Mei mama's 2012 DEEL 6!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    @ontstoken oogjes, mocht je borstvoeding geven of voor sam, nog hebben. Ik kreeg de tip van kz om 1 druppel moedermelk aan de binnenkant van oogje te druppelen. Zo vers van de pers. En bij ontstoken nagelriempje precies hetzelfde, ook melk druppelen. Of het werkt weet ik niet, ze heeft nog nergens last van.

2. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Ja ik doe mee met de maand juni. Was voor de maand mei net te laat met inzenden. Dacht dat als je je aan zou melden je die maand erbij zou staan, maar dat was dus voor de maand erop. Doe dus vanaf morgen mee.

3. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Heb ik ook al vaker gehoord, dat het echt schijnt te helpen daarvoor.

4. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    oke dan weet ik al wie mijn stem krijgt!

weten jullie dit.. ik ben erg aan de diarree zou dat als t n virus is ook een beetje via bv bij milan kunnen kome?

5. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    :$:( net kaylee ruim 2uur lopen krijsen:( geen idee waarom, wel dat ze de borst niet pakte, wel heftig op zoek met mondje, maar eenmaal borst in mond haar mond niet dicht willen doen? Spenen wilt ze nog steeds niet accepteren, mijn pink o niet, en zelf krijgt ze haar duim etc niet in mond:( in elkaar duiken, gebalde vuistjes:( trappelen dus volgens mij darmkrampen:$ uiteindelijk stil gekregen en dronk ze beide borsten weer. En nu eindelijk in slaap en ik hoofdpijn rijker:( net dus ook voor het eerst met tranen in ogen gestaan en gedacht can arcggg plak je achter het behang. Wat voel jeje machteloos zeg. Aan vriend heb ik ook niet veel want die is zo onzeker als weet ikniet wat en vraagt continieu doe ik het goed of wat moet ik doen etc. Net ook nog gedacht van zou ik dan te weinig voeding hebben? Maar dan zou ze de nAchten en overdags ook zo moeten gedragen en dat doet ze dan weer niet want dan is ze stil en tevreden?

Morgen bel ik die bv org voor tips of wat dan ook, want iedere avond is het zo, vandaag in het extreme.

Pfffft ga gauw slapen nu ze zelf ook slaapt.

6. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Blijf nog heel even wakker want over 4 minuten is owen jarig :D

7. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Gefeliciteerd Miekr!!

Pat ah nee, wat sneu is dat he!! Wij hebben overigens de eerste nacht hier ook de vk gebeld, achteraf was t onzekerheid. Maar ze vond t echt niet erg ons te woord te staan.

Ik heb dinsdag een druppel bv in t oog gedaan van Lars. Dat kostte heeeeeel veel moeite om t uit mijn borst te krijgen. Dus zelfs met stuwing had ik niets. Maar die éne druppel werkte dus niet. Mss moet je dat vaker doen?

Pris volgens mij is t zo dat jou bv antistoffen meegeven, maar tis niet gezegd dat Milan niet ziek wordt volgens mij..

Lars is overigens 53 cm en 4280 gram. Maatje 50 is dus weer passé helaas. Gelukkig had ik niet zo veel kleertje gekocht...

Truste!

8. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Miekr gefeliciteerd met Owen! Bijzonder jaar voor jou geweest denk ik. Jaar geleden bevallen en een jaar later ben je nog een zoon rijker!

Pat hopeloos zeg als je je meisje zo hoort huilen. Lijkt idd alsof ze pijn heeft ergens.. Succes ik hoop dat het beter gaat voor jullie allemaal!

Sam goed je weer te lezen! Moeilijke beslissing gehad maar het is belangrijk dat jij en je zoon zich goed voelen en niet gestrest zijn. Kan me voorstellen dat het moeilijk is! Gelukkig kun je lekker van m genieten. Heb je leuke kraamhulp?

Euhm en toen... Was k t alweer kwijd..
    Ik heb echt een heerlijk ventje vandaag! Vanmorgen met m naar m'n werk gegaan om beschuit met muisjes te brengen. Wel appart werk in hetzelfde zkh als dat ik bevallen ben en kreeg toch wel even een appart maar bijzonder gevoel toen ik langs de kraamafdeling liep. Vanmiddag dood moe en lekker met Sem geslapen had m in z'n wieg gelegd na voeding maar hij braakte 3 grote golven melk dat bleef drijven op z'n matras dus kon wassen en heb hem lekker bij me genomen en daar is hij gebleven tot nu.. Weinig huilen, voeden om de 3 maar soms ook 4u vandaag. Nu ligt hij aan de borst en dan hopelijk ook nog een goede nacht erachter aan..
    Slaap lekker allemaal!

9. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Ik weet niet op wie ik moet stemmen :(

Essie ik kan t me voorstellen. Als ik de foto's van de kamer voor de bevalling vindt ik al raar.

Hier ook een voorbeeldig kind. 23.30 laatste voeding tot 00.30 geknuffeld in bed. En om 3.30 uur weer voeding en om 4 uur weer slapen tot 6.30. Nu ligt ie tevreden te kijken. 5 uur slapen is best ok met een New born denk ik!

10. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Is inderdaad heel bizar allemaal. In 1 jaar tijd 2 keer bevallen. Ik heb er wel 2 hele mooie knullen bij gekregen, maar ik zal niemand adviseren om ook zo snel zwanger te raken. het is echt heavy voor je lichaam.

11. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ ludora, gefeliciteerd met je buik van de maand foto!!! En stemmen doe je gewoon op de foto die je het mooist vind.
    Ik ga straks even naar de baby foto's en zal dan ook mijn stem uitbrengen op 1 van de baby's .

Owen vandaag 1 jaar. net z'n kado gegeven, maar hij vind de slingers om z'n stoel mooier hahaha.
    Straks even de taart halen en dan alles gereed maken voor vanmiddag.

vandaag zal ik dus niet veel actief zijn hier, dus niet teveel schrijven hoor haha anders moet ik zoveel nalezen.;)

12. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Hier een goede nacht gehad! Om 22:00 laatste voeding, hij kwam om 01:45 en om 5:45. Daarna om 8:00 wel weer honger, maar ligt nu (na1borst) heerlijk naast me te slapen. Wil hem eigenlijk in zijn bedje leggen dat ik kan douchen, maar vaak wordt ie dan juist wakker. Nog maar ff knuffelen en na volgende voeding douchen...

@Ludora Gefeliciteerd!! Ik zie jouw mooie foto alleen nog niet op de homepagina...

@Miekr Gefeliciteerd met jouw kleine man! Fijne dag vandaag! Krijg je veel visite?

@Ontstoken oogjes Hier ook af en toe, maak het schoon met gekookt afgekoeld water. Vooral als hij verdrietig is met dikke tranen heeft hij er last van.

@Priscilla Virus kan je geloof ik niet via bv doorgeven, daar zitten juist antistoffen in.

@Pat :( Vervelend he? Al ben ik blij te lezen dat ik niet de enige ben. Vraag vriend/manlief een rondje met haar te lopen. Mijn vriend merkt vaak snel als ik er zelf ook gespannen van begin te raken en loopt dan met Dani rondjes door het huis. Kan ik even douchen of iets anders voor mezelf...
    Maar hij is dan vaak wel snel stil, 2uur mag wel geloof ik, maar zou toch even bellen als je twijfels hebt!

13. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Ehm zeg ik wel zo makkelijk stemmen op de foto die ik het mooiste vind, maar meiden wat hebben jullie een mooie foto's geplaatst zeg voor de baby van de maand. Weet echt nog niet op wie ik moet stemmen.

14. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @tinie, nee valt erg mee qua visite. Alleen de opa's en oma's en mijn middelste zus en vanavond wat vrienden en de peter en meter van Owen.
    Sommige zijn op vakantie en er zijn er ook een paar die niet willen komen. Erg jammer en vooral om de reden waarom niet.
    Maar dat maakt niet uit want we maken er evengoed een leuke dag van.

15. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Een druppel borstvoeding of anders karnemelk in het oogje druppelen werkt ook heel goed!

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Het is acht erg he??
    Ik heb ienemienemutte gedaan:D
    Kwam er niet uit hihihi

17. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Ga ik proberen, tnx voor de tip!

18. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    Miekr: gefeliciteerd met je kleine man.

Ludora: gefeliciteerd met je draagdoek met het winnen van de buik van de maand.

Ik ga eens kijken welke buik en baby deze maand mijn stem krijgen.

Doetie: en is het nog stiekem een mei baby geworden?

19. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Het is juni dames! En op 1 na zijn we allemaal bevallen! Bijzondere maand geweest voor ons allen!

A. is vandaag 4 weken hiep hoi!
    Hij ligt nu in mn armen nog even bij te komen van zn flesje dus ik typ weer met 1 hand :)

Ik las een paar pagina's terug dat je een baby tot 6 weken maximaal 6 flesjes van 120+4 mag geven volgens een arts bij het CB? Hmm vreemd advies vind ik dat hoor! Het gaat immers om het gewicht van de baby en niet om het aantal weken.. sommige babys zijn met 6 weken pas 3500 gram en anderen al 5 kilo of meer. Mijn jongen krijgt mooi 150+5 en is daar erg tevreden mee.

Ik merk wel dat ie de nachtflesjes minder goed gaat drinken, hij komt wel na 4 uur maar laat vooral rond 4 uur/half 5 wel 20 cc staan. Ik ga hem dus vanaf komende nacht s nachts 120+4 aanbieden.

Sam: moeilijk besluit om met de bv te stoppen maar het klinkt wel als een weloverwogen besluit. Probeer over het gevoel van falen heen te stappen! De stuwing komt idd erg snel, maar is ook na een paar dagen weer over. Houd je bh aan (ook s nachts) en blijf van je borsten af, ook onder de douche niet proberen de druk eraf te masseren want dan blijft de melk aangemaakt worden.

Ludora gefeliciteerd! Het is je gegund en wat is het toch een prachtige foto!

Mama's van baby's die veel huilen: heel veel sterkte! Lijkt me erg zwaar!
    Pat houd het wel goed in de gaten, als het vanavond bijv weer zo gaat misschien even overleggen met het CB of ha?

Nu ff buienradar checken om te kijken of ik mn was buiten durf te hangen maar ik denk dat ik t beter binnen kan ophangen!

20. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Oh en Miekr gefeliciteerd met Owen! Sowieso altijd erg bijzonder een eerste verjaardag, maar voor jou ook een afsluiting van een gek jaar. Je had je een jaar geleden vast niet kunnen voorstellen dat je nu een baby van 4 weken zou hebben! Geniet van vandaag!

Deel Deze Pagina