hier ook infacol en merk wel dat het werkt want als ik het vergeet reageert ze vrijwel meteen met krampen en maaien met armen-benen etc. Net stukje gelopen, ging goed, alleen ik kreeg weer die druk in mijn si-gewricht (alsof er iemand op mijn stuit staat ) en ging al snel wat moeilijker en langzamer lopen en dus ik ben bang dat die BI nog gezellig aanwezig is. Hebben er meer meiden met BI hier last van???
Rond de 3 weken zouden ze op/naar 6 voedingen per dag gaan zei de vp van cb. En toen zaten ze op 7a8 en dacht ik ja ja vast! Maar indd sinds 2 dagen zitten ze nu om de 4uur en dan dus 6 voedingen! Wel sinds gister 120+4 hoor... Maar ik heb de laatste dagen wel geleerd dat je naar je eigen kindje(s) moet kijken en niet precies cb aan moet houden! Lief de foto, ook al zo lekkerding!
ik wist niet dat die kv luiers maatje 1 maar tot ong 3kilo was Ninthe gaat richting de 3,5 kilo maar past ze nog steeds ruim nog geen doorlekken gehad of striemen maar ze is ook vrij smal en lang dus ook geen dikke billen als dit pak op is ga ik over op pampers mt1 (heb ze liggen dus moeten toch op) maar ik vind die pampers eigenlijk helemaal niks.....
Hier gebruik ik de kv luiers en pampers door elkaar. Kv maatje 1 past ook nog ruim, vind ze zelfs iets groter lijken dan de newborn pampers? Bb, ja hier dus het advies om 7x80 te geven tot mijn eerste afspraak bij het cb op 21juni, maar ik kijk wel hoe het loopt, ieder kindje is idd anders! Wat zielig die luieruitslag!
Heitje lieve foto! Wat lijkt je meisje klein! Pat hier ook nog steeds last van bi hoor kan max 20 min lopen dan moet k ff rusten en zitten maar voel t al opkomen na een min of 5. Probeer alles steeds uit te breiden omdat ik ook niks geen conditie meer heb.. Infacol gebruik ik sinds dat hij 4 dgn is. Niet dagelijks wel als ik merk dat hij er last van heeft. Ga zo even op zoek naar venkel thee schijnt ook goed te helpen.. Verder ben ik het alweer kwijd, reageer uit m'n hoofd..
Nee hoor, tot 5 kilo. KV is van 2-5 kilo. Aldi maat 2 is van 3-6 kilo. Luieruitslag: in ieder geval geen sudocrem smeren! Dat spul bijt op open wondjes en de huid van babytjes is zo dun dat het daarom snel open ligt als er eenmaal uitslag is. Bepathen is idd beter. En zoveel mogelijk met blote billen laten liggen. Als het echt erg wordt, koop maizena (kost 30 cent ofzo) en strooi dat er op bij iedere luierwissel. Gegarandeerd dat het na 1 of 2 dagen weg is. BB: Da's echt de beste instelling: naar je eigen kindjes kijken! Ze worden geboren met een fantastisch regelvermogen, alsof ze zelf precies weten hoeveel en hoe vaak ze mogen drinken. Goed om te lezen dat je nu 120+4 geeft en dat ze nu langer tevreden zijn, want ik vond het pijnlijk om te lezen dat je telkens een half uur met jengelende meiden op je arm zat! Pijnlijk voor jullie als ouders en ook voor jullie meiden! Het CB geeft fantastische richtlijnen, maar het zijn wel richtlijnen, gemiddeldes. Sommige kindjes (zoals bij heitje) drinken minder en doen het daar ook goed op, en sommige kindjes drinken meer zonder dat ze overvoed raken of dik worden. Toen mijn oudste uit het ziekenhuis kwam na zn ondervoeding (hij was 2,5 week toen ie weer onder zn geboortegewicht dook) wilden ze dat ik rustig ging opbouwen met 100cc per fles. Logisch natuurlijk, want zn maagje kon niet zoveel aan. Ik was als de dood om iets verkeerd te doen, om hem teveel te geven. Maar hij bleef honger houden. Ik was ten einde raad. Toen heb ik al op de 2e dag de richtlijnen uit mn hoofd gezet en hem grotere flesje aangeboden.. bleek dat ie gewoon 120+4 en al heel snel 150+5 op dronk! Hij had een achterstand die ie z.s.m. wilde inhalen. Gevolg: met 6 weken zat ie weer gewoon op de gemiddelde lijn! En hij is nog steeds precies gemiddeld, dus ik heb geen dikzak van hem gemaakt ofzo.
Meiden mag ik even ego doen. Vandaag is mijn vuurdoop. Alleen thuis met Bram en Gwen. Bram die heeft de hele huiskamer overhoop gehaald eht overal ligt speelgoed. Gwen die ook niet helemaal in haar sas en is weer erg hongerig. Eigenlijk mocht ze pas om 13:00 de fles maar Mw. Begon al om 12:00 te krijsen van de honger ik heb it gerekt tot half 1. Als ze vandaag zo door gaat komen we op 8 voedingen van 90 + 3 uit en ze mag niet meer dan 7 voedingen. Eerst dacht ik dat het aan drink tempo lag dat ze weer zo snel honger had maar met ie dr Brown fles doet ze er nu vaak 14 minuten over en de honger blijft. Nu komt de pinkster er ook nog aan dus ik kan pas dinsdag het cb bellen hoe verder. Snik snik ik weet het niet meer
@ladytijger, ik zou gewoon voor de 8 voedingen gaan als gwen die behoefte heeft het is ook warm, misschien een klein beetje water extra geven als ze weer zo snel honger geeft??
Ladytijger wat balen dat ze zo huilerig is! Ik zou haar wel gewoon eten geven denk ik. Ik geef borstvoeding en voed dus op verzoek. Soms komt ie elk uur of elke 2uur en dan leg ik hem ook weer aan. Ik ben niet bekend met flesvoeding, maar is dat zo anders dat je dat niet op verzoek mag geven? Meen gelezen te hebben BB?? dat zij dat ook doet met de flesvoeding? Dit is ook zielig je wil niet dat je meisje 3dgn van slag is. En misschien heeft ze dan toch meer voeding nodig... Ik hoop dat het snel beter gaat! Luiers, hier heeft Sem nog steeds kruidvat maatje 1 aan. hij woog de laatste keer 3820gr. Luiers zitten niet te strak. Heb nog een pak dus hoop dat ik ze op kan maken.
Hooooi!!! Ik heb jullie verwaarloosd, zeg.. Heb vorige week hier geschreven dat Roan is geboren en daar is het bij gebleven. Hahaha! Zijn hier ook zo aan het genieten! Laptop blijft vaak uitstaan. Lees wel wat bij via m'n telefoon uiteraard! De meiden die inmiddels bevallen zijn.. Van harte gefeliciteerd!!! Wat is het toch (weer) bijzonder, hè!?!! Jullie ook bedankt, allemaal. Voor de felicitaties! Inderdaad snel gegaan! Maar wel voorspoedig en thuis! En daar ben ik enorm trots op!! Verhaal zal ik vandaag of morgen in de club plaatsen. Met foto? Hmm.. Daar denk ik nog ff over na ivm privacy...? Hij is alleen zo mooi, dat wil ik eigenlijk met iedereen delen! Haha! Oja, kreeg de vraag of we wisten dat hij bijna 9 pond zou zijn? Nou nee! Ze hebben 2x een schatting gemaakt.. 7,5 pond, ietsje groter dan zijn broer. Dus niet! (mijn eigen gevoel was wel erg sterk.. deze is groter!) Maar hij is ook lang, mooi in proportie. Hihi! Ik hoop dat jullie ook allemaal aan het genieten zijn? En ik hoop dat de laatste baby's zich ook snel melden!! Lijst Ik zag dat er bij mij 40 stond, maar moet 40+6 zijn.
Luiers, hier zit Mika nog steeds in kruidvat maat 1, die vallen smaller en zitten beter bij Mika dan de pampers. Heb nog wat pamper proefpakketjes liggen en die maak ik allemaal op, dan gaan we over op 2. Nu moet ik zeggen dat Mika begonnen is in pampers maat 0 (omdat ik die gekregen had) en daar uit moest omdat hij door begon te lekken. Dat is nu 's nachts soms (ik verschoon 's nachts niet omdat hij daar heel wakker van wordt!) Heitje, mooie foto van een mooie meid, ze lijkt wel wat op Mika zo! Infacol, ben ik geen voorstander van omdat er parabenen in zitten. Ik heb hier gewoon afgewacht en herken nu veel meer symptomen waarvan ik denk dat het verborgen reflux is (maar ben geen arts!) Minkie, nee, die was er nog niet bij Danique. Heb de Ameda Lactaline, op zich een prima kolf, maar als ik toen had geweten wat ik nu weet (3 kinderen, hoe lang gekolfd, enz) was ik voor een andere gegaan, maar hij doet het verder super hoor!
Kom me ook weer ff melden! Toch naar de Intratuin geweest en vijver speciaalzaak. Wat spullen gehaald voor de aankleding van de vijver en waterval. En parasolhoes! Was wel weer ff lekker! Hebben net de schildpadden die binnen zaten naar buiten gedaan. Tot nu toe maar 1 van de 3 boven gezien... Ben benieuwd! De 2 grote vaste bewoners vinden het machtig interessant haha Zo leuk om naar te kijken!
Kolf,ik heb de medela mini electric.Net als bij dribbe,als ik van te voren had geweten zoveel te kolven had ik een andere gekocht. Luiers,hier maat 3.Eerst alle nr 2 opgemaakt Heb veel verschillende al gehad.Nu van lidl,maar die nr 3 zijn best ruim vergeleken bij pampers. Vandaag begonnen met nutriton,merk nog niet zoveel. Daydreamer..laptop gewoon vaker uitlatennHeerlijk toch,genieten van beeb Foto`s heb ik zelf ivm privacy in mijn eigen album gezet (tip hihi) Ladytijger,rustig aan meid.Laat dat speelgoed maar lekker liggen.Is nutriton ook niet iets?Of had je dat al geprobeerd? knuf voor jou! Ik zou wel ff naar de winkel willen lopen,maar vind het nu wel heel heet.Dus mss toch maar niet