Miekr gefeliciteerd me owen Poeh ik ben zo moe. Gwen die bedacht om na de fles van 3:00 niet meer te gaan slapen en wilde ook niet in haar bed blijven liggen. Nu heeft ze sinds vanmorgen weer onzettend last van krampjes en wilt ze continu vastgehouden worden. Tevens vind Bram dat vreselijk want hij krijgt daardoor minder aandacht. Dus hij gaat lekker alles doen wat niet mag om toch zijn aandacht te krijgen maar dan op een negatieve manier. Gister het huis aan kant gemaakt en daar is niets meer van te zien Bram gooit al zijn drinken om en als Gwen even slaapt maakt hij haar weer wakker door lawaai te maken of haar te gaan aaien ( dat is wel lief bedoeld het aaien) maar ik ben nu al op ik doe Bram te kort omdat ik veel met Gwen bezig ben ivm die krampjes en daardoor word hij strontvervelend ( wat ik enig sinds wel kan begrijpen maar moeilijk kan hebben door het slaap gebrek )
@ Sefanja: nee kolf niet af omdat hij niet goed op gang kwam. Maar besloten helemaal te stoppen want hij doet het super op de fles. Hij zit al boven zijn geboortegewicht nu! Vanmorgen hielprik en gehoortest gehad. Ligt nu lekker op schoot te slapen! Beetje verwend maar ik vind het wel gezellig!
Hier precies hetzelfde!! Rotzooi maken, dingen kapot maken of A. wakker maken.. Ook het aaien is hier niet lief bedoeld, maar echt bewust bedoeld om hem wakker te maken. Vanochtend ging ie zelfs nep-niezen (keihard hatsjoeee roepen) vlak naast A. zn bedje. Hij zoekt echt de grenzen op en haalt het bloed onder mn nagels vandaan :x. Daarnet nog, wilde K. persé gedragen worden. Hij is 15 kilo en ik draag hem nooit meer rond, maar nu moest en zou ik hem blijven dragen. In eerste instantie ging ik daarin mee (even lekker knuffelen, ik begrijp ook wel dat hij mij ziet met de baby in mn armen en dat ie ook even lekker bij mama wil zijn) maar ik kan hem niet blijven dragen dus op gegeven moment moest ik hem wel neerzetten.. nou dan maakt ie me toch een scène.. ik probeer dat dan op te lossen door wel met hem te gaan knuffelen, maar dan niet al ronddragend maar gewoon terwijl hij op de grond staat, maar nee dat is natuurlijk niet goed.. boekje lezen, ook niet goed. Spelen met de blokken, ook niet goed.. Vervolgens werd A. wakker maar mocht ik van K. niet naar hem toe lopen, hij hield me echt letterlijk tegen en begon te krijsen en te schoppen... toen ik toch naar de baby toe ging had K. opeens buikpijn en moesten we volgens hem naar de dokter toe . Natuurlijk begrijp ik wel dat ie gewoon aandacht wil en ik probeer er dan ook rustig mee om te gaan, niet boos te worden maar wel uit te leggen wat wel en niet mag en hem veel te knuffelen enzo, maar soms gaat ie echt te ver (dingen in de richting van de baby gooien, met een rietje in zn oog willen steken, expres in de weg gaan lopen zodat ik niet naar A. toe kan etc).. dan heb ik echt het gevoel dat ik alleen nog maar boos op K. ben en dat vind ik ook niet leuk Ik merk ook dat ik A. niet meer zoveel vastpak als K. erbij is, ik ben dan bang dat ie jaloers wordt.. dus leg ik hem vaker weg waardoor A. weer minder tevreden is. Pfff moeilijk hé? Als iemand adviezen heeft, graag!
Sefanja. Ik werk ip via een invalpoule binnen ons zkh omdat er geen vacatures zijn. De laatste 2jaar werd ik fulltime ingezet op de afdeling interne geneeskunde en oncologie. Erg interessant en hoop dan ook dat ik daar na m'n verlof weer terecht kan.. Lijkt me ook raar in jou situatie maar aan de andere kant ik had opeens iemand aan m'n bed staan met wie ik toen de tijd de opleiding had gedaan en op dat moment tijdens m'n weeën kon me dat nog maar weinig schelen.. Ludora gefeliciteerd met je winnende foto! En terecht hij is echt heel mooi! Ik dacht ga ff stemmen doen er gewoon veel mei mama's mee! Hoe moet ik nou kiezen?? Miffy mooie foto Dribbel ook leuke foto wat een schatjes al die kleine baby'tjes Hier begint maatje 50 in shirtjes ook wat klein te worden kan allemaal nog net. Broekjes in 50 kan hij nog makkelijk hebben ondanks z'n lange benen.. Maar goeie rede voor deze mama om gauw eens wat bij te shoppen
Sefana: knap hoor dat jij zo op iedereen reageert! Baal ontzettend dat ik geen volledige bv kan geven, maar ja ze drinkt niet door, ze last steeds pauzes in en daardoor krijgt ze de vettere melk niet binnen. Maar ik blijf het wel proberen, leg haar 3x daags aan. Ze krijgt 3 f lk eshes en als ze wil mag ze ook een 4de flesje. Het enigste nadeel van deze overstap is dat ze weer last heeft van krampjes, echt zielig. Heb ook niet het idee dat de inflacol helpt deze keer. Ook heeft mijn meisje er een handje can om te spuigen tijdens het flesje. In het flesje krijgt ze trouwens kunstvoeding.
Ik ben trouwens wel "blij" ladytijger dat Bram hetzelfde doet als K... ze zijn ongeveer even oud en het is wel "fijn" om te merken dat het schijnbaar "normaal" gedrag is voor hun leeftijd. Hopelijk gaat het ook weer over.. (wat een aanhalingstekens haha)
@miffy, Leuke foto. @Miekr, gefeliciteerd! @ladytijger, sterkte. Kan me voorstellen dat je moe bent. Heb niet echt wat te melden. Ziva wou vannacht niet gaan slapen. Om 3.30 besloot ze dat ze toch wel moe was. Om 4.45 had ze weer honger en wilde ze weer niet slapen. Heb haar toen maar tussen ons ingelegd en toen viel ze wel in slaap. En nu is ze uiteraard compleet uitgeteld. Ga dr zo maar wakker maken voor dr voeding. Straks even boodschappen doen, kijken hoe dat gaat. Oja * juichmoment*, kon vandaag plassen zonder pijn......whoehoe!
*zwaai* heb niet alles terug gelezen, drukke ochtend. Sami is al vanaf 10 uur wakker en slaapt net, mijn ouders kwamen op bezoek. Nu zit ik een boterhammetje te snaaien en ga zo even een dutje doen. Ik had m vandaag ff op zijn buik in de box gelegd en hij kan zijn hoofd al zelf omdraaien, weet niet of dat normaal is met deze leeftijd, maar ik was wel trots haha. Ik zie ook kleertjes kleiner worden, maat 50 kan nog net even, maar niet lang meer. Zijn er nog meer dames die geen speen gebruiken?
Daro ik ben blij dat ik niet de enige ben waarbij de oudere kindjes veel negatieve aandacht vragen. Maar het is wel zo vermoeiend. En idd ze zijn van de zelfde leeftijd Bram en k.
Fijn dat er duidelijkheid is dribbel!Ik hoop dat de meds snel gaan werken,mannetje heeft dezelfde en hier lijkt het vanmiddag iets beter te gaan! Ik gaf hem ook nutriton (geprobeerd voor we naar de huisarts gingen)..,hij heeft daarmee veel last met poepen.En met alleen de nutriton had hij evengoed nog veel pijn.Dus daar weer mee gestopt nu (opluchting voor hem)... Ik hoop dat het goed blijft gaan en dat het bij jullie ook gauw beter gaat.
Wat gaaf!! Daar zal je veel plezier van hebben Siepoogje..ik weet niet of je nog wat bv hebt? Dat werkt nl erg goed
worden bij de kleertjes kleiner?? bij ons de baby groter ooooh en wij gebruiken geen speen, wil ik ook niet bij erge zuigbehoefte zuigt ze wel soms op een vinger van ons
Nou..Joas is dan wel iets jonger, maar het is precies hetzelfde liedje hier. De hele dag alleen maar jengelen, aan mijn benen hangen, als ik te lang met Aniek in mijn armen zit dan gaat hij met dingen gooien of ook bij mij op schoot klimmen (en dan natuurlijk zo lomp dat hij half op Aniek terechtkomt..) Heb soms ook het idee dat ik alleen maar moet waarschuwen/boos zijn, en dat is inderdaad een rotgevoel..
Dag meiden, Was ik ook weer effies. We hebben een goede nacht gehad en zometeen gaan Fabiënne en ik voor het eerst met de trein naar Amsterdam. Dat vind ik wel erg spannend!! Ik heb alles al klaar gezet en na de voeding kunnen we dan meteen weg @Miekr, gefeliciteerd met je zoon! @Ludora, en jij met je draagdoek! Echt terecht gewonnen!!! En een goed idee om die foto uit te vergroten voor de slaapkamer... daar issie meer dan mooi genoeg voor! @mooie foto's (Miffy en ?) wat een trots!! Heb net een afspraak gemaakt voor de nacontrole bij de VK. Over 3 weken bij de VK-favoriet Gek hè, maar ook dat voelt als echt afscheid! Verder niet zoveel bijzonders te melden
@speen, gebruiken wij ook niet. @hoofdje draaien. Onze kleine heeft duidelijk niet de motoriek van mama geerfd. Ik was nogal een lomperd. Afgelopen zondag lag ze in de box op dr buik en draaide ze dr hoofd al, onze kraamvrouw stond versteld. Als ze niet snel genoeg mn tepel vind, gaat ze ongeduldig met dr hoofd op mn borst rammen en vannacht draaide ze zich na de voeding om in bed, via dr buik. Mn vriend heeft al het 1 en ander geprobeerd te filmen. Vrees dat ze later een klein driftkikkertje wordt. En wat normaal is? Weet ik het. Denk dat dat per kind verschilt. De 1 loopt sneller, dan ander praat sneller.
hahhaha ja zou dat t zijn!! Ja dat hebben wij ook. Wel op t punt gestaan in een van de eerste dagen toen hij zo onrustig was, maar toch niet gedaan en nu gaat t ook goed op zich.