Mei mama's 2011 (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door Monika, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat vinden jullie van deze voor de bruiloft...ik ben verliefd :D

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Meijke, hij is echt leuk!!!!

3. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Meijke ik ben ook verliefd! Hij is echt leuk en super lief!!!!

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Marjan, 11 weken alweer! Gaat snel hoor!
    Oei, schrikken van die val. Maar gelukkig een goede afloop!

Meijke, snap je verliefdheid helemaal!:) Erg lief jurkje!!!

5. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mooie jurk!!!

6. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoi hoi

@Marjan: Wat leuk voor jullie!! Van harte gefeliciteerd!!!

@Meijke: Wat een schattig jurkje!

@Guusje: Wat heerlijk dat Guus het klokje rond heeft geslapen! Nu hopen dat ie dat blijft doen...daar zijn jullie onderhand wel aan toe.

Hier: Dinsdag naar het CB geweest. Vince weegt 13580 gram en is 83 cm lang. Echt een klein reusje dus haha
    Ik ben vandaag eens begonnen om na te denken over zn eerste verjaardag. Ik wil zo graag een klein "meptaartje"voor hem hebben naast de gewone verjaardagstaart maar kan nog geen taartje vinden buiten particulieren.
    We gaan het vieren vanaf 15.00 s middags zodat Vince eerst nog ff een middagslaapje kan doen zodat ie goed uitgerust is en dan maak ik soep met salade en broodjes en dan zal het feest zo rond 19:00 afgelopen zijn.
    Wat geven jullie de kleine voor haar/zijn verjaardag?

7. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier krijgt hij zijn eigen mobiele telefoontje.
    Weinig geld en toch iets willen geven zeg maar.

Mijn schoonmoeder gaat het meptaartje samen met mij maken op de ochtend zelf.

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wish, Vince groeit dus nog altijd goed! Fijn hoor! Hoe gaat het met het omrollen? Allebei de kanten op?

Hier willen we geloof ik teveel geven:). Moeten nog even een keuze maken:
    zandbak
    'Pak de kat' van Vtech
    Toet toet autogarage van Vtech

Ik wil lekker gebak voor de gasten kopen en iets met slagroom voor de jarige zelf. Kan ook zijn dat ik een cake bak. Een plakje door midden snijd: pakje cake, jam, plakje cake, slagroom, kaarsje!

Oh en vandaag een windmolentje gekocht, zodat hij kan leren blazen (kaarsje moet toch uit!:D) Maar hij wil vooral hij molentje vasthouden en in zijn mond steken.:p

9. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @guusje het omrollen doet hij wel maar alléén als het echt nodig is. verder zit ie al heel goed en wil hij amper nog liggen dus dat maakt het oefenen niet makkelijker

10. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Gaaf dat hij al goed zit Wish! Oh en niet meer willen liggen. Haha die vindt zitten veel te leuk! Maar wel lastig met het verder oefenen... Gaat hij dan huilen als hij iets wil hebben? Want hoe komt hij anders bij zijn speelgoed?

11. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Als hij zit dan leg ik het speelgoed rondom hem neer...en meneertje gaat idd brullen als hij er niet bij kan...tis een verwend kereltje haha maar ohhhhh zo lief!

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Heb je al geprobeerd om tijdens het samen spelen het speelgoed steeds iets verder bij hem vandaan te leggen. Eerst binnen handbereik en later er net buiten.
    Ach, op een dag denkt hij vast; 'En nu wil ik het zelluf pakken!' En hop, dan gaat hij als een speer op zijn speelgoed af.

Stiekem vind ik het hele fijn dat ons kleine mannetje nog lekker een beetje baby is. Het jaar is omgevlogen! Ben nog niet echt toe om nu achter een lopende dreumes aan te rennen:).

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

10020 bij 74,5 cm. Alles prima gisteren! Ook qua voeding en ontwikkeling. We mogen rustig melk afbouwen en nog best een half jaar een laatste flesje geven.

Ze krijgt nu 180/6 + 5 pap in de ochtend, 120/4 in de middag, 100 yoghurt en 180/6 voor het slapen. Die 120/4 bij de lunch gaan we vervangen door 100 volle melk. En die avond fles maken we kleiner.

Hoe zitten jullie qua zuivel nu? Wij nog best veel dus, maar was prima.

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Heerlijk zo'n driftkikker ;), ons dametje kan er ook wat van soms... Vooral het aankleedkussen vindt ze belachelijk...ze gaat steeds zitten en dat verschoont erg lastig.....

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh dat verschonen! Vind het een kleine ramp tegenwoordig. Heeft al 2 keer de lamp eraf geknald (stuk), wil overal aanzitten, iedere dag werkt er weer iets anders om hem liggend te houden. Nu is de muziekmobiel aan hetgeen dat werkt.

Jouw dame doet het dus goed Meijke! Lekker is dat hè! Wij hebben net de laatste fles (22.00 uur) afgebouwd, dus hier blijft het even zo. Hij krijgt nu 3 flesvoedingen van 180/6. Daarnaast bied ik ook water aan, maar daar drinkt hij maar en paar slokjes van. We wisselen, hierbij tuitbeker, fles en gewonen beker af. Nu werk de tuit weer het beste.
    Geef jij volle melk? Ik dacht dat halfvolle melk juist moest...

Wij gaan met de paasdagen de uitnodigingen voor zijn verjaardag uitdelen. Leuk!!!

16. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Guusje, cb adviseerde hier halfvol of vol. Met magere melk kunnen ze niks, het gaat om de vetten die erin zitten.

17. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Luna krijgt hier sochtends een fles van 150 ml halfvolle melk. Op de 2,5/ 3 boterhammen met halvarine en smeerkaas. Luna wil helemaal niets anders als broodbeleg we proberen het regelmatig. En na het warme eten een beetje yogurt. En voor het slapen gaan om 19.30 een fles van 180/6 friso nr 2. Ik heb nog 1 pak. Friso in de kast. Als die op is ga ik volledig over op de halfvolle melk. Merk wel aan Luna dat halfvolle melk minder v oedzaam is als friso.
    En Luna drinkt zon beetje 300/ 400 ml thee/sap/water. Soms meer.

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Het ging mij ook om volle of halfvolle melk. Ik dronk tot een paar maanden geleden volle melk, maar begreep toen dat onze kleine straks op halfvolle over moet. Sindsdien ben ik dat ook maar vast gaan drinken. Margere melk lijkt me inderdaad weinig voedzaam.

Meimama dan koop ik voorlopig nog wel Friso denk ik... Ben als de dood dat hij 's nachts gaat spoken, omdat zijn buikje niet zo gevuld is. Na 11 maanden hebben we eindelijk weer redelijk ononderbroken nachten.

19. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    *inbraak*

Bij mij zei het CB dat halfvolle melk weet beter was dan volle melk, maar ik hoor ook wel om me heen dat het CB juist volle melk adviseert vanwege de vetten die er in zitten. Die zouden weer erg goed zijn voor je kleintje. Maar zelf denk ik dat die adviezen zo wisselen omdat het per kind afhankelijk is. Jelke is natuurlijk een flinke gezonde jongen die precies de bovenste lijn volgt met zijn gewicht dus die extra vetten heeft hij dan denk ik niet nodig vandaar het advies halfvolle melk. Terwijl andere kindjes die op de middellijn of er onder zitten die vetten wel kunnen gebruiken en dan adviseren ze volle melk. (dat vermoed ik dus zelf he)

20. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    een spiegeltje boven hem zodat hij zichzelf kan zien werkt vaak ook....

bij ons werkt een speelgoedje in de handen geven ook heel erg....
    tegenwoordig graait meneertje ook veel wat er naast hem ligt wat eigenlijk niet van hem is maar waar hij wel door blijft liggen.... (oja wij verschonen hem op de eettafel)

Deel Deze Pagina