Mei mama's 2012 DEEL 6!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Aha, toch goed gezien op de foto, dat jij ook zo'n klein frommeltje hebt! Bijna gelijk aan Nora, die was 3060. Mini hè!?

Hij doet het goed zeg, jouw mannetje! Super!

Nora is vandaag iets zwaarder dan gisteren! Hoera! Klusser is blij! Nog niet zoveel bij, maar denk dat er morgen wel weer wat bijkomt...
    3060 bij geboorte
    2860 dag 3, weegschaal 2
    2840 dag 4
    2820 dag 5, weegschaal 3
    2840 dag 6
    Hoera!

2. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hihi, daar sta ik vanaf volgende week ook voor, zal wel wennen worden schat ik in...

Is Joas alle dagen thuis? Jop is 2 dagen naar kdv en 1 dag is pappadag, dus dat valt op zich mee voor mij..... Zeg ik nu :p

Doe je babybad elke dag? Wij deden het altijd om de dag, ga dat met dochterlief ook doen. En ik denk gewoon s avonds, als manlief er is, was altijd wel gezellig.
    Even kijken hoe we dat nu gaan doen. Misschien Jop en Nora om en om qua dagen... Alleen gaat Jop als t zo warm is wel extra vaak / elke dag...

3. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Zeker, ben ook echt op een roze wolk, had ik niet verwacht. Had iedereen zitten waarschuwen dat er meer roze momenten zijn en die wolk vaak helemaal niet zo roze is.
    Maar goed, ik houd in mijn achterhoofd dat ik er nog wel af ga kletteren binnenkort. Die eerste maanden kennen nou eenmaal moeilijke tijden.

Misschien volgende week al, als kz weg gaat..? ;):(:p:D

4. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff........ wat een nacht!!!! Madam heeft echt bijna niet geslapen, wilde alleen maar lurken aan de borst of pink en absoluuuuuut geen speen... De hele ochtend is ze ook wakker geweest en nu slaapt ze eindelijK! Even tijd voor mezelf, even van me af schrijven en wat in het huis doen. pffffffffffffff........................

*klaagmodus off*

Ik heb Fabiënne ook even op de weegschaal gelegd en zit nu op 4.4 kilo. Ze is dan zo'n 8 ons aangekomen vanaf haar geboortegewicht.

badderen doen wij ook om de dag, anders droogt haar huidje zo uit.

5. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ik vrees het ook..
    Kon wel vanzelf over gaan, las ik. Hmm... ;)
    Maareh, mothermates?! Even googlen.. Thanks!
    (het 'sneetje' lijkt nu dicht, in ieder geval tegen elkaar geplakt, maar ja, dan moet ik voeden en gaat het weer open)

6. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Bsnummer komt pas later, aangeven bij zorgverzekering kan gelijk, hebben ze dat nummer niet nodig...

7. Elies25

Elies25 Niet meer actief

hihi ja als je dan andere babies ziet, die lijken enorm, terwijl die van ons gewoon heel klein zijn. Maar wel lief hoor, zijn dan echt van die kleine poppetjes.

Wat goed van Nora! Heb de gewichten van Sami ff opgezocht:

Geboorte: 2885
    Dag 2: 2680
    Dag 3: 2640
    Dag 4: 2680
    Dag 5: 2700
    Dag 6: 2720
    Dag 7: 2770
    Dag 8: 2820

8. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Roze wolk: ik vind het echt niet altijd een roze wolk, vooral de eerste dagen waren echt een ramp. Ik moest veel rusten en kon ook niet anders, was echt kapot van de bevalling, vrij veel bloedverlies, weinig slapen en de hechtingen deden ook verrekte zeer. En dan die stuwing erbij pfff nee heb mijn portie wel gehad. Nu gaat alles veel beter hoor, maar heb soms nog steeds het gevoel dat je wordt geleefd, dat de wereld doordraait terwijl jij vastgeketend zit aan huis, voedingen, luiers etc.

Missen jullie je buik eigenlijk? Iedereen zei voor de bevalling tegen mij, geniet maar van je buik, die ga je nog missen, maar heb m echt geen moment gemist. Ik voelde me op t laatst zo niet meer mezelf met al dat vocht en dikke buik. Ben blij dat er nu al 11 kilo af is (nog 7 te gaan) en kan weer lekker op mn buik slapen, heerlijk!!

Oja nog een vraag: wat doen jullie aan smetplekjes? Sami heeft er in beide liezen eentje. Heb op aanraden van kraamverzorgster schoongedept met gaasjes en dan droogdeppen en insmeren met sudocreme of zinkzalf, maar na 3 dagen zijn ze nog niet weg...

9. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    @klusser, de thermometer geeft hier in de woonkamer 25 graden aan. Boven is het nog iets warmer, ze lag in dr wieg boven. En ze kan zich goed op temp houden, gelukkig. Ze ligt nu in de box te slapen en heeft een lekker zomers jurkje aan. Zag aan de weersvoorspelling dat het kouder gaat worden, dus is waarschijnlijk de laatste jurkjes dag voorlopig.

10. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hallo mama's!!

Even uit m'n hoofd reageren..

Klusser wat fijn dat het zo goed gaat! Geniet er lekker van!
    Hier is het ook om de dag badderdag en dan in de avond zodat hij lekker moe is voor de nacht.

Bb wat zul je je hopeloos voelen! Ik doe dat al met 1 huilend kindje laat staan als je je aandacht onder 2 moet verdelen.. Wat bij ons helpt is sem op t aankleedkussen tussen ons in te laten slapen. Vannacht ook de puckababy na lange tijd weer gebruikt en wij hebben een zeepaardje van fisher price nou die is momenteel ondenkbaar zit een klein lampje in en speelt rustige liedjes af en die helpt echt om m in slaap te krijgen.. Misschien iets voor jullie?

Nijntje regendagje vandaag? Je zal wel moe zijn! Hopelijk kun je zo iets bij slapen..

Hoe zou t met Sam gaan??

Hier een goede nacht gehad! Gisteravond was drama zat er ook aardig doorheen maar meneer is rond 10u eindelijk gaan slapen en kwam vannacht om 2u pas weer daarna om 6u dus heb ff heerlijk bijgeslapen.
    Nu word meneer wakker en zit er weer 4u tussen zou het dan eindelijk?? Durf het niet te hard te zeggen.
    Vanmiddag weer naar de fysio voor m'n bekken, ben benieuwd of ze tevreden is..
    Ik ga voeden! Tot straks

Oja miffy mijn planning is ook te komen bij de meeting alleen weet man nog niet wanneer hij vakantie heeft is ff daarvan afhankelijk.. Anders ben ik erbij :)

11. daydreamer

Geboortesticker Die blijft hier voorlopig mooi op het raam plakken! Zonde om weg te halen.. Hihi!
    De blauwe slinger en ooievaar gaan komend weekend wel uit de tuin, denk ik.

Mutsje / Simply Colors Ja, leuk hè! Die kreeg ik toen ook met Levi. Leuk om te hebben! Heb gister gelijk gereageerd op het mailtje.
    Al heeft Levi eigenlijk helemaal geen mutsje nodig nu met deze lente/zomer periode. :)

Marlinde Gefeliciteerd met jullie dochter! Veel geluk!

Spam Mooie foto's weer!!

12. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Als we dan toch bezig zijn:

Gewicht Ziva:

Dag 1: 3230
    Dag 2: 3090
    Dag 3: 2990
    Dag 4: 2940
    Dag 5: 3110
    Dag 6: 3120
    Dag 7: 3200
    Dag 8: 3210

13. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    O, dan ben ik benieuwd. Bij Jop kregen we bsn wel bij geboorteaangifte (op het stadhuis), maar misschien is het veranderd....
    Hoor het vanavond wel van manlief...

En kan zorgverzekering dus sowieso al doen, mooi!

Uitvaartverzekering: hebben wij voor onszelf ook niet. Is ook niet gebruikelijk in mijn familie. Maar goed, kan me voorstellen dat als je denkt dat je een uitvaart niet kunt bekostigen, je dit misschien wel verzekert voor je gezinsleden!

Maar let op: (in het algemeen) vaak levert het meer om zelf 'premie' opzij te zetten dan het te betalen aan een verzekeringsmaatschappij. Met name bij risicoverzekeringen die lang lopen en waar je soms jaren premie betaalt voor uiteindelijk niets. Ga altijd na of je wat spaart / opbouwt of dat je een bepaald risico verzekert. En of dat risico voor jou financieel wel of niet zelf te dragen is....

Heb wel eens gehoord dat het in het zuiden veel meer wordt verzekerd dan in het noorden, dat het in het zuiden meer een (katholieke) traditie is om een beep meteen aan te melden voor een uitvaartverzekering. Is dit waar?

14. daydreamer

Roan is echt zo'n heerlijk baby'tje! Dat was Levi ook al, maar.. Roan lijkt nog voorbeeldiger. Hihi! H
    ij verwent ons enorm, groeit goed, slaapt lekker ('s nachts 5 a 6 uurtjes!). Top!
    En Levi is echt zoooo'n lieve, grote broer! Dit had ik me niet beter kunnen wensen! Wat een schatje.
    Kortom... Wij genieten hier!!! Hahaha!

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    "vind ik leuk!, heel leuk" :D

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ik heb net met cb gebeld, centraal nummer en zou terug gebeld worden door mijn eigen wvp. Ze belde nog geen uur later al terug! (ik vind haar zo'n tof mens!) Het eea besproken en besloten dat we met Fenne weer terug gaan naar de haberman special neet speen.
    (deze hadden ze in het zh ook al.) Kijken hoe ze het daarop doet. Gaat dit nog niet beter dan moet ik morgen naar een pre logopediste bellen die kan ons dan verder helpen.

Want wat ik al zei/dacht is waarschijnlijk het geval fenne's mond motoriek is waarschijnlijk (nog) niet goed/voldoende ontwikkeld waardoor het haar heeeel erg veel moeite kost het flesje te drinken. Daardoor drinkt ze waars. die 120+4 ook niet op en komt ze wel al 2u later omdat ze honger heeft...

Nu ipv speentje af en toe de pink proberen (hmm, niet zo blij mee:))
    en vandaag even afwachten...

succes bij de gyn! Hopelijk valt het mee.

17. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Heb indd gebeld, zie vorig berichtje;)

Ik hoor er ook posi verhalen over, Fenne ligt ook vaak met haar hoofdje achterover gebogen ipv "normaal" en we weten dat ze het in mijn buik zwaarder als ninthe gehad heeft omdat ze vast lag onder mijn ribben.

18. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

@Buik missen Ja, soms wel! Maar heb er tijdens weeën onder de douche wel afscheid van genomen. Vond 'm zo mooi! Ha ha Maar Dani is nog mooier hoor ;)

@BB Respect voor jou/jullie! Alles gaat hier goed (hoewel, morgen ff naar de dok ivm spruwplekje) en vind het nu al heftig hoe veel tijd en energie het kost. Laat staan met 2 die ook andere tijden hebben!

19. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even snel met kind op schoot. Heb de kinderarts gebeld en we kunnen morgenmiddag terecht om 13.00 uur. Hou jullie op de hoogte!

20. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    Sinds gisteravond zijn wij overgegaan om gedeeltelijk fv. Dat is dus echt super, we doen nu 6 voedingen om de 4 uur. Na het eerste flesje knapte onze dame gelijk op, zo heerlijk om weer een tevreden babietje re hebben die naar je glimlacht ipv huilt.

Ben wel benieuwd of het cb er morgen nog commentaar op heeft. Maar goed dat zien we dan wel weer. Had wel willen iveeleggen marr gisteren 2 maal gebeld en ingesproken bij lactatiedeskundige maar die belt gewoon niet terug.

Vandaag even naar babypark geweest en 2 schattige jurkjes met leggings voor ons,meisje gekocht.

Deel Deze Pagina