Mei mama's 2011 (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door Monika, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    :s heeeeeeeeel irritant..

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    monika en nu dan?

3. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Nu werkt het wel :D

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Kwabbernoot ook ik moet eerst nog door de keuring:D

Schema
    Willen jullie als je de puf en zin hebt even naar ons nieuwe schema kijken?
    05.00 - 07.00: 180/6
    10.00: fruithapje
    12.00: boterham met beleg
    13.00: 120/4
    15.00: koekje en water (paar slokjes, meer het idee)
    17.00: groenten en toetje
    19.00: 150/5
    22.00: 180/6

Het lijkt me mooi om de fles van 22.00 uur te kunnen laten vervallen. Dus door steeds meer water i.p.v. voeding te geven. Dan kan ik toch als het goed gaat over bijv. een week om 22.00 uur 180/5 geven en dan om 19.00 uur 180/6, maar dat krijgt hij weer 30 ml teveel binnen op een dag of maakt dit dan niet uit, omdat de laatste voeding behoorlijk verdund is?

All Whaaa eerste kerstkaart van buurvrouw komt net in mijn brievenbus vallen! Hebben julie al kerstkaarten gekregen?

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    guusje gaat niet om mlers maar om schepjes voeding!! Dus geeft niks!!

6. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ja bij mij werkt het nu ook! Kan gelijk op Monika reageren!:D

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    jeeej maar nu kom ik er niet meer op whahahaha

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Kwabber bedankt! Dus dan moet dit schema en mijn beredenering voor de toekomst goed zijn. (Volg je het nog? hihi!) Nu nog hopen dat hij kleinere flessen accepteert...

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Guusje, R drinkt eigenlijk ook nog vrij veel en als ik hem laat gaan in zijn ritme gaat het wel goed eigenlijk. Volgens onze huisarts is het niet erg als hij nog aan de 800 komt hoor, flesvoeding is de basis. Maar sinds 2 dagen vraagt hij om de 3 1/2 a 4 uur een fles(was altijd 2 1/2 a 3 uur) en wil hij 2 uur wakker zijn. En na 1 1/2 uur wakker lust hij smorgens zijn fruithapje en smiddags zijn groentehapje, hij laat dan ook steeds meer van zijn fles staan. Het kan ook echt vanzelf komen hoor!

10. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Kwabbernoot we hebben dus iets speling gezien de voeding.
    Wel is het zo dat hij naar mijn idee eet als een kliko... Fruithapjes, brood, koekjes en groentenhapjes en toetjes zijn zo op. Hoef er nooit iets in te pushen. Hij krijgt naar mijn idee dus naast de fles al heel veel binnen. Wil dus liever niet over het max. aan ml voeding gaan.
    We gaan het zo maar eens proberen.;)

11. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Kwabber: Waarom zou ik je negeren :( Weet nie waar je dat op baseer maar toe maar.

Guusje: Schema ziet er zo goed uit hoor!
    Hier eigenlijk et zelfde, alleen ipv 13.00u geef ik gewoon beetje opvolgmelk bij het brood, en om 15.00u diksap met koekje.
    En 16.30u groente en toetje, en 18.15u fles en dan tussen 18.30 en 19.00u na bed.
    Maar die van jou ziet er goed uit zo, als het goed werkt, hoef je et nie te veranderen.

Kerstkaart: Gistere de eerste al binnen gehad, lekker op tijd haha.

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    ATravim geef de melk expres wat later, zodat hij de maaltijd echt gaat snappen zeg maar. Zou er nog wat water bij kunnen geven.

Wij durven niet zo vroeg aan de groenten te beginnen, omdat we dan zo'n lange avond met hem hebben...:) Na 17.00 uur is het hier rekken, rekken en rekken, in de hoop dat we weer een minuutje extra slaap krijgen.:p

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh en diksap is hier not done... meneer wil het echt niet! Wel water... raar mannetje, diksap is toch lekker zoet lijkt mij?!

14. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Guusje: Ah zo, ja dan kun je groente beter wat later geven.
    Diksap is wat zoetig ja, L. lust juist geen water haha, en doe ik er druppie diksap in, dan wel.. ook raar kereltje haha.

15. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Kerstkaart: Afgelopen vrijdag van mijn oma. Lekker op tijd dus.
    Ik heb ze vrijdag op de post gedaan.

16. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Heb het ook al op het andere forum geplaatst, maar bij deze ook hier even.

Ik denk dat ik even een pauze neem meiden, begin het een klein beetje zat te worden allemaal.
    Er zullen in het verleden zat 'mee lezers' geweest zijn op het forum, waar nooit opmerkingen over gemaakt zijn, en nu er een 'meelezer' ontdekt word, word er gelijk erg onvolwassen over gedaan... je mening kun je al bijna niet meer geven over bepaalde dingen, want dan word er vol tegen in gegaan.
    Nee, zoals het hier was, zo is het lang niet meer.. erg jammer!
    Had het altijd goed naar me zin, maar dat ebt een beetje weg.

Misschien kom ik over een tijdje weer mee-praten, maar de eerste tijd even niet.
    Heb zelf ook even andere dingen aan me hoofd, die ik eerst op de rit wil hebben.
    Heel veel goeds gewenst voor jullie en jullie kindjes!

Groetjes, AtraVim

17. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jeetje atra ga je nu weg door mij? Net zoals ik niet weg hoefde voor jou is dat andersom ook echt niet nodig! Dan ga ik wel weg, jij kletst hier al heel lang mee!!

We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn en op zo'n groot forum is het geen wonder dat sommige mensen elkaar niet geweldig liggen. Dat mag toch gewoon? Daar hoef je niet om weg te gaan.

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Guusje: Nee alle bakken zijn veranderd in die ondergrondse containers waar je een pasje voor nodig hebt. En ik kan je niet helpen betreft voeding, heb geen verstand van flessen...

@ Denise: Heb me aangemeld!

@ Atra: Omdat zowel de gemeente als mijn huurbaas van die idioten zijn! en mij lekker met de stontluiers willen laten zitten...

@ Guusje: Ik heb ook al 1 kerstkaart ;) En kwa flessen weet ik niet mkaar verder ziet je voedingsschema er wel goed uit geloof ik! Alleen wat voor toetje geef jij? ik geef geen toetjes, naja de borst is ook een soort van toetje ;)

@ Atra: ?????? ik snap het niet helemaal... dat van die meelezers was toch een beetje uit meligheid? (naja zo dacht ik het iig) en wat kan jou meelezers schelen? ken je niet toch!
    Niet weg gaan hoor...

@ Kwabber: Nee jij moet ook blijven!

*nieuwe forum: Ik kan mee lezen als ik niet ben ingelogd en het lijkt me niet handig dat elk berichtje wat iemand tikt goedgekeurd moet worden. Ik ben ook meerdere fora's actief en daar hoeft dat ook niet, maar hoe dat precies werkt weet ik dan ook weer niet.

Hier:

Wat een pest pokke weer!
    Vriendlief heeft de huurbaas gebeld en die zegt er niets aan te kunnen doen en geeft de schuld weer aan de gemeente *zucht*

Naar het cb geweest, dame is weer helemaal goedgekeurd!
    Ze is bijna een kilo aangekomen!!! en 2 cm gegroeid! Weegt nu 7.355 en is 65 cm :) nog steeds een kleintje maar das niet erg :)

Naja moet hier nog een hele hoop in huis doen

En het nieuwe forum is leuk! als er idd niet meegelezen kan worden en ik gewoon berichtjes kan plaatsen, dan kunnen we daarna het forum nog mooi aankleden ook en dan ga ik er zeker gebruik van maken!

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik krijg alleen geen avatar op het nieuwe forum... hoe klein ik het ook maak hij blijft aangeven dat de bestandsgrootte niet goed is...

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    #280 Hopmarjanneke, 13 dec 2011
    Laatst bewerkt: 13 dec 2011
    Kreeg net telefoontje van mn moeder: mn zusje is gisteren opgenomen en met spoed aan bloeddrukverlagend infuus gelegd. Zodra bloeddruk onder controle is, wordt ze ingeleid. Ze is nu 34+4 weken.
    Heel spannend allemaal

Deel Deze Pagina