Mei mama's 2012 DEEL 6!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Vandaag met Dani bij de dokter geweest, hij leek een druppel melk in mn mondhoek te hebben zitten, maar wegpoetsen ging niet.
    Kan ook aan binnenkant van wangen, op tong of in de kaak zitten.

2. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

ja, werd er misselijk van:x

3. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

@Vraagje over spruw
    Net medicijnen gekregen voor 1 plekje aan de binnenkant van z'n lip.
    Nu staat er dat het aan moet brengen in de mondholte(daar zit het niet) het een minuut moet blijven zitten en dat hij het dan door mag slikken.

Uuuhmmm... Hij is 3weken, zal dat niet zo doen als ik dat vraag :) hoe gebruiken jullie Nystatine?

4. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    doetie nog steeds zwanger?
    Heeft de verloskundige vanmorgen nog wat gezegd...

f0rever Beterschap

elies[/B Hoeveel Sami nu? Nog bijzonderheden of gaat het gewoon goed...

Ga jij sudocreme maar eens op jezelf smeren als je een smetplek heb... Er zit geurstof in dat kan bijten... Desniettemin is Sudocreme over het algemeen een goede creme, alleen heel dun insmeren.... misschien heb je er wat aan :Huidarts.com - Huidaandoeningen

weet je Elies je moet doen wat jij denkt goed aan te doen... ik pak mijn dochter ook op als zij huilt, ze slaapt zelfs halve nachten bij ons in bed. ik ga geen discussie meer aan, bij mij gaat het ene oor in en het andere eruit... Baby's kuunen zich niet anders verwoorden en verwennen kan je ook niet op deze leeftijd...

advertentie hier heeft Neva ook in de krant gestaan, helaas nooit kunnen achterhalen welke druk en welke krant...

daro smetplekken kunnen pijnlijke kloofvorming worden... zinkbevattende zalf is het best, een indrogende zalf... Daarom adviseer ik maizena, zelfs beter dan zinkzalf...

priscilla Ik zou mijzelf niet laten afschilderen door arts... het is toch niet normaal 2 uur lang spugen, of ben ik nou gek? gelukkig dat hij nu voedingen binnen houdt maar wat je nu doen?

tinie En heeft hij spruw?ik lees dus net dat Dani spruw heeft en medicatie heeft gekregen... ik lees en hoor vaak dat nystatine niet helpt, daktarin oraal werkt beter en voor jezelf micanazol nitraat... kan je niet beter een klein erwtje van de gel na elke voeding in het mondje smeren... Vergeet niet je BH's en handdoeken op 60 graden te wassen.

5. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Sefanja: de verpleegster van het CB zei ook sudocreme dus heb dat erop gesmeerd, ook op billen, maar nu ik dit zo hoor... zinkzalf is dat beter misschien?

Verder ligt hij nu te huilen, dus ga zo naar m toe. Hijw as goed aangekomen en weegt nu 3220, 580 gram in 12 dagen!

6. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    sefanja, moet in de gaten houden of hij koorts krijgt.. denk zelf dat hij wat verstopt zit.. ontlasting komt niet terwijl hij zich rot perst.. vervelende is: eigen ha zegt bel cb, cb zegt stop maar met te veel voeden :S en hap zegt wacht maar af...

pffff ingewikkeld hoor.. maar als hij er vandaag nog last van heeft dan kijken ze hem maar helemaal na!! gelukkig houd hij de voeding van net ook weer gewoon binnen.. met de pink rustig gekregen en nu slaapt hij weer ffies

7. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    wbt verwennen: milan slaapt gewoon nog lekker naast me hoor!! heb de rand van het bed afgeschermd dus het is vriendlief dan ik en dan milan.. ze kunnen me wat.. anders heb ik nog meer gebroken nachten want in zn eigen bed doet hij echt niet

8. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    ze zijn nog zo jong... laat ze nog baby zijn, de maatschappij zorgt al dat zij snel kind af worden.. scholen drillen kinderen, de ene school is de ander niet maar prestatie gerichtheid komt op vele scholen voor... Al in vroege jaartjes andere talen leren en computers worden heel belangrijk gezien alles tegenwoordig op computer wordt gedaan... een kind kan niet meer zonder.... Nee, Neva krijgt voorlopig nog de geborgenheid, veiligheid, liefde ed aangeboden...

zo doet ieder ander het op haar eigen manier, zolang je er zelf vrede mee heb en het beste met je kind voor heb...

9. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wordt ie daarna ook blauw/paars? Ik liet m`n tepels na de voeding altijd aan de lucht drogen,dat bleek dus veel te koud.Warmte helpt hier wel,maar vind dat ook zo`n gedoe.Ben dan al druk met kolven,voeden enz.

10. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    halleluah!!! ;) helemaal mee eens!!

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    neee niet zover ik weet, zal eens opletten
    heb jij ook tussen het kolven dat het pijn doet als je een stijve tepel krijgt??

12. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is geen doen met nystatine nee.Ik kreeg het daarmee ook niet weg.Wel met daktarin.

Oh ja en je tepels niet vergeten als je live voed ;)

13. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij doet het inmiddels niet zoveel pijn meer,alleen het begin.En dat is wel normaal geloof ik.

14. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mee eens Sefanja, behalve dan het gedeelte over de talen leren. Dat vind ik nl wél erg belangrijk, K. gaat dan ook naar een openbare basisschool waar hij al vanaf de peuterklas spelenderwijs Engels krijgt. Hij spreekt nu al een paar woorden Engels omdat dat soms hier in huis de voertaal is. K en A worden daarnaast tweetalig opgevoed en we willen ze ook op jonge leeftijd al Frans leren. M'n man dan, zelf kom ik amper verder dan je ne parle pas Français ;)

Over smetplekjes: maizena lijkt me dan moeilijk op te strooien en ook nogal vervelend zitten voor zo'n kleintje. Maar wie weet helpt het wel want het droogt wel uit. Ik gebruik maizena alleen tegen luieruitslag.

15. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Heey meiden/mama's!

Vanmorgen weer bij de VK geweest en alles gaat goed.
    Bloeddruk is 120/70 en dat is ie al 10 weken, lekker constant.
    Meneer was lekker druk toen de VK even voelde hoe het met de kleine gaat. Nou hij doet het goed en blijft denk ik nog wel even zitten.

Dus ik verwacht dat ik geen mei-mama ga worden, als enige niet...
    Naja juni is ook leuk. Hij komt wanneer ie komt.....

Heb vandaag wel beetje buikpijn, niet heel erg maar voel wat, maar wil niets hopen straks loosalarm. Dus ik zit lekker met laptop op de bank en ga straks even slapen.

Verders kan ik weinig meepraten. Helaas. Dus ik lees gewoon mee en zo kan ik me vast voorbereiden op wat komen gaat...... Heb al jullie tips en adviezen al in mn achterhoofd.

Ik laat van mij horen als er weer nieuws is!!

16. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    hey meiden, zit momenteel echt ff in de meelees-modus, ben gewoon te moe om op iedereen te reageren...denk dat ik nog wat last heb van de narcose ook....komt er nu allemaal uit lijkt wel.
    Verder gaat alles prima hier, onze meid is over haar geboortegewicht heen! Ze gaat ook steeds beter drinken, zo goed zelfs dat ze nog niet helemaal verzadigd lijkt na haar flesje. Ze krijgt nu 7x80cc en soms wat extra water vanwege het moeilijke poepen. Zou ze meer mogen drinken, bijv 7x90cc?

17. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Poeh moet flink bijlezen!

Degene die maten hebben opgemeten voor draagdoek: Bedankt!
    Ik heb al even overlegd met mijn moeder, ze kan het wel maken maar weet niet of het verstandig is omdat je wel met rekbaarheid en stevigheid van stof zit en aangezien je toch je kindje erin moet dragen...
    Met man overlegd en we gaan toch via draagdoek.nl eerst een lenen, kijken of het bevalt en dan kopen.

@Sefanja: Ik gebruik tepelhoedje ivm ingetrokken tepels en kleinere tepelhof (borstverkleining) Rechterborst pakte Noah net zonder tepelhoedje en merk dat hij dan toch beter doordrinkt (kost ook minder kracht zonder tepelhoedje voor hem) Hoop dat links straks ook wil. Dit wil wel es gebeuren zegt lact.kundige

Hechtingen: Hier is mijn knip weer opengegaan en heeft weer wat gebloed. Verneem em nu ook beter. Gister met spiegeltje gekeken. Vond het niet schokkend maar zag het niet heel goed. Wel dikke bloeduitstorting in vagina.

Noah had vanmorgen hele kleine plasluier (plasindicator gaf zelfs niks aan maar was luier was ietsjes zwaarder) en dit na een hele nacht!
    En hij had weer net zoals eerste dagen van die uraten erin (dat rode)
    Had net intake-gesprek van CB (leuk mens trouwens: opgelucht) en die dacht dat het geen kwaad kon maar ging wel even overleggen met arts.(ze wist niet of die er voor maandag alweer was)
    Vind het raar want op internet vind ik alleen maar dat zoiets bij de eerste dagen hoort en dat het een teken van te weinig vocht kan zijn. Noah heeft ook te weinig plasluiers volgens mij.

Maar wel veel spuitluiers, dus misschien dat ik op die manier ook urine mis? Die indicators van Kruidvat-luiers zijn niet geweldig duidelijk natuurlijk (van die sterretjes die dan moeten vervagen) Vond die van pampers beter (zo'n gele streep die blauw word)
    Hij groeit verder ook goed dus wat dat betreft geen zorgen.

Nou ja als ik het weer zie bel ik CB weer op, want ik wacht dan niet tot maandag.
    Pff lastig zeg.

Kreeg advies van CB om evt. een speen te gebruiken omdat Noah vooral pas rustig wordt en slaapt als hij op pink zuigt. Je kunt hem dus slecht wegleggen. Vind het lastig want op borstvoedingscursus werd speen in combi met borstvoeding afgeraden.
    Maar CB geeft aan dat dit nu niet uitmaakt ivm gebruik tepelhoedje.
    Mmm, ik weet het nog niet.

18. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    @sefanja, wijze woorden! Ben het er helemaal mee eens.

@miffy, ik kolf dan wel niet. Maar als ze aanhapt en mn tepel wordt stijf is het ook ff gevoelig. Als ze goed op gang is, verdwijnt dat weer.

@doetie, nog even geduld hebben dus. Nja, de dag is nog niet om.

@hier, alles zn gangetje. Ziva ligt nu boven te slapen. Na de volgende voeding komt ze lekker beneden liggen. We hebben beide heerlijk uitgeslapen, maar was voor mama echt tijd om er uit te gaan. Net lekker wat gekeuteld in huis, vermaak me best zo.

19. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Heitje gewoon nu 7x 90 geven + 3 schepjes voeding.
    Gwen zit daar ook op en ze zijn even oud ( of bijna even oud)

20. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Vraagje hoe komen jullie aan 7x90cc
    Beau is 10 dagen en drinkt al 6/7x 100cc fles! En dit moet tot aan cb??
    Liefss

Deel Deze Pagina