Mei mama's 2011 (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door Monika, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Atra: Ja ik moet dan zon pasje krijgen van de gemeente...

@ Monika: Fijn dat G. helemaal is goedgekeurd!

Hier:

Vriendlief is thuis, geeft weer de nodige strubbelingen.
    Straks ff pasfotos voor Yara dr ID laten maken en ff boodschappen doen.

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Monika jee wat goed! Wat een beertje zeg, groeit goed he? Gaat zo hard he, als ik fotos terugkijk voelt het echt alsof dat eeuwen geleden is(maar ook weer alsof t gister was.. hmmsz..).

3. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Vagans: Ah zo! Vriend weer bezig?

Monika: Lkkr gegroeid dus, super joh!
    Iets lichter dan L. maar wel iets langer.

SQ: Hoe gaat met jou en J.?

4. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kerstkaarten Hier afgelopen zaterdag al 3 kerstkaarten gehad. 2 voor ons allemaal en 1 speciaal voor J. Gisteren nog 2 in de brievenbus gehad.
    Guusje Ben benieuwd hoe het schema gaat en met het toevoegen van meer water.
    Jaylin drinkt hier ook puur water en rooibosthee hoor. Meer niet, die diksap vind ik ook niks (ben nogal anti suiker voor J.)
    J. lustte eerst geen water , spoog het gewoon met een straaltje uit voor de leuk. Maar ben het gewoon blijven proberen en als ze groente of fruit op heeft wil ze wel hoor. Kind dat dorst heeft drinkt sowieso wel, de aanhouder wint;)
    Atra Jammer van de samenloop v. omstandigheden maar ja discussies en misverstanden en dat je het oneens bent, daar bestaat het leven uit. Dat heb je in je relatie, in de familie, met vrienden en dus helemaal op een forum als je elkaar niet door en door kent. Jammer dat dit je heeft doen besluiten te vertrekken, maar dat staat je vrij uiteraard. Snap ook dat de dingen thuis belangrijk zijn en voor gaan. Ik hoop dat grote L. gauw weer bij jullie mag zijn en dan voor lange tijd.

Kwabber Denk niet dat je het direct persoonlijk moet opvatten meid;) denk dat het alles bij elkaar is.
    Vagans ze is weer goed gegroeid hoor!

Nieuw forum Heb een tijdje mijn mond gehouden omdat ik nogal een sterke mening heb over veel dingen en dat vaak niet gewaardeerd wordt. Maar word nu lichtelijk pissig over hoe sommige reageren.
    Alsof het ‘nieuwe’ forum is ontstaan vanwege een meningsverschil, dan heb je toch echt een leesbrilletje nodig denk ik als je dat denkt. Volgens mij is het besloten vanwege de privacy. Mensen staan in hun recht om hier op ZP te willen blijven en nergens anders heen te willen gaan. Maar je kan ook té reageren!

Zo dat is er ook weer uit, dat gezeik altijd hier komt me de keel een beetje uit.

Marjan Van harte gefeliciteerd met jullie neefje, die wilde niet langer meer in de buik blijven. Die dacht al die baby’s, daar wil ik bij zijn;) Geniet ervan! Hoop dat er teveel meer hoeft te gebeuren in je zusje dr huisje.

Hier Huilbaby naar bed doen:) Want die heeft er geen zin meer in

5. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemiddag Kwabber:D Ik was aan het teruglezen, wat een klus zeg;)
    Monika Fijn dat G. weer is goedgekeurd. Hij groeit goed zeg;)

Hier Ons meisje heeft gisteren voor het eerst gespetterd in bad. En druk dat ze deed, badeendjes erbij en die ging ze pakken. Oma haar vest was helemaal nat en de vloer ook!
    Ze zit niet zo vaak in badje (meestal douchen) dus was nu voor het eerst dat ze ging spetteren, echt super om te zien. Mama ging daarna ook nog spetteren want tijdens het legen van het badje sprong de slang los. Hele plas op de badkamervloer:D

Daarnaast lijkt het erop dat ze bewust wawa zegt tegen mama en wat helemaal nieuw is; elke keer als papa voorbij komt roept ze WOEBAAAAA ook als ze verdrietig is of ik zeg dat iets niet mag is het WOEBAAA met zo’n snik van ik ben zielig. Ze gebruikt deze ‘woorden’ ook vaker, is ze bijv. Aan het spelen en ik ben even niet zichtbaar dan roept ze vragend wawa en dan kom ik dichterbij en dan is het heel vrolijk WAWAAAAA:D

Gisteren een lekker gerechtje met zoete rode kool gemaakt. Was opzoek naar een receptje (restaurant waar we altijd eten serveert regelmatig rode kool die veel zoeter en lekkerder is dan normaal). Het was niet het recept waar ik naar zocht maar het was wel errug lekker:D

Liefs

6. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wie moest ik PB-en voor wachtwoord van andere forum ook alweer??:)

7. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Troetel ik weet niet op wie je precies bedoelt, maar ik heb nergens gezegd dat het forum is ontstaan door een meningsverschil. Ik heb gezegd dat ik de reden van meer privacy aan de ene kant wel begrijp, maar dat ik verder geen moeite heb met meelezers dus vandaar dat ik niet mee ga naar het nieuwe forum. En verder heb ik ook niet echt gelezen dat mensen nu denken dat het door een meningsverschil komt... dus misschien heb je zelf iets verkeerd gelezen??

@Atra, gaat goed met Jelke. Hij is volgens mij 1 van de zwaarste hier... terwijl hij de jongste is... Hij volgt mooi de +1 lijn zei het CB. Met lengte en gewicht. Hij is nu 9390 gram en 72 cm... Ach ik hou wel van dat babyvet... gaat er straks snel genoeg af als hij gaat kruipen en lopen!!!
    En het is nog steeds zo'n vrolijk mannetje als altijd. Hij zit op 3 flessen. Eet fruit, brood en warm eten met yoghurt na! Hij kan als hij halfliggend op de bank of in de wipstoel zit... zelf omhoog komen en zelfstandig los gaan zitten. Dit houd hij dan ook een paar minuten vol. En hij probeert te kruipen, maar komt nog niet vooruit of achter uit, maar dat komt vanzelf!!! Hoeft nu ook nog niet hahaha!

Liefs

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Je hebt PB:D

9. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Even heel snel want heb zo sol gesprek. Maar morgen of overmorgen wordt mijn neefje geboren. Vind het weer zo spannend. Ze krijgt een ks omdat de kleine niet wilt indalen.

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

Succes met je gesprek Femmel!

11. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Troetel: Als je goed kijk, zie je ook dat ik er nog ben,. ;)
    En wat jij dus zegt: Dat gezeik altijd hier komt me de keel een beetje uit.
    DAT bedoelde ik nou precies met mijn stukje!!!
    Hier ook 1 die van de week bewust mama zei, en begint nu met papapa.
    Super zeg dat ze het zo naar dr zin had in badje!
    Leuk is dat he.

SQ: Fijn zeg dat het zo goed gaat met hem!
    L. volgt ook de plus 1 lijn, woog vorige week 9kg, dus zal er de 22e als ik weer heen moet, iets over zitten.. en zal zo'n 73 cm zijn, dus dan schelen ze niet heel veel.
    Wel geinig!
    Zit ook al effies, en kruipen nog nie helemaal, maar duurt nie lang meer.
    Geinig dat ze zo gelijk op gaan.

12. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Succes met je solli gesprek Fem! En bij jullie ook al zo spannend dus!

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Marjan van harte gefeliciteerd!!!! Wat een leuke naam! Lief dat je even haar huis netjes maakt. Het is ook allemaal zo plotseling gegaan. Geniet maar lekker van dat kleine mannetje!

Fem spannend weer een sollicitatiegesprek! Ik hoop dat je deze keer uitgekozen wordt! Spannend zeg wanneer je neefje komt... Wel heel leuk!

All ben weer eens lekker op... Vannacht kwam meneer om 24 en 2 uur. Pffff dan ben je echt brak! Vanmorgen gewerkt. Net de boodschapjes binnen gehaald en nu even RUST!:p

14. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    #334 Troetelbeer90, 14 dec 2011
    Laatst bewerkt: 14 dec 2011
    Jeetje verdorie zeg. Heb het gevoel dat ik hier zowat direct weer in de verdediging moet schieten. Verder erg jammer dat er vaak wel wordt gelezen wat iemand zegt over een negatieve situatie in dit geval met het forum en het gezeur. Maar dat er niks wordt gezegd over waar dit forum eigenlijk voor staat en over gaat. In ons geval de babytjes en hun ontwikkeling. Zal nog eens wat neerzetten..
    Misschien niet zo’n slecht idee om over te gaan.. Maar ach!

SQ
    Ik quote Wish even
    ‘Over het nieuwe forum: Wat is daar het nut van???? Gaan we nu weer de boel opsplitsen zoals vorige keer?? We zitten hier toch prima? Iedereen weet de weg hierheen.Meelezers hebben we altijd gehad...so what??? Je verteld je PINcode toch niet?? Ik snap niet wat je hier zou kunnen typen wat anderen niet mogen weten.Nee ik voel er niet veel voor om naar een ander forum over te stappen...ben het zo gewend hier...beetje lezen in ons topic en ondertussen ff neuzen op de andere topics.Sorry maar snap dit echt niet’

Ik maak hieruit op dat ze deze situatie vergelijkt met de vorige keer. Vorige keer is de situatie opgesplitst vanwege meningsverschillen en elkaars mening niet kunnen respecteren. Dit keer niet. Punt. Dat bedoelde ik en meer niet.
    Atra Las terug en reageerde met wat ik wilde zeggen, nam aan dat iedereen inmiddels nog steeds meekletste of in ieder geval meelas, aangezien dat vaker zo gaat. Vandaar dat ik toch even mijn woordje erover sprak in mijn reactie aangezien ik wat berichtjes gemist had. Dus ja mn ogen zitten nog in mijn hoofd;) En kan goed kijken.

En dan was dit het laatste wat ik zeg over dat gezeur hier!

VROLIJKE DINGEN:D:D:D:D:D
    Fem Wat leuk dat je tante wordt! Ben benieuwd hoe het allemaal gaat. Succes met je sol. Gesprek!
    Guusje Lekker met de beentjes omhoog en uitrusten, kan goed begrijpen dat je brak bent. Hoe ging het werken?

15. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Troetel: Was ook nie aanvallend hoor ;) want snap jou namelijk hartstikke goed, ook ik heb het idee dat ik steeds in de verdediging moet.
    En dat ben ik ondertussen erg beu.
    Ik ben gewoon iemand die zegt wat ik denk, en tja dat kan de ene keer wat harder zijn dan de andere keer.
    Maar ik maak van me hart geen moordkuil.
    Sommige kunnen daar blijkbaar niet tegen, jammer dan.
    En klopt, dit topic gaat over alle kindjes en ontwikkelingen, en daar wou ik het graag bij laten.

Guusje: Lkkr rustig an doen dan maar nu, groot gelijk!
    Hier ook erg brak, maar dat omdat ik alleen met muziek bezig ben.. zondag concert gehad, maandag zowaar niks, gistere repetitie, vanavond vergadering van fanfare, morgen visite, vrijdag visitie, zaterdag concert, zondag concert.. pff ondanks dat het allemaal hartstikke leuk is, toch blij als het maandag is ;)

16. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Pffff, wat een lijst!:$ Ik zeg succes!:);)

17. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Hele lijst ja, en ben nu al brak ;) maar dank je, komt vast goed!

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Pasfoto van mn meisje :)

19. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Die is erg leuk geworden vagans. Zij lacht nog een beetje.

Op de pasfoto van G. is hij alleen maar wat dwaas aan het kijken.

20. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hoihoi!

Whaa femmel wat spannend zeg, duim voor je dat het allemaal helemaal goed gaat met je neefje en je zus(?)!!
    Hoe is het sol. gesprek gegaan?

Altra jeeee wat druk zeg!! En wat gaaf dat hij ook al gericht begint te praten, hier nog niet hoor. Brabbelt hele verhalen(het liefst tegen de lampen en nu ook de kerstboom) en gilt en schaterlacht maar echt gericht roepen doet hij niet. En hoe ver is hij nou met kruipen? Over R. stukje onderaan geschreven. Is geen gezicht joh dat gewieg, moet er zo om lachen.

SQ Jeetje wat een groot manneke dan, die van ons schelen 2 dagen he! Wat leuk!

Guusje jeetje wat een nacht weer! GUUS GA DOORSLAPEN! Zal hem even telepatische structies geven:p

Vagans aaah wat heeft ze toch een lekker koppie!

Monika showen? Ben nu wel nieuwschierig naar G zijn pasfoto!

Troetel Whaa jij ook al zo'n spetterkindje:D Leuk he! Ik moet hier gewoon bijna mn bakpak aantrekken. Manlief vind hem altijd zo heerlijk ontspannen, nou bij mij echt een enkele keer maar meestal ligt hij echt in een deuk en maakt hij ALLES nat(het bad staat dan nu ook maar in de douchebak.. Scheelt toch iets:D).

Hee wat gaaf joh, al gericht woordjes zeggen! Knapperd!!!

Over de ontwikkeling van mn manneke, hij komt wat vooruit! Hij zit nu de halve dag te wiegen in kruiphouding, schuift achteruit(liefs over het parket) en rolt dat het een lieve lust is. Maar nu komt hij iets vooruit:D Hij snapt alleen nog niet echt dat hij die handjes moet verzetten gheheh.. Zitten lukt ook al best goed, hij heeft er alleen echt geen geduld voor. Meestal na 2 tellen gooit hij zich naar voren(whaaaaaaaaa spelenspelenspelenspelen):D:D Hammy:D

Hij heeft volgens mij zn 2 boventandjes ook bijna door, is keizielig. Hele rode vlek op zn wang(heb topic geopend bij baby en dreumes, als jullie ideeën hebben hoor ik ze graag) die hopelijk van zn tandjes komt. Maak me toch wel een beetje druk.

Vandaag ook eerste keer aardappel gehad, was een groot succes! Had hem geprakt en hij vond het prima zo!!:D Samen met pompoen, ook errug lekker.

Hmmsz had nog wat.. Owja, schema. Nou ik weet t echt niet meer hoor, slapen is echt bal hele schema is weer weg. Altijd als ik het in de vingers heb verandert hij, snap er niks van. Hij wil nu geloof ik ongeveer om de 4 uur flessen hebben en de hap ergens tussendoor. We hebben er wat moois van gemaakt vandaag.. Heb t schema erbij geplakt.

Slapen is wel heel lastig op het moment. Hier en daar een uurtje maar echt denderend was/ is het niet.

Schema:
    Ik ga even uit van het feit dat hij wakker is om 06.30 uur, het verschilt nogal maargoed, hou er ongeveer dezelfde tijd tussen dan.

06.30 uur 190+5 fles
    09.30 uur ongeveer 200 fruithap
    11.30 uur 190+5 fles
    14.30 uur ongeveer 200 groente/ aardappelhap
    16.30 uur 190+5 fles
    Dan moet ik hem vanavond nog een keer wakkermaken als hij niet zelf komt. Gisteravond liet ik het van hem afhangen en was het half 1, dat ga ik niet meer doen. Hopen dat hij eerder komt of het pikt want voorheen als ik hem wakker maakte was het de hele nacht om de 2 uur wakkerzijn.. Maarja, zal de fles wel slapend proberen te geven dan als hij niet zelf komt rond 22.00 u. Als ik hem niet geef is hij rond 4 uur klaarwakker dus dat is nog geen optie.

Edit: Meestal is hij rond 14.30 wakker, daarom krijgt hij dan de warme hap al. Als ik deze verwissel met de fles van 16.30 uur schiet niet op. Want dan is hij echt moe en drinkt hij wel lekker een flesje maar een hap wordt dan draamaaaa..

Deel Deze Pagina