Mei mama's 2011 (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door Monika, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Kon me herinneren dat jullie idd ook niet klein zijn. En ik vind het ook echt schelen of een jongen of meisje hebt. Alle meisjes van zijn leeftijd zijn heel tenger en niet zo lang. Ja, dan is die van mij een klein reusje.:p

Whaa! Hij heeft gewoon voor een tweede nacht weer doorgeslapen! Heel fijn!!! Gisteren ín ieder geval 1 kiesje ondekt en waarschijnlijk zelfs twee, maar ik mag niet in zijn mondje kijken.:)

2. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hier ook een drama om in zn mondje te kijken. voor zover ik kon zien heeft hij er nu 4 onder en 3 boven.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze dames zijn dinsdag voor de controle geweest (plus BMR-enting)

Mariëlla is 108 cm lang en 21 kilo zwaar (3 jaar en 2 maanden nu)
    Dominique is 81 cm en 11,8 kilo (13 maanden)
    Met Mariëlla moesten we qua gewicht een beetje gaan opletten ivm suikers etc. Al is ze de laatste 2 maanden wel afgevallen doordat ze oa naar de Kindergarten gaat en meer speelt enzo.

Maar beide dames zitten op/boven de p97-lijn.... dus ze zijn echt G-R-O-O-T

4. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Mooi dat je meiden het zo goed doen marjan. hoe gaat het nu met jou? Kun je de raad een beetje oppakken?

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Muoh, afgelopen week was echt "pet". Ik had veel hoofdpijn en was continue doodmoe, en slapen hielp niet echt :$

6. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Het is ook niet niks marjan..hoop dat het snel weer iets beter gaat.

7. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Las op fb dat er vandaag een mei mama s meeting is. Jammer dat mij niets verteld is,ben ook een meimamma toch?. Maar goed..wens jullie evengoed veel plezier

8. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Hey Dames,

Dat is weer een aantal weken geleden. Hier gaat alles zijn gangetje.
    We zijn nu weer 3 weken thuis na een geweldige vakantie van 3,5 week door Amerika. De kindjes hebben het echt helemaal geweldig gedaan. De heenvlucht, 11 uur allebei geen kik gegeven. Zo lief geweest. Lise heeft 2x een uurtje geslapen en verder lekker in haar stoel gezeten of ik heb even met haar rondgewandeld. Tim vond het tv-systeem welke ieder voor zich heeft, echt geweldig en heeft dus veel (teken)filmpjes gekeken.

Daarna even door de jetlag heen en toen rondtrekken, san francisco, yosimite, bryce canyon, zion, death valley, las vegas, lake powell, grand canyon, palm springs om uiteindelijk in los angeles te eindigen. Supervakantie gehad dus!!!

Over een paar weken mag onze grote man naar school. Wat gaat het toch snel. Lise staat nu regelmatig zelf aan de tafel of waar ze zich ook maar aan op kan trekken en kruipt al erg snel. Lopen zit er voorlopig nog niet in.

Hoe gaat het verder hier?? Zie dat er niet zoveel geschreven wordt??

Ik wil marianne nog even veel sterkte wensen met het verlies van Yannick. Wish ook veel sterkte hopelijk snel verbetering en weten jullie wat er aan de hand is.

9. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Whaa Yvon! Dat klinkt gaahaaf!!!! Wat een super reis zeg! En dat de kids het zo goed hebben gedaan! Echt top!
    Ik wist dat je net geboekt had en nu ben je al lang en breed terug van deze mooie reis! Wat gaat de tijd toch onwijs snel!
    Jouw oudste gaat straks dus al naar school... wat een verandering lijkt me dat!

Mag je binnenkort weer met Lise op controle of duurt dat nog even?

Hier gaat alles rustig zijn gangetje. Ik ben nog altijd niet volledig aan het werk, maar er zit gelukkig wel veel verbetering in! Meneertje heeft iedere maand oorontsteking en we zitten nu in dubio of we naar de KNO arts gaan.

10. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Hey meiden, ik kijk hier ook weer eens even. Maar het valt hier ook stil zo te zien. Jammer hoor.

Hoe is het met iedereen?
    Hier goed, Lars doet het super. Vorige week Cb. 83 cm groot en 11.5 kilo. Het is een echte kontkruiper geworden. Is razendsnel op zijn manier. Optrekken kan hij ook, maar dan wel op zijn manier. Hij staat aan de tafel. Lopen kan hij ook maar alleen als hij volledige ondersteuning krijgt van mij of iemand anders.
    Hij heeft 8 tanden en 4 kiezen. Er komen nog 4 tanden eraan. Hij is eigenlijk altijd vrolijk en lief.
    Sinds een paar dagen zegt hij ook hele woordejes. Die, daar, bal, bah, mama, papa, ja. kortom hij doet het super en we zijn zo trots op hem.

En we gaan voor een brusje!!!!

11. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fem, het is zeker rustig hier. Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat en het kontkruiper zijn herken ik nog wel van mijn zoontje 2 jaar geleden. Die was hier net zo.

Hier gaat de zwangerschap goed, ben morgen alweer 30 weekjes en het schiet alweer snel op.
    De kleine man groeit goed (lag op 28,2 wkn voor op schema, metingen 29,4), dus is een teken dat doordat mijn bloeddruk stabiel ik met 2x per dag medicatie de placenta beter werkt en kleine man genoeg voedingstoffen krijgt. Dus nu hopen dat het de laatste 10 weken ook zo blijft en niet weer zo oploopt bij de 1e.

Lichamelijk gaat het hier wel minder, ik heb bekkeninstabiliteit en kan bijna niet lopen of staan. Slapen is een ramp, kan bijna niet draaien en liggen van de pijn. Ben er ook al 4x voor naar fysio geweest en sinds vrijdag heb ik nu een bekkenband die ik om moet doen tijdens staan en lopen. Heb er in ieder geval al iets baat bij, want normaal zonder had ik binnen 5 minuten gigantische dove bovenbenen hebben en moest ik eigenlijk alweer gaan zitten. Hopen dat ik hiermee de laatste weken nog wat mee door kan komen.

Verder kreeg ik het advies van mijn vriendin (vk van het zkh die bij mijn 1e mij 2x heeft opgenomen en heeft ingeleid) om de laatste weken voor bevalling en 1e weken na bevalling een bed in de huiskamer te zetten en zodoende als het lukt per dag maar 1x hoef trap te lopen. Wordt wel wat passen en meten natuurlijk hier in de kamer, maar moet er denk ik toch maar aan geloven. Had niet gedacht dat het zou moeten, maar ik wordt met de dag minder. Zij zegt dat ik daardoor meer rust krijg en kan nemen naast een zoontje van 3 en de kleine baby en met de BI en de bloeddruk. En ze hoopt dat ik daardoor dan toch sneller weer op de been ben na de bevalling.

Hoe gaat het verder met de meiden hier?

Fijne zondag allemaal.

12. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    fem wat fijn dat het goed gaat!!!!
    en wat leuk he dat babbelen!
    en wat leuk dat jullie voor een brusje gaan!!!

yvon wat vervelend van de BI. wel fijn dat de band een beetje helpt.!!
    wel fijn dat de rest van de zw. goed gaat!!!
    en wat leuk dat je een zoon erbij krijgt (lees het nu pas!)

hier inmiddels 15 weken zw. van de 3e.. misschien dat Jan Koning vanavond kan zien of we een zoon of dochter krijgen!!
    K.yaro doet het verder goed (na 2 maanden obstipatie). hij loopt inmiddels kleine stukjes los (hij kruipt liever omdat ie dan sneller is haha). praten doet ie nog niet zoveel mamma, hamma (eten), nanja (drinken), heeeeeul af en toe pappa (vooral als die niet in de buurt is) en blabla (dan roept ie zn broer)

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Op zich wel jammer dat de fora uitsterven....

Hier gaat t allemaal rustig aan de goede kant op. Ben weer begonnen met werken, opbouwen... vanaf morgen 5 uur per dag. Even kijken hoe mn hoofd zich houdt... naja mn hoofdpijn beter gezegd. het gaat steeds een week redelijk goed en een week absoluut niet goed:( Dus deze week even afwachten, anders maar even bijde Arbo gaan buurten.

Meisjes doen het beide super goed, groeien voorsproedig (té ;)) Do beging ineens met staan en zingt en kletst....

Deel Deze Pagina