Marjan het is zeker schrikken. Ik ben niet gauw hotel de botel en vrij nuchter als luna ergens last van heeft maar hier schrok ik wel erg van! En een lekker vooruitzicht zeg voor jullie in juni, en juni is ook al zo Kwabber pannend hoor 6 maart!s
OH Meimama, krijg helemaal de rillingen! Een ontstoken longetje!!! Hoop echt dat de AB snel aanslaat. En goed dat je hebt gebeld en dat de HA het zo serieus neemt! Nu lekker snel opknappen samen! Marjan wat geweldig zo'n aanbieding!!!! Hoop echt dat je het geregeld krijgt op je werk! Zo'n tent is super (heb ik gehoord dan)! Heel compleet enzo. Lekker om nu al een vakantie in het vooruitzicht te hebben! (hier nog totaal geen idee) Zie je niet op tegen de autorit? Kwabbernoot Als ik jou zo lees lijk ik het wel! Ben ook altijd zo adviseren en weet dat mijn valkuil is dat ik bemoeizuchtig word. Wel erg leuk van het GOkindje en de evt. helm! Nog meer tips nodig?!
Wat een wondermiddel is de antibiotica! Ikl heb een heel ander kind! Ze is heel vrolijk speeld weer lekker en heeft weer praatjes voor 10! Ze eet en drinkt nog niet zoals het moet, maar ach ook dat komt wel weer goed! Ik ben heeeeeeeel blij!!!!!! En vooral ook opgelucht dat ze al zo gauw al een stuk is opgeknapt!
Oh Meimamma wat moet dat fijn zijn! Goed de kuur afmaken, zodat het niet terug komt. Succes en genieten maar weer!
Wish, hoe is eigenlijk met jou? Nog veel pijn? Al van de medicijnen af? Kun je Vince weer helemaal zelf verzorgen?
Hoi dames sorry hoor dat ik er zo weinig ben. Mn hoofd loopt zo over van alles en alles wat geregeld moet worden, soliciteren en al die dingen meer... @Meimamma: heel veel betershcap voor je meisje!!! xxx voor jullie dames
Hallo Mama's, Allereerst is het al heel lang geleden dat ik hier was. En was toen ook niet eens echt actief. De laatste maanden zijn er veel dingen gebeurd in ons leventje, maar gelukkig komt nu alles weer een beetje op de rit. Weet niet of jullie nog kunnen herinneren dat ons zoontje heel erg ziek is geweest, dat hebben we nu allemaal helemaal achter de rug en hoeven ook niet meer terug te komen voor controle's en dergelijke in het UMC Nijmegen. Wel staat hij nog onder controle hier bij de plaatselijke kinderarts (eigen verzoek). Verder zijn er een aantal mensen die ik (even) uit ons leven heb verband, omdat het alleen maar stress op levert en mensen niet begrijpen dat alles tijd nodig heeft om weer vertrouwen te krijgen in de gezondheid van je kindje en de medische molen daar om heen. Onze kleine man doet het erg goed, en hoe doen jullie kindjes het? Wat eten jullie kindjes zoal? Ik bedoel hiermee, wat doen jullie op de boterham? Hoeveel boterhammen? En wat tussendoor? Hoeveel flessen nog? Pfff ... wat een vragen weer ... hihihi. Nou ik hoop dat ik me weer bij jullie mag aansluiten, ondanks ik me zolang niet meer heb laten zien! Groetjes ....
He Desi welkom terug! Fijn dat het met jullie nu in ieder geval weer een stuk beter gaat. Hier doet Gabriël het erg goed Eten: 's morgen een half bordje pap en 1 boterham met jam. Tussendoor fruit. Tussen de middag 2 boterhammen 1 hartig, 1 zoet, met wat appelsap. Ongeveer 1 a 2 uur na de lunch flesje en koekje. Rond 5 uur warm eten en rond 7 uur laatste flesje en naar bed. Laatste tijd krijgt hij rond 4 uur ook nog een flesje, omdat hij dan erge honger heeft. Hij is geloof ik weer bezig met een groeispurt.
Welkom terug hoor. Hier krijgt de kleine meid sochtends 1 bruine boterham (zonder korst) met Smeerkaas of appelstroop. Smiddags fruit savonds groenten. Tussendoor een beetje diksap (uit een beker of fles drinken blijft een probleem) Maar voornamelijk BV Fijn dat alles goed gaat met je kleine man!!!
Oja meiden van het andere forum: Ik kom er niet meer in... zegt dat het wachtwoord niet klopt... hebben jullie iets verandert?
Wekom terug Desi! Maar wat een verhaal... wat naar dat je kindje zo ziek is geweest. Kun je er misschien iets meer over vertellen? Ben heel blij om te lezen dat het nu zo goed met hem gaat! En zo te lezen gaat het ook beter met jou; de zorgen heb je wat los kunnen laten lees ik tussen de regels door. Ik herken het gevoel om vertrouwen de krijgen in de gezondheid van je kindje. Succes daarmee! Eetschema 07.00 broodje met boter (half) met fles 180/6 (Eigenlijk komt hij altijd tussen 5 en 6 voor de fles, maar dit is ons streven. 10.00 fruit 12.00 2 sneetjes brood met smeerkaas/jam/fruit/appelstroop 13.00 fles 150/3 15.00 koekje en wat drinken; water (als hij wakker is) 17.00 warm eten met yoghurt als toetje 19.00 fles 150/3 22.00 fles 180/6 De laatste fles willen we graag laten vervallen, maar durven het eigenlijk niet, omdat we bang zijn dat hij dan nog eerder wakker is...
Desi: Welkom terug! Fijn dat alles weer goed gaat met jullie manneke!! Schema hier: 08.00u Bord/Fles Bambix 10.00u Fruit en drinken 12.00u 2 boterhammen (met smeerkaas, smeerworst, appelstroop, pasta, ham, gewone kaas, of jam etc) met 180+6 opvolgmelk. 15.00u Fruit en koekje 17.00u Groente + toetje 18.15u 180+6 opvolgmelk 19.00u Bed in Wish: Hoe ist met jou? Meimama: Luna alweer aan het opknappen?
Heb onderstaand stukje even gekopieerd van een tijd geleden toen ik hier me verhaal had gedaan ; mijn zoontje is dus geboren op 9 mei 2011 na een vlotte bevalling, laatste stukje geholpen met de vacuumpomp in het ziekenhuis (moest sowieso in het zh bevallen) Hij had een goede start, en dronk goed (ondanks dat hij hoofdpijn en misselijk was van het getrek met de vacuumpomp. Na 1 nachtje in het ziekenhuis te overnachtten na de bevalling mochtten we de volgende ochtend na huis. Myron deed het erg goed, en wij waren natuurlijk de trotste ouders :-D Na 6 weken kwam hij 's nachts voor der nachtvoeding om 2.30u,m tenminste dat dachtten we. We deden om ste beuren de nachten met de fles. Deze nacht was het de beurt aan vriendlief, ik bleef lekker in bed. Myron bleef huilen en steeds harder, mijn moeder gevoel knaagde. Toch maar even gaan kijken ... op het moment dat ik de woonkamer inloop zie ik een jongentje liggen wat niet lijkt op het jongentje dat ik ken. Hij was helemaal geen baby die veel en overtsuur huilde. Opeens zagen we dat hij ook moeite kreeg met ademen, hij werd slap en begonm te draaien met zijn ogen. Of ademde hij toch wel normaal??? Na even te hebben gekeken naar hem, en hem goed te hebben geobserveerd, toch maar gebeld met de dokter. We konden gelijk komen, daar werd al snel gebeld met het ZH. Daar konden we terecht bij de EHBO. Na gelijk wat bloed te hebben afgenomen en een thoraxfoto ... werd meteen al duidelijk dat hij zou worden opgenomen. Hij kreeg zuurstof en vocht via het infuus, want echt drinken wou hij niet en was ie ook te zwak voor. Op de afdeling bleek al gauw dat hij erg ziek was, de koorts steeg en hij sliep erg veel. En prikkels kon hij niet verdragen. De kinderarts kwam kijken (dezelfde die hem heeft opgenomen) en het sterke vermoeden van hersenvliesontsteking werd uitgesproken. Aangezien hij ook een bombarderende fontanel had ... *schrik* Ze hebben verschillende onderzoeken gedaan, en alles wees hetr meest op hersenvliesontsteking. Maar de waardes waren niet in vergelijking daarmee. Dus konden ze er niet echt de vinger aan leggen. Maar hij kreeg wel aan antibioticakuur. Al met al hebben we 12 dagen in het ziekenhuis gezeten en ze hielden het op een beginnende hersenvliesontsteking. Na 12 dagen mochtten we naar huis, en Myron was erg opgeknapt ... maar helaas na 2 weken kreeg hij weer een bollere fontanel en gingen we weer terug. 1 nachtje in het ziekenhuis ter observatie, en de volgende dag leek zijn fontanel normaal t e worden. Toch weer van allerlei onderzoeken en ook een MRI etc. Deze hebben ze opgestuurd naar het UMC Nijmegen en daar zouden we ook heen gaan, om de artsen er na te laten kijken. Eind Juli gingen we er heen, en daar konden we dan ook gelijk blijven. De kinderneuroloog wou hem daar houden en observeren voor 2 dagen. Deze 2 dagen werden er uiteindelijk 9. Maar ook daar konden ze niets vinden ... in ieder geval niet iets wat kon wijzen op een bepaald ziektebeeld. Nu lopen we nog steeds regelmatig in het ziekenhuis en heeft hij ook vele controles in nijmegen. Ze hebben (bijna) alles uitgesloten ... en hebben het nu over dat het te maken kan hebben met de bevalling i.c.m de vacuum. Ja zo zet je een gezonde zoon op de wereld en 6 weken later is hij erg ziek. Gelukkig is hij nu echt weer aan de betere hand, is het een vrolijk mannetje en doet het erg goed. En wij zijn nog steeds de trotse ouders. Alhoewel ik (mama) soms wel nog erg bezorgd ben ... maar das dan toch niet gek? (sorry allemaal voor het lange verhaal, maar zo is het, had eigenlijk nog wel langer gekund ... maar ik heb het zo kort mogelijk gehouden.) Dit is dus ons verhaal ... en de stille hoop is dat het zo blijft gaan als het nu gaat. Terwijl we ook willen weten waar het vandaan is gekomen. ----------------------------------------------------------------- Momenteel doet hij het dus erg goed, en hebben we geen controle's in het UMC Nijmegen meer. Op de laaste MRI die er is gemaakt, zien ze ook geen vocht. Dus helemaal goed ... Het lijkt ook niet of hij er iets aan over heeft gehouden ... het is een flinke vent geworden ... hoe zwaar zijn jullie kindjes eigenlijk? En de lengte? Maar het vertrouwen in me zoon is er wel, maar je kijkt wel vaak met andere ogen na als hij niet zo lekker in zijn vel zit. Daar ben ik dan soms ook wel onzeker over ... maar das toch nie gek? Ik heb onderstaand schema : 07.30 u Papfles van 180ml + 6 scheppen en 5 scheppen pap. 09.45 u Fruithapje 200gr. 12.00 u Brood (vaak anderhalf) en fles van 180ml. 15.30 u Wat drinken met een koekje, cracker o.d. 17.00 u Groentehap 200gr met een toetje 100ml 20.00 u Fles van 180ml + 6 scheppen en pap. Is dit juist? En de laatste paar dagen wil hij niet altijd meer die fles tussen de middag! Geven jullie vitamini D? Groetjes ....
Oh Desi, wat een verhaal!!!! En zo herkenbaar helaas... Je bezorgheid is terecht hoor! Het is niet niks wat jullie hebben meegemaakt. Misschien is het lastigste nog wel dat je niet weet waardoor het kwam, want dan kon je 'gerichter bezorgd' zijn, zeg maar. Geloof me; het vertrouwen in je zoontje zal groeien! Fijn dat er op de MRI er zo goed uit zag de laatste keer! Dat moet vertrouwen geven! Mag ik vragen hoe ze de MRI's bij jouw zoontje maakten? Slaapmedicatie of onder narcose? Volgens mij ziet je schema er wel goed uit hoor. Hier ook een poosje gehad dat hij de middag fles niet echt wilde... All Ik zie wel dat iedereen van die laatste fles af is... Denk dat wij het dit weekend ook maar eens gaan proberen. Duimen jullie mee dat het goed mag gaan?!
5eesi wat een verhaal zeg! Gelukkig gaat het nu een stuk beter met je mannetje! Atra Luna is gelukkig weer een stuk beter! Rochelt en hoest nog wel flink, maar dat is ook niet zomaar weg. Maar vanaf vandaag kan ik wel zeggen dat dr eetlust weer helemaal terug is! Joepie jeej! Schema: 7.30 fles van 180/5 9.30 fruit met wat drinken 11.30 fles 180/6 14.00 1 tot 1,5 boterham met hartig Luna houdt niet van zoetigheid. En dan in fles of tuitbeker wat diksap of water 15.30 fles 180/5 17.00 warm eten en yogurt 19.30 6les 210/z en naar bed Het ligt er hier aan hoe het loopt dan krijgt ze nog weleens een rijstewafel of koekje Pap wil ze niet. Geen enkele pap vind ze lekker. Dan doet ze echt dr mond niet los En ze blijft op die 4 flessen hangen. Hoe ik dat er af moet krijgen en naar 3 kan gaan geen idee!
Wij zitten ook op 4 flesvoedingen, maar wij hebben dus nog die avondvoeding Wel zie ik dat wij minder schepjes voeding hebben. Misschien een idee om 's middags brood te geven en daarna een kleine fles? Weet niet of Luna goed ander drinken drinkt? Want anders zou je die bekers kunnen vergroten en ook bijv. meer boterhammen geven. Succes!
Desi: Jeetje zeg, wat zullen jullie een zorgen gehad hebben! Maar erg fijn dat het nu weer zo goed gaat. Tuurlijk mag je nog onzeker zijn, maar ik denk dat iedere mama dat wel is. Schema ziet dr goed uit hoor. Wij geven inderdaad vitamine D, maar pas vanaf dat ie 6 maand was ofzo, of 7 maand.. eerder wisten we het niet dat het moest, hoorde we pas toen ie dus 6/7 maand was. Meimamma: Fijn dat Luna weer lekker opknapt! Guusje: Hier zijn we sinds dat ie 6 maand was van de 4e fles af. Hij gaf zelf ook aan die niet meer te willen. En nu wil ie de fles van 12.00u ook nie altijd meer, maar die houden we nog even vol tot ie 11.5 maand is.
@all ; Ja zorgen hebben we wel gehad, maar op het moment zelf besef je het allemaal niet zo goed, dat komt pas later! Ik ben nog wel benieuwd wat jullie kindjes zoal wegen en de lengte De MRI deden ze trouwens met een roesje in Nijmegen en hier in Hengelo doen ze het gewoon ingebakerd, het is dus wel een heel verschil. Maar ben blij dat het over is ... Greeettzzz