Whaa, stond ik net te koken, hoor ik ineens gepets achter me. Kijk ik achterom, zit Gabriël te klappen in zijn handjes Voor het eerst en hij stopt er bijna niet meer mee, zo leuk vindt hij het.
Hé Wish, wat zit jouw mannetje toch stoer in de buggy! Helemaal zoals het past bij dit weer! Niet echt druk hier hoor, maar weer aan het werk. Dan heb ik gewoon wat minder tijd over op een dag. Hihi. Lees wel braaf mee hoor! Hihi Monika, nu kun je dus ook wakker geklapt worden! Hadden wij in het begin een paar keer. Zit meneertje doodleuk om 6 uur in zijn handjes te klappen! Gaap!
Thanx meiden voor de felicitaties! Hebben erg leuke dag gehad, met me ouders.. en morgen komt de rest van de fam.. dus hij is nog even jarig Wish: Gave foto!
Wish, hier drinkt ze op een goede dag 600, maar houdt het bij 500 ook vaak op. Ik geef haar als fruithap vaak peer of meloen (veel vocht in) en na het avondeten krijgt ze yoghurt. Ik heb trouwens allerlei soorten thee geprobeerd, omdat ik haar niet te vaak diksap wil geven. Maar er inmiddels achter dat ik haar met water een veel groter plezier doe dan met thee... Ik bied de hele dag door slokjes uit de tuitbeker aan (ook al wordt geadviseerd een paar momenten per dag te doen ivm de tanden), maar anders komt er zeker niet genoeg in.
Meijke, wat gaaf dat ze ook op het bolletje klapt! Ons manneke begint halverwege weer vrolijk in zijn handjes te klappen. Blijkbaar duurt het hele liedje hem te lang Water mag je toch de hele dag door aanbieden? Water is toch geen aanval op je tanden? Ander drinken wel, maar water is naar mijn weten 'ongevaarlijk'. All Jeej! Het traphekje is gekocht! Nu nog plaatsen
Woensdag 9 mei heb ik een vruchtwaterpunctie laten doen, nav de afwijkende nekplooimeting van 17 april jl. Helaas hebben we zeer slecht nieuws gekregen Ons zoontje heeft trisomie 18 (Edwards syndroom), de nekplooi was 4,5 mm bij de meting en het neusbeentje was verkort. Dat laatste heb ik tijdens de meting nooit meegekregen eigenlijk. Maar dat was een van de zaken waardoor de gyneacoloog dus echt heeft "aangedrongen" op de punctie. Dit syndroom komt maar weinig voor, normaal gesproken eindigen dit soort zwangerschappen al in een eerder stadium, meestal al voor de 10 weken, met een miskraam. 1 op de 7 zwangerschappen met trisomie 18 loopt dus wel door, ik ben dus die uitzondering. Zwangerschap zou wel uitgedragen kunnen worden, maar dat is gewoon vragen om nog meer verdriet etc. Kindjes met dit syndroom zijn vaak zwaar geestelijk gehandicapt, problemen met ogen, gezicht is 'misvormd', zware bespiering (spasmen etc) en ze hebben ook vaak hartproblemen. Al heeft de gyneacoloog dat laatste bij ons mannetje nog niet gezien. Kindjes met Edwards syndroom overlijden meestal al tijdens het eerste levensjaar, er zijn uitzonderingen bekend van drie jaar oud.... maar dus heel erg gehandicapt. We kiezen ervoor om de zwangerschap niet uit te dragen. Dit is gewoonweg geen haalbare kaart, ten eerste is het geen leven voor dit kindje, geen leven voor onze meisjes, traumatisch ook nog eens. De bevalling zal volgende week worden ingeleid. Hopen dat ons manneke deze week zelf "de beslissing" gaat nemen en dan kunnen we afscheid gaan nemen. Ik zal me in de loop van de tijd wel weer gaan melden.
Marjan, ik ben al een hele poos alleen maar meelezer maar wil toch even inbreken om je heel veel sterkte te wensen de komende tijd en ik hoop met je mee dat jullie mannetje deze week zelf besluit het leven los te laten.
Marjan wat ontzettend k u t is dit. Gewoon geen andere woorden voor. Heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd. Ben er gewoon even stil van. Met tranen in mijn ogen lees ik wat je geschreven hebt.
Lieve Marjan, wat een vreselijk nieuws!!! Ik wil jullie aankomende tijd héél veel licht en kracht wensen!!! Met tranen in mijn ogen heb ik je berichtje gelezen en dit berichtje getypt. Dikke knuff!!!
Stephanie, gefeliciteerd!!! Hier zo om 15.15 de 20 weken echo, spannend en ik hoop dat alles goed is met onze kleine. Alle jarige kindjes gefeliciteerd en ook voor de mama's en papa's.
marjan dikke knuffel!!! fem gefeliciteerd met Lars!!! stephanie gefeliciteerd!! lyanna veel succes met de echo!!!
Marjan, ik vind het zo naar voor jullie! Heel ceel sterkte de komende tijd. Stefanie gefeliciteerd met een brusje voor Elise, wat fijn dat de MMM jullie deze keer zo gauw geholpen heeft. Femmel, ook hier nog gefeliciteerd met Lars . Leuke dag gehad? Lyanna, succes bij de 20 weken echo
@Marjan: Wat een vreselijk nieuws hebben jullie te horen gekregen! Ook ik zit hier met tranen in mn ogen. Wat een moedig besluit om de zwangerschap te gaan beeindigen,wat zal dat moeilijk zijn! Ik wil jullie heel veel sterkte wensen de komende tijd! Dikke knuffel!
Even jullie op de hoogte brengen (naast toch het verdriet dat er is ivm Marjan). Hier vanmiddag dus 20 weken echo gehad en alles was goed. Kleine was zelfs al kiekeboe met handje aan het spelen en hebben we ook op de foto (zal ik later vanavond nog even in album zetten). En we krijgen een ..............................................Jongetje!!!