@ Gravid: werdt het hier maar een sleur!!! ik verlang zoooo naar een beetje ritme!!! Maar jullie kunnen toch ook wat leuks doen met luca erbij? wij gaan vrijdag wss naar spijkenisse en als in december de reptielenbeurs weer is gaat ze ook mee! @ Monika: Van harte gefeliciteerd! @ SQ: wow die slaapt goed door! Hoe lang mag een baby eigenlijk doorslapen? Enne vriendlief wil hier nooit mee naar het CB, kippenhok noemt die het @ SophieMarie: Ja ik ga wel de 27ste, anders blijft daalijk iedereen voor mij thuis en dat wil ik niet! Ben idd goed verwend door s-pa en vriendin. (s-moeder is 14/06 overleden) Ik woon met Yara tijdelijk bij mijn ouders (zwijndrecht) en vriendlief in ons muizenhuis (dordrecht) zijn pa woont in Limburg dus dat zou een beetje ver uit de buurt zijn Bijvoeden wil ik doen vanaf 6 maanden en dan heel simpel beginnen met fruit en steeds vaker iets geven wat ze zelf kan vasthouden en mee kan expirimenteren! En ik wist idd dat sealife heeeeel erg tegen valt, maar wilde niet van te voren je dat gevoel al meegeven... Hier: Jengelen om 04:00 ff gevoed (waren maar een paar slokken en ach ja ik had ook een hele droge mond) daarna doorgeslapen tot 9 uur en nu net om 11 uur gillen voor eten (in bed is het meer sabbelen dan eten heb ik het idee) en nu ligt ze op mn knieen in slaap te vallen kreeg van een vriendin een mailtje dat er een nieuwe babydump komt in spijkenisse, deze hebben een bestaande babywinkel gekocht en al die spullen die er in stonden nog gaan dus in de uitverkoop... goed idee om daar vrijdag ff heen te gaan, hebben we weer wat te doen daarna ff spijkenisse zelf in want das ook best een leuk winkelcentrum. Vandaag nog niet echt plannen, vriendliefd komt strakkies en dan zien we wel.
Goedemorgen meiden! Binna Suc6 bij de dokter vanmiddag! Aukje Fijn dat het werken je bevalt en J.arin het erg naar zijn zin heeft bij de gastouder. Balen van die migraine aanval; weet als geen ander hoe het voelt ben er mee opgegroeid. Hoop dat het inmiddels gezakt is en je weer wat normaler kunt functioneren. Vagans Lekker een dagje weggeweest naar je s-pa! Fijn dat alles zo goed gegaan is alleen jammer dat Yara haar opa niet meer zo goed herkende, maar dat komt als ze groter wordt vast helemaal goed Ja dat is particulier huren he dan willen ze nog net niet weten wat voor kleding je draagt.. Wat betreft de bruiloft denk ik dat we het ook alleen op Jaylin houden, alleen leek het me ook wel apart om veel bruidkinders te hebben. Je trouwt maar 1 keer he (ten minste dat was ik van plan dan hahahaha) Gravid Wandelen met Jaylin doe ik ook wel dagelijks maar ik heb nog best wel wat vel over van mijn zw. Buikje dus zal toch wat meer moeten doen. Dus maar begonnen op de loopband en binnenkort hebben we ook een boksbal en ga ik beginnen met gewichten (maar moet effe rustig opbouwen). Niet depri worden he meid! Geniet van die kleine man en je leventje. Al kan ik je goed begrijpen ik heb dat gevoel af en toe ook, maar herinner me dan gauw dat ik voor de geboorte van Jaylin meer in een sleur zat dan nu! Dit is nog vernieuwend maar hoelang dat duurt weet ik ook niet. Baal af en toe ook wel dat (zeker met slecht weer) wij bijna niet buiten komen. Suc6 met Lucas prikjes vandaag. Denise Zaterdag gaven ze mooi weer af, dus op hoop van zegen voor je! Monika Ook via hier nogmaals: GEFELICITEERD!! Hoe jong ben je geworden? SQ Wat fijn dat Jelke zo heerlijk door heeft geslapen. Succes met de prikjes! SophieMarie Ja ik ben idd ook wel trots dat ik op mijn manier heb geprobeerd zo lang mogelijk bv te geven en dat nu nog steeds doe door de 2 voedingen per dag. Krijgt ze toch een beetje mama melk Wat betreft de kitten: Ja toch gek dat het eerder boerderij kitten zijn want ze zijn in huis opgegroeid en vroeg gecastreerd. Het asiel overwegen we wel maar die vragen afstandskosten van 50,00 per kat en omdat ze binnen zitten zijn ze niet echt regelmatig ingeënt (vind ik persoonlijk niet nodig) dus ze moeten sowieso een inenting geven dat is nog eens 25,00 per kat. Laat staan dat ze nog een vlo ontdekken die ik niet heb kunnen uitroeien.. Dus we overwegen het wel maar hopen toch op een andere oplossing. Want als ik zoveel toe moet geven op de kitten houd ik ze nog liever zelf. Gravid Haha handig, ik heb wel een auto maar geen rijbewijs.. Helaas woon je niet naast de deur he Dus zelfde probleem met weggaan etc. SophieMarie Wow! Mijlpaal! Ons meisje heeft sinds 2 dagen door dat er riempjes aan de wipstoel zitten dus die pakt ze elke keer vast en doet hem om haar heen (ze ligt nog niet vast erin) best een grappig zicht. Of als ik haar aankleed en ze ligt op haar buik op het waskussen pakt ze de hoes vast en laat niet meer los.. Erg handig! Ik ga eens kijken hoe laat het is en dan nog effe aan de slag in huis voor mijn moeder langskomtJ
Hoi meiden, Heb even niet de tijd om alle pagina's terug te lezen. Hoop niet dat ik veel belangrijke dingen heb gemist!!?? Hier gaat het wel. Eerste werkweek zit er op gelukkig. Effe zwaar met alles bij mekaar, huishouden, koken, voor maelynn zorgen etc. En dan als klap op de vuurpijl ben ik gisteren van de trap afgevallen, van de bovenste tree helemaal naar beneden. Heb schaafwonden op mn armen, pols rug en kont en mn nagel is gescheurd en mn topje van mn kleine teentje eraf AUW Heb nu dus overal last van! Ohja en moet naar de dokter omdat er een knobbeltje onder mn ooglid zit .. hoop maar dat het niets is. Gelukkig doet maelynn en super goed. Weer lekker geslapen van 22:00 tot 07:00 en van 08:00 tot 10:30 en nu ligt ze er weer in. Ze zit wel weer in een sprongetje want savonds is ze wat onrustiger. Sorry meiden dat ik ego reageer maar heb effe geen fut Knuffel voor degene die het nodig hebben! Liefs x
@Monika, Gefeliciteerd met je verjaardag! @Vagans, hoelang kindjes mogen/kunnen doorslapen is afhankelijk van het gewicht en wat je kindje zelf aan geeft. Op heb CB zei de vpk vandaag dat baby's normaal rond de 2 maanden nog niet 12 uren door slapen, maar hij is goed op gewicht en geeft zelf aan dat hij die slaap nodig heeft dus dan is het geen probleem. Rond 6 kilo mogen ze naar de 4 voeding per dag. Maar het ene kindje vind dat prima en het andere kindje heeft nog 5 voedingen nodig. Jelke doet het prima op 4 voedingen en slaapt dus zelf zo lang door, maar is dan ook al dik 6 kilo (6150 gram) Nou Jelke heeft zijn prikjs gehad, heb hem nog nooit zo horen huilen, maar ja hij huilt ook bijna nooit. Maar hij was vrij snel daarna al weer rustig. Hij weegt nu 6150 gram en is 63 cm lang! Dus hij doet het prima. Vpk zei dat het een lange slanke jongen is. gewicht is voor zijn leeftijd wel wat boven het gemiddelde, maar omdat zijn lengte dat ook is is het in verhouding.
Monika: Ben je iets ouder dan vriendlief Die word volgende week 31 haha Lilo: Geloof best dat het even weer flink wennen is, zo'n werkweek! En dan ook thuis nog eens. Auw, van de trap vallen kun je beter niet doen.. flink pijnlijk lijkt me! Hoop dat het bultje onder je oog mee valt! SQ: Sneu he die prikjes! Wel fijn dat ie zo goed gegroeid is! Troetel: Oh depri worden doek nie hoor haha.. maar baal af en toe wel beetje van weer zo'n sleur dagje. En inderdaad, buikje gaat niet echt weg van wandelen, maar vind het voor conditie wel lekker. Buikje weg werken doe ik wel met de wii sports Vagans: Ja in het weekend kan dat wel, maar alles kost tegenwoordig helaas geld. En dat hebben we niet zo veel Dus ja dan word leuke dingen doen al wat beperkter. Maar zoals zondag is het hier in de stad koopzondag, dus dan gaan we lekker middagje 'slenteren' Sophie: Oh wat super zeg!! Goed van je kleine man! Luca draait sinds kort op zijn zij en weer terug. Die heeft echt de smaak te pakken, dus duurt niet lang meer denk voor ie op zn buik rolt. Ego: Ik weer terug van weggeweest. Liep om 11.45u hier de deur uit, en was om 14.30u weer terug. Was om 12.00u op cb, waar ik om 12.10u afspraak had, maar denk kga mooi optijd kunnen ze even rustig wegen en meten. Nou, ons manneke is mooi gegroeid! Hij is 63.5 cm en 6,8 kilo!! Mag gewoon lekker door gaan met die 4 voedingen, en mag over 2 weken (is hij bijna 3,5 maand) beginnen met fruit/groente tussen door en mag dan in de laatste fles rijstebloem gaan doen zodat ie lekker langer slaapt. (langer dan nu 06.00u ) Dus gaat echt super! Ook loopt ie iets voor op ontwikkeling, maar vind ik niet erg. Moet wel gaan oefenen dat ie zn nekje optil als ie op zn buik ligt. Dat deed hij nog niet echt, maar cb arts legde hem nu op zn buik met opgerolde handdoek onder zn borstje, en meneertje deed parmantig zn koppie omhoog en hield um 5minuten zonder problemen omhoog, dus cb arts weet zeker dat als ik 3x per dag zo oefen, en later zonder handdoek, dat hij als we over 4 weken weer terug komen zn nekkie/hoofdje echt wel overeind kan houden. Om 12.45u liepen we bij cb weg, en ben toen even naar de Kruidvat en de Plus gelopen, en om 13.25u zijn we vanaf de Plus gaan wandelen naar kinderboerderij, en was dus om 14.30u weer thuis. Heerlijk even gelopen! Nu ligt meneertje lekker in de box te dutten. Van de prikjes heeft ie geen last gelukkig, was even iets huilen, maar met aankleden was het alweer over. Stoere vent Onze boy met de geitjes http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=171962&stc=1&d=1312463841
@ SophieMarie Op mijn werk (kdv) was ook een meisje dat inderdaafd bijvoeding zoals fruit/groente niet geprakt kreeg. Zij deed dit super goed. Denk dat ik er zelf niet snel voor zou kiezen, maar heb dus wel gezien dat het goed kan. Rapleymethode ofzo heet het dacht ik
@ Vagans Oohhh wat leuk! Ik houd van babydump! Helaas zit er hier niet echt 1 in de buurt, maar Spijkenisse is wel te doen vanaf hier..
Hello girlz! Nieuwe meiden welkom en klets gezellig mee! Dat stukken zelf pakken en eten heet idd rapley (als ik het goed schrijf). metode Ik vind dat persoonlijk wel een goed idee. Alleen dan wel vanaf een maand of 9 en als Luna dr zelf voor te porren is. Vanmiddag gesprek op kdv gehad 22ste heeft Luna de wen ochtend. Morgen gaan mn s_ouders voor het eerst oppassen want dan gaat een van mn zusjes trouwen. Vanavond gaan we met alle zussen en zwagers versieren. Gezellig! Wat eten jullie vanavond? Ik heb een zakje van Knorr, aardappel gratin, met broccoli paprika ui aardappelschijfjes gehakt en geraspte kaas. Heb het al klaar staan. Alleen de kaas er nog over heen strooien en de oven in. Nu Luna aan het flessen en dan zo rustig atwt kijken!
Meimamma: Oh leuke dag dus morgen!! En spannend de 22ste! Lovely: Ik zou het niet zo snel doen, zou pas stukjes geven wanneer ze er echt aan toe zijn, en kunnen kauwen. Eten: Pizza broodjes, lekker en makkelijk!! Luca fles op en nu even lekker op bed, kunnen wij even eten. Straks even lekker de stad in ipv zondag, nu is het hier tenminste nog lekker!
@ Troetel: Haha idd! Ze vragen nog net niet naar mn cup-maat @ Lilo: topje van je kleine teen eraf!!! Jeetje dan ben je echt ongelukkig terrecht gekomen!!! Beterschap! @ SQ: Fijn dat alles goed was! @ Gravid: Leuke dingen doen zonder geld is idd heeeel moeilijk! Ik ken het! Kinderboerderijk goed idee! (zat er aan te denken voor ik las dat je al geweest was haha) Fijn dat alles bij het CB goed was! En ik ben jaloers op zijn ontwikkeling! @ meimamma: Wij hebben hamburgers op! * eten: Die methode met die stukjes zou ik persoonlijk spelenderwijs erbij doen, dus ook als ik erbij ben. Lijkt me geweldig dat ze met een gekookte sperzieboon kan expirimenteren en er zachtjes van probeert te eten, maar niet te overdreven natuurlijk... Hier: Vriendlief was hier vanmiddag, maar om nou te zeggen dat hij het leuk vond... hij wil gewoon per ti nent niet bij mn ouders zitten dus gaan we maar ff de winkels in ofzo (doelloos) hij vind dat ik ook maar is naar hem moet komen (in het muizenhuis) want dat gaat voor ff heus wel (zodat hij heel de dag met zn kont 8ter de pc kan blijven zitten zeker) Echt ik heb hem gevraagd of wij wel belangrijk genoeg waren om voor te komen! Zn dochter houd die ook amper vast (zegt meestal : nee nu even niet als ik dr aan m wil geven...) ja vandaag had ik wel weer de balen met hem... Yara ligt te janken...
@ Vagans: Jaa ik was erg ongelukkig terecht gekomen! Heb er nu een pleister op en durf er eerlijk gezegd ook niet naar te kijken Dikke knuffel voor jou meid! Het zit je af en toe niet mee met die vent van jou! Tuurlijk kun je niet met Yara naar dat muizenhol toe komen :S ik hoorde je het zelfs hebben over maaien!! Gewoon lekker bij je ouders blijven hoor! Je vriend moet niet zo egoïstisch doen en gewoon nou jou toe komen. Hopelijk komt er snel verandering in zijn gedrag! lIefs
Vagans: Net wat Lilo al zei, tuurlijk kan jij niet met Yara daar heen. Daar moet hij maar even accepteren/rekening mee houden. En inderdaad, kinderboerderijtje is wel geinig, is geen grote hoor, lopen maar geiten/bokken, wat kalkoenen, kippen/hanen, hangbuikzwijntjes, en thats it. Maar wel leuk voor die kleintjes. Lilo: Hopelijk heb je dr gauw geen last meer van! Ego: Net terug van heerlijk even stad in geweest te zijn! Even accu's voor de wii consoles gekocht, scheelt batterijen! Vriendlief gelijk nieuw voetbal spel gehaald. Ik wilde graag sport spel, mja zegt vriendlief doe volgende week maar.. hebben we weer iets meer geld. Zucht!! Ipv dat hij nou eens zijn spel weg legd, en zeg van pak jij dat sport ding maar.. nee hoor tuurlijk niet. Dus ik zeg lekker sarcastisch tegen Luca: Als papa zn voetbal spel maar kan spelen. Kwam wel aan Maar goed, mag ik volgende week mijn spelletje halen Voor Luca hebben we een aantal gekleurde plastic ringen gekocht, die je aan elkaar kan doen en waar speeltjes aan kunnen.. wel geinig. En hebben de baby doos opgehaald bij Prenatal, maar stelt weinig voor. Enige leuke vind ik het bordje van Nutricia, het lepeltje en het potje fruit. Ook nog broekje en shirtje voor hem gekocht, dus Luca ook weer lekker verwend Ga nu hem de fles geven, kan hij lekker bedje in, hij is helemaal op. En dan ga ik lekker bankhangen
Yara vind de Babygym leuk al is ze er nog een beetje klein voor! Ze kan nog niet naar speeltjes rijken enzo. Maar wel super schattig!
@vangas ik had die toen ook en heb toen die dingen nog weer aan touwtjes gehangen zodat ze lager hingen
Goedemorgen meiden, Ik dacht laat ik er een keer vroeg bij zijn. Nee grapje; kleine meid is de laatste tijd zo moe overdag (zal ook door de hitte komen) maar kan tegelijkertijd slecht in slaap komen. Ik dacht experimenteer eens om haar iets langer te laten liggen in de ochtend. Maak haar altijd wakker zodat ik op het gemakje haar kan verschonen. Als ze zelf wakker wordt is ze enorm driftig.. Dus ben benieuwd hoe het vandaag gaat. Monika Mooie leeftijd Lilo Kan me voorstellen dat alles bij elkaar zwaar valt om het te managen, maar neem de tijd meid. Het komt allemaal goed Wow das balen dat je v.d. trap bent gevallen, rustig aan en beterschap! Ik hoop dat het knobbeltje op je ooglid niks ernstigs is! SQ Zielig altijd he die prikjes? Wat is Jelke netjes op gewicht en lengte Gravid Hmm je berichtje kwam wel een beetje down over vandaar! Maar begrijp dat je ervan baalt van die sleur. Ben benieuwd of Wii sports effect heeft op het wegwerken van buikje. Zo jij bent er lekker uit geweest gisteren, heerlijk! Wat is hij hard gegroeid en wat goed hoe hij op de prikjes reageerde. Meimamma Veel plezier vandaag! ego We zijn een halfuur verder en Jaylin slaapt nog steeds, ga haar zo maar rustig wakker maken en verschonen anders wordt het zo laat Liefs
@monika nog gefeliciteerd ! heb je een leuke dag gehad ? @Vagans heel vervelend dat je vriend Yara niet wil vasthouden,als mijn vriend geen interesse zou tonen in zijn kids en mij zou ik persoonlijk zo iets hebben van bekijk het dan maar, maar weet dat is makkelijker gezegd dan gedaan. kai gaat super, hij grijpt al naar zijn speeltjes en stopt ze al in zijn mond ! vind het zo vroeg dat hij dat al doet