Mei mama's 2012 DEEL 6!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    trouwens meiden die bv geven en een sterk toeschiet reflex hebben.. hebben jullie ook last van spierpijn in je borst door de toeschiet reflex?

2. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    ladytijger: hij ligt idd alleen in een rompertje (en luier ;) )
    dus kan hem niet veel meer uit doen..

hij is nu eindelijk na zn badje en voeding in slaap gevallen.. straks ff douchen (vriend staat er nu onder) en dan gaan we ffies lopen in het ''bos'' hier verder op!

3. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    trouwens ff spammen!!

milan met babymassage!

Bijgevoegde bestanden:

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @priscilla,
    Veel plezier met de wandeling!!
    en oooh zooo lief die milan!! leuke foto ;)

5. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Wat een droppje die milan:)

Ik heb geen spierpijn van toes hietreflex.

Water geven raden ze bij bv af, kans is er dat je bv terugloopt. Ik geef nu de borst zodra ze zoekt.

6. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hè child, valt niet mee hè. Je had toch extra uren gekregen ivm afvallen en borstvoeding? Is er toen al een lactatiekundige geweest? Lijkt me misschien wel prettig voor je, al is het alleen maarom je onzekerheid te delen en je hart te luchten! Ik zou 't alleen daarvoor al aanraden hoor!

Komt je kleine inmiddels wel goed aan?
    Als hij wat sterker wordt zal hij wellicht ook wat minder slaperig aan de borst zijn...?

Vandaag 2e kz hier in huis. Beide hebben overigens opgemerkt dat jongens luiere drinkers zijn dan meisjes!

Ik heb het met Jop toen ook meegemaakt hoor. Te veel afvallen (van 2860 naar 2600), fingerfeeden, kolven, kunstvoeding erbij. Toen ging het beter, ging hij terug naar de borst, maar ging helaas opnieuw afvallen. Klein traumaatje toen voor mamma :). Hij was gewoon nog te zwak / slaperig aan de borst.

Nu doet Nora t veel beter, ze is pittiger, maar sukkelt ook snel in slaap. Maar ze is natuurlijk ook pas net geboren. Ik streef naar 15 min. aan 1 borst en dan nog even 2e borst als ze dat wil. Maar dit doet ze niet achter elkaar hoor. Dus t verschonen doen we nu tussendoor, om haar een beetje te plagen zeg maar, wakker te houden. Of ik wacht even en dan moet ze effe bijkomen en gaat ze opnieuw weer smakken en krijgt ze haar toetje / maken we de voeding af.

En het liefst leg ik pas aan als ze zelf komt. Ze zeggen hier 2 tot 4 uur er tussen en een keer 6 uur er tussen. De 2e kz van vandaagn zegt om de 3 uur. Maar zelf wacht ik liever tot ze zelf komt, ook al is dat dan pas na 3,5 of 4 uur, want dan drinkt ze veel beter dan wanneer ik haar wakker maak! Ik wacht liever net een tikkie langer, als ze echt smakt en enzo, dan is ze pittiger en drinkt ze in een keer veel. Ik wil een beetje voorkomen dat ze heel vaak een klein beetje drinkt. Liever minder vaak en dan veel drinken...

Hè child, succes ermee en je zorgen gewoon met een professional bespreken hoor! Niet mee blijven rondlopen, ik weet hoezo naar die zorg en onzekerheid aanvoelt!

Liefs,
    Klusser

7. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Spannend....?

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Heb ff gegoogled, het is denk ik baby acné. Behandeling is niet nodig, het gaat vanzelf weer weg. Ik zal het a.s. dinsdag nog even vragen bij het CB.

@Ladytijger: hij krijgt 120+4 (3 schepjes standaard en 1 comfort) dus 135 cc per fles. En de afgelopen 2 dagen kom ik op 7 flessen per dag, dus 945 cc :$. Maar de dagen ervoor was het soms ook 6 flessen per dag, da's al wat netter qua hoeveelheid :)

9. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Sam Hopelijk heb je de kleine al in je armen en anders heel veel succesjes toegewenst...

10. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Wow, deel 6 alweer! Ben al een tijdje niet meer geweest, dus kan het allemaal niet bijhouden.
    Is nu bijna iedereen al bevallen?
    Hoop dat het allemaal goed met iedereen en de kleintjes gaat!
    Met Sara gaat het allemaal goed. Zijn lekker aan het genieten van het mooie weer.

Succes met de laatste loodjes voor degene die nog moeten bevallen!

11. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Jeeee! Super meid, al een eind op weg...
    Ga maar gauw, niet in de auto bevallen hoor!
    Go girl!

12. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Mooie blote Milan!

Pukkeltjes: volgens mij krijgen veel baby's van die hormoonpukkeltjes. Schijnt door het afvoeren van mamma's hormonen te komen die nog in 't lijfje zitten. ik heb het nog even opgezocht op zijn blog. Hij heeft het ook gehad: Jop Samson blogt: Fotoshoot

Ga nu rusten!

Groet van klusser die na een zeer slechte eerste nacht een perfecte tweede nacht heeft gehad! Hier gaat het (nog) goed en relaxt. Onze perikelen komen nog wel...

13. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Oh maar ik moet er wel bij zeggen dat A. al bijna 8 pond was bij de geboorte hé.. geen idee hoeveel ie nu weegt maar het zal rond de 4,5 kilo zijn denk ik. Dus het is geen kleintje.

14. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Sam4Hope, jee, al 7 a 8cm!! Heel veel succes!!

Marlinde, ook al 4 dagen overtijd. Hopelijk dat het bij jou ook snel begint :)

Yupgup, ben ook nog erg blij met de Kruidvat Newborn luiers! Die gratis pakken zijn nu allemaal op, heb vrijdag een nieuw pak moeten kopen, haha.

Child, gisteren eerste dag zonder kraamhulp. Ook weer lekker!

Klusser, wow wat een snelle bevalling heb je gehad! Van harte gefeliciteerd met Nora! Leuke naam! En mooie foto's, mooi meisje!

Heitjekarweitje, wat een mooie foto van jullie meisje!

Bezigbijtje, ik geef idd ook flesvoeding op verzoek. Wij wachten idd ook af wanneer Sara komt. En 's nachts is het soms al wat langer dan 3 uur, dat is wel fijn :)

Daydreamer, gefeliciteerd met de geboorte van Roan!!

Mamajolanda, mooie foto van Beau! En gefeliciteerd met je verjaardag!!

Ludora, gefeliciteerd met Lars! Jammer dat de eerste nacht niet zo goed is gegaan. Veel sterkte ermee en het zal vast snel beter gaan!

Miekr, sneu dat Mayson zoveel last heeft van de wamte! Sara heeft er denk ik niet zoveel last van. Heb het idee dat ze nu zelfs wat beter slaapt.

Sefanja, zo dat is een lekkere nacht zeg! Heerlijk!

Priscilla, wat een mooie foto van Milan!

Staat de geboortelijst nog ergens toevallig?

15. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Oke dank je wel daro!

Vraagje
    Voor diegene die het ook gebruiken, venkelthee had ik gelezen dat dat goed was tegen krampjes. Hoeveel moet ik daarvan drinken dat het effect heeft voor de kleine?

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Hier ons meisje in der jurkje voor me verjaardag
    Maar jurkje is beetje groot
    Toch ff spammen hoor ;)

17. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Daro gwen was 3620 dus idd dan wat lichter als a. Maar bedankt voor je reacties. Het is toch wel fijn om eenbeetje te kunnen vergelijken. Je zou zeggen dat je wat zekerder bent als je voor de tweede keer moeder bent. Nou qua voedin geld datniet voor mij ;)

18. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Dank je wel voor je berichtje, doet me goed:)

Toch weer begonnen met kolven hier. We krijgen het idee dat hij aan borst te weinig krijgt, helemaal doordat hij ook steeds slaapt. Net het gekolfde via spuitje gegeven en hij is toch al meer ontspannen nu (alleen krampjes af en toe)
    Dus wil dit poosje volhouden, kijken of het beter word. Ik ga het niet zomaar via fles geven omdat dit vanaf 4e week pas geadviseerd word.
    Misschien dat productie straks hoger is. Blijf hem wel aanleggen dus dat dit niet verleerd word en dat ik daarna nakolf.

Als we terugrekenen is die onrust bij hem een dag of 3 geleden begonnen.Toen ben ik ong. ook gestopt met kolven, omdat aanleggen wel het beste was volgens verloskundige. En het leek ook goed te gaan. Maar misschien heeft ie toch teveel honger (ik zou zeggen: drink dan meer aan de borst, maar ja, kinderen kun je nog niet echt instrueren nu he haha)

Hij is nu samen met mijn man formule1 aan het kijken:p

19. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hier kom ik ook nog even ons mannetje showen..
    Hij is al dikke vrienden met ons maatje Bonzo gelukkig :)

20. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    was ik weer even. De meiden liggen heerlijk te slapen! Om half 3 ongeveer volgende flesronde en dan gaan we naar mijn ouders op de camping BBQ-en. Zin in!! Ben wel benieuwd hoe de meiden het doen hoor.

kleding; ik heb beide meiden een rompertje zonder mouwen en een jurkje aan. Blote beentjes... voetjes zijn soms wel koud. Maar dat mocht zei kraam. Nekje voelt lekker warm (we zitten trouwens buiten en kids liggen dan in wandelwagen uit de wind en zon)
    Ik blijf het ook een lastig iets vinden hoor. Voor naar de camping heb ik dan ook een setje lange mouw/broek bij en sokjes:)

sam; wauw! Je gaat snel zeg. Succes en ik blijf spieken voor nieuws hoor.... eindelijk is het zover bij je :)

mamajolanda; ik heb ook nog regelmatig 's avonds meer last dan overdag. Denk gewoon van alles overdag doen en indd het vaker in/uit bed stappen.

ladytijger; mijn meiden zitten ook pas op +3uur sinds ze 2.5 week waren hoor. Komt goed! :)

Ze drinken nu om de 4uur.. Ik rek het indd wel echt tot die tijd (of ze moeten echt ontevreden zijn dan word het anders natuurlijk. Maar vaak komen ze pas klein half uurtje voor die tijd....

's nachts laten ze er wisselend 4 tot 5.5 uur tussen zitten.
    De voedingstijden zijn daardoor ook steeds weer wisselend, gister laatste fles al 20.30 en vanaag komt hij uit (telde ik net) op 22.30

Daro; mijn meiden lijken er niet veel last van te hebben. Maar moet wel zeggen dat ze hier ook in de box maar kort tevreden zijn. (of ze moeten speentje hebben dan is het goed zolang die in is) op de arm is het altijd goed. Slapen in de wandelwagenbak gaat beter als op bed... Op bed moeten we zeer vaak naar boven om speen erin te doen voordat ze eindelijk slapen... (vermoeiend!!) Hier is het vooral na de voeding van +/- 20-21u tot de volgende voeding een ramp... er huilt er altijd wel eentje en ze zijn dan echt erg ontevreden. Dus dan komt er weinig van slape...;)

rode billetjes; hier besloten dat we dinsdag met Fenne naar de dokter gaan. Ze heeft nu al 2.5 week rode billetjes en er zittn nu ook echt kleine rode bultjes met soms een wittig puntje op... zo zielig. Afvegen doet haar zoveel pijn :(

ijzertabletten; wie gebruikt die nog? Ik moet er eink 2 per dag tot aan de 6weken controle (13juni) maar neem ze al ruim n week niet meer. Zal dit erg zijn?

Bloedverlies; ik verlies nog steeds bruinzig ene keer meer als andere keer. Hebben jullie dit ook nog? (nu ruim 3 weken geleden)

Pris; wat een scheetje!!

daro; mijn meiden zitten er ook ruim boven hoor kwa gewicht zouden ze 150x3=450 moeten hebben en ze krijgen 120+4 x 6 voedingen per dag! Dus we hoeven indd niet bang te zijn dat ze te weinig binnen krijgen ;)

miffy; wat een lief jurkje! Hier zijn de jurkjes ook nog aan de ruime kant bij de dames.

Deel Deze Pagina