Hoiii meiden Ik reageer later vandaag ff uitgebreid hoor op iedereen. Fysio komt zo weer en merk dat ik er elke keer meer tegenop ga zien.Ik word er onzeker van,net zoals ik onzeker word hier van alle baby's die al zoveel doen terwijl Vince nog steeds niet draait!!! En dan zo'n muts van een fysio die steeds zegt dat ie achter loopt in zn motorische ontwikkeling helpt daar ook niet bij. Ik weet het wel....ieder kindje doet het op zn eigen tempo maar tis niet leuk als alle kindjes al vanalles doen en de mijne doet NIKS. Maar ja...zal allemaal wel goed komen...ben benieuwd wat ze zo gaat zeggen. Tot straksssss
Zwaai even naar iedereen en knuffel voor Wish. Moeten zo naar de arts voor het helmpje, dus reageer vanmiddag weer.
Meiden veel sterkte met jullie zieke kindjes. Troetel Gefeliciteerd met je verjaardag! Wish ik zou me niet zo'n zorgen maken. Je kan ook met hem oefenen (als je dit niet al doet ) Maar het is zoals je zelf zegt. Ieder kind doet het in eigen tempo.
Wish: ik snap je helemaal. Ieder kindje gaat hard, sommige kruipen al bijna, terwijl die van jou eerst nog moet rollen. Hier hetzelfde verhaal hoor. Lars doet niet eens moeite om te rollen naar zijn buik. Zitten kan hij wel als hij er zin in heeft. Hij vindt het allemaal wel best heb ik het idee. Hij rolt alleen van buik naar rug. En dat doet hij door gewoon zijn hoofd nar opzij te bewegen en zich dan te laten vallen. Mijn fysio zei dat als hij bij 7 maanden nog niet rolt, we dan weer contaact moetn opnemen. Dat doe ik niet omdat ik vind dat hij het goed genoeg doet. Maar ik ben ook wel eens jaloers hoor op al die kindjes die meer doen dan alleen op hun rug op het speelkleed spelen.
Marjan: Leuke foto's. Er wordt druk gewerkt zie ik wel Guusje: succs bij de aarts Yvon: Balen dat Lise zo ziek is. Beterschap Atra: Wat goed dat L al in de kruiphouding zit. En de box al naar beneden. Pfoeh wat gaat het hard Hier: Gisteren de Stokke tripp trapp in elkaar gezet en gelijk geprobeerd. Lars vond het fantastisch!!! Hij wilde er niet meer uit. Ook weer voor het eerst met zijn alle aan tafel gegeten. Lars met zijn prakkie en een beker water. wij met aardappelen met sla en een glas water. Wat voelde dit al zo gezinnerig. Haha Vanmiddag komen de opa's en oma's en gaan we sinterklaas vieren. Lars ligt vanaf negen uur al t slapen. Slaapkop
Zo ben ik weer. @Troetel: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! @Guusje:Succes bij de arts!! @Monika: Ik oefen me suf haha Ego: Ohh ben gelukkig nog niet de enige met een kindje dat nog niks doet Fysio net weer geweest: Vince schijnt van verminderde kracht in zn spieren te hebben en daardoor met alles wat later te zijn.Ook zn gewicht speelt er een rol in,daardoor kost het hem allemaal wat meer energie dan een ander kindje.Weer hoop tips gekregen en daar gaan we weer aan de slag.Het komt wel goed!!
Hee wish reageer ff aleen op jou hoor, hier druk met slaapstaking kindje!! Mijn neefje deed echt superlang helemaal niks(echt niks, hele dag btje op zn rug en vond het allemaal wel best). Fysio bijgeweest, kind krijst moord en brand als hij die vent ziet hij moet hem echt niet hihi.. Hij is precies een jaar en 4 dagen ouder dan remus en... Meneer kon vorige maand binnen twee weken ineens rollen, zelf gaan zitten, staan, aan de hand lopen, optrekken en om de tafel lopen Dusse, komt goed. En de kindjes die wat rustiger aan doen hebben vaak een hele goede fijne motoriek en praten eerder!
Wil alleen even zeggen dat ik het hier niet helemaal mee eens ben. Oke, sommige misschien wel, maar sommige ook niet. Grote L. kroop en liep langs met 7,5 maand.. maar kon met een jaar ook al behoorlijk 'praten', en had een goede fijne motoriek. Kleine L. kruipt en loopt nog niet (langs) maar pakte vanmiddag wel een stukje brood met duim en wijsvinger.. dus het wil niet altijd wat zeggen. Wish: Hoe zwaar is Vince dan? Heeft gewicht zo met spierkracht te maken dan bij die kleintjes? Fem: Super zeg dat jullie al aan tafel zitten met zn allen. Voelt lekker he! Hier geen eettafel, dus L. gewoon in de kinderstoel aan de salontafel er bij tijdens het eten. Ja, box expres naar beneden gedaan omdat ie bijna bij de rand kon.. wil niet wete wat dr gebeurd als ie zich ineens optrekt. L. zn temperatuur blijft beetje rond de 37.4/37.5 hangen. Hij is lkkr hangerig, ligt alweer uur op bed.. en slaapt nog steeds, dus helemaal zichzelf is ie niet. Ik ondertussen afwas gedaan, wasmachine staat aan.. dus zo ff ophangen, maar nu eerst ff eten.
@Kwabber: Ben ook niet echt bang hoor...zal best wel goed komen.Als ie 20 is zal ie vast wel rollen En tis gewoon zo de een is hier snel in de ander daar in. @Atra:Vince is 10,5 kilo dus geen slank mannetje en ja schijnt echt in de weg te kunnen zitten.Heeft niet met spierkracht te maken maar Vince zn spierkracht is minder EN hij is stevig.
Sintstress Ben blij dat we er dit jaar nog niks aan doen. Vince heeft het toch niet door en om het nou voor ons samen te doen...nee geen zin in.
Hiep hiep hoera voor Troetelbeer!!!! Wish herkenbaar gevoel! Zeker wat betreft de fysio. Ze constateren dat hij achterloopt, maar geven geen concrete handvatten of oefeningen, tenminste bij mij niet echt. Ik weet dat ons mannetje wat lui is. Het komt vanzelf wel denk ik dan, ook nu hij door de ziekenhuisopname weer achteruit is gegaan in zijn ontwikkeling. Moet je eens kijken wat een maand op een mensenleven is. Ik begrijp dat het niet leuk is om steeds te zien en lezen dan andere kindjes dingen doen die jouw mannetje nog niet doet. Knuffel! Ah er is dus een reden voor het wat later dingetjes doen; verminderde kracht. Fijn dat je goede tips hebt gekregen! Komt vast helemaal goed! Marjan leuke fotos! Atravim whaaa box al naar beneden????? Wel slim, maar waar is dat kleine babytje gebleven? Zijn temperatuur is dus iets hoger dan normaal, maar is nog te doen dus. Zielig hè als ze zo hangerig zijn Beterschap! Femmelepem Hier gisteren voor het eerst ook al gezinnetje aan tafel gezeten. Echt leuk hè?! Hier ook een Tripp trapp en ik vind hem geweldig! Heb jij nog een verkleiner erin? Veel plezier vanmiddag! Kwabbernoot Zo dat is een verrassend neefje! Zal wel wennen zijn geweest voor zijn ouders! Geloof niet dat ik vandaag graag in je schoenen sta Heel veel succes vandaag en ik hoop dat je morgen terug kunt kijken op een leuke avond en zelf weer even bij kan tanken! All meneertje krijgt na een kleine 2,5 maand alweer een nieuw redressiehelmpje! Deze past gewoon niet meer. Ze vroeg of zijn hoofdje veel gegroeid was. Nou geen idee, want heb even andere dingen aan mijn hoofd gehad dan naar het CB lopen. Morgen naar de kinderarts en dan zal ze zeker weer meten. Horen we dan wel of hij nog op de 1+ lijn zit. Nu boeit me dat even niet. Ben zo moe van alles... Vannacht was het na de fles van 22.00 uur weer 1, 4 en 5 uur. Gelukkig gaan we er samen uit. Dit is niet erg effectief en handig gezien we ieder uurtje slaap kunnen gebruiken, maar om het alleen te doen trekken we allebei niet meer. Die kleine van ons heeft gisteren 3/4 sneetje brood op en toen nog een hele fles erachter aan! 's Avonds voor de fles een heel potje groenten en toen weer een hele fles erachter aan! We hadden trouwens zo'n maaltijdpotje van het Kruidvat en gets, dat stinkt gewoon naar dat natvoer voor katten! BAH!
@Guusje: Is wel lekker he met zn 2en er ff uit...deden wij in het begin ook..de 1 verschoond hem en de ander gaat flessie klaar maken.Kan begrijpen dat jullie het in je eentje niet meer trekken. Lekker dat Guus zo goed eet zeg!! Oh die kruidvatpotjes hoef ik dus niet te kopen Ik heb eens die Bonbebe potjes gehad nou dat moest ie echt niet en het zag er goor uit joh niet te geloven leek wel uhh braaksel hahaha. Nee ik hou het maar bij vers of Olvaritpotjes
Wat mij betreft ook vers, maar mijn man vind die potjes een uitkomst (hij heeft de eerste maaltijd van de kleine aan laten branden!). Morgen weer even wat maaltijdjes klaar maken. Van opa en oma kreeg hij die bonbebe potjes (aan snoep had hij niets) voor Sinterklaas. Moet zeggen dat ik al die potjes ook niet erg smakelijk eruit vind zien, maar hij eet ze met smaak in rap tempo op!
Hey, Hier nog een rommelige dag. Lise heeft nog steeds flink koorts. Meet zojuist weer 39.3. Dus maar weer een zetpil gegeven. Net gaf ze weer wat melk over en nu ligt ze weer te slapen. bereid me maar alvast voor op een onrustige nacht. Zo zielig als je niets voor haar kan doen en morgen moet ik weer werken. Gelukkig is mijn moeder hier, maar woensdag moet ze eigenlijk weer naar het kdv (wat uiteraard niet mag als ze koorts heeft). Hopelijk gaat het snel wat beter. Lfs