Mei mama's 2011 (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door Monika, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    hahaha ben met elk zegeltje blij hoor meiden!!!

2. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Wish pb me je adres maar voor het zegeltje;)
    Guusje hoe was de uitvaart vandaag?

3. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Zijn er hier ook nog meiden die die Boerenbond codes van Unox sparen?

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hoi meiden,

De uitvaart was verdrietig en mooi. Zo'n klein roze kistje dat door papa wordt binnengebracht...
    En terwijl ze binnen kwamen draaide het liedje 'Jouw liedje' van Claudia de Breij; dat is dus mijn liedje... Heb ik de afgelopen maanden veel steun aan gehad (een deel van de tekst staat ook in mijn onderschrift). Ik moest dus onwijs huilen; het was zo confronterend...

We hebben een mooi bloemenhart neergelegd bij het grafje. Vorige week waren we nog bij ze; toen was de kleine meid onderweg en waren er lichte weeën. Nu hebben we haar al begraven.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Guusje dikke knuffel voor allemaal vanaf hier!

6. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Guusje; Enorm dikke knuffel. Heb tranen in mijn ogen, brok in mijn keel en verdriet in mijn hart. Mijn hart huilt voor jullie en de kleine meid! Oneerlijk!!

7. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Meriden ik zit om tips verlegen.

Ik heb een meisje die een comi heeft van tandjes, flinke verkoudheid hoesten als een zeehond en daardoor een zeer keeltje. En ze heeft verhoging en is totaal niet lekker in dr kleine velletje.
    Ze drink met moeite halve flessen en iets anders zoals brood, fruit of warm eten wil ze niet. Ook iets anders drinken wil ze niet echt.

Heb dr bed bij het hoofd omhoog gelegd
    Luuf opgesmeerd
    Ik heb dentinox
    Neusspray en druppels
    Zetpil
    Tussikind
    En bissolvon maar dat spul is echt zoooo goor!
    En savonds zet ik een bakje warm water met inhalatiecapsules onder dr bed. Pppfgf dit is al vanaf t weekend zo. Iemand nog tips die verlichten?

8. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Vicks Vaporub onder haar voetjes smeren.

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Heee hallo wask weer even, vergeet jullie steeds! Sorry!!

Kunnen jullie me even bijpraten in bijzonderheden?? De meiden die niet op t andere forum zijn?

Las hier je begravenis stukje Guusje, mooi maar zo triest.

Wish het komt wel goed hoor! Die krijgt ineens de geest en sprint dan de kamer door:p Goed van je dat je daar zo nuchter in kan staan! Hoe is het verder?

Meimamma stomen!! helpt hier goed. Eerst lekker badje klaarzetten, dan de douche heel heet open draaien, ukje mee naar binnen(badkamer) handdoek voor de deur(ivm tocht, blijf het stoom beter hangen) dan lekker uitkleden, in bad doen, daarna afdrogen en insmeren, luuf opsmeren, neusspray geven(drogen de slijmvliezen wat in) en kleertjes aan. Dan nog eventjes mentholbadje onder de douche(op de grond of in de straal doen) knijpen en er nog een paar minuutjes rechtop naast blijven staan.

Je kan ook even 10 minuten zonder het badderen stomen, gewoon met kleertjes aan. Helpt ook goed! Maar hier icm badje het lekkerst/ best.

Als je dit doet voor je de nacht in gaat is alles lekker los en slapen ze vaak wel weer beter. Zou die bak dan niet onder haar bedje zetten, bisolvon ook laten(werkt hier averechts, lijkt wel of het gewoon nog meer slijm aanmaakt), en verder niet alles tegelijk. Ui naast het bed wil ik je wel aanraden, onder het hoofdeinde, houd haar neusje open.

Je kan bijvoorbeeld
    - 'S morgens kort stomen, neusspray geven, luuf smeren en evt. Dentinox. Na de nacht is even stomen vaak lekker want dan zitten ze zo vol..
    -Begin van de middag neusspray en evt. zetpil (zou geen dentinox geven, zetpil moet voldoende helpen).
    -Einde van de middag neusspray en dentinox
    -Avond lang stomen, neusspray evt. zetpil, luuf smeren, verse ui naast haar bedje zetten(door midden snijden of in 4en, je kan hem de volgende morgen weer kleiner snijden komt de geur weer vrij) volgens mij heb ik hem zo(zit iemand huiswerk te maken tegenover me maar in de praktijk lult hij aan een stuk door zucht..)..

Je kan de 2x dentinox geloof ik vervangen door een zetpil als het nodig is, mag 3 of 4 keer dacht ik?? Neusspray mag 4x per dag dus kom je mee uit maar als ze het snachts nodig heeft kan je het rustig een keertje extra geven. Stomen doe ik hier ook af en toe kort snachts als hij echt zijn neusje flink dicht heeft zitten!! Het is heel belangrijk om de neus goed open te houden ivm oorontstekingen. Hoop dat je er wat aan hebt!! Succes!

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ow en veel rechtop houden en lekker veel vocht aanbieden! Melk wekt juist slijm op dus kan zo zijn dat ze dit daardoor minder wil, boterham extra is ook lekkerder in haar maagje dus prima als ze maar wel genoeg vocht binnenkrijgt!

Dit waren de tips wel weer! De oudste heeft astma en is zijn hele eerste 4 jaar verkouden geweest whahaha dan wordt je vwnzelf handig met dit soort dingen!

11. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Wish: Wow, wat gaat jou mannetje hard!!

Meimama: Ah sneu zeg, heb geen tips voor je.. hier nog geen ervaring mee gehad.

Guusje: Jeetje, ben er stil van.. mooi en verdrietig te gelijk!

Hier gaat alles goed, L. zn 4e tandje door.. tijgert de hele kamer rond, mama kan vangen ;)
    Vanmiddag goeie echo gehad met mooi kloppend hartje en een kindje wat erg beweeglijk was.
    Ben 10 weken en 2 dagen nu.
    Nu lkkr bankhangen, ben hartstikke moe.

12. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Kwabber bedankt voor al je tips ik ga ze zeker opvolgen! Net gelijk ui onder dr bedje gelegd en ik laat die capsules zitten.
    Heel fijn al je tips!

Monika ik heb dat van die vaporub onder de voetjes al eens eerder gehoord. Werkt dat echt??

Luna ligt er net in ze was gewoon aan het lachen toen ze in bed werd gelegd. Ze is ook gelijk rustig!
    Nu weer afwachten wat de nacht brengt;)

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Haha daar komt onze lopende encyclopedie Kwabbernoot aan!:D:) Ik vind jouw adviezen altijd zo mooi en duidelijk! Volgens mij heb je al best veel mama's geholpen en Meimamma hopelijk nu ook!

Meimamma, hoop echt dat je snel weer in het normale babyritme zit! Beterschap met de kleine!

Atravim yes! Een mooi kloppend hartje!!! Wat super!!! Geniet er maar lekker van. Eerste foto's van de kleine zijn dus ook al binnen!;)

14. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Atra je kan opgelucht ademhalen;) fijn dat de echo goed was en kindje lekker beweegelijk.

Lijkt al weer zo lang geleden die eerste echo hier ;)

Kwabber ook jij van harte met je zwangerschap, ik zag het zojuist in je banner.
    Wat leukl zeg toevallig gelijk met Atra!

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    WHAHAHA Guusje bedankt!:p Nee maar moet eerlijk zeggen dat als ik iets boeiend vind of bedenk dat het handig is ik het(ja zelfs zwanger) onthoud:) Mijn agenda daarintegen.. hihi.. Zo af en toe voel ik me ook echt een ontzettende nerd..

Had laatst ook iets, mijn gokindje moet misschien een helmpje. Zijn mama kwam dat vertellen en we hadden het erover, ik kon haar warempel nog tips geven door jou! Want ja, jij hebt dat wel eens neergezet hier(of op het andere forum) en dat onthoud ik dan:):)

Maar ergens voel ik me dan ook bezwaard ofzo dat ik dat dan weet.. Heb ik ook achteraf dan heb ik altijd het idee dat ik vervelend of lastig overkom, kan me dan echt schuldig voelen dat ik iemand een tip heb gegeven(ja ik weet het, koekoek). Terwijl ik als ik er zo over nadenk nog nooit een vervelende reactie heb gehad en probeer ook altijd mijn mond te houden tot iemand me wat vraagt(ja of het moet echt gevaarlijk zijn..). Mja iedere gek zijn gebrek, bedankt voor het compliment in ieder geval!

Meimamma ik hoop dat ze bij jou ook helpen! Of in ieder geval een paar, kan je weer even vooruit(en vooral slapen snachts!). En bedankt! Ja we zitten ongeveer even ver al moet ik de officiele termijnecho nog, heb er twee gehad en beide waren goed maar mag met ruim 12 weken nog een keertje:D

Atra Jeeeeeeeeeee zijn we echt samen zwanger!!:D Nu moeten die frummels goed blijven zitten kunnen we lekker tegen elkaar aanmiepen over al onze kwaaltjes:p

16. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Goeiemorgen allemaal,

Luun dr neusje was iniedergeval lekker los. Alleen dat verdomde slijm in dr keeltje. Ze heeft echt last van dr keeltje als ze hoest. Zooo zielig als je dr dan hoord kermen en huilen!
    Ze heeft dus weer flink liggen huilen vannacht. En ze wilde zowaar goed drinken vannacht.
    Overdag mag ik dr laatste dagen blij zijn als ik er 100ml in krijg en vannacht 2x over 170ml gedronken. Hopelijk begint dr honger een beetje terug te komen. Misschien dat ze dan vandaag ook weer een broodje wil.
    Ik voel me inmiddels overreden door 10-tonner!;)

Kwabber het is toch juist fijn als je andere mensen kan adviseren. Vooral als mensen wat onwetend zijn is het juist fijn om wat duidelijkheid te krijgen.

Ik ga maar eens een ontbijtje maken zolang Luna nog slaapt. Straks even een frisse neus met dr halen.

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Hiephoi *cheering smiley* zit net mn hotmail te checken en zie dat ik een weekje Zuid Frankrijk heb "gewonnen" (vakantieveilingen) en dat ik voor 94,50 ook nog een week kan bijboeken. Dat zou betekenen dat we voor 185 euro, 14 dagen een volledig ingerichte bungalowtent hebben, in juni dan. Dat is toch een leuk vooruitzicht.

Net al even overlegd met mn leidinggevende, maar juni vakantie nemen is op zich geen probleem.... alleen nog even kortsluiten met mn directe collega of hij niet ook in juni al plannen heeft. We zijn maar 3-persoons afdeling en kunnen dus niet/nooit tegelijkertijd op vakantie gaan ivm de bemensing. Uiteraard een dagje kan wel, maar niet twee of drie hele weken :cool: En dan vanavond de agenda maar eens trekken om te zien wanneer we nu precies willen gaan.

@Atra: fijn van je goede echo!

@kwabber: wanneer mag jij dan weer voor echo?

18. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    meimamma ja zo moet ik het ook maar gaan bekijken! Dank:D

Hopmarjanneke ik mag weer als ik 12 weken en 2 dagen ben, 6 maart! Spannennnnnnnndddddd

19. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ik belde naar de HA vanmorgenon of Luna misschien tijmsiroop mocht voor dr keeltje. Nou na wat vragen moest ik bij de HA komen met Luna en hebben we met Luna longfotoos gemaakt in het zh
    Zojuist belde de HA voor de uitslag en Luna heeft een ontsteking in dr rechterlongetje. Ze krijgt er antibiotica voor dat kunnen we ophalen zodra Luna wakker is.
    Wat ben ik blij dat ik heb gebeld voor die tijmsiroop!!!!!!!! n

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Oei meimama, da's wel even schrikken dan, je kleintje longontsteking. Maar inderdaad gelukkig dat je hebt gebeld.

Kwabber: leuk en spannend zeg zo 6 maart :D

Deel Deze Pagina