het aan de stang v.h. douche gordijn.. Ach daar droogt het ook alleen heeft vriendlief vanavond een doucheverbod, die zet de douche zo aan terwijl het er nog hangt en zegt dan: oh schat er hing vanalles en dat is nu nat.. Hierbij fotootje van Jaylin en ik ga effe flesje maken want ze heeft 4 u geleden 200 cc gehad en slaapt nog steeds! En dan gooi ik hier (eindelijk) even mijn bevallingsverhaal neer
@vagans oh dat wist ik niet lijkt me wel leuk een meeting, maar er moet geen ruzie door komen want dat is het niet waard, we zijn net z'on leuke groep zo. @troetel hier ook ontzettend veel last van die leuke muggen. Ik heb echt een goede dag vandaag, strijk gedaan en belastingpapieren ect gedaan en dat allemaal zonder al te veel moeilijkheden zoals kids die schreeuwen en huilen.
Nou meiden hier komt ie dan eindelijk. Maar beter laat dan nooit he! Mijn bevallingsverhaal! Bereid je voor het is nogal een lap tekst (hij moest in 2 delen) Even een korte inleiding: Donderdag 26 mei, mijn uitgerekende datum, voelde ik 's ochtends rond tienen wat vocht lopen tot een paar keer toe. Op een gegeven moment besloot ik toch maar eens naar de wc te gaan en te checken. VK gebeld moest even langskomen omdat de VK die visites reed een spoedgeval had. Tegen 13-en bij de VK samen met mannetje (die naar huis was gekomen) werd het vermoeden bevestigd: ik verloor vruchtwater en mijn vliezen waren gebroken. Terug naar huis en afwachten maar, 's avonds zou de VK sowieso langskomen. 'S avonds niks aan de hand, thuis controles gehad allemaal oke. Vrijdagochtend om 10 uur kwam ze weer langs; nog geen tekenen van een beginnende bevalling. Het ZKH werd gebeld en het was definitief, ik mocht niet meer thuis bevallen. Dat was een vreselijke domper! De VK zei dat ik die dag of avond zou bevallen en ik mijn spullen maar zachtjes klaar moest gaan maken. Met alle tassen aangekomen in het ZKH werden er controles gedaan en mocht ik weer naar huis; ik had geen weeën en ze wilden het afwachten ik moest zaterdagochtend terug komen. Zaterdagochtend 28 mei weer naar het ZKH voor controle, daar aangekomen werden we verloskamer 1 ingestuurd en mijn hart ging sneller kloppen. Mannetje zat leuk te fronsen met zijn wenkbrauwen en ging de kamer nader onderzoeken, hij vond het allemaal wel interessant. Uiteindelijk bleek dat het gewoon superdruk was en werd ik daar aan de CTG gelegd & temp werd gemeten. Op de CTG waren hooguit 5 lichte harde buiken te zien. De VK nam even de tijd voor ons en er werd besproken hoe groot de kans nog was dat de bevalling nog spontaan zou beginnen. Het bleek dat 48 uur na het breken v.d. vliezen (waar ik nu al overheen zat) bij 86% v.d. vrouwen de bevalling spontaan begint en na 72 uur kwam dit percentage op 95%. Kleine kans dat het bij mij dus nog ging gebeuren, ik mocht kiezen. Vandaag nog inleiden of wachten tot de volgende ochtend. We besloten maar te wachten tot zondagochtend, dan had ik mijn lichaam alle kansen gegeven om het spontaan op gang te brengen. Na 72 uur moesten ze volgens protocol gaan inleiden omdat de kans op infecties dan te groot werd. Zondagochtend om 7:30 moest ik me melden en dan zou er gekeken worden naar de ontsluiting om zo verder te handelen. Zaterdagavond rond 20:00 uur waren we een filmpje aan het kijken toen ik wat krampjes kreeg. Ik besloot ze maar eens te timen en jawel ze kwamen ongeveer om de 6 minuten en hielden even aan, waren dit dan die langverwachte weeën? Ik kon de krampen nog prima wegzuchten en dacht dat het zo wel weer over zou gaan maar binnen een halfuur kreeg ik weeën om de 4-6 minuten ze waren ineens weer vrij onregelmatig maar bleven toch wel komen en ik moest ze wegpuffen. Een halfuurtje later kwamen ze om de 3 tot 4 minuten en ineens stipt om de 3 minuten. Rustig zei ik vriendlief dat hij maar eens naar het ZKH moest bellen wat te doen, ik had niet echt het besef dat het the real deal zou zijn terwijl vriendlief volgens mij al het zweet in zijn handen voelde hihi! We moesten maar zachtjes aan naar het ZKH komen,bij vertrek had ik nog het idee zo wel weer naar huis te komen. We waren allebei stomverbaasd toen mijn weeën ook zichtbaar waren op de CTG en ze om de 3 min. bleven komen, nog verbaasder waren we dat ik moest blijven (achteraf natuurlijk logisch want ik was al bezig!). De hele nacht hebben we samen de weeën weggepuft onder het genot van een filmpje. Ik ben lekker twee keer onder de douche geweest om de boel te ontspannen maar het was nog goed te doen. Tussendoor zakte ik wat weg, heb nooit geweten dat een mens 2 minuten kan slapen, maar kennelijk kon ik het haha. Mn vriend heeft af en toe zijn ogen dicht gedaan in een harde ziekenhuisstoel met zijn benen op bed (comfortabel was het niet echt geloof ik). Rond 5:30 vroeg ik weer om een CTG & ik wilde toch wel weten hoe nu verder. Toen kwam er toch een kreng van een VPK binnen. Die vroeg WAAROM ik een CTG nodig had en waarom ik daar lag, ze sprak me aan alsof ik nog helemaal niet bezig was en daar voor jan met de korte achternaam lag. Alsof ik me aanstelde.. Mannetje vroeg welke gynaecoloog er dienst had uit interesse, toen kregen we een snauw dat het ons niet aanging omdat we daar niets mee te doen hadden (de VK zou de bevalling doen) Tijdens de CTG gaf ze als advies dat ik moest proberen op mijn zij te liggen omdat ze de activiteit van de baby beter konden zien op die manier. Dus ik het proberen, maar de weeën werden vrij heftig en ik kreeg ze zo niet weggepuft dus ging terug op mijn rug, had het immers geprobeerd. Nou toen kwam de heks weer binnen en werd me toch boos, dat ik op mijn zij MOEST liggen en me niet moest aanstellen en ze begon een heel gezeik over dat ze de toestand v.d. baby moesten kunnen zien en dat het leek alsof ik daar niet om gaf. Toen ben ik echt even uitgevallen dat ik heus wel aan mn kind denk maar ik niet op mijn zij kon liggen en ik had het toch geprobeerd! Vervolgens zei ze dat de gynaecoloog hiermee niet akkoord zou gaan (ik had echt het idee van en wat dan? Krijg ik billenkoek??).. Toen ze de kamer uit was barste ik in tranen uit en stortte ik in, hoe kon iemand me zo behandelen. Mannetje heeft me getroost en zei dat het zo wisseling v.d. dienst zou zijn dus dat ik nog even moest doorbijten, ik besloot maar te gaan douchen als ik dan klaar was, was zij tenminste opgerot! Toen kwam ze nog even binnen met de melding dat ik me rustig moest houden, want ik ging nu al tekeer tijdens het puffen ze hoorde me op de gang en ik was volgens haar nog lang niet bezig dus het ging me nog zwaar vallen. Ze zei het echt zo van gna gna gna, je gaat het niet redden en zo al helemaal niet. Ik heb haar genegeerd, ben langs haar heen de douche in gelopen en toen ik terug kwam was er een andere VPK.
Zondagochtend 29 mei Om 7:30 werd dan eindelijk de ontsluiting gecontroleerd na 3 dagen wachten! Het bleek dat mijn vliezen van boven gebroken waren en ze moesten nog doorgeprikt worden, tegelijkertijd werd het harstlagmetertje op de baby haar hoofd gezet, waar ik zelf niet echt het besef van had. Wonder boven wonder bleken mijn weeën wel wat werk zelf gedaan te hebben, ik had al 5 cm ontsluiting!! Toen de VK even weg was zei ik tegen vriendlief dat het voelde alsof er nog iets tussen mijn benen hing, ik kreeg sarcastisch de melding dat dat ook zo was! Ik mocht naar de verloskamer om daar mijn infuus te krijgen, het zeiltje waarop ik had gelegen moest ik als een luier om me heen slaan. De stagiaire VK hield de achterkant vast en ik de voorkant, oh wat genant daar liep ik dan in een plastic luier over de gang van het ziekenhuis. Ondertussen had vriendlief de moeders+zijn vader gebeld om ze in te lichten dat ik in het ziekenhuis zou gaan bevallen, die waren allemaal voorbereid op een thuisbevalling. Een emotioneel moment tussen vader en zoon omdat s-vader niet kon praten en door zijn TIA kort geleden erg emotioneel is heeft hij het kort uitgelegd aan zijn vader en daarna nog eens aan diens vriendin omdat zijn vader al begon te huilen toen hij zei dat we in het ziekenhuis waren. Mijn s-moeder hebben we gevraagd of ze voor de dieren wou zorgen Voor het inbrengen v.h. infuus vroeg ik nog 3 keer of ik alsjeblieft eerst mocht eten want ik had honger, maar de VK zei dat ik daar nog genoeg tijd voor zou hebben want het infuus deed nooit zo snel zijn werk. Dus het infuus ging er eerst in, auw wat deed die prik pijn! Was blij dat ik mijn mannetje zijn hand had om fijn te knijpen. Rond 8:00 kwamen ze voor het ontbijt, eindelijk! Terwijl Mannetje brood aan het smeren was kwam de stagiair VK kijken hoe het met me was. Ze waren vergeten om het infuus op druppelen te zetten, dus het infuus werd gauw aangezet op 0,6. Achteraf gezien had ik al redelijk wat weeën gehad zonder infuus. Daarna kwamen de weeën in rap tempo en ik heb nog 1 hapje van mijn boterham met jam genomen toen ik kotsmisselijk werd en niks meer wilde eten. Ik moest me toch ineens nodig naar de wc, gelukkig hadden ze aan vriendlief uitgelegd hoe ik losgekoppeld kon worden van de stroom. Tussen de opkomende weeën door sjokte ik naar de wc en eenmaal daar liep ik totaal leeg, ik heb me nog nooit zo geschaamd. Ik zei tegen J. dat als hij niet tegen de stank kon hij best weg mocht lopen maar volgens hem was dat niet nodig en hij bleef trouw aan mijn zijde staan. Nou ik kan jullie vertellen dat als het had gekund ik zelfs weg had gelopen. Eenmaal terug op bed moest ik wéér naar de wc en dan te bedenken dat papa in spé nog bezig was aan zijn ontbijt.. Tegen 9:45 kwam de verpleging met de melding dat er een vrouw aan de balie stond die beweerde mijn moeder te zijn, of ze mij mocht zien. Nou we wisten niet hoe we het hadden, kennelijk had het telefoontje die ochtend met de melding dat we in het ziekenhuis waren de verkeerde boodschap doorgegeven. Mannetje heeft haar maar naar ons huis gestuurd en ze begreep dat ze er niet bij mocht. Tegen 10:00 werden de weeën steeds heviger en heviger er zaten geen 2 a 3 min meer tussen, het werd vermoeiend omdat ik tussendoor geen rust had. De VK kwam binnen met de welkome verrassing dat ik in bad mocht. Ongeloofwaardig keek ik haar aan en vroeg: Kan dat dan met al die slangetjes en metertjes?. Ja dat kon, nou zo heerlijk als ik het me voorstelde was het niet, ik kon de weeën wel iets beter opvangen maar echt genieten kon ik niet. Na 5 minuten moest ik weer als een gek naar de wc, hup bad uit en leeglopen boven de wc daarna weer lekker terug en een kwartier later wilde ik wel eens weten hoe laat het was, want ik had het idee dat het al ver gevorderd was. Ik dacht dat het een uur of 12 a 1 was dus J. heeft me toen de tijd maar niet verteld. Om 10:30 kwam de VK ontsluiting meten in bad; een goede 5 cm. Ik dacht WAT? Die had ik toch om 7:30 ook al! Nee dat was 4 a 5 centimeter en nu waren het er een goede 5. Ik wilde eruit, dat achterlijke bad was bloedheet en ik zweette me kapot ik wilde op bed liggen. De VK overtuigde me ervan dat ik beter kon blijven liggen omdat het zo iets beter op te vangen was. Tegen 11:15 ben ik uit bad gegaan en terug op bed gaan liggen. Vanaf dat moment herinner ik me eigenlijk weinig meer, alles is min of meer in een waas. Ze kwamen vragen wat we s middags en s avonds wilden eten maar J. heeft ze snauwend de deur gewezen aangezien ik zo ongeveer ging bevallen, voor de avond heeft hij klakkeloos iets besteld voor mij want hij was er met zijn gedachten niet bij. Ineens kreeg ik verschrikkelijke persdrang om 12:00 en riep om de VK, ontsluiting was nu 7 cm dus ik moest blijven wegpuffen, oh dit voelde echt onmenselijk ik wilde gewoon persen! Ze hebben het infuus omhoog gezet naar 1,2 en toen was ik echt in trance en kon de weeën niet goed meer wegpuffen. Ik zei de hele tijd dat ik het niet meer aankon maar J. bleef me aanmoedigen en zei dat ik het wel kon. Om 12:30 werd de persdrang weer erger en ik riep dat ik ging persen en het echt niet meer kon tegenhouden, ze kwamen weer ontsluiting meten en ik zat op 10 cm ontsluiting en ik mocht gaan beginnen, eindelijk! De verloskundigen gingen de spullen klaarzetten en om 12:45 mocht ik beginnen met persen. Ze zeiden dat we binnen 1 uur ouders zouden worden,wat voelde dat nog ver weg! Na kort persen op het bed moest ik naar de baarkruk omdat het op bed niet echt vorderde. Ik had gigantische rugpijn en dit zorgde ervoor dat het persen moeizaam ging, op de baarkruk kon J. druk uitoefenen op mijn rug met zijn hand hierdoor werd de pijn dragelijker en kon ik mijn energie inzetten om te persen. Het hoofdje werd zichtbaar maar verder vorderde het niet. Ik dronk hele flessen extran leeg en smeekte om een warm washandje van onder omdat het best wel brandde, oh dat washandje was echt een verademing! Er volgde een heen en weer van bed naar baarkruk, het ging allemaal wat stroef en de weeën opwekkers werden verhoogd naar 2,4, op dat moment was het hoofdje er al een beetje uit. Ik had het idee dat de weeën hun kracht verloren en ik dus moeilijk kon persen, door de perskracht viel de elektrode van de baby haar hoofdje en moesten ze de hartslag gaan meten via mijn buik, dit wilde niet lukken dus weer op naar het bed. Lopen dat ging moeilijk want ik voelde het hoofdje ineens zitten tussen mijn benen, daarvoor had ik er geen benul van dat ik al zover was. Ik waggelde als een pinguïn naar het bed. Papa in spé raakte in paniek toen de hartslag slecht te vinden was en de weeën steeds verder zakten en niet meer terug kwamen. Ik gaf aan dat ik geen weeën meer had en geen persdrang, ik perste puur op eigen gevoel omdat ik dacht ze moet eruit! Na dat een tijdje gedaan te hebben geloofden ze eindelijk dat ik geen weeën meer had en werd het infuus nog eens opgeschroefd naar 4,8. Ik had echt geen persdrang meer en ze konden de hartslag niet meer vinden. Ze dwongen me in de goede houding (mijn benen strekten als een reflex en ik kon ze niet meer optrekken) en probeerden me nog eens te laten persen maar dat ging niet snel en goed genoeg. Ineens had ik 3 VK's aan mijn bed, de een zette kracht op mijn buik terwijl J. samen met de ander mijn benen tegenhield en de andere verloskundige begon aan het hoofdje te friemelen. Toen bleek dat ze ook nog met haar gezichtje naar de verkeerde kant lag en ze haar een slagje moest draaien. Toen het hoofdje er helemaal uit was voelde het alsof de kleine meid er echt uit gewrikt werd door heen en weer te bewegen met haar lichaampje (Mannetje heeft achteraf verteld dat dit ook met moeite is gebeurd!). Om 13:37 werd onze kleine meid Jaylin geboren, ze was stil maar werd wel op mijn buik gelegd. Lekker warm gewreven en na een spannende stilte begon ze te huilen, ze lag lekker bij haar mama op de borst en dat overweldigende gevoel van dat moment is gewoon onbeschrijfelijk. Jaylin werd gecontroleerd of ze in orde was en haar apgar-score was binnen 5 minuten een 10, helemaal in orde dus!Daarna heeft papa de navelstreng doorgeknipt en +- 10 minuten daarna volgde de placenta. Ondertussen dat Jaylin op mijn buik lag werd ik gehecht omdat ik lichtelijk was uitgescheurd en wat schampjes had. De schampjes waren niet perse nodig om te hechten maar toen de gyneacoloog langskwam besloot hij dat er toch meer hechtingen werden gezet. Daarna werd Jaylin aan de borst gelegd en kon ze lekker drinken, papa werd getrakteerd op beschuit met muisjes en ook voor mama werd wat neergezet. Na heerlijk genieten van ons kersverse gezinnetje heeft papa samen met 1 VK Jaylin gewogen en aangekleed. Ondertussen werd ik naar de douche begeleid door een verpleegkundige, toen ik van het bed afstapte ging ik knock-out dus werd besloten mij op bed te wassen. Om 15:00 reden we met een volgeladen bed met tassen en spulletjes naar de afdeling.
Denise De ruzie is toen ook niet enkel ontstaan door het bespreken van een evt. meeting hoor Er was al meer wrijving. Plus er was wat onenigheid over de locatie waar de meeting plaats zou vinden, er zaten meiden zonder vervoer en daar werd niet altijd even goed rekening mee gehouden + het feit dat er meiden uit het hele land moesten komen. Muggen; Ohh het zijn echt on-beesten mijn hele voeten, enkels en benen zitten onder!
Wish: Haha leuk is dat he als ze zo'n lol hebben. Monika: Leuk die foto!! Troetel: Thanx voor de foto!! En jeetje meis, wat een verhaal! Dacht dat mijn bevalling heftig was, maar jij hebt het helemaal zwaar gehad. Eng is dat he, als ze niet huilen bij geboorte, vond dat hier ook heel spannend momentje! Denise: Fijn dat je even lekker aan de gang kon! Muggen: Ze verwachten een muggenplaag. Verwachten Is hier al aan de gang volgens mij. Zit dr ook helemaal onder. Bah bah, dacht ik dat het lekker weer was, niet dus. Had dekbed gewassen en buiten gehangen, nou.. die is nu dus nog natter dan nat. Ik ging rond 15.00u ff dorp in wandelen met Luca, even naar de Action en de Kruidvat geweest, kom ik uit Kruidvat, regenen Dus ik maar parasolletje boven de maxicosi gedaan, Luca vond het wel geweldig dat tikken er op. Toen even bij de Rabo jongerenrekening geopend, kreeg ik de tas van Ikke, met een Knuffel, een spaarpot en Het boek van Ikke, waar je van alles kan opschrijven en opplakken. Toen ik bij Rabo vandaan kwam plensde het helemaal. En nu regent het zo hard dat het bijna niet harder kan volgens mij. Echt niks an. Ja oke, voordeel: koelt wel lekker af nu! Heb ook maar Floradix tabletten gehaald, voel me steeds zo slap als een doek. En zit nu helemaal te trillen, heel vaag. Dus ga maar lekker aan de Floradix, lijkt me geen onverstandig idee. Zo lekker lasagne eten, en dan vanavond lekker fc Twente kijken!
Leuk Gravid dat je dat bij een rekening kreeg...zal me ook eens verdiepen welke bank leukste cadeautjes geeft Laat me ff weten of die floradix tabletten goed werken,kan ook wel wat energie gebruiken maar zijn vrij prijzig he?
Wish: Ja bij Rabo hebben ze super leuke cadeautjes. Bij Lydia kreeg ik het ook al, precies het zelfde, alleen was de knuffel groter. Deze is iets kleiner, wat ik ideaal vind voor in de box. De Floradix werkt bij mij echt goed! Ik heb het namelijk voor 3 jaar terug ook gebruikt. Je moet ze wel consequent blijven slikken, 3x op een dag 1 tablet. Je hebt het ook in drank vorm, daar hoef je maar 2x op een dag wat van te nemen. Ik vind het in drank vorm persoonlijk makkelijker omdat ik bijna geen tabletten kan slikken, maar in die drank vorm zit weer geen foliumzuur. En in de tabletten wel. Aangezien wij de natuur zn gang laten gaan, heb ik voor de tabletten gekozen, aangezien ik dan gelijk foliumzuur binnen krijg. Maar ik vind het wel werken!
Ohh ja je hebt het ook in drankvorm...heb gehoord dat dat beter werkt maar idd in combi met foliumzuur is dat beter voor jou. En heb je een rekening geopend die vaststaat tot 18 jaar?
Nou hier net terug van de ha. Gabriël heeft dus eczeem. Hier een vochtinbrengende zalf zonder hormonen voor gekregen. Zou binnen een week veel minder moeten zijn. Waarschijnlijk door de inentingen van vorige week naar voren gekomen. Lekker dan.
Monika: Oei dat is balen ja!! Hoop dat de zalf gauw werkt! Wish: Dit is echt een kinderrekening. Heet RaboRegenboog Rekening en is van 0 tot 15 jaar. Daarna kun je jongerenrekening openen. Inderdaad, met foliumzuur is voor mij wat beter, al heb ik ook liever de drankvorm.. wat iets makkelijker gaat Maar ja.. dit kan ook best, en werkt volgens mij net zo goed. Whahaha heb net gelachen, vriendlief zat te spelen met Luca.. en die was vrolijk geluidjes aan het maken en aan het lachen. Dus ik heb dat op zitten nemen op me telefoon. Liet ik het afspelen en aan Luca zien, die vond die bewegende beelden geweldig interesant en zijn eigen geluidjes (al zal ie dr nog niks van gesnapt hebben ) Maar toen begon vriendlief ineens te praten, en Luca die zet het gigantisch op een brullen hahahahaha. Dit is de Ikke tas die je krijgt bij de Rabo Regenboog rekening. http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=171797&stc=1&d=1312391073
Met daarin de knuffel genaamd Ikke http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=171798&stc=1&d=1312391122
Het Ikke spaarpotje http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=171799&stc=1&d=1312391189