Desi misschien ene idee om te gaan orienteren bij een fietsenmaker?? Die hebben verschillende modellen. Dan kun je kijken wat je prettig vind. Zelf heb ik deze via MP gekocht. Ik heb dit plaatje even van internet gehaald, maar het is wel de zelfde fiets. Ik heb er een bobike voor zitje met scherm en een fietsendrager op. Ik vond een gazelle Bloom ook erg mooi. Maar ik wilde juist zon lage instap als dat deze heeft.
Yeah! We krijgen de MRI!!!! Maar nog fijner is dat de neuroloog geen neurologische afwijkingen kon ontdekken! Niets wijst er op dit moment op dat er nog een teveel aan hersenvocht aanwezig is. De beste man gaf ons even het idee dat een MRI niet nodig was, dus ik ben daar gaan praten als Brugman en hij gaf eigenlijk gelijk toe dat er nog een MRI moet komen. Duurt nog wel 1 a 2 maanden, maar we hebben goede hoop om al deze onzekerheid snel achter ons te kunnen laten.
@Gussje ; Ik ben er natuurlijk een tijdje niet geweest hier op het forum, maar lees iets over hersenvocht bij jullie kleine man? Wat is er aan de hand? Of wat was er aan de hand?
Hoi hoi meiden!!! Vagans: Zooo hee jij krijgt veel kleding!!! Lekker hoor...scheelt toch weer in de portomonnee. Wat een leuke foto's van Yara op de wipkip!!!! En ook van voor op de fiets! Meimamma: Hier ook een paar maanden dat ik tijdens de pilstrip ongesteld werd...met HA over gehad en is normaal...menstruatie wordt nooit meer zoals het was...ze verwachtte dat dit vanzelf wel weer goed zou komen en dit is ook gebeurd...word nu weer netjes in mn stopweek. @Guusje: Het gaat helemaal goedkomen met jullie kereltje!!!! Jippie!!!! Nog ff die MRI en jullie zijn helemaal gerustgesteld. Trouwens....misschien slordig van mij hoor maar draagt Guus zn helmpje nog? @Fiets: Hier net een jaar een nieuwe fiets dus ga echt geen dure mamafiets kopen.Ik heb nog fietsbonnen van het fietsplan dus daar ga ik een zitje en een buggydrager voor kopen....dan maar een beetje met de beentjes wijd Ff vraagje ik zit een beetje te dubben over hoeveel vocht Vince binnen moet krijgen NAAST zn gewone voeding...dus puur aan sap of water. Hoe doen jullie dat?
Guusje wat een heeeeeerlijk nieuws! Super zeg nog even die MRI en dan kunnen jullie de narigheid achter jullie laten!!! Wish wat een knappe gozer. Ik heb je wel op hyves maar niet op FB ik zal je eens zoeken Vocht: ik heb toevallig vanmiddag eens inb een blaadje van het cb geneust omdat ik met de hoeveelheid melk loop te hannesen tussen de 9 en 12 maand hebben ze genoeg aan 400ml melk per dag. Luna zit nu op zon 700ml. Ik geef haar bij brood fruit en warm eten wat sap en laat haar drinken tot ze genoeg heeft. Maar ook geen hele grote hoeveelheden. 30ml zon beetje per keer. Maar tis wel een goeie vraag! Ik moet morgen naar het CB als ik er aan denk zal ik het eens vragen....
Wish ik heb vanmorgen op het cb gevraagd hoeveel vocht ze naast de melk nodig hebben. Ze zei mij dat er in fruit en warm eten ook vocht zit dus dat het in principe wel genoeg was als je het 2x op een dag extra zou aanbieden. Dus een keer bij bijvoorbeeld brood en een keer tussendoor. Met warm weer is het anders, dan geef je wel wat meer, maar zoals nu is het voldoende zo. Goeiemorgen allemaal, Nou wij zijn dan vanmorgen naar het cb geweest. Luna is nu 73cm en 8870gram Sinds 24 januari 1.5cm en 500gram gegeroeid. Ze doet het helemaal super!! De verpleegkunige was ook helemaal tevreden. Heb weer aangegeven dat ik geen melk nr ga geven, vond deze ook prima. En ook gezegt dat ik Luna alles een keer laat proeven. Dus ook patat pizza pannekoek chinees pepermunt...... al die ongezonde dingen. Geen grote hoeveelheden, maar er werd mij haast gecomplimenteerd dat ik niet te angstig ben. Maar ja ze moeten alles proberen vind ik hoor. Ik zal dr niet iets te gekruids geven, maar Luna reageerd niet op de vettige dingen. En zoalang het geen hele maaltijd is, vind ik het goed. Luna ligt nu alweer bijna een uurtje te pitten. Het ziet er wel naar uit dat mn nieuwe schema aanslaat. Thank god! Scheelt wel weer een fles. En wat meer de handen vrij Wisten jullie dat je de streepjescodes van Bambix/olvarit en nutricia(nutrilon) kan sparen? Kun je hele leuke dingen voor sparen (kleine tip) Zo als Luna wakker is even naar de markt. Even fruit en bloemen halen. Verder niet veel soeps op de planning vandaag. Jullie nog plannen.
Meimamma, waar kan je voor sparen dan? Ik doe wel eens mee met die online acties dat je de streepjescode door moet geven en dan kan je wat winnen.
Monika dan moet je even op nutriciavoorjou.nl kijken en dan onder het kopje spaar metons mee, onderaan in het grijze deel van de pagina. Spaarartikelen • Nutricia Spaarprogramma
Wish, wat een stoer manneke! En jij hebt hem ook al in de winkelwagen! Hij is echt groot geworden! Baby-achtige gaat nu heel snel weg hè?! Hier krijgt hij tussen de middag en om 15.00 uur warm water in een tuitbeker, maar dat zijn max. 5 slokjes... Laatst had hij een smoothie erin en toen dronk hij hem zo leeg. Hij zal het wel niet nodig hebben denk ik dan... Desi even in het kort; met 3 maanden is er een teveel aan hersenvocht op meerdere plaatsen ontdekt + dat zijn hersentjes te klein zijn aangelegd. Op dit moment doet hij het super en willen we graag weten hoe het eruit ziet in zijn hoofdje. Want steeds als hij iets anders doet dan anderen vragen we ons af of het komt door hetgeen in zijn hoofdje. We zijn blij dat het einde van deze slopende en onzekere tijd in zich is. All hoeveel slapen jullie kindjes? Ons mannetje slaapt max. 1 uur op de dag. De nachten zijn nu vaak van 20.00 - 07.00 waarin hij 2 tot 3 keer toe komt (en soms na een uur pas weer gaat slapen). Lijkt mij dat hij veel te weinig slaapt, maar hij is op de dag wel heel vrolijk.
Hier slaapt hij door van 19.00 tot (meestal) 8.00 uur. Daarna meestal van 10 tot 11.30. En van 13.30 tot 15.30. Maar soms slaapt hij ook maar 1 a 1,5 uur totaal op de dag. Het verschilt per keer. Normaal dus het bovenste gelukkig.
Whaaa! Wat een utopie!!! Je houdt me echt niet voor de gek?! Wat heerlijk zeg! Ik zeg GENIET ERVAN!!!!
Luna slaapt van 20.00 tot 7.00 en daarna weer van 9.30 tot 11.30/12.00 en van 14.30 tot 15.45 zon beetje. Ook best lekker. Ze slaapt altijd zon beetje 4 uur op d dag verspreidt over 2 slaapjes.
Hier van 7.00-5.30/7.00, de starttijd van de dag wisselt nogal . De afgelopen week is ze ongeveer 3x per nacht kort wakker geweest, het wordt weer wat beter dus In de ochtend slaapt ze ongeveer van 9.30-10.30/11.00 en dan in de middag nog ergens een uurtje. Vaak ergens tussen 14.00 en 15.00 naar bed, heel wisselend. Als ze in de middag erg protesteert ga ik met haar wandelen, dan valt ze altijd wel in slaap.
Meijke ik wou dat Luna nog weleens in slaap zou vallen tijdens het wandelen. Maar mevrouw is veel te nieuwsgierig. Zijn jullie kindjes ook al aan het anwijzen? Luna wijst alles aan en zegt dan die, die en dan moeten wij zeggen wat het is. Ook begint ze al steeds meer klanken na te praten. Wij als ouders weten dan wel wat ze zegt. Maar woorden zoals Bal Boom Mama Papa Opa en Hondje kan ze al wel aardig duidelijk zeggen. Dat het voor een ander ook wel duidelijk is En hoe geven jullie pap? In wat voor speen? Ik merk wel dat Luna het nieuwe schema zo oppikt geen probleem. Maar heb wel het idee dat ze er snachts wat onrustiger van is. Of het moet dom toeval zijn???? Niet dat ze wakker wordt, maar ze is erg onrustig je hoord dr af en toe beetje wauwelen. Maar ik heb de Difrax fles en zit er over te denken om toch te proberen een beetje pap in de laatste fles te doen. Ze is er niet heel dol op maar wil het toch proberen. Moet ik dan een 3 standen speen doen of een L speen???