Mei mama's 2012 DEEL 6!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Hier juist omgekeerd, hij slaapt overdag erg weinig maar s nachts gelukkig als een roosje!

Elies leuk om een update van jullie te lezen, vroeg me al af hoe het met jullie ging! Schattige foto van Sami, wat een klein poppetje nog!

Vanochtend voor t eerst naar het cb geweest voor A. Bij de geboorte was hij 3885 gr en 51 cm en nu 4540 gr en 54,2 cm! Hij groeit dus supergoed. Qua lengte zit hij precies op t gemiddelde, qua gewicht er iets boven.

Voor wie t weten wil, de pukkeltjes zijn idd baby acne zoals ik al dacht, dat kan minder worden en weer wat meer, maar rond de 6 wk is het wel over.

2. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ahhh wat een lieve fotootjes zie ik weer voorbij komen!
    Elies wat een klein poppie! En wat kijkt ie al lekker helder!

Nog maar 2 dagen te gaan meiden, dan is mei alweer om!

3. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hier gaat alles prima, moet nog ruim een weekje ijzertabletten slikken en dan ben ik daar ook weer vanaf.

Dewi heeft wel wat last met poepen, ze drukt steeds maar dan komt er niks. Gisteren ging het ook moeilijk en na lang persen kwam er een harde drol uit, een hele lange! :$ Zo zielig! Gelukkig moest ze er niet van huilen, maar dus wel veel moeite ervoor doen....
    Misschien heeft ze extra vocht nodig? Wat denken jullie?
    Zometeen naar het CB om haar te wegen en dan ga ik dat ook maar meteen vragen...

Nog even een fotootje van ons lekkere lachebekkie: :D

4. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ik heb nog even wat foto's in mn album gezet, ook van de geboorte en onze eerste ontmoeting! :)

5. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    @bb, kaylee kwam om22uur voor borst, toen om half 3:) en is wakker gebleven tot half 5 huilend met krampjes en clustervoeden. Na half 5 tot half 7 geslapen, afgezien van 2uur wakker zijn mag ik niet klagen hé ;)
    Maaruh netjes van jouw meiden zeg:)

6. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    #1146 klusser1980, 29 mei 2012
    Laatst bewerkt: 29 mei 2012
    Foto's: Wat zijn Ziva en Sami mooi!

Hoe zwaar is Sami nu? Hij toont een beetje hetzelfde als Nora. Zij zwemt ook in 50 en 44 gaat goed...

Zij was vrijdag bij geboorte 3060. Zondag en maandag met unster van kz 1 2880 en 2860. En vandaag met urnster van kz 2 2840. Nu hoop ik maar dat ze morgen begint met aankomen. Vind het nu een beetje spannend worden, dit gebeuren was met Jop nogal een heftig dingetje...
    Maar kz heeft er vertrouwen in, dat ze genoeg drinkt omdat luiers goed gevuld zijn. Maar goed, vind het wel spannend...

7. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Klusser hopelijk gaat je meisje nu goed groeien! Als de kraamhulp er vertrouwen in heeft, moet het vast helemaal goedkomen!

8. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Zo, even een stuk teruglezen.. Wil weer een beetje bijblijven en reageren. Ga m'n best doen! Haha!

Sam Zie dat jij ook bevallen bent!! Van harte!

Ludora Je hebt het zwaar gehad, begrijp ik? Pff... Doe rustig aan, meis!

Marja / borstontsteking Ik had ook ineens koorts en een pijnlijke borst zondag. Gebeld met de huisartsenpost. Kuurtje gekregen. Normaal zou ik daar niet zo snel voor kiezen, maar vorige week ook 3 dagen verhoging gehad en een ietwat gevoelige borst, dus het kon al langer aan de gang zijn, iets sluimerends..
    Hier gaat het nu beter. Slik er ook paracetamol bij, laat Roan goed drinken en zonodig kolf ik de borst(en) leeg. En lekker onder de warme douche.. Oh, en verschillende voedingshoudingen!
    Hopelijk gaat het bij jou ook snel wat beter.. Sterkte!
    (voeden doet dan zeer, hè??!!?)

Pat Dat is inderdaad clusteren! Lekker van genieten, hoor. ;)
    Ik herken dat duidelijk van Levi en nu weer met Roan. Hij heeft 's avonds ook veel mama-behoefte. Maar.. Daarna slaapt hij wel lang. Heel prettig! (6 uur slaap 's nachts!!)
    En tuurlijk, ik begrijp het.. Niet altijd handig, een hele avond een baby aan de borst, maar.. Het komt heel veel voor! Dus ja. 's avonds languit op de bank met beeb aan de borst!

Spruw Ik heb aan 1 kant, de kant waar niet de borstontsteking zit, sinds zaterdag een kloof. Echt een snee(tje).. Dit terwijl Roan heel goed hapt! Of nou ja, hapte.. Want sinds zaterdag laat hij die borst ook vaker los en drinkt wat onrustiger. (auw!!)
    M'n tepel brandt ook tijdens en na het voeden .. In zijn mondje zie ik niks. Duss.. Twijfel of het spruw is!
    Maar.. Aan de ene kant een ontsteking en de andere kant spruw? Lijkt me ook iets teveel van het goede?!?!
    Beiden heb ik overigens bij de oudste nooit gehad.

Kloof Wat doen jullie eraan? Ik druppel er wat melk op na de voeding en laat het aan de lucht drogen. Ook voed ik zittend, liggend en in de rugbyhouding. Het wordt wel ietsje beter, maar.. Toch gaat het kloofje weer open na het voeden.. Nog andere tips?!

Dribbel / lijst Wow, wat een mooie lijst!!! :D

borstvoeding.com / borstvoedingsforum.nl Hele fijne sites inderdaad!! Genoeg ervaringen!

Doetie Bij de oudste totaal geen voortekenen!! Dit keer al wel regelmatig harde buiken en een dag voor de bevalling slijm en bloedverlies. Verder ook niet!
    Succes nog ff!

Sam / naweeën Ja, hier ook de eerste 2 dagen goed last van gehad. Maar voornamelijk tijdens de voedingen. Mijn baarmoeder kromp wel heel snel. Dat is het voordeel.

Oh, ik hoor duidelijk gesmak. Even Roan voeden.... (Levi slaapt lekker)

9. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    #1149 klusser1980, 29 mei 2012
    Laatst bewerkt: 29 mei 2012
    Nou doetie, ga jij de laatste worden? Succes nog meid! Gek voor jou omdat hier al zoveel over beeps gepraat wordt! Wellicht jij ook vanaf 2 juni :D

Overigens had mijn vk eerst 2900 gezegd en bij de laatste controle zei ze dat het toch wel 3000 zou worden. Knap hoor, Nora was 3060!

10. daydreamer

Ik deed een flesje moedermelk daarom ook opwarmen met een flessenwarmer.

11. daydreamer

Voedend lezen en reageren lukt ook wel... :)

12. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    @ heitje: thanks, lief van je. Ik houd jullie op de hoogte...

@ Sam: naweeën de hele eerste dag met regelmaat, zo om de 20 min. Later minder vaak. Au! Veel paracetamol geslikt.

Vanaf 2e dag alleen nog baarmoederpijn bij aanleggen. Dat nu ook niet meer. Mijn bm is al goed gekrompen, ik geloof 5 cm onder navel (dit is dag 5)...

13. daydreamer

Babyspam Ahhh, zo lief!!!!!!!

14. daydreamer

Klusser Hopelijk gaat je meisje vanaf nu groeien!
    Ik vond het ook erg spannend, omdat we de vorige keer op dag 4 en dag 5 met Levi in het ziekenhuis waren, teveel afgevallen, niet/nauwelijks poepen en geel zien. Roan viel de eerste 2 dagen ook veel af (nu mocht hij ook veel afvallen, gezien zijn gewicht), maar daarna kwam gelukkig toch de groei. Hoop het voor jou dus ook!!

15. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Dag Dames,

Ik mis jullie toch wel, ga weer proberen het bij te houden. Leg mijn iPad gewoon naast het voedingskussen ;)

Zal ik ook maar even spammen dan (in mijn album nog meer):

16. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Wat vreemd, ik dacht dat je ook vanuit album kon posten...

Bijgevoegde bestanden:

• foto 1.jpg
      foto 1.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,7 KB
      Weergaven:
      5
  17. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    dag meiden!
    Wat kunnen jullie lieve en mooie foto's spammen!!! zalig zalig zalig!!!
    Fabiënne heeft vandaag voor het eerst gebadderd in een 'echt' badje. Voorheen alleen in de TummyTub, maar ik vind dat niet handig baden en krijg niet alles schoongepoetst zoals ik dat zou willen. Nu ligt ze lekker te pitten, wil even boodschappen doen, maar het regent :(

kloven: ik heb de borst met de kloof een middag overgeslagen, dat hielp naast het smeren met Mmelk en drogen in de lucht ook.

En jeej, echt niet zoveel beebs meer te gaan hè!

Oh, ik vind moeder zijn zo bijzonder!!!!

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    *like & agree!!*

19. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Purelan werkt ook echt super! Na 1x smeren waren mijn kloofjes weg, zijn daarna ook niet meer teruggekomen.

20. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mooie foto's!

Klusser: hopelijk gaat ze nu aankomen. Maar wel fijn dat het goed in de gaten wordt gehouden! Da's anders bij fv, hier is tijdens de kraamweek maar 2 keer gewogen.

Naweeen: hier alleen de eerste uren na de turbobevalling. De dagen erna niet meer, waar ik erg blij om moet zijn als ik het hier lees. Wel had ik nog ruim anderhalve week lage buikpijn, wat later spierpijn of bandenpijn bleek te zijn. Had volgens de vk ook met mn snelle bevalling te maken.

Sam: balen dat jullie nog niet naar huis mogen maar hopelijk morgen wel!

Regen: da's nu al de tweede keer dat ik dat lees. Hier is het stralend weer, best warm ook nog. Wel begint de wind nu toe te nemen dus misschien komt er ook wel een buitje deze richting op. Mag van mij nog wel even wachten, heb handdoeken buiten hangen.

Net tot mn grote verdriet de raamsticker van het raam gehaald. Werd wel eens tijd na 3,5 week, maar ik vind het wel jammer!

Heb wel een gedeelte van de sticker (waaronder zn naam) weten te redden en op de deur van hun kamertje geplakt. Super cute! Heb meteen een mailtje naar de website gestuurd, of ze misschien ook de naam van mn oudste kunnen drukken in hetzelfde lettertype. De deursticker die ik erbij heb gekregen is ook leuk hoor, maar ik vind alleen hun namen met een hartje en wat sterretjes leuker voor op de deur!

Deel Deze Pagina