Mei mama's 2011 (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door Monika, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    WHIEHOEEE!!! Brief van het ziekenhuis is binnen!

We moeten eind volgende maand:cool: bij de assistent neurologie zijn. Geen idee of dit nu betekent dat we dan de MRI hebben. Lijkt me haast wel, want er staat geen dokter bij, maar aan de telefoon hebben ze me ooit verteld dat hij eerst door een anesthesist (pfff rot woord) moet worden bekeken, omdat hij onder narcose gaat. Snap nu dus even niet wat ze over een maand gaan doen, maar we zijn ieder geval binnen bij het WKZ!:)

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Wish: Jeetje meid wat schrikken! Fijn dat Vince iig goed terecht kon! Moet ik meteen denken wat als mij zo iets overkomt... door de BV kan ik Yara niet ergens anders brengen... Naja gaan er ook maar niet van uit ;)

Pff volgens mij moet ik ongesteld worden... Veel heldere afscheiding, buikpijn, moe, puistjes!

Bah bah, ik was er net aan gewend om het niet meer te zijn, dit zal de eerste keer worden...

Herkennen jullie dit? Staat mij nog een verschrikkelijke ongesteldheidsperiode te wachten?

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Nou ik ben nu behoorlijk de sjaak, normaal alleen iets tijdens de stopweek, maar ben nu al 2,5 week aan de beurt:x

Nog meer kindjes ziek hier? Hier kleine verhoging snot ogen en verder over het algemeen vrolijk.:cool:

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier ook ziek! Gisteravond had ze 39.5, nu 38,6 maar volgens mij loopt het alweer op. Ze is wel actief en redelijk vrolijk. Ze heeft pap, peer en een fles op vanochtend dus okee lijkt me. Brood wilde ze niet, nou ja dat geeft niet, als ze maar genoeg drinkt.

Fijn dat je een brief hebt van het WKZ Guusje!

Vagans, eerste ongesteldheid, kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt...maar wat heerlijk..nu pas :D.

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Beterschap Wish, wat heftig!!

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Nog even een tip voor wie het kan ontvangen: Efteling radio! Is een kinderradiozender, helemaal leuk! Bij ons zit het in het pakket van de kabel. Net kwamen Barbapapa en Ariël voorbij, heerlijk :). Ik word er blij van. O ja en N vindt het ook leuk...daar gaat het natuurlijk om :D ;)

7. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Wish Jeetje meid wat moet dat schrikken zijn geweest! Neem idd wat Guusje zegt maar even goed de tijd om hier van bij te komen. Dat zoiets zomaar spontaan kan gebeuren zeg! Schrikken joh, bah!
    @ Vagans Tja meid moet er natuurlijk niet aan denken dat je zoiets overkomt. Maar als je eigen gezondheid achteruit gaat wordt bv afgekolfd of gestaakt indien nodig. Soms zijn er gevallen waarin het niet meer mogelijk is. (vb familielid van mij was echt net zo toegewijd aan bv als jij maar kreeg na enkele maanden een PND wat oversloeg in een Postnatale Psychose. Gevolg was dat zij met spoed werd opgenomen en kindje door papa verzorgd moet worden, tja dan is kolven er ook niet meer bij. Dus dat werd acute KV en krampen dat het kindje had, maar t was niet anders op dat moment).
    Maar houd je maar in gedachten dat dit soort dingen niet vaak gebeuren, niet teveel aan denken;) Maar op zo'n moment gaat mama's herstel voor.

@ Ongesteld; hier geloof al 3 cyclussen gehad. Zit nu in de 3e. Heerlijk even zonder AC. Tja wel condoompies dan maar dat moet maar haha.
    Kan nu wel van mn lichaam op aan, heb ik het idee. al vind ik het nog wel een vervelend idee, dat ik 'altijd' ongesteld kan worden! Heb vanaf mn 13e aan de pil gezeten ivm ernstige klachten rondom ongesteldheid. Moet zeggen (even afkloppen) dat mijn cyclus nu redelijk ideaal is en de klachten meevallen.

Had een mooie cyclus van elke keer 32 dagen, voordat ik zwanger raakte vn J. ook 1 keer kennelijk maar dat was de keer dat ik al zwanger was. De maanden daarvoor varieerde het heerlijk van 120 tot 75 en weer naar 60 dagen etc.

Laatste maand nu 34 dgn en ben nu ziek en ongi te gelijk, ook geweldig.

@ vagans; eerste keer ongi is weer even wennen en vreemd maar als je cyclus eenmaal op gang is dan went het wel weer. Ik miste het eerlijk gezegd ook niet haha.

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Jahoe!!!! Willen jullie ons feestje meevieren?

Van een ODDI van 116,4 in september heeft ons zoontje na 4,5 maand redressiehelmpje een ODDI van 107!!!! (normaal is tussen 100 - 104%; je start met de redressiehelmtherapie met 108%; wij zaten dus echt in de heftige zone:cool:)

Kan bijna niet beschrijven hoe enorm blij ik ben! Dit had ik nooit verwacht!

We zijn er nog lang niet, mooi is het ook nog zeker niet, maar dit resultaat; meiden ik ga bijna huilen van blijdschap!

Fysio en kinderarts hebben vanmorgen naar hem gekeken en ze vonden het niet goed dat hij nog altijd een voorkeurshouding heeft. Ik heb aangegeven dat de fysio klaar met het was en de voorkeurshouding afdeed als 'het gaat wel over als hij gaat kruipen' en dat hij ook al 2 keer bij een manueel therapeut is geweest, die de laatste keer al aangaf dat hij klaar was met behandelen. Ook kreeg ik eindelijk de erkenning van deze fysio en arts dat hij rechts niet lekker los is. Als hij naar rechts kijkt neemt hij zijn romp mee in de draai. Dit werd door iedereen altijd afgedaan en toch had ik dus gelijk.
    Nu mag ik over 3 weken eerst langs een manueel therapeut. Is vlakbij het centrum van de helmtherapie en ze konden voor ons mooi een dubbele afspraak maken. Ben zo blij met dit meedenken van hen! Dat is het lange reizen echt waard!

En weer dat moedergevoel.... ik had dus toch gelijk...:(

Maar nu eerst genieten van dit fantastische resultaat! We hebben nog zeker 4 maanden te gaan, dus ik ben heel hoopvol voor de rest van de therapie. Hier doen we het voor!:)

9. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Woohoo de vlag mag uit guusje!
    Fijn dat het zo super goed gaat met guus zijn hoofdje.
    Hoop dat ook snel zijn nekje los is.

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Heeeeeee ik ben er ook weer!!! Hoe is het met iedereen hier?? Alle mama's die niet in het andere topic meekletsen?

Ik dacht dat het hier was leeggebloed maar niks is minder waar, wat leuk!:D

GUUSJE JEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ga naar de tandarts, kom vanaaf ff buurten en teruglezen! Xxx

11. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Heey

Succes bij de ta kwabber.

Hier net lekker de sneeuw in geweest met de slee.
    Een natuurlijk de nodige buitelingen omdat de grond wat onregelmatig is en hij zijn evenwicht dan niet kan houden.

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    @Monika: leuke foto's meid!

@Kwabber: succes bij de TA. Het is hier wel wat rustiger (andere topic overigens ook hoor ;) ) maar ik heb me niet meer aangemeld voor het besloten forum

@Guusje: fijn om te horen dat er vooruitgang in zit met je zoontje!!!

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh Monika, wat een onwijs leuke sneeuwfoto's!!!!:)
    Jullie hebben toch weer meer sneeuw dan wij hier in het midden van het land. Was vanmorgen trouwens in Harderwijk en daar lag bijna niks! Helaas hier wel te weinig sneeuw om een slee op te zetten.
    Ik hoop op nog meer sneeuw, maar denk dat hij nu eerst op schaatsles moet als ik het weerbericht bekijk!:D

14. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Guusje wat super zeg. Goed gedaan van je kleine man. En toch weer dat moedergevoel hè.

Ik ben er ook nog wel maar we zijn vrij druk bezig met ons kleine mannetje. Hij blijft maar van de ene ziekte in de andere vallen. Vorige week zaten we bij de hap omdat hij hoge koorts had en niet meer wilde drinken. Paar dagen weer beter, gisteren had hij weer hoge koorts. Nu weer een keelontsteking. Pffff mannetje is nu wel echt heel zielig. Krijg ook veel te weinig slaap nu weer waardoor de migraineachtige hoofdpijn weer terugkomt. Voel me behoorlijk zombie

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ach Fem, dat is ook niks! Voor jou niet en voor de kleine niet! Hoop dat hij nu snel klaar is met ziek zijn en dat hij en jij goed op kunnen knappen. Knuffel!

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Fem: doe rustig aan, probeer toch je rust te nemen. Beterschap en een knuffel voor jullie allemaal.

17. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    *tromgeroffel* Gabriël tijgert! Nog wel met de buik op de grond. Woohoo! *mist de cheer smiley*

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh Monika wat leuk!!!!
    tijger is toch ook met je buik op de grond? Anders heet het toch kruipen?!

19. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ja dat is zo, maar manlief dacht van niet.

20. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Haha heerlijk die mannen!:D

Hebben jullie dat ook weleens? Kind jengelig, wil niet lekker alleen spelen op de grond; constant aandacht en dan leg ik hem in de box (voorbereid op hevig protest) is hij zo lief als een lammetje!:(
    Zal wel de geborgenheid enzo zijn...

Deel Deze Pagina