Miekr; vervelend is dat he. Ik voel me verder zoooo goed alleen die stomme onderhuidse wond doet soms nog zo zeer. Nutriton; hoeveel geef je ervan? Ik vraag me af of het wel door onze fles heen kan? (speciale fles) ga het vanavond eens proberen! Vraagje; ik had net de buitendeur open staan, maar vraag me dan af of het te koud is voor de meiden... die liggen in de woonkamer in de box onder een dun lakentje... (god wat kan ik toch onzeker zijn als het over die 2 wonders gaat!) @all; we zijn heerlijk naar de stad geweest, en wat heb ik van ons gezinnetje genoten! Het is ruim7 maand geleden dat we iets (leuks) hebben kunnen doen door mijn misselijkheid. Ik ben er zo blij om/mee! En de meiden hebben het zo goed gedaan! Lekker liggen slapen terwijl wij winkel in winkel uit gingen. Ik ben geslaagd voor de meiden, zal zo een foto maken TE SCHATTIG! Maar het is wel moeilijk hoor om maatje 50 te vinden, ALLES begint bij 56 minimaal Met manlief lekker broodje in de zon gegeten en nu is hij een ijsje halen (mc flurry snickers MMMM!!)
We hebben te veel gekletst. Ik was écht van plan om in t vorige topic te bevallen Maar ik durf te garanderen dat iedereen in dit topic bevalt!! WBT mijn vraag in vorige topic. Ik heb nog steeds geen buikpijn of weeen, dus ik neem aan dat t wishfull thinking is en gewoon afscheiding. En anders merk ik dat vroeg of laat toch echt wel!
BB wat fijn dat je zo genoten hebt!! Dat heb ik je inderdaad heel weinig horen zeggen in de afgelopen maanden!! Super fijn!! Ben je nu nog misselijk eigenlijk? WBT deur durf ik niet te zeggen, hier is het in de tuin 27 graden, dus wbt hier zou ik zeggen dat het kan! Nynke fijn dat alles goed met je gaat!! Essie, wat balen dat je zelf niet lekker bent, maar dat de kleine ook niet lekker is. KV of VK bellen als je twijfelt hoor!!
Nee klopt, ik ben zo blij dat ik overal vanaf ben Uhm ik slik sinds 2 dagen geen medicatie meer en dat gaat tot nu toe goed. Soms alleen nog ff maagzuur maar avond eten eet ik nog steeds niet, dat valt soms verkeerd/te zwaar nog.
Zo deel 6 alweer. Mijn voornemen om in deel 5 te bevallen is in elk geval gelukt Heb tijdens zwangerschap alles zo meegelezen en vind het toch beetje vervelend dat ik nu de pagina's beetje kwijt ben sinds mijn bevalling. Zag wel dat Pat en Elies en Daydreamer bevallen zijn, en vanmorgen las ik over Ilonka. (gefeliciteerd dames!!!!!!!!!!!!) Maar heb dus helemaal de aanloop gemist en dat is toch wel raar.... De borstvoeding lijkt hier op gang te komen! Moest vandaag kolven en kwam ook best wat uit. Wow, wat kun je dan opgelucht zijn zeg (zegt nog niks natuurlijk of het goed blijft gaan maar na mijn borstverkleining zo blij met alle kleine stapjes) Mijn bekken is ook al stuk beter (kon afgelopen dagen niet/weinig lopen) Heb mijn sluitband om, heerlijk! En ik had in zwangerschap gelezen (en ook op zw.cursus) dat er Arnica druppels (van Vogel) werden geadviseerd voor zwelling (van knip enzo) en spierpijn tegen te gaan. Ik geloof echt dat het werkt. Ik reageer nl. normaal heel slecht op hechtingen en spieren zijn ook gevoelig punt, maar het gaat gewoon zo goed. Kraamzorg was verbaasd dat ik zo goed en snel op stoel kan zitten en dat de knip er zo netjes uitziet. (dus, voor de meiden die nog moeten bevallen, hier mijn tip) Ik probeer beetje mee te lezen maar is wel lastiger nu natuurlijk. Ach komt wel weer. Noah is heel rustig (ligt de hele dag te maffen) en we genieten!!
Ludora, de blaastest is niet helemaal betrouwbaar. Maar meestal wel. Mijn vk heeft de vorige controle mijn vliezen gecheckt, even met de benen wijd. Zij zag toen heel veel afscheiding. Waterig was okee zei ze, melkachtig ook. Bij mij is het waterige daarna dagen weggeweest en sinds vandaag weer aanwezig. Vruchtwater verlies je in scheutjes als er een scheurtje zit, bijvoorbeeld als je opstaat. Maar ja, ook slijm kan n beetje sijpelen als het zo dun is. Child, blij te horen dat de sluitband goed bevalt. Ik heb er ook een aangeschaft. Die druppels ga ik onthouden.
Ludora, ik verloor geen vruchtwater bij op de hand blazen, en vliezen waren toch echt gebroken. Of ik deed t verkeerd verloor wel vruchtwater bij zijwaartse bewegingen, alsof je aan t schaatsen bent. Dan kwamen er wat druppels uit. Denk dat het hoofdje van Thomas als stop fungeerde! Na opvangen vond ik het wel duidelijk vruchtwater, rozig met witte vlokken. Het waren maar een paar druppels maar leek echt niet op afscheiding!
Ik beval ook zeker in dit deel hoor belooft haha!!! Ludora wbt je vliezen ik dacht het eergister ook ging Douchen en terwijl ik uitgekleed me douche instapte (opstapje) verloor ik iets liep langs me benen!! Ik paniek maar tot nu toe niks meer verloren dus het is bij mij urine of afscheiding geweest maar denk urine want toen ik het voelde en zg maar mn bodem aanspande stopte het ook dus vandaar!! Maar als je twijfelt gewoon bellen want bij gebroken vliezen na 37 weken moet je volgens mij binnen 48 uur bevallen toch?? Hier lekker toegegeven aan me nesteldrang heel Me huis gesopt en me laatste wasman gedraait nog een klein babywasje gdaan en nog lekker soep gekookt voor mij en mannetje straks vaatwasser nog uitruimen en was opvouwen en me bedje verschonen en dan is echt alles WEER netjes haha!!! Liefsss
@ MamaJolanda: WEER schoon hahaaa Nja lekker toch? Hier is ook alle was gedaan, gisteren al groot deel door mijn man. Alleen strijken, maar geen zin in met dit weer hoor! Kledingkast is op orde. Hebben daarstraks nog even de kinderwagen alvast helemaal in orde gemaakt. Maxi cosi staat klaar om mee te nemen incl. wikkeldoek voor de kleine. Morgen nog even bed verschonen en liefst nog ff dweilen... Stofzuigen is gelukkig ook al gebeurd door mijn man. Toch wel heel fijn dat hij dat doet! Je hoort wel eens anders. Zat daarstraks ook lekker in de tuin, en ik dacht dat hij nog aan het gamen was. Komt hij vragen of ik honger heb... Nja nee niet echt.. O, maar het eten is klaar hahaaa Lief!! Lekker burrito's uit de oven enzo, heerlijk! Nu lekker opgefrist en omgekleed (wat moet je aan met zulk weer, zweet me kapot, en heb alleen lange broeken!!) En zo onderweg naar verjaardag van me oom. En hopelijk geen vliezen die daar breken enzo.. Weeen kan ik nog verbergen he hahaa Dussuh tot vanavond laat meiden, anders tot vannacht of morgen ochtend! Liefst het laatste.. Of moet gaan bevallen vannacht, ook goed!
Liefff van je mannetje sam!!! Fijne verjaardag en hoop dat je beep luisterd en nog even wacht!! Liefsss
Wow, deel 6 al, Nu maar snel de laatste baby's verwelkomen he Hier alles goed, pijnlijke tepels, maar geen kloven of iets dergelijks, moet gewoon eelt gaan kweken volgens de kraam Kaylee drinkt nu wel sinds gisteravond aan de borst HIEP HOI, en net moest ik 1 borst leegkolven en daar kwam zo'n 5cc uit ik weer helemaal happy. Het is zo'n heerlijk kind gebroken nacht van afgelopen nacht is haar alweer vergeven hihi. Child ik herken wat je zegt, het gaat nu allemaal een beetje langs je heen hier op het forum dat heb ik ook, lees nu vooral even mee om bij te blijven en zo nu en dan reageer ik Jeeeee ilonka van harte meid enne niet nog meer meiden al bevallen????
Ik meld me alleen even kort, jeetje deel 6 alweer!!! Dit zal wel de laatste zijn, daarna kunnen we over naar het mama-gedeelte. Heb alles gelezen maar weinig onthouden. En ik typ met 1 hand.. Poepluiers bij bv: volgens mij normaal als dat niet dagelijks is. Bij kv is het wel een ander verhaal. Maar leidraad is volgens mij of de baby er last van heeft. Zo niet, dan is er geen probleem. Speen: ik zou niet zonder kunnen/willen. Misschien vanwege kv, dat weet ik niet. A. zuigt graag ergens op bij het in slaap vallen. Natuurlijk ook een kwestie van gewenning, maar hij was al meteen na de geboorte op zn duim aan het zuigen en dan heb ik liever een speen. K. kreeg m na een maand of 10 alleen nog s nachts en heb ik met 16 mnd ofzo cold turkey laten afkicken. A lijkt wel minder zuigbehoefte te hebben dan K., misschien omdat K. ondervoed is geweest. Hier een heerlijke dag gehad in Blijdorp. Op t eind liep ik wel op mn tandvlees en voelde ik mn bekken weer, maar das logisch. Ik vind het wel wonderbaarlijk, ik heb 19 weken thuis gezeten en kon bijna niets meer zelf en nu, 2 weken na mn bevalling, loop ik gewoon alweer een hele middag in de dierentuin rond! K. ligt knock out in bed en ik ga ook zo slapen dus welterusten!
pat Wat heb jij een mooie meid zeg... En wat goed dat zij eindelijk je borst heeft gepakt... maar één borst of beide ieder drie uur komen is normaal, zeker als zij zo jong is... Ons lichaam zijn toch gebouwd om te bevallen... Brigitte Kaandorp heeft daar een leuk caberet stuk over... Brigitte Kaandorp - Man versus Vrouw - YouTube melk de meeste vrouwen krijgen pas productie op dag 3... en dan misschien maar 5ml...Heel normaal. nijntje Fabienne ligt gewoon zowat te slapen in tummy tub, vond ze het zo lekker? Of is het een badje? kan het niet zo goed zien... lekker dat je een goede nacht heb gehad, dit nu zo houden... Vandaag je laatste dag kraamdag gehad? nog kraamtraantjes laten vallen? vmb gelukkig geen eiwitten in je urine...Wat onderdrukken je medicatie? je bloeddruk? Je verwacht toch geen gekke dingen het weekend, alhoewel je hoopt op een spontane bevalling... Ik duim met je mee. klusser het zou wat zijn geweest als die kleine zich had aangekondigd op aantal weken en dagen van Job... miekr Hoe gaat het met Owen? houdt ie alles een beetje binnen? Heeft Mayson vannacht wel goed geslapen? En wat een belevenis heeft Devin mee gemaakt... Ik zou mij kapot schrikken... Zo te lezen heb jij het er maar druk mee... update club alle updates gelezen... Essieee Hoe voel jij je nu? Laat je maar in de watten leggen door je man... Beterschap... Hier last van een koortslip, ik schijt zeven kleuren, de angst dat mijn kind komt te overlijden door de herpes die nu bij mij actief is... En ik mag niet knuffelen en zoenen Waarom heb jij je kraambezoek niet af gezegd... Als jij je niet lekker voelt, zullen zij je best begrijpen dat je geen behoefte heb aan bezoek... Maar misschien ook wel weer afleiding... Denk goed aan jezelf... bb Vervelend he dat in deze tijd weinig tot geen rekening wordt gehouden met rolstoelen en tweelingwagens... Als ik tweeling zou hebben gekregen, wilde ik zo'n tweeling wagen achter elkaar of dat zij tegenover elkaar zitten... Die vind ik echt zo gaaf... Ik zou de voeding even met consultatie bureau overleggen... Hoe zwaar zijn de meiden? Weet de kraamzorg dat te vroeg zijn geboren? Normaliter de dag van geboorte komt er dagelijks 10 ml voeding bij... Op dag 10 zou je dan op 100ml per voeding uitkomen, alleen wordt er soms vergeten dat zij met vroeggeboorte te maken hebben (althans werd hier ook vergeten)... Neva kreeg ook veel te veel... Zij zat uiteindelijk op 8 voedingen van 100ml... Terwijl dit sowieso al naar 7 voedingen had moeten gaan en naar gewicht teveel was... Volg je mij nog een beetje? Biedt jij de meiden ook een speen aan? misschien hebben zij gewoon zuigbehoefte ipv honger... Veelal wordt er gedacht dat baby's honger hebben en geven hen voeding, terwijl het niet om verzadiging gaat maar zuigbehoefte... Door teveel voeding kunnen zij ook krampen krijgen en misschien zelf ervan spugen... Let goed op wat je doet... overdag ligt neva op de doomo of op een gewone kussen op de bank.. Ik vind haar te klein voor de box en wil haar daarnaast in mijn buurt hebben... Ledikant op haar kamer is voor 's nachts.... Neva ligt nog bij ons op slaapkamer (aan mijn kant)... Ik heb er een wieg (reiswieg in wieg) staan... Ik probeer haar daarin te laten slapen, maar tot op heden nog niet gelukt of voor maar een halve nacht... Ik heb van alles geprobeerd. Neva ligt regelmatig op mijn buik of tussen ons in... Als ik vind dat het is voor eigen kamer, blijf ik bij haar tot zij in slaap valt... ik gebruik nutriton? Ik merk alleen niet dat de honger mee wordt gelest. ik geef niet wat op verpakking staat, nutriton verdikt... Als jij 3 scheppen doet moet je meiden flink wat zuigen om iets uit fles te krijgen... Ik geef 1 schep op een flesje van 100ml water... Zolang je meiden niet op de tocht liggen, kan je je deur gewoon open houden... Ik stop Neva ook in een dekentje... Aangenaam temperatuur voor de meiden is 16 tot 20 graden... maat 50 Als ik jou was zou ik online kijken, prematuur sites... Prematuur.nl - Kleding voor prematuur kinderen - Vroeggeboorte.be - Couveusekleding.nl Prematuur kleding - Ducky Beau Kinderkleding koop je bij kleertjes.com | kleertjes.com Prematuur babykleding winter 2012 maat 50 Premature kleding maat 44, 48 en 50 online te bestellen miffy ik vind sowieso dat veel kruidvat winkels vaag ingericht zijn priscilla draagmoederschap is een discussie dat dagenlang gevoerd kan worden... Ik zou een kind van een ander best kunnen dragen zolang mijn eitje niet gebruikt wordt, kortom je bent alleen drager waarin het kind zich kan ontwikkelen dat bij biologische moeder niet kan... Je leeft naar het moment toe dat jij het kind afstaat, ik denk dat je emotioneler wat verder af gaat staan als dat jij zwanger bent van je eigen kind... Het zal waarschijnlijk even wennen zijn dat kraamzorg vanaf vandaag er niet meer is, wel ontzettend leuk dat jullie contact blijven houden... Als ik weer zwanger zou zijn, zou ik dezelfde kraam verzorger willen hebben... Krampjes heeft ieder pasgeboren baby, daar hoef je je niet onzeker over te voelen... Bij de één houdt het zich drie maanden aan, bij een ander korter of langer... Krampjes is niet fijn, je voelt je machteloos maar ze herinneren zich later niets van... Zolang jij je best doet om te helpen voorkomen en zolang jij op jouw intuïtie vertrouwt kan het alleen maar goed gaan... Het lukt jou wel... Ik denk dat iedereen die voor het eerst mama zijn geworden, dieonzekerheid herkennen... Misschien zelfs ook de mama's die voor tweede keer mama zijn geworden. Geen enkel kind is hetzelfde... krampjesVoor krampjes kan je ook venkel thee geven of Woller warmte kussen (KipKep - Woller - pittenzak, warmtekruik, buikkrampjes, koudepack bij stuwing)... ludora whahaha, je moeder een ananas voor jou gekocht... Wat lief... Zeker op aanraden van jou, just in case... Helpt het een beetje? poepluiers bij flesvoeding zouden baby's bijna dagelijks moeten poepen, ze kunnen door flesvoeding moeite hebben/ krijgen met substantie van ontlasting... Bij borstvoeding hoef je geen zorgen te maken als je baby 1 week geen ontlasting heeft gehad, dat is vrij normaal... zelfs 2 weken geen ontlasting... Ilonka Hoe gaat het nu met jou? lig je al met je kleine in je armen? GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE DOCHTER NIKITA sam voedingtijd in de avond is bij mij 20.00 uur en 24.00 uur, daarna weer om 04.00 uur... mamajolanda ik had een scheurtje in mijn vliezen... ik kan mij niet herinneren dat ik vochtverlies had (alleen in het ziekenhuis bij opname op het toilet, toen braken mijn vliezen) maar ik had wel last van witte afscheiding... an Neva heft het zelf gedaan, maar als de kleine van jou om 03 uur komt en jij wilt 04 uur kan je haar evt. een speen aanbieden... Neva had een tuttel van neonatologie... dat was een flessenspeen met daaraan opgerolde washand, als zij trek had en ik was er nog niet kreeg zij die aan geboden.. nieuw topic ik zou een nieuwe openen als iedereen bevallen is.... miffy masseer jij je borsten ook? probeer dat eens, schijnt goed te helpen.. Ik gebruik speentjes voor zuig behoefte... Maar Neva pakt ook haar duimen om op te zuigen.. Zolang Ninthe geen behoefte heeft aan speen, bied het haar ook niet aan... Child ahhhhh so sweet.... En wat een bos haar, valt me wel op trouwens dat veel baby's nu met veel haar worden geboren.. Waarom met vacuumpomp, was het een sterrenkijker? Hoe voel jij je nu? Hier ook arnica druppels gebruikt, ik zweer erbij... Verademing he, een sluitband... heitje Even een kort bericht, zegt ze dan Wat doet Dewi het goed zeg... Wees maar trots op haar... Whahaha de stuwingen, hihi... Wordt je wakker met enorme jetsers... Het eerste wat OOK bij mij opkwam; ik lijk net op LOLA... Ook jij heb je aan over moeten geven, de kraam tranen... Ik heb ze niet gehad, maar vele andere vrouwen wel... oooohhhhhhaahhhhhh wat een schatje... ludora Als je op je handen blaast, moet je man controleren of er vruchtwater afloopt... Je kan ook een maandverband in je onderbroek doen... vruchtwater heeft een specifieke geur... Als je eens bedenkt hoe jij altijd plast en dat vergelijkt met dit straaltje, is het dan anders? Voelde het straaltje warm? Maar ik geloof eerlijk gezegd het op je handen blazen verhaal niet zo... Je houdt het wel spannend Ludora...
Ik heb momenteel wel vrij veel gerommel. Net diaree, maar t de krampen zijn niet over. Geen regelmaat nog.... Geen vochtverlies meer gevoeld.... Ik ga even liggen...
Zo begon het bij mij... buikpijn en uiteindelijk naar de WC. Breierige ontlasting en daarna pas krampen (andersom zou logischer zijn geweest). Krampen werden vervolgens weeën en toen was het begonnen! Sorry dat ik bijna niets meer post. Kom hier nog wel af en toe, maar de kraamtijd is gewoon erg druk en ook het voeden enzo is intensief. Maar beiden doen we het heel goed. Ik voel me alweer zo goed! Eigenlijk gelijk na de bevalling alweer en elke dag voelde ik me een grote stap voorwaarts maken. Echt fijn. H.erwin doen het ook uitstekend, hij is al ruim over zn geboortegewicht heen en in totaal alweer 360 gram aangekomen (en dat in 6 dagen!)... Volgens de VK heb ik turboborstvoeding Vandaag overigens voor het eerst weer in de kleren. Apart hoor! Mn rits ging gelukkig gewoon dicht en het voelt niet strak ofzo. Terwijl mijn buik toch wel een aantal cm. breder is hoor...