Jaaaa dames! Onze laptop doet het weer Ik heb alles wel mee gelezen, maar het is te veel om op te reageren Alle bevallen dames: GEFELICITEERD Alle dames die nu bezig zijn: Succes Ik zag ook regelmatig lieve baby foto's voorbij komen! Wat zullen jullie genieten zeg.. Ben toch stiekem wel jarloers Verder hier een beetje gemengde gevoelens.. Toen ik met 33 weken opgenomen werd hadden de meeste niet verwacht dat ik 37 weken zou halen.. Uiteindelijk loop ik nu aardig richting de 40 weken en is het hier verdacht stil Op de normale harde buiken na... Wel heb ik al dagen last van mn darmen.. moet soms wel 4x op een dag na de wc haha En eigenlijk weet ik ook wel dat ik niet mag klagen omdat ik nog geen 40 weken ben.. maar pff wachten duurt lang En ik ben er wel klaar voor/mee Oja even een vraagje he.. In hoeverre is het normaal om vocht vast te houden.. nu snap ik best dat je vocht vast kan houden en zeker met dit warme weer.. maar mn voeten en handen zijn sinds gister echt opgezwollen.. ze tintelen de hele tijd.. Sorry dat ik niet overal op reageer.. !! nu de laptop het weer doet kan ik vaker reageren
@ kanshebber, spannend voor je!!! succes!! @ flowergirl, dank je wel voor de update!! wens haar maar succes en sterkte. @ child, mooi jochie hoor!!
Nou vandaag moest ik ieder uur 3 druppels geven, 6 keer.. net om 18 uur de laatste keer gegeven en om half 7 een hele mooie poepluier zonder huilen en zonder (zichtbare) moeite. En volgens mij wordt er as we speak weer eentje geproduceerd, hij lijkt er lol in te hebben want hij lacht er bijna bij Dus tot zover goed nieuws! Nu vanaf morgen 3 keer daags 3 druppels en hopelijk blijft het dan zo goed gaan. Ik heb zonnebloem olie geprobeerd, olijfolie durfde ik niet aan ivm mogelijke krampen. Andere voeding wil ik nog niet proberen, omdat ik het idee heb dat dit echt tijdelijk is ivm onrijpe darmen. Maar als dit niet werkt ga ik over een week ofzo ook omneo proberen. Of eerder natuurlijk als het erger wordt. @Kanshebber: ja toch begonnen! Zet m op en sterkte! @Miekr: ik heb een topmark tandem. Ik weet dat babydump meestal erg coulant is met klachten, maar ik wil mn duowagen natuurlijk niet kwijt voor reparatie want dan ben ik aan huis gekluisterd met mn 2 jongens. Morgen maar kijken wat ze zeggen. Om 20.30uur zal het wel druk worden.. ik ben er in ieder geval niet want mn man komt zo thuis van zn werk en die confisqueert de computer altijd de hele avond
Is wel normaal op t laatst.. maar je moet het wel in de gaten houden als het opeens wel heel erg is en je ook hoofdpijn hebt, misselijk bent of het gevoel hebt dat er een band om je buik zit. Dan je vk bellen! Misschien is het een geruststelling: ik ben om iets over 22u bevallen en de volgende ochtend had ik m'n eigen handen alweer terug. Mn enkels en gezicht duurden een dag langer. Je kunt een teiltje met koud water vullen en daar je voeten in zetten. De eerste seconde is vreselijk maar daarna voelt het echt heerlijk en wil je er niet meer uit Sterkte met de laatste loodjes!
@ Olaa: ja, gemeen het die valse start? Ik heb hetzelfde. Vk zei zelfs van, ach die 40 weken red je toch niet meer.. En laat ik nou bijna 40 weken zijn.. pff dat duurt het toch wel lang hoor En vocht is inderdaad normaal, zeker met dit weer. Heb er ook ontzettend last van! Maar zolang je geen andere klachten erbij krijgt, zoals Daro beschrijft, niks aan de hand. Alleen erg vervelend!
@ Daro: Bedankt voor de tip..ik ga zo mn voeten heerlijk in koudwater zetten!! Hopelijk trekt bij mij het vocht na de bevalling ook snel weg.. bah vind het vreselijk.. net varkenspootjes!! @ Sam: Ja gemeen he.. ik zit ook echt in afwachtmodus, eigenlijk ben ik heel blij hoor dat die kleine gewoon lekker nog is blijven zitten.. Maar nu vind ik het wel leuk geweest Ik kreeg trouwens al wel te horen bij mijn vk dat mocht ik overtijd gaan ik er voor kan kiezen om met 41 weken ingeleid te worden.. tot 42 weken door lopen lijkt mij vreselijk.. Zijn trouwens nog maar een paar mama's van de lijst die nog moeten bevallen he
@ Olaa: ja vanaf 41 weken nemen ze pas actie helaas. Maar zie het ook niet zitten om tot 42 weken te moeten lopen...
Ja, die lijst gaat idd over eventuele begeleiding... Maar er zit dan ook een half-manipulerende brief bij dat je het in moet vullen, als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor een ander want dan hebben wij een duidelijk beeld van de achtergrond van ouders... Vaccineren is niet verplicht. Er zijn ook mensen die uit religieuze overtuiging niet vaccineren. Ik heb geen idee hoe het zit met vergoedingen van de verzekering. Ze raadde wel erg af om op andere sites of fora te kijken, alleen bij het RIVM... Maar dat vind ik te eenzijdig En ik acht ons wel in staat om te onderscheiden wat belangrijk is voor ons en wat niet. Echt overhalen om te vaccineren heeft ze niet gedaan. Wel haar mening gedeeld.
*gaap* Ben lui zeg.. Ik wacht even tot na half 9, en ga dan naar beneden. Ijsje eten en denk samen maar film kijken ofzo.. En zo alle ramen en deuren open, het is hier zo benauwd!
Half 9 ik ben er!! Kanshebber spannend!! Succes!! Euh de rest???? T rommelt flink hier, dacht net iets van ritme te hebben een uur, maar das weer helemaal weg. T ritme dan, t rommelen niet. Ik ga op bed liggen om t hopelijk even rust te gunnen. Please niet weer oefening.....
sam Waarom wordt er eigenlijk geen actie genomen voor 41 weken? Heb je dat weleens gevraagd? Heb je trouwens een goede nacht gehad? ben je tot bedaren gekomen? Je man nog uitgelegd hoe en wat? kanshebber Spannend, bij twijfel eerder aan de bel trekken en niet wachten tot morgen middag... vmb de ween opwekkers gaan nu hun werk doen... Ik hoop dat je kleine snel de wereld kan bewonderen en jullie als trotse ouders gaan zien... child Ik blijf mij verwonderen over de bos haar wat Noah heeft... essieee of gewoon in een kussensloop ola houd het even goed in de gaten... Vocht vasthouden, vooral einde zwangerschap, heel normaal.... Hier was ik net bolle olifant Daro Waar kan ik kindicol halen? Ik ben benieuwd naar verdere verloop... nijntje dank je wel voor je antwoorden Als ik andere sites zo lees zit er één rode draad in; dat het zowel ze voordelen als nadelen heeft en dat bepaalde verband is tussen aandoeningen als ADHD en vaccineren...
BB: Ik begrijp dat kz de hoeveelheden voor de fles lager had gezegd dan ze nu volgens het cb mogen? Raar hoor. Heb je nu een getal van xx cc aan de hand van een gewichtseenheid op gekregen? Want over een tijdje mogen ze natuurlijk weer meer dan ze vandaag mogen... Wel fijn dat kennismaking met CB zo prettig verlopen is. En terecht dat je een trotse mamma bent. En fijn dat je je vanmiddag zo goed voelde met winkelen, heerlijk en verdiend! VMB: spannend! Kanshebber: Ook spannend! Boterhamzakje in je broek, ha ha! Edit: O, 't wordt serieus! Succes meid! Wil je in principe thuis bevallen of polyklinisch? Miekr: even topdrukte bij jou thuis met de zieken en jarige! Succes en we zien je wel weer als 't weer wat rustiger is! Child: wat ziet ie er al 'volwassen' uit met zijn bos haar, geweldig! Flowergirl: thanks! vocht: eigenlijk alleen sinds kort hele dikke voeten en enkels. Fijn dat ik nu slippers aan kan, want mijn laarsjes pasten al een tijdje niet meer. En sneakers met veters gingen nog wel, maar die zijn qua aantrekken lastiger en ziet er ook niet uit met legging en jurkje... Yeah, lang leve het lekkere weer en de slippers! ego: vanmiddag weer controle gehad en alles nog goed. Bloeddruk weer iets lager/beter dan vorige week. Voel ook weer meer leven de laatste dagen, dus ben ook relaxter. Hoofd is heeeeel mooi ingedaald zei ze, ligt helemaal klaar. En misschien haalt ze toch wel de 3000 gram, zou ik wel blij/trots op zijn na de kleine Jop die ik eerder produceerde En ik weet me redelijk te ontspannen de laatste tijd. Een stilzitter zal ik nooit worden, maar vandaag is het aardig gelukt om behoorlijk (fysiek) lui te doen. Vanmorgen veel gecomputerd (zp en een halve sollicitatie op een functie die eigenlijk mijn ideale baan is, maar waarvan ik niet zoveel verwacht (vragen 8-10 jaar ervaring en nog wat dngen)), daarna geluncht, even in de tuin op de bank gelegen, naar de vk en nog een heel klein beetje gestofzuigd. Geen boodschappen, geen Jop opgehaald, dus voor mij doen een sloom dagje, best lekker eigenlijk! Rijksvacinatieprogramma: voor ons zijn religieuze redenen om niet te vaccineren niet aan de orde, dus wij doen gewoon mee. Natuurlijk zal je allerlei info kunnen vinden als je gaat zoeken. Pro's en contra's, maar ik heb Bouwkunde gedaan en dus geen Geneeskunde, Gezondheidswetenschappen of wetenschap van infectieziekten o.i.d. Dus ik laat het over aan de deskundigen. Bovendien heb ik wel wat mensen in mijn kennissen/vriendenkring die Geneeskunde gestudeerd hebben / gepromoveerd zijn en die laten de eigen kindjes ook gewoon meedoen met het programma. Ter info: In Jop zijn cb-boekje staat het schema op de laatste pagina: - 2 mnd: dktb-Hib en pneu - 3 mnd: dktb-Hib en pneu - 4 mnd: dktb-Hib en pneu - vanaf 11 mnd: dktb-Hib en pneu - vanaf 14 mnd: BMR en MecC - vanaf 3,5 jaar: DKTP - vanaf 9 jaar: DTP en BMR Hepatitus staat er dus niet bij, misschien is dat nieuw? In Jop's boekje staat hierover: Een kind krijgt alleen een prik tegen hepatitis B als: - de vader of moeder uit een land komt waar hep B voorkomt, - de moeder het heb B virus bij zich draagt. Tja, en vergoeden van ziektekosten als je niet meedoet? Geen idee. Maar ja, als je kind verlamd raakt doordat het polio krijgt lijkt me dat toch het ergste en niet het kostenaspect. Of denk (niet) aan nog ergere dingen... Vind het altijd lastig om me in te leven om mensen die om religieuze redenen niet mee doen, is wel heel erg van je geloof overtuigd zijn dan! Overigen heeft mijn vriendin (aziatisch) hep. Ze heeft ook medicijnen voor haar lever. Haar zoontje is ruim 1 jaar. Haar man is dus arts. 'k Zal eens vragen of haar mannetje een prik heeft gehad...
Okay, dan zal ik dan wel zien als wij het boekje voor de nieuwe beep krijgen. Staat het dan bij 2 maanden?
Breekt in.. Weer een klein update'tje Ze zit nu ineens op 2cm ontsluiting, (eerder niet goed gekeken ofzo? :S ) En is net naar ok geweest voor ruggenprik. Bahh Had het zo graag anders voor dr gezien.. Breekt weer uit....
Tja, en vergoeden van ziektekosten als je niet meedoet? Geen idee. Maar ja, als je kind verlamd raakt doordat het polio krijgt lijkt me dat toch het ergste en niet het kostenaspect. Of denk aan nog ergere dingen... Vind het altijd lastig om me in te leven om mensen die om religieuze redenen niet mee doen, is wel heel erg van je geloof overtuigd zijn dan! klusser deels mee eens.. MAAR. mijn moeder is kanker patiënt, zij krijgt jaarlijks vele spuiten van per stuk 1.000 euro... Als dit niet vergoedt zou worden, betekend het dat zij aan haar lot over gelaten wordt omdat het gewoon niet betaalbaar is... Tenzij vanuit medici wat eruit vallen is wordt je kosteloos geholpen... Ik heb voor een miljonairs dochter gewerkt, zij was terminaal. Je realiseert dan hoe cru de wereld is en dat echt alles met geld te koop is... ouders zijn duizenden euro's lichter maar zij heeft de rot ziekte overleeft. begrijp je een beetje mijn punt... Zorgverzekering vergoedt steeds minder, er gaan heel veel mensen onverzekerd rond lopen...