Mei mama's 2012 DEEL 6!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Child hier geef ik Sem ook de speen ivm hoge zuigbehoefte en ik voed ook met tepelhoedje. Hij pakt ip alles de fles, speen en tepelhoedje. Alleen de difrax vind hij niet fijn..
    Ik heb het ook gehoord bij de borstvoedingscursus maar als die zuigbehoefte zo hoog is kies ik er wel voor om de speen te geven en hij is er heel tevreden mee. Voornamelijk om in slaap te komen, verder eigenlijk niet..

2. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

7x 90 ml water en 3 schepjes voeding = 100 ml in totaal.

3. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Hoi,

Lars is vandaag een week en 5 gram over zijn geboorte gewicht heen!! Hij drinkt 8 x 90, 3 schepjes. Hij weegt nu 4280. Maar deze hoeveelheid is de norm voor zijn gewicht. En hij doet t er goed op.

Verwennen, mijn kv zegt ook je kan ze nog niet verwennen. Wel laten wennen, dus laat em soms iets langer pruttelen, een baby mag echt wel huilen. Dus schiet er niet meteen naar toe. Maar geniet zelf ook van t baby zijn. Ik neem Lars ook mee naar bed. Heerlijk!!

Pris fijn 3 adviezen van de profs....

Miffy, ik kan me voorstellen dat voeding uit 1 borst halen misschien nog wel meer energie kost? Heb je nu geen stuwing op de andere borst dan? Ik vindt t wel klasse hoor dat je doorzet!
    Vind ik eigenlijk van iedereen, het is niet nix. T voelt voor mij nog steeds een beetje als opgeven, terwijl ik aan ons beide merk dat er meer rust is.

Doetie ook al beval je misschien niet meer vandaag, ben nog wel een mei mama hoor!

Heitje, je kan lang last hebbben van een volledige narcose, doe maar rustig aan hoor!

Hier, ik wordt heeeel langzaam mobieler. Lars in bed leggen en oppakken lukt inmiddels. Liggen en lopen is nu redelijk pijnvrij, zitten gaat gewoon nog niet, en opstaan ook niet. Vanaf morgen komt mijn moeder me helpen. Maar nu ik geen bv meer geef ben ik gestart met zware pijnstilling, en ook al is t niet zo gezond voor me, ik kan daardoor toch al een heel stuk beter bewegen. Hopelijk gaat t zitten nu dan ook beter lukken.

Ik heb vandaag toch ineens buikpijn. Rechter lies, kraampjes de hele tijd. Misschien even urine laten checken ?

4. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Zooo blont haha!!! Lol jaa sorry ik dacht dus totaal 90cc fles wou al zeggen beau moet al 100 haha
    Hooo kan zien dat ik blont ben haha!!!

Liefss

5. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    ludora kan inkrimpen bm zijn!!

6. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat alles goed gaat doetie! Je bent niet als enige geen mei mama hier (er zijn meerdere april mama`s) :cool:
    Maar de dag is nog niet om,dus who know`s hihi Hoop dat je iig een voorspoedige bevalling gaat hebben.En je hebt wel de eer dat wij nu met z`n allen met volle aandacht met je meeleven :D

7. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Had gisteren afspraak bij het cb en die denken dat Sara misschien wel allergisch is. Moet nu overstappen van standaard voeding op hypo allergeen en dan kijken of ze meer tevreden is als ze wakker is. Hopelijk helpt het.

Sara was trouwens wel goed gegroeid, ze woog nu 3950 gram! (geboortegewicht 3250 gram). Dus dat gaat goed, haha.

Priscilla, sneu dat het niet zo lekker gaat met Milan :(
    Hopelijk gaat het snel beter!

Ludora, zo sneu he, als ze zo liggen huilen! Voor Sara hebben wij een difrax speen van -2 tot 2 maanden. Een grotere wilde ze niet hebben.

Sefanja, ok, Neva doet dus hetzelfde als Sara qua huilen.. Bij Sara denken ze toch dat het allergie is voor de voeding.

Bumbaa, hopelijk helpen de medicijnen tegen reflux!

Dribbel, wat wat vervelend dat Mika ergens last van heeft en zoveel huilt.. Fijn dat je een verwijzing hebt gekregen voor de kinderarts! Hoe is het gegaan vanmiddag bij de ka?

Cullen, Aiden ook al zoveel last, sneu zeg!

Bezigbijtje, Fenne klinkt net als Sara.. wij gaan volgende week woendag naar een osteopaat. Ook denkt de arts van het cb dat het allergie kan zijn. Moet nu ipv standaard voeding hypo allergeen gaan geven. Kijken of dat een verschil maakt.

Trotsemams, wow al in maatje 74! Sara heeft nog steeds maatje 50 aan, haha.

Doetie, wij hadden een maatje 50 en 56 mee naar het ziekenhuis genomen. En sterkte met de laatste loodjes he!

VMB, wat een lieve foto!

Daydreamer, wat leuk om te lezen dat alles zo goed gaat en jullie lekker van elkaar aan het genieten zijn!

Forever, beterschap!

Heitjekarweitje, fijn dat het allemaal goed gaat en jullie meid over het geboortegewicht heen is!

8. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    was ik weer, ik ben zo down momenteel... Ik ben gewoon erg moe!
    Maar bijslapen lukt niet met die 2 schatjes... Overdag slaapt de een vaak als de ander wakker is. Vannacht kwamen ze ineens weer om de 3uur en krijsen als we de fles niet gaven dus om de 3uur geflest... Pffff!! Ik snap dr niks van...

En daarbij: fenne is al vanaf h8 wakker en wil alleen dr speen (die ze dr elke minuut uitgooit. Ik kan gewoon niks in huis of wat voor mezelf doen al 2 dagen.

ga weer bijlezen... (7 pagina's terug!)

Ludora; ik denk dat het niet meteen uitmaakt 2 (als ze maar niet tegelijkertijd zo veel aandacht vragen hihi) maar soms denk ik wel eens "had ik er maar 1tje (als de een slaapt) dan had ik nu ook kunnen slapen:)

janken; dat heb ik helemaal niet gehad... al kan ik dat nu van vermoeidheid sommige momenten wel even:cool:

minkie; wat fijn dat de bortsvoeding lukt meid! Aniek doet het super!

sefanja; dankje meid, lief van je!:)

pris; goed zo hou die gedachten vast/vol!

forever; balen zeg! beterschap...

mamajolanda; gehoortest stelt echt niks voor. Beau krijgt dan dopje in oortje duurt nog geen minuut.

kleertjes; waar halen jullie die vandaan? (vooral maatje 50) liefst online zodat ik ze kan bestellen hihi...

advertentie; pfff hier moet ik vanavond een foto maken met mijn moeder en oma... je raad het al.... 4 generaties. (van mij had t nie gehoeven hoor... ben niet zo fotofanaat (ja wel van andere maar niet waar ik zelf op sta hahaha) en daarbij 4 generaties komt al zoooo vaak voor tegenwoordig;).) Maarjah laten we mijn oma maar blij maken.

elies; ik leg (vooral fenne) ook bij ons neer als ze erg huilerig is. Dat gaat wel tegen mijn principes in. Maar indd je doet het toch voor je eigen rust op ee gegeven moment...

**inmiddels ben ik al vanaf half 11 met dit stukje tekst bezig...**

daro; ik ben nog maar 3kilo boven mijn oude gewicht maar ik snap je wel. ik loop namelijk ook erg tegen mijn buik aan... flinke straie (maar dat neem je dan maar voor lief he) en vetrol boven mijn broeken uit... ik ga vanaf de 6weken na bevalling op de crosstrainer die ebben we aangeschaft zodat ik wel thuis wat aan sport kan doen als de meiden slapen.

ik typ ook met 1hand, best irie haha... ben speen dr bij fenne in aan t houden;)

viev; ik wacht maandag het cb af en wil daarna rond kijken voor osteopaat... al vraag ik me soms af hoe ik deze dagen tot maandag door ga komen....:)

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @ludora,
    ik heb wel stuwing aan de andere borst gehad, maar dat was vrij snel al weer weg
    fijn dat je inmiddels wel wat mobieler word!! langzaam maar zeker word je weer beter

10. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Meiden, wie van jullie baby ligt liever op de buik en hoe ga je hiermee om??? Ik had gisteren het vermoeden dat ze buikligging veel fijner vind dan zij/rug ligging, ze is nl zo rustig te krijgen als ze op mijn borst ligt. Nu ligt ze voor de 2e keer in de box op haar buik in diepe slaap. Ik durf haar niet zo in haar bed te doen aangezien je haar daar niet ziet.

Cb langsgeweest, mogen morgen ff tussendoor langskomen om te wegen en meten:) zo benieuwd of ze goed aankomt. Zeker omdat de avonden mij onzeker maken, heel de dag en nacht gaat goed, maar sávonds is het kreunen, in borst duiken en van borst afduwen terwijl mijn tepel in haar mond zit, wist niet dat tepels zover uitgerekt konden worden. Geen idee wat het is???
    Maar mag niet klagen als ik sommigen van jullie zo lees, vervelend hoor al die huilende baby's hopelijk is dat snel weer over.

Ik probeer kaylee aan de speen te wennen ivm de avonden van haar, maar ze accepteert alleen de borst. En van een speen krijgt ze kokneigingen.

ga haar wakker maken, ze zit nu 4uur later.

11. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    bb,dat lijkt me ook super vermoeiend al ze om enom slapen.Mss af en toe extra hulp inschakelen van vrienden of familie?

pat,hier ook een buikligger denk ik.Laat hem zo nog niet alleen,,,alleen als ik erbij ben.ben benieuwd naar tips van andere..

meiden die al een tijdje niet in de club hebben gekeken: mss ff het topic "wat zal ik doen" lezen ;)

12. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    hey meiden,
    Hier weer een erg druk kind ;) nachtbrakertje... Ik heb haar gisteravond lekker bloot tegen me aan gelegd, blijkbaar hielp dat want ze heeft daarna 3 uur geslapen. Tussendoor een rompertje aangetrokken en in haar eigen bedje gelegd. Met de voeding van 6 uur was ze niet meer in slaap te krijgen. Heb haar dus ook weer bij me genomen en dan ligt ze op haar buikje wakker te zijn. Uiteindelijk op mijn arm in slaap gevallen en hebben we gedommeld tot 12 uur. Nu ligt ze na een bad lekker in de draagdoek.

@Pat, Fabiënne ligt vaak als een kikkertje, zowel bij mij als op bed (alleen niet 's nachts). Ik wil er ook bij zijn als ze zo slaapt.

@BB, respect voor jou... en een hug ;) Ik vind het maar knap van je met twee uks!

@Bumbaaa, ga zo even spieken ;)

13. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ladytijger: en dan maakt t gewicht niet uit? Ze weegt nu 3250gram.... en heeft net dus met gemak een 90+3 flesje op..

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Eindelijk mijn bevallingsverhaal uitgetikt
    hij staat in mijn weblog ;)

15. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    pat milan is ook buikslaper.. mag alleen bij mij op zn buik..

t veelvraatje komt weer lkkr om t uur of 2 uur voor een voeding..

16. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Pat hier ligt sem ook vaak als een kikkertje bij me te slapen. Vk gaf toen als tip omdat hij anders ook niet sliep, hem op z'n buik te laten inslapen en daar bij blijven.. En dan na ongeveer half uur/3 kwartier hem op z'n rug te leggen..

Ik ben zooo moe.. Lig met sem op bed hij slaapt maar ik moet zo een x eten koken....

17. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

x2

(met Dani dan)

18. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Dan doen we hier hetzelfde als bij jullie wat buikslapen betreft.

essiee, kaylee valt ook op buik in slaap op mij dan en dan leg ik haar op de zij weg (avonds laat dan) nu ligt ze in box op buik. ik merk dat ze rustiger slaapt zo.

19. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Meiden,

Ik ben terug van de kinderarts, ze heeft hem helemaal onderzocht en denkt dat hij idd reflux heeft. Dus hebben we 2x daags Zantac gekregen en het advies om nutriton te geven. Daar wacht ik nog even mee, want wil eerst zien wat de Zantac doet en las ook weer dat de nutriton kan tegenwerken...

Buikslapen, hier heeft Finn vanaf dat hij 3 weken is op zijn buik geslapen, hij deed het meteen prima en sliep een stuk beter! Hij lag of beneden in de box, of in zijn wiegje naast mijn bed.
    Mika mag het alleen in de wagen, hij wil nog wel eens op zijn neus gaan liggen en dan ben ik er iig snel bij, daarnaast staat zijn wiegje aan het voeteneinde omdat het nu niet meer past.
    Weten jullie trouwens dat buikslapen een teken kan zijn van reflux? Niet dat het perse moet, maar hou het in je achterhoofd!

Reageer trouwens een beetje kort, heb wel alles gelezen, maar én een drukke dag gehad én een nacht met praktisch geen slaap is geen combi!

20. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, ik loop dramatisch achter... pffff.... maar ehm...

Hier gaat alles goed. Ik ben sinds vorige week aan het kolven en we hebben ons manneke al een paar keer een flesje gegeven. Dat doet ie gelukkig goed, alleen spuugt hij vrij veel. Na elke voeding komen er toch zeker vier tot vijf flinke teugen terug. Morgen even naar het inloopspreekuur van het consultatiebureau en dan maar even vragen. En wegen! Ik ben zo benieuwd hoe zwaar meneer inmiddels is.

Groetjes,
    Elmo
    PS ik ga nu even in de club kijken

Deel Deze Pagina