Mei mama's 2012 DEEL 6!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ ladytijger moeilijk besluit om te stoppen, maar wel het beste voor jou en je kanjers. En wat een plaatje is ze toch!!

@ hier, sorry meiden heb niet alles gelezen, heb het zo druk gehad. Owen was de afgelopen dagen ziek. Mayson begon gister ook al wat ziekig te worden. (heeft gelukkig niet doorgezet)
    En nu is Devin ziek. hoge koorts en dat net 1 dag voor z'n verjaardag.:( zo sneu. Hopelijk knapt hij wel iets op zodat hij morgen evengoed kan uitdelen op de peuterspeelzaal.

Door alle zieken ben ik hier wat minder. Denk wel aan jullie hoor. Als ik wat meer tijd heb zal ik alles terug lezen. Of iemand misschien een update???

2. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ BB: wat super fijn dat je je zo goed voelt! Dat mag eindelijk wel weer eens na die zware zwangerschap!!

3. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    ohw... mooi!!!!!!:) (haddenwedatnoumaareerdergeweten)

4. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    even wat terug gelezen)

@ daro wat balen van je wagen. Welke duowagen heb je ook alweer??
    Bij babydump regelen ze het vaak wel netjes bij klachten. bij onze 1e wagen hadden we ook steeds klachten en werkten er dingen niet. Toen we hem ter reparatie aanboden en er weer iets kapot ging mochten we gelijk een nwe wagen uitzoeken. (terwijl we die andere wagen al bijna 2 jaar hadden)

5. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Nu weet ik waarom die tekst me zo bekend voor kwam.

6. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    BB, hoe is die doek van Pacco? Is het moeilijk om aan te doen? Ik vind het er minder benauwd uit zien dan de puckababy. Mijn man wilt dat dus niet hebben omdat hij het zielig vindt. Maar ik merk gewoon dat Aiden beter slaapt als hij wat strakker ligt. Had hem laatst in een wikkeldoek en lag als een roosje te slapen. Soms wurmt hij nog wel alle kanten op om zijn handjes vrij te krijgen. Merk jij dat dat minder wordt bij je meisje?

7. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nijntje: die vragenlijst is volgens mij van stevig ouderschap, dan kun je ondersteuning krijgen in de opvoeding als je wilt. Ik denk juist wel dat het goed is, voor de mensen die de stap zelf nemen te groot vinden, maar hem wel met beide handen aangrijpen als hij zo wordt aangereikt!

Hier, heb bijna de hele dag op bed gelegen, vanochtend waren de oudste 2 naar school en psz, moest nog wel een terug voorde fotograaf, maar goed toch nog een uurtje mijn bed in gedoken. Daarna kids opgehaald en vriendlief was ondertussen ook wakker (nachtdienst). Die heeft broodjes gebakken. De oudste wil met een vriendje mee, de middelste ging wel mee naar huis. Ik ben daarna weer mijn bed in gedoken, nog weer een uurtje geslapen. Uit school heeft vriendlief de oudste gehaald en daarna is hij met de kids naar zijn moeder gereden. Daar eten de kids (en hij ook, gaat van daaruit naar zijn werk). De oudste wordt dan thuisgebracht, die moet morgen weer naar school, de middelste blijft lekker bij oma logeren. Zo blij met lieve mensen om me heen! Voel me al een stuk beter!

8. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Nijntje: hoezo eerder geweten?
    Ja, het is echt een prachtig nummer!

Dames, zou vanavond het record worden verbroken? :) Ben benieuwd hoor :)

9. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Ik vind hem erg fijn en makkelijk ingebruik.
    Bij de pucka hebben ze meer vrijheid omdat de armpjes vrij zijn in die zak. Bij de pacco worden de armpjes ook vast gelegd. MIjn meiden hebben hier veel baat bij! Ik vond het ook even erg zielig eruit zien hoor, maar je merkt echt verschil! Fenne doet er helemaal niks meer aan om "los" te komen, Ninthe soms nog wel even een poging maar die ligt er dan ook korter in.

10. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    bb Waarom raadt men het aan om tweelingen apart te laten slapen?

kraambezoek Ik kan zoiets van mijn ouders (schoon), zus (schoon) nog door de vingers zien. Als ik zeg dat men Neva moeten laten liggen, laat haar liggen... Buitengewoon respectloos als men daar niets van aan trekt, dat zal ik dan ook wel zeggen... Ik moet dan echt op mijn woorden letten... Gewoon hondsbrutaal...

Na het lezen van je bericht, voel ik mij ook een beetje opgewonden... Ik zou dit wel melden bij evaluatie kraamzorg... Je kan de dames meer aanbieden en je kijkt wat zij op kunnen... Zorg alleen dat zij wel het minimale per 24 uur binnen krijgen, alles wat erboven komt is mooi mee genomen... Hoeveel wogen zij laatst?

ludora je loopt niet lang meer, dat gevraag houdt dan uiteindelijk op... Dan wordt de vraagstelling anders, niet "ben je al bevallen" maar "wanneer kan ik op kraambezoek komen"..

vmb hoe gaat het met jou? En je kleintje al in je armen gehad?
    om 9.06 1 cm ontsluiting, wat goed... NU even door laten zetten...

:$ om 14.58 spontaan je vliezen gebroken... Alom spannend...
    Als wij niets meer van je horen wil ik nu alvast heel veel succes wensen...

sam heb je verloskundige al gesproken? En hoe lang laten ze jou door lopen? 04 juni lees ik, hoe ver ben je dan? bijna 41 weken als ik het goed heb berekend...

mamajolanda ik hoop voor jou dat je natuurlijk gaat bevallen, niet strippen of inleiden... Jij hebt liever niet op jouw verjaardag... dat kan ik mij iets bij voorstellen...

ik was wel wakker vannacht, ook voor voeding... Maar om laptop een swing te geven om aan te gaan, de laatste tijd niet gedaan ivm weinig actieve gebruikers op forum...

child Raar is dat nietwaar? Tijdens bevalling riep ik dat hij meteen een knip erop kon zetten, maar achteraf blij dat hij dat niet gedaan heeft... Mijn bevalling verhaal stelt niets voor als ik de sommige van jullie lees. Het vervelende van mijn bevalling "sterrenkijker",- "aanhoudende hoge pieken van ween",- "medicatie" en "bloeddruk"...

Wat vervelend dat je schoonmoeder onaangekondigd langs komt, zeker als bekend is dat men van te voren moet bellen voor afspraak... Ik zou dit nog wel bespreekbaar maken om verdere irritaties te voorkomen

Dat groeien gaat hard, voor je het weet zijn ze groot... Terecht dat je trots bent op je mannetje...

nijntje En blijf naar je gevoel en instinct luisteren... Jij bent de moeder, jij weet wat het beste is voor je baby...

Gaat die vragen lijst toevallig over eventuele behoefte om begeleid te worden in opvoeding van je baby... dus vragen zoals "ben jij weleens mishandeld geweest" blablabla.... Ik heb ze ook meteen weg gegooid...

Entingen? gemengde gevoelens... als ik dit lees: Nadelen vaccineren
    en Welkom op de website van Mens Sana - Rijks Vaccinatie Programma
    vraag ik mij zeker af of ik onze dame wil laten vaccineren...

Anderzijds moet je er niet aan denken dat je baby dood gaat aan een kinderziekte omdat jij hem/haar niet heb laten vaccineren...

Is in Nederland vaccineren verplicht? En hoe zit het met verzekeringen? Als je kleine wel ziek wordt en jij hebt niet gevaccineerd kom je dan wel in aanmerking voor vergoedingen?

Raadde zij alleen af om bepaalde sites te kijken? Niet geprobeerd om je over te halen mbt vaccineren? Zoniet, keurig dat zij jullie in waarde laten... Gehoortest, spannend.. Bij ons kwamen zij op huisbezoek...

club ik ben weer helemaal bij... gelezen en gereageerd.

ilonka Het is idd niet fijn om gescheiden te zijn van je kleine. Je hebt al negen maanden op je baby moeten wachten... Maar spoedig zal jij kunnen gaan genieten van je gezinnetje...

dribbel Beterschap meid, ziek maar goed uit...

priscilla Weet ik veel? antwoorden? Als ik mijn kennis kan overdragen doe ik dat met alle liefde... Dit is zorg gerelateerd, dat is mijn vak...

pat Wat er niet is kan nog komen..MAAR.. dat is niet alleen bij stort bevallingen, kijk bv naar stuitligging, baby's die gehaald zijn met vacuum ed... Het is vooral gebaseerd op cijfers en slechts enkel op ervaringen... De ene baby is er gevoelig voor en de ander niet. Niet iets om je druk over te maken, maar wel iets om in achterhoofd te houden als symptomen zich voordoen dit typisch bij stort bevallingen KAN horen...

Essieee Wat betreft consultatie bureau, is alles mee gevallen? Mooi gewicht heeft Sem.... En voldoende borstvoeding, je mag daar heel trots op zijn...

miffy Beetje laat, maar liever te laat dan geen reactie..Allereerst zou ik geen maxi cosi doen maar de reiswieg gebruiken (voor lange wandelingen sowieso maxi cosi niet goed voor lichaam) Met dit weer kan je gerust een jas weg laten, zelf de sokjes... Let er wel op dat Ninthe niet gaat verbranden, voor je het weet is het al gebeurd...
    kijk naar je baby, voel regelmatig buikje en nek... Denk wel aan de wind, dat kan verraderlijk zijn. Houd Ninthe zoveel mogelijk in schaduw (gebruik evt kap maxi cosi en evt hydrofiele doek), smeer regelmatig met zonnebrand. Kies eventueel voor katoenen en lucht doorlatende kleding...

elmo Geeft toch niets dat je door alle drukte niet kan bij lezen... Lekker dat het zo goed gaat met je manneke... Denk goed aan jezelf, want je hebt een kleintje dat afhankelijk is van zijn mama... Dan houdt je jezelf wel rustig... En je hebt daarnaast jezelf ermee...

daro Tegenwoordig alleen maar asociale in de bus, vaak geen normen en waarden. Niet opstaan voor ouderen ed, alleen uit egoïsme blijven zitten... Bah wat vond ik een busreis vreselijk.

Wil jij mij aub op de hoogte houden van gebruik kindicol, hoe jouw kind er op reageert ed... Sinds ik over ben gestapt op Nutrilon omneo is alleen begin van ontlasting hard, daarna zacht... Ze heeft een stuk minder last van krampjes... Gelukkig... Wat voor olie gebruik je? zonnebloem olie?

kanshebber Spannend, waren het je vliezen? Was het je vruchtwater?

miekr Voel je je nu wat beter? Volgens mij hangt er een griepje in de lucht, het kan ook niet anders met het wisselende weersomstandigheden, maar ik hoor niet anders dan zieke mensen...

Ik ga even snel boodschappen doen...

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @bb,
    fijn dat het gesprek met die cb mevr fijn was,
    en hopelijk vinden je meisjes dit fijner nu je mag voeden als ze komen (misschien gaan ze dan ook wel doorslapen ;))

ik wou op veel meer reageren, maar heb geen idee meer waarop hihi

we hebben helemaal meer aangedaan bij Ninthe toen we weggingen, in de stad zelfs de sokjes uitgedaan omdat het toch wel warm was
    uiteindelijk hier thuis ligt ze alleen nog maar met rompertje en broekje, wat een warmte!!!
    Iedereen bedankt voor jullie reacties op mijn vraag!!!

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @sefanja,
    we gingen met de auto weg, dus ze moest wel even in de maxi cosi
    we zijn met reis + stad uurtje a anderhalf uur onderweg geweest, daarna 2uur bij schoonmama geweest en in de box gelegen daar, en weer 20min terug in de maxi cosi

13. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Dan ben ik bijna 42 weken. 41 weken en 5 dagen om precies te zijn.
    Voor de 41 weken nemen ze geen actie.
    Had al aangegeven liever niet op me verjaardag te bevallen (3juni)
    Maar daar had ze eigenlijk geen boodschap aan hahaa
    Ach...

14. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Eh ladies, het gaat wrs echt beginnen bij mij! De vk weet het niet 100 procent zeker maar denkt dat het vruchtwater is. En inmiddels lijkt het ook wat roze te kleuren. Ook lijken er nu echt weeen te beginnen, een licht pijn die afentoe komt en gaat. Moet afwachten tot morgenmiddag en dan naar het zh als het niet doorzet.
    Heel onwerkelijk. En ben blij dat ik vanmiddag helemaal ben leeggelopen op het toilet! Toen dacht ik stiekem al dat dat wel eens het begin kon zijn, of dat de vliezen wel eens konden scheuren van dat natuurgeweld.
    O, au! T wordt snel pijnlijker!

15. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Breekt heel even in,

Kleine update vmb1981:
    om iets over vieren stuurde ze dat ze 3 cm ontsluiting had, vliezen waren inmiddels helemaal gebroken en lag aan weeversterkers..
    Tot nu toe nog geen nieuws verder..

Hoop dat het een beetje te doen is voor dr, ik probeer jullie een beetje op de hoogte te houden.

Breekt weer uit......

16. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Kanshebber: oww spannend hoor! Hoop voor je dat het lekker doorzet en je snel je kleintje bij je hebt!

@ Flowergirl: thnx voor de update, vroeg me al af hoe het met d'r ging. Helaas nog geen kleine!

17. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Aan de bevallende dames: Veel succes!!!

hier nog ff spam;)
    P1010592.jpg

18. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Child: ah gossie wat een scheetje!!

En hij maakt nou al zn sokken kwijt :p

19. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Thnx:)
    Ja inderdaad, ik vind ze overal! Haha. Wat een troep heb je snel zeg, met een baby:D

20. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Child wat een schatje!! En wat een mooi koppie met rood haar!
    Tip kwam onze kraamhulp mee, vouw je voedingskussen samen en doe er een aankleedkussen hoes omheen en leg dan je kleintje erin. Mijne ligt er nu heerlijk in te relaxen en zakt niet zo weg...

Vmb spannend hopelijk snel meer nieuws!

Deel Deze Pagina