Mei mama's 2011 (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door Monika, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Was het bij jullie dan zulk lekker weer? Hier de hele dag saai grijs weer. Wel leuk zo'n schaapskooi!
    Fijn dat ze het iets beter doet. Hoop dat je morgen zonder zorgen weer op het nieuwe schema over kan stappen.

Aan het eind van de middag tikte meneer de 40,5 aan:(. Hij drinkt wel weer wat beter, maar slaapt nog erg veel op de dag.

2. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Wow 40,5 dat is nog best aan de hoge kant. Hij heeft al een paar dagen koorts toch? Ik vind het al hoog als Luun 38.7 heeft

Het was hier wel bewolkt vanmiddag maar af en toe kwam de zon door. En de temp was erg lekker.

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Vanmorgen 39,7... Zetpil en een flesje en meneer is weer redelijk vrolijk. Hij ligt nu weer lekker beneden in de wagen. Verwacht dat hij zo wel in slaap valt.
    Ben bang dat ik de manueel therapeut en de oogarts af moet zeggen voor morgen...

4. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Het lijkt me idd ook niet fijn om met een ziek mannetje naar een therapeut of arts te moeten. ....

Hier aan de arbeid. Nog een uurtje en da, zit het er weer op en dan weer 2 dagen vrij.
    Vanavond ouderavond op het kdv en mn s-ouders komen dan oppassen. Ben benieuwd hoe Luna dat gaat vinden, die wordt eigenlijk nooit door een ander in bed gelegd.

Wat eten jullie vanavond dames?
    Hier staat er broccoli(bah) op het menu. Met kaassaus aardappels en een gehaktbal.

5. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hier erwten met aardappels en hamburger met gesmolten kaas gegeten.

Ben toch even met de kleine naar de HA geweest. Er werd mij weer op het hart gedrukt dat ik zeker met zijn medische geschiedenis echt moet komen als hij ziek is.
    We moeten het aankijken, 3 keer per dag op vaste tijden PCM geven en zorgen dat hij genoeg vocht binnen krijgt.
    Als overmorgen de koorts niet gezakt is (toen ik vanmiddag ging had hij 40) moet ik weer met hem langs komen en urine meebrengen. Mocht hij daarvoor zieker ogen dan moeten we gelijk de HA of de HApost bellen.

6. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Goed dat je even geweest bent Guusje!! Liever een keer teveel dan 1x te weinig!!

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hé Wish, hoe is het eigenlijk met jou? Je bent inmiddels bij de longarts geweest toch? Was dat positief? En hoe gaat het met Vince? Lekker vrolijk en ook al wat beweeglijker?

8. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Groot nieuws!!! Vince heeft zich vandaag 2x zelf omgedraait!!! Nu zullen jullie denken pfff dat doet die van mij al tijden maar hier duurde het zolang voordat er iets gebeurde dus we zijn superrrrblij!!!

Gisteren voor het eerst wezen zwemmen met Vince..hij vond het eerst een beetje eng maar later genoot hij er wel van....ff fotootje spammen:D

9. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Pfff ik snap niet dat die foto's op zn kant komen

10. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh Wish, wat een fantastisch nieuws! Krijg er gewoon kippenvel van (ben ook een emo mens hoor;):)). Wat moet het heerlijk zijn om te zien dat hij draait!
    Ga je nu vaker met hem zwemmen? Misschien wel heel goed voor zijn motorisch ontwikkeling?
    Echt helemaal te gek dat hij dit nu kan! Het is een heerlijk ventje om te zien.

11. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Guusje het gaat weer goed met me hoor...long is weer genezen en ben bijna weer volledig aan het werk :D

12. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ja we gaan zeker vaker zwemmen met hem...was echt heel erg leuk om met zn drietjes zo bezig te zijn. Alleen wel een keertje doordeweeks nu...was behoorlijk druk.

Ja is ook heerlijk dat hij nu draait.Heb er altijd vertrouwen in gehad hoor dat hij het vanzelf zou gaan doen maar ja andere mensen die kijken je zo aan van dat er iets mis zou zijn met hem omdat ie bepaalde dingen nog niet deed en dat vond ik bloedirritant!

13. Desi1984

Desi1984 Lid

9 mrt 2011
    28
    0
    0
    Hallo,

Ik heb natuurlijk ook een behoorlijke geschiedenis op medisch gebied.
    En mijn kleine man deed ook de dingen wat later dan anders, maar zo opeens maakte hij een grote sprong ... dus niet twijfelen, het komt allemaal op het eigen tempo.

Onze kleine man is gelukkig weer helemaal beter, drinkt weer goed en de diarre is gestopt. Heeft nu 4 tandjes ... en plast ook weer goed!

En wat betreft de medici, volg je eigen hart, als je geen goed gevoel het bij de ene arts ... ga dan na een andere ... anders naar het ziekenhuis. Jouw moederhart heeft altijd gelijk en voelt alles haarfijn aan ... Jij bent de mama en jij weet zelf wat voor jou kindje het beste is. Daar kan geen arts tegenop!

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoi! Leuke foto's Wish! Wij zijn laatst ook wezen zwemmen voor het eerst, heerlijk :). En mooi dat hij draait!

Guusje, zielig dat het mannetje nog ziek is, sterkte!

Hier een mijlpaal vandaag, ze ging een paar keer zelf zitten! Heb het helaas de eerste keer gemist :(, ze lag op de grond en toen ik me weer omdraaide zat ze :D.

Troetel, lijkt me super om te fietsen, hoe vindt Jaylin het?

Meimamma, hoe is het met Luna?

Alle andere meimoeders, hoe is het met jullie en jullie kleintjes?

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hoihoi!! Haak weer eventjes in! Lang geleden!

Meimamma jij ook een ziekig meisje? Hoe is het nu? Lees dat ze alweer blij is, hoe ging het oppassen?? Slaapt je meisje nog niet door?

Jee Wish wat goed!!!!!!!!! En het maakt toch helemaal niet uit dat onze kindjes al een poos draaien, het is altijd gaaf als ze wat nieuws kunnen! Of dat nou omrollen of staan is, het is toch geweldig om dat voldane en blije koppie te zien als ze iets hebben ontdekt!! Oooh wat een geweldige foto's ook!

Guusje had al op jou gereageerd op t andere forum! Hoe hoog zit hij nu??

Meijke hee wat goed, zelf zitten! Dan mag jij binnekort ook fietsen!! Hoe is het verder met jullie!? En met de reflux, moeten jullie al medicatie afbouwen?? Verdik jij nog veel??

Ego hier alles goed! Mannetje slaapt helaas nog niet altijd door al is het deze week weer een paar nachten goed gegaan. Eten is wel een uitdaging geweest de afgelopen tijd maar gaat nu weer goed! Onze meneer heeft nogal wat wensen maar aangezien hij niet kan praten zijn ze niet altijd even duidelijk.

Maar ik geloof dat ik het nu snap, hij wil gewoon wat wij eten! Nu dus 's avonds met de pot mee en hij eet ineens geweldig!! Brood gaat als een tierelier net als fruit(nu wil meneer dus potjes of genepte potjes, doe er gewoon vers fruit in of meng het:p) maar yogurt wil hij echt niet meer. Tussendoor een soepstengel, stuk komkommer, tomaat of wortel of wat anders simpels gaat ook goed! R. drinkt nog wel veel flessen maargoed, na overleg met CB en HA is dit prima omdat hij ook heel erg actief is, er verder geen eten voor laat staan en zeker geen overgewicht heeft of te snel groeit. Hij heeft het echt nodig dus.. Maar hij zit vaak nog aan de 800 ml melk per dag! Drinkt ook niet anders dan uit de fles, heel af en toe wat slokjes uit het een of ander maar echt lekker drinken nog niet. Komt vast goed, nog even doorpuzzelen in de tuit-rietjes-beker-wereld.

Verder gister voor het eerst samen gefietst en was een groot succes! Erg leuk!!

Ik heb morgen mijn termijnecho, heel spannend. Heb al twee echos gehad en hoop dat alles nog goed is. Word ook zo angstig van al die enge verhalen hier dat ik me alweer vanalles in mijn hoofd heb gehaald!

Truste allemaal!

16. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Wish Joeppie joeppie applausje voor Vince!! En niets van aantrekken hoor van al die andere mensen die maar denken!
    Luna is nogal lui aangelegd en doet ook alles op zn tijd. Krijg ook vaak, en voornamelijk van de s-familie, te horen van; ze mag nu toch weleens kruipen of zelf gaan zitten. Maar ja dat komt wel hoor!
    En wat een knap ventje zeg! Leuke fotoos!

Fijn dat je weer hersteld bent en weer bijna volledig aan het werk!

Kwabbernoot, Luna slaapt vanaf dr geboorte al door. Alleeen als ze ziek is en overdag weinig eet of halve flessen drinkt, komt ze snachts om het in te halen.
    Luna wil ook altijd het liefst eten wat wij eten. En is helemaal gek van yogurt;)
    Spannend je termijn echo. Ook wel weer erg leuk die voorpret.
    Ben benieuwd hoe het is gegaan.

Meijke wauw zelf gaan zitten wat goed zeg!!! Ook een applausje;)
    Met luna gaat het goed. Die is weer de oude (thank god!)

Dre ouderavond gister was leuk. Ze hadden niet veel "nieuws" te melden, maar ja wat kunnen ze over zon ukkie nou eigenlijk vertellen.
    Maar ja het is wel leuk zon eerste ouderavond.

Het oppassen avn mn schoonouders ging ook goed. Maar daar is Luna ook 1 dag in de week dus was wel vertrouwd. Ze is na de fles gelijk gaan slapen, zonder gemopper of gehuil.
    Alleen lag ze vannacht rond half 4 ineens mama mama mama te roepen in bed. Toen ik even ging kijken lag ze te lachen heb ik dr dr beertje gegeven en doorgeslapen tot half 8. Volgens mij moest ze even checken of wij thuis waren hihih.

Verder niet veel op de planning hier. Ik ben niet zo lekker. Vannacht veel wakker geweest omdat ik misselijk was en kramp in de buik. Wordt zo zachtjesaan wel minder, gelukkig.
    Misschien beetje aanrommelen in huis. Luna ligt nu net weer in bed

17. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Op dit moment lijkt onze kleine man de koorts achter zich te hebben gelaten. Hij is nu 3 uur koortsvrij.

Gisteravond zijn we wel nog als een speer naar de huisartsenpost gereden, omdat hij weer zo'n zelfde aanval had als in november met het vermoeden van hersenvliesontsteking. Hij huilde heel jammerlijk, hield zijn hoofdje achterover en draaide zijn ogen weg. We kregen geen contact meer met hem. Zo eng!
    Je voelt je dan zo machteloos en kwetsbaar... gelukkig werden we heel goed opgevangen.
    Ze houden het toch op een koortsstuip (terwijl zijn temperatuur maar 38 was en niet rond de 39/40 zoals de afgelopen dagen) als hij er nu nog één krijgt moeten we ons gelijk weer melden, maar het ziet er naar uit dat hij het ergste heeft gehad.

Vanmorgen bij de oogarts in het AZU geweest. Ze zien geen druk vanuit zijn hersenen.
    Hoera! Weer goed nieuws!!!

Ze hebben gelijk zijn oogsterkte gemeten (wist niet dat ze dit al bij een baby konden). Hij heeft een cylinderafwijking van -2 en moet als hij 3 is nog een keer naar de oogarts. Er is een kans dat hij erover heen groeit en anders zijn er dan ook vast hele leuke kinderbrilletjes te krijgen;)

Langzaam maar zeker stromen de positieve berichten binnen en hebben wij steeds meer hoop op een goede afloop.

18. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Lekker zeg Guusje die positieve berichten. Zo kun je ook wat vrolijker de toekomst inkijken. Maar wat schrikken joh gisteravond. Lijkt me idd erg naar als je dan zo machteloos staat en geen contact meer krijgt! Gelukkig viel het mee

19. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Dr vallen hier dingen op zn plek......
    De vieze stinkende poep luiers
    Dr chagarijnige humeurtje.......

Ik heb zojuist tandje nummer 3 ondenkt!!!! Niet midden boven maar 1tje links ernaast:D

20. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Meimamma, hier kwam de eerste boven ook op die plek! Fijn dat al het gedoe niet voor niets was!

Wish wat fijn dat je bijna weer helemaal hersteld bent!

Meijke stom is dat hè; let je constant op doen ze zoiets als gaan zitten als je net even een tel niet kijkt. Hoop voor je dat je van de volgende keer getuige mag zijn!

All Helaas helaas, de koorts is terug. Na 2 uur slapen vanmiddag had hij weer 40,2... wordt dus waarschijnlijk morgen urine wegbrengen en naar de HA.

Deel Deze Pagina