SQ: Kan makkelijk met eerste verjaardag half gebit Grote L. had namelijk met 5 maand al 5 tandjes.. en die miste op dr 1e verjaardag alleen nog 4 grote kiezen Zij was sneller als dr broertje die nu pas de 1e heeft, en 2e onderweg. Heeft ie er erg veel last van?
@atra, nou hij had donderdag 40.3 graden koorts en vrijdag en zaterdag nog 38.8. En flink vuurrode billen, dunne ontlasting. Dus ja hij heeft er wel last van gehad...
SQ: oh oke, ja dat blijkt wel dan. L. heeft alleen dag of 2 voor tandje doorkomt vuurrode billen en dunne luiers.. maar verder nie.
Sq jouw kleine man wil het vast goed met je maken; op zijn geboorte moest je lang wachten, maar die tandjes gaan heel snel! sneu dat hij er zo'n last van had.
Jeetje meiden wat zijn jullie kleintjes snel met tandjes! Hier : het gaat weer ietjes beter, zal proberen jullie weer bij te houden
Hoiiiiii! Verhuizing zit er bijna op en vrijdag wordt de pc weer aangesloten . Dan kom ik teruglezen en bijkletsen. Even een vraagje aan Kwabbernoot! Had jij nou die babyslaapgids? Onze dochter wordt nog steeds 2-5x per nacht wakker. En vaker 5 dan 2. Als we haar speentje terugdoen slaapt ze gelijk verder hoor, maar we gaan nu al 7 1/2 maand er vaak uit en ik vroeg me af wat voor tips er zijn. Laten huilen doe ik niet trouwens, dus als dat de basis van het boek is wordt het niets tussen mij en het boek
Meijke, er zitten wel andere tips in en je kan je eigen draai aan het boek geven hoor. Maar het heeft hier niet heel veel uitgehaald. Het enige wat hier verschil maakt is een late al-slapende-voeding en overdag goed slapen.. Maar ik kan hem je gewoon opsturen hoor, misschien zit er wel een gouden tip in voor jullie! Zag trouwens dat jij ook gewoon genegeerd werd op het rapley topic? Ik heb daar een keertje wat geschreven, kletste ze gewoon overheen. Een pagina of 2 verder kreeg in antwoord maar de behoefte om de rest van mijn vragen daar te lossen was spontaan verdwenen Lees er nog af en toe, kwam ik jou tegen:d Wel grappig.
Ow en Meijke, wat had jij nou voor een vraag daar? Hier zwaar aan het oefenen met steeds groffere structuur(voor zijn (niet meer zo) verborgen reflux lijkt dat mij fijner) en gaat steeds beter! Kijk maar Dit was geprakt gemengd met gepureerd.
SQ krijgen ze ook echt koort van tanden? Dat wist ik helemaal niet, dacht alleen verhoging. Wat sneu zeg! Maar dat word zeker wel taart eten Onze jongens schelen niet zo veel zag ik! Hier nu 2 tandjes en 2 onderweg.
@kwabbernoot, ja ik schijn vroeger ook koorts te hebben gehad als ik tandjes kreeg. Jelke heeft nog nooit echt koorts gehad tot afgelopen donderdag dus... Maar ik vind dat tandje nu dus een verklaring voor die koorts, dunne ontlasting en spekrode billen!! Schelen zeker niet veel onze jongens. Ik was 26 mei uitgerekend, maar uiteindelijk wou Jelke gewoon op 1 juni pas tevoorschijn komen. Hij had geen zin om een meibaby te worden hahaha!! Liefs
Kwabber, hier heeft Gabriël op zijn hoogst 37,6 gehaald met het tandjes krijgen en heb geen spuitluiers gehad. Dus dat is echt per kindje verschillend.
Ja precies.. Manneke is wel wat warm hier, geen koorts(nog niet getempt maar voelt niet koortsig) en echt 2 hele dikke bulten in zijn mondje. En idd ook hele vieze luiers(nog viezer dan normaal whahahaa). SQ hier volgens de vk op 23 mei uitgerekend. Volgens mijzelf(en de ovulatietest voorgaand aan de zwangerschap) op 29 mei dus precies op tijd. Wel jammer, 28 mei was onze trouwdag en dat was wel een heel erg mooi 1-jaar-getrouwd-cadeautje geweest!!
@monika en kwabber, ja Jelke had bij de eerste 2 tandjes alleen maar hele rode wangetjes, verder geen rare ontlasting of verhoging o.i.d. En de 3e en 4e tand heeft hij helemaal geen last van gehad eigenlijk... Dus het verschilt per kind en per tand hahaha! @Kwabber, ja dat was wel een leuk huwelijkscadeau geweest inderdaad. Hier is de opa van vriendlief op 31 mei jarig en de vader van vriendlief (oudste zoon van die opa) op 2 juni. Dus toen ik op 1 juni ingeleid werd zeiden we ook tegen de Vk dat ze er voor zorgen moest dat het ook vandaag geboren werd, want dan zat hij er mooi tussen in. Toen werd er dus om 22.00 beslist dat ik een keizersnee moest... En om 23.00 werd ik de OK in gereden. Om 23.20 werd Jelke geboren.... Dus hij is echt nog net op 1 juni geboren. Mijn ouders en schoonouders zaten in het ziekenhuis te wachten en midden in de nacht konden ze dus hun kleinzoon voor het eerst zien. Dus mijn schoonvader feliciteert mij met Jelke. En ik zei meteen gefeliciteerd terug, want ja hij was nu jarig hahaha! dus 3 dagen verjaardagen achter elkaar. Pfff ik wordt alweer helemaal sentimenteel bij de gedachte aan die uurtjes dat Jelke er net was. Ik had geen bevalling om over naar huis te schrijven, maar zou het zo weer over doen!! Liefs
SQ Ow dus per tandje ook nog anders, we zullen het hier zien! Hee dat is geinig! Precies overal tussenin! Mijn neefje én zwager zijn op 2 juni jarig(vader en zoon) dus wilde ook graag daarvoor bevallen! Gelukkig is dat goed gekomen!! Heb je wel een hele dure maand trouwens! Ja zou je dat weer over willen doen Dat zou ik niet overleven hoor.. Hier een lancering ipv bevalling, een maand lang alleen maar gehuild (verborgen reflux..), heel veel afvallen(ik, Remus niet), 4 maanden FT kolven want drama met uit de borst drinken (lees GILLEN!... Met dank aan de kraam) echt alles geprobeert, nog slechter slapen snachts dan nu(nu 2-6 keer wakker) en daarna nog mijn moeder dood. Nee dankje, ik dank god op mijn blote knieën dat we nu hier zijn.
@kwabber, ja ik ben ingeleid en had een weeenstorm van 12.00 in de middag tot 21.00 in de avond dus dat was ook zeker geen pretje... Heb morfinepompje gehad en daarna ruggenprik en uiteindelijk blijkt al het werk voor niks omdat je dus een keizersnee krijgt, maar als ik zie wat ik er voor terug gekregen heb... En als ik dan zie naar de mooie momenten in de uren na zo'n bevalling.. dan denk ik goh het gaat zo in een roes aan je voorbij dat ik het zo over zou willen doen.... om het bewuster mee te maken. Ik heb 4 weken BV gegeven met een hele diepe kloof op mijn rechtertepel en dus ook voeden, kolven, half uur rust en dan weer voeden en kolven etc. (toen doodmoe en er aan onderdoor gaan dus gestopt met BV want Jelke had gewoon niet genoeg) Dus ook dat was niet allemaal even mooi, maar goed ik ben inderdaad niet mijn moeder verloren (gelukkig) En ik had gelukkig goede nachten omdat Jelke vanaf dag 4 doorsliep. Liefs
Ow ik ben het zeker met je eens dat het het dubbel en dwars waard was hoor! Maar om het nou vrijwillig en voor de leuk over te doen, nope. En je vergeet het stukje dat hij echt een maand lang gehuild heeft. Dat is echt zwaar hoor. De kraamtijd van Dante zou ik zo over doen, sterker nog, het hele eerste jaar. Ondanks dat ik 16 was en het best pittig was heb ik bij hem heel veel kunnen genieten en met veel plezier een jaar lang bv kunnen geven. Bij R begon het genieten eigenlijk pas vanaf dat hij een maand of 2 was en toen hebben we weer andere tegenslagen gekregen, waardoor ik nu pas heel bewust en elke dag kan genieten van mijn mannetjes. Gelukkig maakt al dat moois het weer helemaal goed he
Als we het dan toch hebben over dingen opnieuw doen; Vandaag doen wij NIET meer over! Mensen wat een middag... Om 13.00 in het ziekenhuis voor de injectie en dan om 14.30 de MRI. De verpleegster wilde weer hetzelfde als de vorige keer doen (geen injectie) dus we moesten zelf weer aangeven dat we dit niet wilden, maar juist de injectie wilden. Werd geregeld. Om 13.40 had hij hem. Na tien minuten begonnen de oogjes klein te worden en na weer tien minuten viel hij bijna in slaap, maar.... de buurvrouw had al haar (10!) vrienden op bezoek om haar verjaardag te vieren:x. Het lang zal ze leven vond ons mannetje ook leuk om te horen; gevolg: hij was klaar wakker! Hij bleef wel slaperig, maar de oogjes gingen niet meer dicht. Hij kreeg nog iets toegediend, maar slapen ho maar... Vanaf de MRI belden ze waar we bleven, dus weer met een wakker kind erheen. Had me heilig voorgenomen dat hij er nooit meer als baby wakker in hoefde, maar ja veel keus had ik ook niet... Onder het motto: 'Hij is nu weer wat ouder' gingen we dan toch maar richting MRI. Hier kregen ze net oordopjes in zijn oren en kussentjes naast zijn oren. Toen ze dit alles wilden vastmaken, begon hij lekker om zich heen te kijken. Op deze manier konden ze niet eens een MRI maken, dus we gingen weer terug naar de afdeling. En ja, je raadt het al: na 15 minuten viel hij in slaap! Ik naar de verpleegster die de MRI weer belde, maar helaas, ze zaten helemaal vol... We krijgen nu een oproep van het WKZ; dan gaat hij onder narcose de MRI in... Meneer heeft heerlijk bijna 2 uur geslapen. Rond 17.00 uur waren we eindelijk doodop thuis. Helaas kunnen we dit hele gebeuren niet dit jaar afsluiten. Op dit moment hopen we dat deze dag niet zijn hele ritme heeft verwoest (hij sliep eindelijk 3 nachten door!!!!).
Kwabbernoot; leuke foto. Zo te zien gaat het al best goed met eten. Guusje; wat een heftige middag hebben jullie weer gehad. Vervelend dat ze jullie niet even een eigen kamer gegeven hebben en helemaal kl*te dat je 2011 nog steeds niet kunt afsluiten. Dikke knuffel.
Nee dat zou zonde zijn! Erg druk met uitpakken hier, kom niet aN bijlezen/reageren toe. Daarnaast is ons meisje al dagen niet te genieten. Huilen als iets niet snel genoeg gaat, huilen als ze haar bed ziet, huilen als iets niet lukt...en ook nog zomaar huilen ...pfoe..,zielig voor haar en voor ons... Ik gok tanden, ze blijft haar vingers in haar mond doen en dan klagende geluidjes maken!