Goedemorgen meiden!! Ik meld me ook weer even! Eerste nacht thuis met beau was een ramp hele erge krampjes en meneer wilde niet in eigen bed slapen! Tweede nacht kwam meneer netjes om de 3 uir voor zijn flesje en sliep daarna heerlijk weer door! Wel al 24u geen poepluier! Ff in de gaten houden! Raar idee morgen was ik eigenlijk uitgerekend van beau! Terwijl beau volgens kinderarts al langer in me buik zat haha!! Nog maar een paar met beeb he!! Oo meiden succes hoor!! Laatste loodjes zijn t zwaarst!! Nu helemaal met dit weer! Lieve meiden ik lees heel veel mee alleen reageren doe ok af en toe ivm beau hij vraagt overdag veel aandacht dan wil meneer absoluut niet in bed slapen alleen maar bij mama haha! Liefssss
Helaas weer geen baby..... Redelijk geslapen, wel beetje warm en vaak plassen, maar geen krampen of een teken dat er iets rommelt. Dus verwacht vandaag niks spannends. Tsjah en wat ga je dan op zo'n dag doen. Durf ook niet te ver van huis. Stel je voor dat wel begint. Hums naja dan maar in de tuinstoel boekje lezen. Nou ik lees zo nu en dan wel even mee en als er baby news is laat ik het weten Allemaal een fijne dag en hopen dat wij en de kleintjes niet te veel last van de warmte hebben!
Jeeeeee om 22uur voeding, ze kwam zelf om 3.15uur en om half 7 voor een minivoeding nu slaapt ze, zo zelf eten, kaylee in bad eten geven en Dan eindelijk wandelen voor de 1e leer hiep hoi, we kunnen base buiten
Meiden sterkte met de llaatste loodjes Mamajolanda, balen dat.je 1e.nacht zo rot.is.verlopen. er komt echt wel een betere nacht aan hoor. Lekker veel rusten en blijven genieten van je mooie Beau.
@ Marlinde: ik heb donderdag weer een afspraak staan bij de vk. Dan ben ik 41+1. Als er dan niks rommelt maken ze voor de 4e een afspraak geloof ik. Dat wordt dan een afspraak in het zkh. En gaan ze controleren hoe de kleine het maakt en dan afspraken maken over evt. inleiden. Ben dan 41+5... Maar hoop dat de kleine zich eerder meld haha Heb wel weer harde buiken met pijnlijkr onderbuik en rug. Maar durf rr niet op te hopen hoor... Zo om de 10min...
Goeiemorgen dames!! Nog zwangere! Ik hoop echt dat de kleine zich snel meld! Nog heel even het duurt nu echt niet lang meer.. Mamajolanda herkenbaar de eerste nachten sliep Sem ook alleen bij mij, na 1,5 week werd dat beter.. Nu wisselt het nog.. Afgelopen nacht heeft hij bij ons in bed geslapen.. Hier rustig dagje in de planning ga zo de kleine in bad doen dan voeden zelf klaar maken.. Vanmiddag lopen we even naar intratuin (wonen we 5min lopen vandaan) en vanavond verjaardag van goeie vriend van ons. Neem Sem even mee tussen de voedingen en dan gaan wij weer met z'n 2tjes optijd naar huis..
@sam, je hebt een beetje dezelfde planning dus. Ook hier veel harde buiken, krampen en lage rugpijn. Zeker vanacht veellast van gehad. Ik durf ook nergens op te hopen
Pat veel plezier met de eerste keer buiten! En sterkte met je babykriebels hihi Ik ben erg blij dat ik dat he-le-maal niet heb.. maar mn kriebels voor een tweede kwamen ook pas toen K. al 1 was ofzo, daarvoor moest ik er nog niet aan denken. Maar A. is ook echt de laatste, dus al krijg ik kriebels, dan ga ik ze gewoon heel hard negeren Doetie, Marlinde en Sam: ik denk aan jullie hoor! De laatste loodjes wegen het zwaarst en zeker met deze temperaturen! Zouden alle mama's in mei bevallen of misschien toch nog in de eerste dagen van juni? Spannend! En ongelooflijk dat we allemaal al zo lang met elkaar kletsen en nu bijna allemaal bevallen zijn! Wat is de tijd toch snel gegaan! Voeding: hier sinds gister de comfort voeding van AH erbij gemixt. Hij krijgt 120+4, 3 schepjes standaard en 1 schepje comfort. Meteen bij de eerste fles liet ie al 3 boeren achter elkaar, terwijl ie eerst zo moeilijk (of niet) kon boeren. En hij laat veel scheetjes, wat natuurlijk goed is tegen de krampjes. Maar qua ontlasting nog geen verandering, is ook nog te kort om echt verandering te merken natuurlijk. Ik zit nu op 6 a 7 flessen per dag, de ene dag 6 en de andere 7 zo'n beetje. Ik ben de tijden nu een paar dagen aan het noteren en er zit echt helemaal geen regelmaat in, soms laat ie er 4 of 5 uur tussen en soms weer 2,5.. @Sefanja: nee ik heb bewust voor de AH voeding gekozen. Die is gelijk aan de Etos voeding. Kruidvat heb ik ook overwogen, maar ik woon in een dorp en om bij een Kruidvat te komen moet ik altijd ergens betaald parkeren en veel moeite doen, vandaar AH! Nutrilon ga ik sowieso niet geven, ik vind het veel te duur geworden. In 2 jaar tijd is een pak voeding ongeveer 2 euro duurder geworden Ik zit te wachten op mensen die gratis luiers komen halen. Ik had nog anderhalf pak newborn luiers over. Door de genialiteit van Yupgup heb ik die toen gratis gekregen met die bonnen. Dus nu had ik ze op mp gezet, in de hoop dat er mensen zouden reageren die de luiers goed kunnen gebruiken vanwege financiële problemen ofzo. Ik kreeg vrijwel meteen een e-mailtje van iemand die in de schuldsanering zit, en die zou vanochtend komen. Maar wachten duurt lang.. Als ze geweest is dan ga ik mn boys weer in de auto laden om naar de bouwmarkt te gaan.. ik moet eigenlijk ook nog boodschappen doen maar dat zie ik niet zitten met 2 kinderen. Mn man is gister de wekelijkse boodschappen gaan doen maar wat is dat toch met mannen, een hele tas vol maar niets eetbaars/gezonds voor het avondeten.. geen groenten ofzo.. dus hoe ik dan iedere dag een maaltijd in elkaar moet flansen is me echt een raadsel
Pfoe zwangere meiden, sterkte! Lijkt me niet lekker, dikke buik met dit weer. Spannend, alle krampjes.... Hier slechte nacht gehad, Thomas elke twee uur wakker voor voeding en na de voeding last van vastzittende boertjes. Al met al zo'n 4 uur slaap gehad....
Hihi Daro hier ook nog erg blij met de luiers... Hebben nog een paar pakken maar hij past ze volgens mij nog. Hoe weet je wanneer je naar de volgende maat moet? En nog een vraagje uit nieuwsgierigheid, hoe lang doe je ongeveer met een pak kunstvoeding?
Heb ze vrijwel standaard snachts. Volgens vk heel normaal. Dus die tel ik niet eens! Maar houden nu wat aan dus was ff aan het tellen, maar volgens mij nemen ze weer af. Vind het zo lastig, want ja, de deur nog uit, waarheen?! Toch nog naar de intratuin of niet? Moeilijk hoor...
Tja hoe weet je of ze te klein zijn? Nou mijn mannetje lekte al na 4 dagen door ofzo dus die luiers waren gewoon te krap. Hij plast ook ontzettend veel. Op gegeven moment had ik iedere dag wel 1 keer natte kleertjes en toen was ik het zat. Nu al ruim een week maat 2 en nooit meer doorgelekt. En hij had ook striemen op zn beentjes en billen van de strakke luiers, dus dat was wel duidelijk. Ik ben bij K. ook altijd overgestapt naar de volgende maat als de luiers begonnen door te lekken of te krap zaten. En dan als leidraad het middelste aantal kilo's aangehouden. Dus over naar luiers van 3-6 kilo als ie zo'n 4,5 kilo is etc. En met een pak kunstvoeding doe ik normaal gezien ongeveer 1 week. De eerste weken iets langer ivm de kleine flesjes. En het prijsverschil is enorm, Nutrilon kost rond de 12 euro, AH of Kruidvat rond de 6,50. In het pak van AH/Kruidvat zit wel iets minder (800 gr ipv 900 gr).
@yupgup, hier ook erg blij met de luiers van jou bon, zijn inmiddels wel op trouwens, ik had "maar" 6 pakken en heb inmiddels bijgehaald hihi zo een klein ukkie, ze zitten nog ruim.....
Hey iedereen, Heb vannacht wel 7 uur geslapen. Niet achter elkaar dan, maar toch Moet nog steeds wekker zetten voor zn voedingen, gister meldde hij zich wel zelf. Eerste dag zonder kraamhulp, wennen maar misschien ook wel lekker Tip: Ik heb deze week geboortekaartjes bij C1000 en Plus ingeleverd. Je krijgt van C1000 ontzettend leuke boodschappentas met heel veel producten en bij Plus krijg je een Kiekeboebox met nog meer producten (echt dure dingen: Groot pak luiers, Ariel enz) Bij Plus is wel voorwaarde dat je in postcodegebied voor folderverspreiding woont. (en het moet binnen 1 mnd na geboorte volgens mij, bij C1000 2 mnd dacht ik) Erg leuk dus! Ga vandaag voor eerst klein rondje winkelen. Doen we in andere wijk, want die hebben precies alle winkels die ik nodig heb op een rijtje zitten, zodat we het zo kort mogelijk kunnen houden. Wou nog iets zeggen maar ben momenteel zo dement als wat haha
Vraag Ons kleintje had gister heel veel last van darmkramp. Had wel een sinaasappel gehad en 's ochtends sinaasappelsap (voor de staaltabletten) Wat is jullie advies: ff afwachten/aanzien of het overgaat als ik op voeding let of toch iets aanschaffen als Infacol? Ik lees verschillende dingen over Infacol en wil niet te vroeg met iets beginnen. Is nog maar 10 dagen oud natuurlijk Maar gister was het zoveel krijsen, echt zn buikje.... zo zielig. Alvast bedankt!!!
Jaaaaa! Naweeën in loop v d nacht weggegaan! Gelukkig. Alleen heeft Nora mij wel vanaf 2 00 bezig gehouden... Nu effe dutje. Vandaag is onze dag met rust hoor, niemand gepland. Jop weer thuis. Beetje wennen en rustig aan vandaag... Nora is sterker op 1e dag dan Jop, die was zo zwak en misselijk. Dus Nora drinkt krachtiger, lijkt beter te gaan, spannend of het komende dagen gaat lukken of niet.... Ontspan, ontspan....
meeting: poeh vind nijmegen ook wel erg ver! ik kijk tegen die tijd wel ff hoe het gaat hier...maar lijkt me wel erg leuk! slaap-uurtjes baby: hier gisteravond om 11uur gevoed, toen om 2 uur, 6 uur en half 10. tussendoor slapen we allemaal.
BB wat zit jij al op weinig voedingen per dag zeg! Hier nog steeds 8x80 maar dat drinkt ze lang niet op, we proberen nu 7x80 maar nog komt ze de meeste keren niet verder dan 60cc. Pfffoeee er heeft er hier eentje een flinke poepbroek! Wat een walm! OH en ik zag wat lieve fotootjes voorbij komen, ook van slapende kindjes op schoot.... bij deze de mijne!
Safanja; ik geef flesvoeding dus kolf niet Daro; ik heb ook de ah voeding de meiden doen het er super op Alleen de forte 1 heb ik van nutrilon (weet eink niet of die er in ah merk is ?!) Yup; ik ben dat nu toevallig aan het bij houden hoe lang wij met 1 pak ah voeding doen Ik ben maandag begonnen met dit pak en we zijn er nu nog mee bezig (800gram pak) en dan heb ik er 2 vind het dus nog wel mee vallen! Luiers; wij hebben de KV luiers, deze raden ze in het zh aan boven de pampers als de kleine gevoelige billetjes heeft. Onze arme Fenne heeft al ruim n week vuur rode billen en echt plekjes erop. Zo zielig ze heeft er echt pijn aan. Ik heb al met van alles gesmeerd. Blijf nu bij bephanten hangen die hadden ze in zh ook en was ook advies van mij drogisterij En 2 a 3x per dag onder het voeden leg ik haar in dr blote bips op verschoningskussen. Er staat zoiezo een richtlijn op de luier pakken (kv maatje 1 is bijvoorbeeld tot circa 3 kilo . Ninthe lekt er in door dus die moet 2 al, Fenne kan nog wel in de 1 (maaar goed ook want heb nog 2 pakken hihi) Boxmobiel; oooohh heb net de tiny love binnen gekregen wat is hij gaaf!!! Nu is schoonmama alleen onderweg met batterijen (speciale) ben benieuwd of de deuntjes ook zo gaaf zijn hahhaa child; moet je de wekker wel zetten dan? Ik mag geven op verzoek (ook al is het flesvoeding) ik moest ze zelf laten komen en dat doen ze dan ook soms wat langer ertussen dan de andere keer. En vannacht 5.5 uur ertussen Ik ben toen ze thuis kwamen met infacol begonnen (met 8 dagen dus) omdat ze in zh veel krampjes hadden. En sinds dien hebben ze het nooit meer gehad. Ik vind het wel fijn en werken. Maar dat is indd bij elk kindje anders!