Mei mama's 2011 (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door Monika, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Hopmarjan: Van harte Gefeliciteerd!

@ Kwabber: Thanx voor je PB, ga echt ff kijken of ik er mee aan de slag kan!
    Dat op je handen lijkt wel een beetje op dat wat mn nicht heeft.

@ Denise: Welkom terug meid! Beterschap voor je kleine man!

@ Wish: Haha , ja moest ook lachen om die niet-door-de-ruit ratelband haha!
    Suc6 op die verjaardag! Hier gaat het meestal wel redelijk met slapen ergens anders , maar slapend vervoeren dan echt niet, dan heeft ze echt weer de borst nodig om opnieuw in slaap te vallen!

@ Troetel: Ja ik snap het, en ik weet heel goed dat jij echt super je best had gedaan met BV, miss was ik er dan wel mee gestopt... En geen idee hoe ik zo anti-fles kom haha. Maar dat geld alleen voor Yara he, bij andere kinderen vind ik het prima en zelfs goed... ach ik ben een beetje raar, t zal ook de intimiteit wel zijn denk ik ;)

@ Guusje: Oe, beterschap met je stuwing! Ik verlang er soms wel is na (klinkt heel gek) ze zijn soms zo slap dat ik me af vraag of er nog genoeg in zit en dan verlang ik naar volle pijnlijke borsten die ze dan helemaal leeg kan drinken HAHAHA

* Ui: Is het niet super ziellig om een ui naast je bed te hebben? Ik zou echt kappot gaan! Ik kan er al niet tegen om ze te snijden of in de buurt te zijn als ze worden gesneden! Ga dan mega huilen! HAHA

Hier:

Leuke dag gehad dus!, mn zusje en dr vriend kwamen eten en mn zusje heeft Yara lekker op bed gelegd. Ze slaapt heerlijk en dan lekker ff mama tijd :)

Vriendlief is onderweg naar Amsterdam

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Wish en hielp het? Zielig is dat toch he, hier ook verkouden mannetje. Ook erg miemelig, vind het zo zielig!! Maarja, ze moeten er echt ff doorheen he.

Kerstidee, ik kan het hier ook wel uitleggen hoor:D Zal ff mn pb kopiëren zo en plakken hier.

Hoe ging het gisteravond??

Troetel wat fijn dat ze nergens zo op reageert! Hier kan meneer ab-so-luut niet tegen potjes en ongekookt. Dus ik kook alles gewoon en tot nu toe gaat het prima. Al heb ik hem eergister voor het eerst broccoli gegeven en was hij sinds toen heel erg miemelig, mja ook verkouden, dus of het daar aan ligt?! Vandaag hele vieze luier, kan natuurlijk ook weer van zn tandjes komen.. Na een asperine is hij beter te pas dus denk eerder dat het tandjes zijn maar ik weet t niet(GA NOU EENS PRATEN MAN:) pfffff zou wel handig zijn!). Whaha maar de kern, misschien reageert hij wel op broccoli ga het straks nog eens proberen, ff aankijken.

Jee spannend, is het de eerste keer dat je haar bij iemand anders laat voor een hele avond??

Monika aww zielig zeg, heb je hem weggelegd ja? Hier wil hij nooit bij me slapen, lijkt me heerlijk zo'n warm lijfje tegen me aan voor een paar uurtjes. Remus is zo'n stuiterbal, die knuffelt een paar seconden en wil dan weer spelen of ik moet lopen.

Jaaaaa Vagans je hebt jezelf overwonnen wat goed!! En nog genoten ook!!! *maakt een erehaag in haar eentje:D* You go girl!

Guusje dikke knuff voor jou, vind het echt knap dat je alweer aan het werk bent en ik snap dat je lekker je rust pakt!!

Wel heel fijn dat Guus zo opknapt!

Aii stuwing.. Naar zeg, maar die pilletjes schijnen ook niet alles te zijn. Collega van me heeft ze gehad, twee weken later kreeg ze de ellende alsnog? Heel apart. Enneuh, moeder natuur is dronken volgens mij, het waait alsof we in een tyfoon zitten hier, stuwing bij de verkeerde(geef maar door aan Vagans:D) en Remus zijn biologische klok is ingesteld op Tokyo..

Vagans vind je het een leuk idee?? Fijn:) Klinkt allemaal goed daar dus! Lekker genoten van je rust gisteravond??

Altra hoe is het met de kleine L?? En met de grote L? Hoor je daar nog weer eens wat van?? Denk er steeds aan, vind het echt erg voor je!:(

Ego
    Hebben jullie dat topic bij peuter en kleuter gelezen van die overplaatsing ander ziekenhuis? Dat meisje ligt in kritieke toestand in amsterdam nu, ooooh vind het zoo erg he!!

Verders geen bijzonderheden, vandaag verder aan de was en de kerstdozen uitpakken. Gastouderkindje is bij zijn mama, die(de mama) is ziek en houd hem lekker thuis. Dus wel ff lekker rustig, zo werk je 4 dagen achter elkaar en zo ben je een hele week vrij!

Had gister trouwens toch wat, ben ook zo'n muts. Hele dag moe, zin om te eten(hele bak Ben&Jerrys leeg..:D:D) en er kwam echt niks uit mijn vingers, heb mezelf echt tot het huishouden moeten zetten.. Dus ik dacht nee he ik wordt vast ziek ofzo:( Bah.. Dus gisteravond laat voor ik naar bed ging ff naar de wc.. Ow DUHHHHHHHHHHHH ben ongesteld geworden. Ik moet daar echt weer aan wennen hoor, met de BV 1x geweest en nu dus pas 2 maanden weer "gewoon" maar ik vergeet het steeds! Whahahahaha goed bezig he?

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Dit was het idee.

Deze ballen heb ik ook voor ons huwelijksbedankje gebruikt:
    - de transparante plastic bal, je klikt die twee kanten zo op elkaar en je hebt ze in heel veel soorten en maten. Ik zoek wel ff een foto ipv de link:D
    Deze kan je bij alle creawinkels wel kopen. Ik heb er toen gelukspoppetjes en een lintje aangehangen, badzeepjes en gelukssteentjes in gedaan.

Maar je kan er dus ook een dubbele foto(tweezijdig, gewoon 2 op elkaar plakken en uitknippen) in doen, met bijvoorbeeld glitters erbij en een mooi lint eraan!

4. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Gisteren is hij in mijn armen in slaap gevallen en heb hem na een tijdje in bed gelegd.
    Hij heeft goed geslapen, al wilde hij gisteravond niet echt meer drinken. Hij had maar 25 cc op. Dus om half 5 had hij honger, duh!
    Flesje gegeven en hem weer op bed gelegd. Daarna was het kwart over 8. Dus hij heeft het gewoon nodig gehad.

5. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Monika: Ja af en toe merk je dat echt he, dat ze even slaap nodig hebben.
    Hopelijk knapt ie gauw weer op!

Kwabber: Met kleine L. gaat het goed, met grote L. ook voor zover ik weet, maar daar ga ik hier niks meer over zeggen, sorry. :) (dit ivm mee lezers)

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Monika, lekker geven als hij erom vraagt hoor. Hier zelfs op dokters advies iets over de max heen met flessen. Maarja hij spuugt wel veel dus of hij het echt allemaal binnenhoud?

Altra nee dat snap ik dan zeker, je moet daar geen risico's in gaan nemen! Je bent zo goed en verstandig bezig(ga niet in details maar je snapt misschien wel waar ik op doel) en ik hoop en gun je met heel mijn hart dat het zo gaat lopen als jij wenst.

7. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    [FONT=Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif]Kwabber Ja ze gaat idd voor het eerst een hele avond bij iemand anders 'logeren'.

Om daar even op door te gaan
    Maar moet zeggen dat ik sinds enige dagen een beetje de kriebels krijg, niet dat er iets mis is met die mensen hoor. Absoluut niet, integendeel.
    Het zit me gewoon niet lekker, ik weet niet wat het is. Heb ook altijd geroepen dat als iemand op Jaylin past is het hier thuis. Maargoed heb het nu zelf aangeboden, dus kan niet echt meer terug. Vond het ook zo zielig te verlangen dat s.pa wakker blijft in ons huis totdat wij terug zijn. I.v.m. zijn gezondheid slaapt hij altijd al heel vroeg.

Ik zou J. nu het liefste meenemen maar ben ook weer bang dat ze het niet trekt (zaterdag ook een drukke dag). Maar wat moet ik dan, haar daar met een rotgevoel achterlaten en me de hele avond onprettig voelen?
    Manlief snapt het niet zo goed, die had er eerst moeite mee om haar bij hun thuis te brengen en vind het nu wel oke. Mijn moeder bood laatst nog aan om die avond op te passen maarja ik heb het afgewimpeld. Kan nu moeilijk terugkrabbelen..

Pfff heb net nog eens met manlief gebeld en heb echt de hele nacht wakker gelegen.
    [/FONT]
    Ik zei ook ze is daar nog niet eens een middagje geweest, behalve met ons samen op visite. Ze sliep vorige keer bagger slecht in een campingbedje dus laat staan een paar uur! Afgelopen nacht zat ze niet lekker in dr vel en zelfs papa kon haar niet troosten. We weten niet eens of hun binnen roken (manlief zegt 'ik denk het niet en anders vragen we ze om het te laten als J. er is'.) ze hebben best drukke (puber)kinders die heel de tijd J. willen vasthouden, knuffelen, 800 stuks speelgoed willen geven, haar 10 keer roepen als ze gewoon rustig ligt etc. Kijk hier thuis heb ik dat in de hand als ik erbij ben. En voor even oppassen als ik naar de fysio ga oke..

Maar dit valt me toch een beetje zwaar, heb eigenlijk enkel vertrouwen in mijn mams als die zo lang oppast. En toen ik dat zei werd manlief vervelend en zei dat zij het ook niet altijd perfect doet. Dan doelt hij op dat ze laatst was gaan wandelen met J. en ik zei op tijd terug want ze moet een hapje. En toen kwam ze een kwartier later terug (ze was naar de action) maar ze had geen telefoon bij en mn eten stond op. Dus kon weinig en hapje was dus te laat. Was best pissig toen, maarja daarentegen toen ze vorige keer een avond heeft opgepast deed ze alles precies zoals afgesproken en toen we thuis kwamen lag prinsesje goed in bed en lekker te slapen! Dus was het naar mijn zin..

Maar omdat het nu een ik wil jouw ouders niet-over en weer discussie wordt.. heb ik bijna zoiets van neem dr maar mee. Maar het schijnt best druk te zijn in het restaurant waar we heen gaan en bij de reservering is geen rekening gehouden met een babytje dus dat krijg ik nu op mijn dak. Zo van je kan niet anders..

Pff. heb echt het gevoel dat ik straks de hele avond niet lekker in mn vel zit omdat ik tegen mn gevoel in J. heb weggebracht!
    Wat nu?
    Voel me ook zo lullig om af te zeggen tegen opa, maarja moet ik me dan niet fijn erbij voelen? pfffff

*zeurmodus uit*

8. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    #128 AtraVim, 9 dec 2011
    Laatst bewerkt: 9 dec 2011
    Troetel: Logisch dat je je zo voelt als het de eerste keer is dat je dr weg brengt.
    Denk dat iedere mama dat wel heeft/zal hebben ;)
    Je zult achteraf zien dat het heus wel goed gegaan is, al is het misschien niet op de manier zoals jij zou willen/gedaan zou hebben.

Kwabber: Ja ik snap je helemaal :)

9. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    atra Nja het is niet zo zeer dat we haar voor het eerst bij iemand laten of voor het eerst wegbrengen. Wel voor het eerst naar die mensen dat wel.

Maarja misschien moet ik me er wel gewoon overheen zetten..

hier zo even een poging doen om eieren te halen samen met J. hoop dat ze heel blijven.

10. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Troetel: Nah ja, er over heen zetten.. is echt niet gek dat je dr zo over denkt.
    Succes met eieren halen.

11. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Troetel wat lastig zeg! Ik heb hetzelfde met mijn vader en stiefmoeder, die zijn veelste onrustig en houden zich niet aan zijn schema. Ik zou ook echt met een knoop in mn maag zitten als hij daar de hele avond is.. Is al een paar keer een dagje geweest maar sinds ik heb ontdekt dat mijn s-ouders het wél volgens mijn routine doen(ze volgen echt op de stap mijn schema:D I like..) breng ik hem liever daar.

Ik zou denk ik zeggen dat ze ziek is en een slechte nacht heeft gehad(beetje aandikken kan wel toch?) en je moeder vragen. En dat gewoon meedelen aan vriendlief, dikke pech hoor. En als je het echt wil overleggen kan hij kiezen, of jou de hele avond in de rats mee(dus geen leuke avond) of een fijne, leuke en onbezorgde avond samen. Weetje, het is jou gevoel en dat is echt niet voor niks. Straks zit jij een hele dag en nacht met een zwaar overprikkeld kindje, das keizielig, gewoon aan je gevoel toegeven. Helemaal met jou meisje, die heeft t al zwaar genoeg denk ik.

Maar misschien ben ik dan ook geen goede graadmeter want ik ben echt heel erg voorzichtig met mn mannetje, durf maar weinig aan. Ow en Remus slaapt ook niet in een campingbedje, mijn pa en s-ouders hebben een echt bedje staan(die bij mn pa heb ik gewoon gekocht en neergezet hihi..:D:D). Hij is zo snel overprikkeld en ik heb er en geen zin in en ik vind het zielig om de hele dag erna een zielig mannetje te hebben.

12. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kwabber Tja ik heb nu pech als ik mijn moeder wil vragen. Ben ook denk ik wel ongeveer zo voorzichtig met ons meiske. Maar mijn moeder werkt normaal op vrijdagavond en za-ochtend.
    Kan haar dus moeilijk nu nog haar werk af laten zeggen en verwachten dat ze hier om 5 uur is. (is ook 1 uur reizen).

Dus de optie is eigenlijk wegbrengen of meenemen.

S.ma heeft een campingbedje omdat ze geen plek heeft voor een 'echt' bedje (heeft maar 1 slpk.) en s.pa +vriendin hebben wel de ruimte maar nog 3 thuiswonende kids. Weet nu ook niet waar ze slaapt maar hoop toch niet bij die kids.

Pff het zit me echt niet lekker.. Maar mannetjelief helpt me niet echt verder.

Wat ik zeg, de keus is meenemen of wegbrengen naar s.pa!

13. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik denk dat ik thuis zou blijven:)

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Wat is het rustig hier zeg! Manlief is nu Dante uit school halen, ga zo samen met hem naar de stad(jee t is eindelijk een beetje fatsoenlijk weer!!) om even letters voor een vriendin op de muur te halen, hun dochtertje is bijna jarig en ik mag een muurgedichtje voor ze maken en versieren:D En om kerstballen en versiering te halen!

Baal wel een beetje hoor, ik ben ook écht een enorme muts als ik zwanger ben.. Ik heb dus met mn hormonenhoofd echt ál mijn lekkere truien weggegooid (want daar zaten pluisjes op en ik had het toch warm zat, heb het altijd koud behalve als ik zwanger ben maargoed.. zal ook eens nadenken zeg..) en vier paar schoenen die echt nog gaaf waren(want hakken kon ik toch nooit meer op lopen met mn bekken had ik bedacht..) en kom er dus net achter, was ik ECHT vergeten, dat ik DRIE dozen met kerstspullen naar de kringloop heb gedaan.. AAAAARRRGGGGGGHHHHHH ik ben echt Terror als ik zwanger ben.. Mja, wij gaan dus ballen halen..;)

15. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Kwabber: Lkkr slim dus ;) maar nu wel weer smoesje om te shoppen!

Troetel: Denk dat je je drukker maakt dan nodig ;) Je zult zien dat het heus wel goed gaat!
    Nogmaals, elke moeder zal dit hebben.. maar gewoon de stap durven nemen!

16. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    @guusje K.ai poept sinds 2 weken weer on de paar dagen dus we gaan de goede kant op.Heel erg vervelend die stuwing ik hoop dat je er snel van af bent.
    @Monika gaat het al wat beter ?

17. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Zo ik ben echt zwaar over de zeik. Luister en huiver.

Ik woon in een rijtjeshuis uit de jaren 99. Prima leuk huis, maar de huizen zijn nogal gehorig.
    De buurvrouw presteert het om haar muziek zo hard te zetten dat ik het letterlijk kan verstaan. Letterlijk!!!
    Ik ben echt niet zo moeilijk en als zij een nummer heel mooi vind mag hij best hard staan. Maar na een half uur stond hij nog steeds zo hard. Dus ben ik naar de buren gegaan, aangebeld en vriendelijk gevraagd of de muziek wat zachter kon, want ik kan het letterlijk verstaan. Nee zegt ze dat doet ik niet. Waarom niet? Dat hoef ik jou niet uit te leggen zegt ze. Ik: we zijn toch buren dan houd je daar toch rekening mee? Nou zegt ze af en toe hoor ik Lars ook huilen, en langer dan nodig is. Mijn mond viel echt open van verbazing. Ze wilde de muziek niet zachter zetten en ik moest maar daar aan wennen.
    Dus zei ik nou dan bel ik de politie. en toen smeet ze de deur dicht.
    Ik vond het eigenlijk stom om de politie te bellen hiervoor maar vriend zei dat ik het wel moest doen. Bij 3 keer melden konden we dan hun eventueel inschakelen. Dus ik heb het wel gedaan en ze reageerden heel begrijpelijk en groot gelijk dat ik melding had gemaakt.
    Maar toch voel ik me wel een beetje vervelend erover. Heb echt het gevoel dat ik nu op mijn tenen moet gaan lopen in mijn eigen huis om maar geen lawaai te maken zodat ze me niet kan terugpakken. In mijn eigen huis notabene.
    Reageerde ik te heftig en wat zouden jullie gedaan hebben?

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Kwabbernoot sorry, maar ik lig helemaal dubbel om je zwangeremutsengedrag!:p

Fem ik vind dat je goed hebt gehandeld hoor. Je buurvrouw heeft een kort lontje... Succes ermee!

Denise het is dus nog altijd niet helemaal super met het mannetje... Je blijft ermee bezig hè?!

Troetel laat het los... Je hebt eerder deze oppaskeuze gemaakt en toen leek het je een goede keuze. Vertrouw erop dat J. het leuk heeft. Een avondje weg moet genieten zijn. Bel anders tussendoor even om te horen hoe het gaat. Hoe meer je erover na gaat denken hoe groter het ding wordt. Schrijf de dingen op zoals jij het graag zou zien/doet. En vertel ook over de prikkelbaarheid van J. met de daarbij horende gevolgen. Probeer van jullie avondje te genieten. Succes!

19. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Fem: Goed gehandeld! Ik doe het namelijk net zo, ga van de week ook naar de politie voor me onderbuurvrouw.

20. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Altra ja dat is waar! Maarja, ik hoef niet bij manlief aan te komen met "ik heb vier paar nieuwe schoenen nodig". Die vind één paar genoeg(uche.. koekoek).

Denise jee wat fijn dat dat wat beter gaat! Wat is nu de oorzaak van het moeilijke poepen dan, weten jullie dat?

Guusje jaaa bedankt! Oooh ik kan er later vast ook om lachen maar op dat soort momenten kan ik mezelf wel wat doen. Pfft had alle leuke kerstkaarten bewaard, mijn eerste zelf gekochte kerstballen, leuke kaarsendingetjes etc.etc. en dat heb ik gewoon weggegooid! Had nog een doos hier, daar zit allemaal troep in van mijn oma.. Ja die is dus wel prullenbakwaardig dus dat spul ligt nu in een hele mooie grijze kast in de tuin..;)

Aaah Fem ik kan me je frustratie heel goed voorstellen, toen Dante klein was had ik ook van die buren:x:x:x Toen is mijn moeder haar toenmalige(saiko..) vriend naar binnengestormd:)$) en we hebben ze nooit meer gehoord, maar dat is ook niet helemaal de oplossing. Dus netjes hoor, gewoon de politie bellen en als ze het weer doen nog maar een keer. Enneuh, niet op je tenen gaan lopen hoor, kindjes huilen nou eenmaal zo af en toe daar kunnen ze echt geen politie voor bellen.

Deel Deze Pagina